Sida 3 av 6

Postat: 23 augusti 2009, 00:34
av nippertippan
Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Kan intyga att dessa stora crossar dricker sopp som späkalvar minst sagt, hade en CR500 en gång i tiden, som kalva så pass att det inte var inom sansade gränser typ.

Skulle jag säga under 2 liter milen skulle jag ljuga på gatan, och i skogen ännu mer.

Är man bekymrad över hur mycket bensin en cross drar är man i helt fel sport då bensin är den minsta kostnaden....
Låt säga att den hör på att ruinera mig i delar, mm...... Sålde iväg han snabbt som attan typ. Är det NÅGOT man skall kolla så är det att inget vitalt är kass på den vid köpet, då kan det kosta sjukt mycket att reparera den......

Postat: 29 augusti 2009, 19:54
av KoNG
Skåningens-handelsbod skrev:
Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Kan intyga att dessa stora crossar dricker sopp som späkalvar minst sagt, hade en CR500 en gång i tiden, som kalva så pass att det inte var inom sansade gränser typ.

Skulle jag säga under 2 liter milen skulle jag ljuga på gatan, och i skogen ännu mer.

Är man bekymrad över hur mycket bensin en cross drar är man i helt fel sport då bensin är den minsta kostnaden....
Låt säga att den hör på att ruinera mig i delar, mm...... Sålde iväg han snabbt som attan typ. Är det NÅGOT man skall kolla så är det att inget vitalt är kass på den vid köpet, då kan det kosta sjukt mycket att reparera den......
det är typ den dyraste delen ;) delarna

Postat: 29 augusti 2009, 19:56
av kallepalle
ska iväg och kolla på en cr250 med hgs om en vecka typ får se om de blir nåt. e iaf en 99:a men det finns ett hål i blocket vid framdrevet. typ 3cm i diameter. vart av nån klåpare som inte kuinde hålla fingrarna i styr tydligen. som om jag köper blire klyvning å svetsa skiten

Postat: 29 augusti 2009, 20:01
av Matte_smt
får man lägga upp 125a ? landsvägreggad ? ^^

Postat: 29 augusti 2009, 20:05
av kallepalle
Matte_smt skrev:får man lägga upp 125a ? landsvägreggad ? ^^
självklart får du det!

Postat: 29 augusti 2009, 20:59
av Matte_smt
najs ska göra det sen när jag får pics

Postat: 29 augusti 2009, 21:01
av KoNG
Matte_smt skrev:najs ska göra det sen när jag får pics
Gör så ! ;)

Postat: 6 september 2009, 11:02
av blackmasai
vad för cross märke är bäst :D honda, kawasaki,yamaha,ktm,suzuki, mm ? jag har tänkt köpa 125a men dom kostar ju 15000+ om man vill ha en som är i vettigt skick :( men päronen är inte heller så inne på att jag ska köpa cross :P

Postat: 6 september 2009, 15:29
av Rabxorzz
http://www.blero.se/bilder/



Bilder från oxjakten i mariestad uppe :P

Postat: 6 september 2009, 17:49
av blackmasai

Postat: 6 september 2009, 18:14
av xps_martin
köp suzuki ^^ . inte KTM, dom går bara sönder :D

Postat: 6 september 2009, 18:35
av erik_94
håller med, har själv en suzuki. riktigt bra grejer :D

Postat: 6 september 2009, 21:26
av blackmasai
okej men när blir crossar för gammala asså årsmodel
för jag tänker ju inte köpa tävlingskörd sen pm det är en 00-04 så helst renoverad

Postat: 7 september 2009, 10:57
av kallepalle
hur gammla dom är spelar inte någon större roll. det är hur dom är behandlade som spelar roll.

Postat: 7 september 2009, 13:28
av blackmasai

Postat: 7 september 2009, 15:11
av erik_94
Jag tycker båda såg fina ut :) men om jag skulle välja så skulle det nog bli suzukin :P

Postat: 7 september 2009, 16:58
av blackmasai
erik_94 skrev:Jag tycker båda såg fina ut :) men om jag skulle välja så skulle det nog bli suzukin :P
jo men den va såld :x fan tänkte sattsa på den :P men ska nog hitta en annan suzuki värkar gå jävligt bra :D

Postat: 7 september 2009, 17:08
av erik_94
blackmasai skrev:
erik_94 skrev:Jag tycker båda såg fina ut :) men om jag skulle välja så skulle det nog bli suzukin :P
jo men den va såld :x fan tänkte sattsa på den :P men ska nog hitta en annan suzuki värkar gå jävligt bra :D
det gör dom! :D du lär inte bli besviken :P

Postat: 8 september 2009, 15:18
av blackmasai
bra men jag hittar inte nån som är riktigt när stholm hellst typ 100 km till stockholm hittade en i sandviken :P

Postat: 10 september 2009, 16:52
av blackmasai
nu ble det jävligt mkt ändrande men nu om jag ska köpa så blir det kanske en exc för morsan ville att jag sku ha försäkrat och reggat!!! så en ktm exc 125 05 tror jag :D
jag undrar


1 kan man få dom att gå lika bra som en sx 125?
2 går det på försäkringen om jag är 16 och kör in i ett träd i skogen typ?
3 vet ni nått annat märke som är hyffsat fina hojjar och inte china och att dom går å regga o försäkra! ska köra med den när jag är 16 på gatan så att :P

Postat: 10 september 2009, 20:02
av kallepalle
alla crossar går att regga och försäkra med vissa medel. tex att du måste strypa ner den rejält om du ska regga som a1 (å max 125cc ofc). men detta är väldigt dyrt så inget jag rekomenderar iaf. ja du kan få en exc att gå lika hårt som en sx. bara att ta bort alla strypningar. (kröken ere lika bra att köpa ny då den e full i skit)

Postat: 10 september 2009, 20:26
av Henry
kallepalle skrev:alla crossar går att regga och försäkra med vissa medel. tex att du måste strypa ner den rejält om du ska regga som a1 (å max 125cc ofc). men detta är väldigt dyrt så inget jag rekomenderar iaf. ja du kan få en exc att gå lika hårt som en sx. bara att ta bort alla strypningar. (kröken ere lika bra att köpa ny då den e full i skit)
Du kan ju verkligen konsten att snacka om saker du inte vet något om!


Vill se dig LV-regga en ren Crosshoj. Ta tex en KX125 eller YZ125. Finns inga papper att få tag på på en sådan hoj, vilket gör att det blir omöjligt. Lyckas du måste du regga den som amatörbyggt fordon eller något liknande och då måste du göra bromstester, elschema, elsystem, miljövänlig osv = MASSOR med pengar.


Och det är verkligen bara inte att "ta bort pluggen i kröken" på en 125EXC för att få dem att gå som en 125SX.

Postat: 10 september 2009, 20:29
av lule
henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.

Postat: 10 september 2009, 20:34
av KoNG
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!

Postat: 10 september 2009, 20:35
av YzTerge
Sj kör man yz 125cc, tyvärr är den lite död.. Men den är helt nyrenoverad med en hel del bytt i motorn o nyrenoverad ram:D

Postat: 10 september 2009, 20:51
av Henry
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!

"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!

Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!

KoNG skrev: haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!

Postat: 10 september 2009, 20:54
av lule
Henry skrev:
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!

"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!

Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!

KoNG skrev: haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!
nä inte enduroreggade hojar, landsvägsreggade hojar som från början har varit crossar, jag hittade en ktm 250 sx som var reggad med supermotard hjul, och den var för gata!!

Postat: 10 september 2009, 20:58
av Henry
lule skrev:
Henry skrev:
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!

"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!

Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!

KoNG skrev: haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!
nä inte enduroreggade hojar, landsvägsreggade hojar som från början har varit crossar, jag hittade en ktm 250 sx som var reggad med supermotard hjul, och den var för gata!!

Då det inte finns något CoC intyg att få tag på till en sådan hoj gör det omöjligt att registrera den. Vilket betyder att antingen ljuger du eller annonsören.

Postat: 10 september 2009, 21:24
av Rabxorzz
Kommer komma upp bilder från Ullevi på söndag eller senare! :P

Postat: 10 september 2009, 21:25
av blackmasai
men om jag slänger på en hks topp trimrör trim membran tror ni då att den har kräm nog? för jag har ju tänkt köra i skogen lite me :D

Postat: 10 september 2009, 22:28
av Henry
blackmasai skrev:men om jag slänger på en hks topp trimrör trim membran tror ni då att den har kräm nog? för jag har ju tänkt köra i skogen lite me :D
En KTM 125EXC är ingen bil. Varför ska du försöka sätta på ett topplock från HKS, det blir nog en anings jobbigt.

Men byt topp, rör, tändning samt dreva. men framförallt, var beredd på att den säkert kommer kosta 5000kr i månaden bara i delar.

Postat: 11 september 2009, 18:08
av Mura
vad är bäst en ten7 eller pitpro (125cc) eller något annat bra märke eller en 80cc cross? alltså vilket som är roligast att köra :)

Postat: 11 september 2009, 20:11
av Riejumrx
Mura skrev:vad är bäst en ten7 eller pitpro (125cc) eller något annat bra märke eller en 80cc cross? alltså vilket som är roligast att köra :)
pitpro är lite mer kvalité :wink:

Postat: 11 september 2009, 20:53
av kallepalle
80/85cc cross är roligare än fiddy.

Postat: 14 september 2009, 17:38
av hypersenda
hur har du pengar ill alla saker du har
Henry skrev:Mina hojar:

Bild

Bild

Bild