bluerider94 skrev:här får vi nog en vit jul med lite tur
Är det snö hemma? jag kommer hem sedan nämligen. Här är det skitmycket snö! och skåningen säg snö och sluta vara larvig, du kommer aldrig kunna stoppa snön från att komma that´s it!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Är det snö hemma? jag kommer hem sedan nämligen. Här är det skitmycket snö! och skåningen säg snö och sluta vara larvig, du kommer aldrig kunna stoppa snön från att komma that´s it!
jag vet teddybjörnen, vitmöglet slipper jag bara om jag flyttar en bra bit söderöver. Men om det blir borgarbrackor igen i nästa val så funderar jag seriöst på att emigrera från Sverige. ett av alternativen är faktiskt USA. Och då AZ (Arizona) eller CA (californien) alt TX (Texas).
jag vet teddybjörnen, vitmöglet slipper jag bara om jag flyttar en bra bit söderöver. Men om det blir borgarbrackor igen i nästa val så funderar jag seriöst på att emigrera från Sverige. ett av alternativen är faktiskt USA. Och då AZ (Arizona) eller CA (californien) alt TX (Texas).
Inte för att jag bryr mig om du kallar mig "teddybjörnen" men jag har ett riktigt namn eller hur? jag menar det visar bara hur omogen du är!
ONT: Här har det varit snöstorm och kommit 1,5dm till!
-TeddaN- skrev:Är det snö hemma? jag kommer hem sedan nämligen. Här är det skitmycket snö! och skåningen säg snö och sluta vara larvig, du kommer aldrig kunna stoppa snön från att komma that´s it!
Inte för att jag bryr mig om du kallar mig "teddybjörnen" men jag har ett riktigt namn eller hur? jag menar det visar bara hur omogen du är!
ONT: Här har det varit snöstorm och kommit 1,5dm till!
Huga, stackars dig, det var ett vitmögelanfall i Göteborg med och det ligger väl på över decimetern nu och det var fullt kaos i trafiken. Göteborgare bakom ratten+vitmögel=oorganiserat kaos.
sluta klaga nu! snö är ju bland det bästa som finns! kom upp till norrlnad, sätt dig på en riktig snöskoter, tex en summit 800, tanka fullt och ut och njut! finns inget bättre!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:sluta klaga nu! snö är ju bland det bästa som finns! kom upp till norrlnad, sätt dig på en riktig snöskoter, tex en summit 800, tanka fullt och ut och njut! finns inget bättre!
Jag klagar inte, tycker bara hjärtligt illa om vitmöglet.
Där du bor hör den hemma, inte här söderöver!
Senast redigerad av nippertippan den 23 december 2009, 16:42, redigerad totalt 1 gånger.
kallepalle skrev:uppemot -30 här idag. och nu har vi ca 7dm snö också.
här nere är den endast -8 och vi klagar, kan ju tänka hur ni har det
28minus när jag stack iväg till skolan imorse Men det är värre söderut när det är kallt då luften är fuktigare där. 10minus i göteborg är bra mycket värre än 10minus här uppe, och ännu bättre har kallepalle det som bor i pite Men kallt är det, och de 28 som vi har här slår utan snack -10 göteborgsgrader.
28minus när jag stack iväg till skolan imorse Men det är värre söderut när det är kallt då luften är fuktigare där. 10minus i göteborg är bra mycket värre än 10minus här uppe, och ännu bättre har kallepalle det som bor i pite Men kallt är det, och de 28 som vi har här slår utan snack -10 göteborgsgrader.
Havs luftarna är riktigt råkalla. En polare som bodde uppe i norrbotten som sedan flyttade hit sa att den var annorlunda kyla här nere
rätt. men så stor skillnad är det inte. -10 kanske känns som -13 för oss.
nere i -33 grader nu hära.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
-TeddaN- skrev:här nere är den endast -8 och vi klagar, kan ju tänka hur ni har det
rätt. men så stor skillnad är det inte. -10 kanske känns som -13 för oss.
nere i -33 grader nu hära.
Icke, större skillnad är det faktiskt. Det är mycket fuktigare luft där nere och betydligt råare kyla. Är ungefär lika villig att gå ut och knata i götet när det är ~12-13 minus som ~20 här. Mycket torrare luft här och du har det ännu "bättre" ditt lilla kryp! . Går inte riktigt att jämföra så heller utan det är en helt annan typ av kyla, mycket råare.
Det får gärna vara vinter så länge inte tempen sjunker under -10 runt 3-4 grader kallt är bra under hela vintern så det blir bra snö och snötäckta vägar, det är bättre på alla vis!
i övertorneå 7 mil norr om haparanda är dt ca 50 cm tror jag(kan vara mer) o -34 nu. hoppas på varmare väder när den skurna skoter motorn är fixad finns inget bättre än mycket snö halva året o 20 + halva året
vi skulle haft gäster hemma idag för att min syster fyllt 20 men kusinerna ringde nu och kunde inte ens komma ut ifrån huset.. gick inte att öppna dörren så skulle de ut fick de hoppa ut från fönstret...
Det var inte än enda bil som hade kört på vägen.. På vissa ställen var det väl runt 1,5 m snö på vägen eftersom det blåser som fan också (varning för storm)
Sen ska jag och kompisen upp till säffsen och åka skidor imorgon, vi får väl se hur det går att komma dit upp
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"