Klart det ska vara race Men hurvida man vinner något/vad man vinner, det ska vi diskutera.
Sen är det jätte bra att ni kommer med massa idéer hur vi kan förbättra meetet, det är ju trots allt för er skull vi gör det
men skulle ju vara roligt att vinna NÅGOT iaf
en rosett eller nåt skulle ju vara kul som minne om man vinner något
vinnare 50cc - rosett
vinnare 70cc - rosett
vinnare över 70cc (glömt vad det heter) - rosett
vinnare snyggaste moppen - 20 kr av varje deltagare + rosett
skulle vara kul
rosett är ju ganska enkelt att fixa med
FFA (Free for all) heter det
Diplom på vanligt a4 möjligtvis, någon rosett blir det inte
Vill du få den ärofulla titeln "Örebromeets snyggaste moped 2011"? Samtidigt som du har chans att vinna en okänd prissumma? Då är det inget snack om saken, bara att kika förbi Örebros bästa meet på länge!
Komigen grabbar anmäl er på facebook! Vi är bara runt 20st färre som "kommer" på FB än Frihamnen Marathon! För er som inte är bekanta med Örebromeet har tidigare arrangörer lyckats få dit mellan 20-35personer. Och vi är 158 som kommer och 164 som kanske kommer. Vi siktar på över 200 personer iår!
Om tillräckligt många kommer kanske vi kan få dit mat och dryck till ett schysst pris. Så om du är sugen på att vinna pengar i Stylingtävlingen, visa dina stuntskills, köra race, cruisa eller bara ha allmänt jävla roligt, så titta förbi då!
Är det några som ska ställa upp i stylingtävlingen där man kan vinna prispengar som första pris?
För att fräscha upp minnet så kommer vi som sagt ha en tävling där du får ställa ut din moped mot en avgift på minst 20kr (mynt accepteras ej) men man får lägga in så mycket man vill, det ökar ju bara prispengarna.
Sen kommer vi i crew+funktionärer utse dom 3 finaste mopederna (enbart den snyggaste vinner något utöver äran). Bara 3 veckor kvar nu!
Glöm inte att hålla er updaterade på Facebook sidan, där är det mer livat!
Zer0x skrev:var ska vi vara om vi är på aspholmen?
Oklart men finns tonvis med bra parkeringar och långa raksträckor!
men är vi där kommer vi ju ha snuten i röven direkt
Ja därför är vi ANTAGLIGEN kvar på samma raka som alltid men vi får bara flytta fram "race"rakan 100 meter eller så. Annars åker vi till en exakt kopia av den rakan några hundra meter längre bort (lite kortare bara).
Riktigt bra bilparkering där också men vet inte när dom slutar på lördagar bara :/
Men vi blir nog någonstans i området runt suzukirakan iaf, dom jobbar nog inte på en lördag så vi kan nog putta bort ev. hinder en liten bit iaf
ktm_danielsson skrev:
Oklart men finns tonvis med bra parkeringar och långa raksträckor!
Ja därför är vi ANTAGLIGEN kvar på samma raka som alltid men vi får bara flytta fram "race"rakan 100 meter eller så. Annars åker vi till en exakt kopia av den rakan några hundra meter längre bort (lite kortare bara).
Riktigt bra bilparkering där också men vet inte när dom slutar på lördagar bara :/
Men vi blir nog någonstans i området runt suzukirakan iaf, dom jobbar nog inte på en lördag så vi kan nog putta bort ev. hinder en liten bit iaf
Zer0x skrev:
okej
Jag + några till var där idag och den övre rakan såg riktigt fin ut, om inte annat kör vi på vanliga suzukirakan men vi får bara flytta oss ur ringen (tyvärr) sen har alla företag utom ett högt galler/staket. Och det sista ligger i mitten där fungerar stunt utmärkt och ev. bilar kan parkera vid kanten
ktm_danielsson skrev:
okej
Jag + några till var där idag och den övre rakan såg riktigt fin ut, om inte annat kör vi på vanliga suzukirakan men vi får bara flytta oss ur ringen (tyvärr) sen har alla företag utom ett högt galler/staket. Och det sista ligger i mitten där fungerar stunt utmärkt och ev. bilar kan parkera vid kanten
vi kommer väl behöva runden om folk ska stunta?
Det beror på hur många bilar det blir, mopeder parkeras på cykelvägen vid sidan av "racevägen", enbart race körs på vägen. Parkering och EV. stunt på parkeringen. Om iinte folk är SKIT lata får dom gärna parkera vid någon annan parkering i närheten (finns massvis). Men blir nog inte såååå många bilar
Var 0 bilar förra året utom Petterssons moppebil och Alexanders traktor
ktm_danielsson skrev:
vi kommer väl behöva runden om folk ska stunta?
Det beror på hur många bilar det blir, mopeder parkeras på cykelvägen vid sidan av "racevägen", enbart race körs på vägen. Parkering och EV. stunt på parkeringen. Om iinte folk är SKIT lata får dom gärna parkera vid någon annan parkering i närheten (finns massvis). Men blir nog inte såååå många bilar
Var 0 bilar förra året utom Petterssons moppebil och Alexanders traktor
Jo men förra året var det inte lika bra arrangerat
Zer0x skrev:
Nej det var det sämsta jävla meetet jag varit på i hela mitt liv. Den dagen bestämde jag mig för att själv arrangera nästa meet och just nu ser det jävligt lyckat ut. Vi är bara 50 personer mindre som "kommer" (Facebook) än Frihamnen Marathon, det är ju galet najs! Sen är vi många fler som "kanske" kommer.
Vi blir nog upp emot 250personer iår (40 förra året...)
Zer0x skrev:
Nej det var det sämsta jävla meetet jag varit på i hela mitt liv. Den dagen bestämde jag mig för att själv arrangera nästa meet och just nu ser det jävligt lyckat ut. Vi är bara 50 personer mindre som "kommer" (Facebook) än Frihamnen Marathon, det är ju galet najs! Sen är vi många fler som "kanske" kommer.
Vi kommer nog inte få plats haha Men det kan vara många som inte kommer som har klickat på delta
Zer0x skrev:
Vi kommer nog inte få plats haha Men det kan vara många som inte kommer som har klickat på delta
Nja, bilar osv har dåligt med platser, mopederna ställer vi ju bara på cykelbanan (den är ju säkert 400meter lång så det ska vi nog få plats med )
ktm_danielsson skrev:
Nja, bilar osv har dåligt med platser, mopederna ställer vi ju bara på cykelbanan (den är ju säkert 400meter lång så det ska vi nog få plats med )
Nej, sträckan är såpass lång så man hinner bromsa ordentligt med enbart bakbroms. Men hojarna kommer antagligen få en liten snabb inspektion men det mesta sker på egen risk.