Matton skrev:Köp ett Tecnigas E-nox (alternativt Hebo) och dreva den lite, så då ska du nog få upp den i 100
du får inte upp den i 100 med ett technigas, inte Hebo heller möjligtvis med ett midrace rör eller högvarvigt sportrör och en 50cc sport cylinder (hellst 70 sport om du vill ha bra botten och vrid) större förgasare och bra drevning, alternativ setup:
Polini for race 2 (3)/metrakit sp/ gianelli 2t
Arisal alu-sport 50cc / barakit racing 50cc
19/21 mm förgasare (original funkar också om man vill vara ekonomisk)
hårdare kopplingsfjädrar
alternativt ny reedventil
såklart ta bort alla strypningar
drevning som du själv tycker passar
mätte den idag, hade 107 på gps, så vette fan då..
Jag förstår inte varför alla är så skeptiska mot att en moppe kan göra 100 med effektrör och drev? Finns det speciella regler som säger hur fort en moppe går med en viss setup eller? Min Derbi gjorde 100.3 mätt med gps på en rak väg med giannelli 2t, 15/53 och ostrypt cdi
Senda skrev:Jag förstår inte varför alla är så skeptiska mot att en moppe kan göra 100 med effektrör och drev? Finns det speciella regler som säger hur fort en moppe går med en viss setup eller? Min Derbi gjorde 100.3 mätt med gps på en rak väg med giannelli 2t, 15/53 och ostrypt cdi
Med lite kunskap så är det lätt att förstå att det inte går.
Senda skrev:Jag förstår inte varför alla är så skeptiska mot att en moppe kan göra 100 med effektrör och drev? Finns det speciella regler som säger hur fort en moppe går med en viss setup eller? Min Derbi gjorde 100.3 mätt med gps på en rak väg med giannelli 2t, 15/53 och ostrypt cdi
varje motor är unik men i 999.99 av 1000 fall så gör den inte över 100 med bara effektrör då originalcylindern inte pumpar ut tillräckligt med effekt för att klara det. låter kontigt att den gjorde 100.3 den borde gå fortare med 13/53 drevning då inte din moppe borde orka vara ur en utväxling på 3.5-1. kolla gpsen så den går rätt men visst att det är inte helt omöjligt men näst intill. du gör helt enkelt inte över 100 med bara ett effektrör.