bästa mopeden ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
mtpower
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

TobbaN skrev:Haha, det stämmer inte in på min kommun iallafall ;)
Derbi förare är realistiska och glider med stil Mopederna går gärna lite mer än vad de sägs göra och är bara bättre på alla plan
Derbi förarna här ramlar väldigt ofta :) Har en kille som ramlade 2-3 ggr första dan, så nej. Här glider dom inte med stil ;)

Och dom är inte realistiska :)
Dom säger att dom går i 60-65km/h orginalt, när dom egentligen bara går i 52. Dom sa även att min moppe gjorde över 100, jag sa att den gjorde 80.
Och den gjorde 90 :)

Så då måste det vara min kommun som är udda eller nånting? ;D
För det är ju tvärtom ;)
Rieju all the way! 8)
Det kanske bara är du som är udda och ser saker tvärtom. :D
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Ta inte allt bokstavligt...

Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

mtpower skrev:
TobbaN skrev:Haha, det stämmer inte in på min kommun iallafall ;)
Derbi förare är realistiska och glider med stil Mopederna går gärna lite mer än vad de sägs göra och är bara bättre på alla plan
Derbi förarna här ramlar väldigt ofta :) Har en kille som ramlade 2-3 ggr första dan, så nej. Här glider dom inte med stil ;)

Och dom är inte realistiska :)
Dom säger att dom går i 60-65km/h orginalt, när dom egentligen bara går i 52. Dom sa även att min moppe gjorde över 100, jag sa att den gjorde 80.
Och den gjorde 90 :)

Så då måste det vara min kommun som är udda eller nånting? ;D
För det är ju tvärtom ;)
Rieju all the way! 8)
Det kanske bara är du som är udda och ser saker tvärtom. :D
Haha, nej. Jag lovar 8)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
forsan92
Farsans gamla zündapp

Inlägg av forsan92 »

YamahaPojken skrev:själv så har jag en Yamaha dt50r -06ans modell och jag tkr den är lätt den goaste moppen jag har kört (men derbin ligger jämnsides :wink: ) den är snygg enligt mig och har väldigt få nackdelar, enda nack delen tkr jag är det fula avgassystemet, men det kan man juh snabbt ändra på :D Den har en bra digitalmätare osv, osv... den är stabil och det är lätt att ta sig fram på grusvägar/stigar m.m om man har cross modellen, det är vad jag tkr om denna möppen, hoppas detta kommer till nån hjälp :D
DT går hur bra som helst trimmad! men det finns det finns en nackdel enligt mig, och en väldans stor nackdel enligt mig också(!) Och det är det trånga utrymmet man har för att komma åt allt. Och allt sitter verkligen överallt, för att tex få loss förgasaren så måste man ta bort luftburken och för att ta bort luftburken måste man ta bort en stor del av ramen. och när amn slutligen nått saken man strävat efter så är mopeden typ helt strippad :s Men är såklart ändå väldigt nöjd med mopeden och den går för jävla bra!!!!!!! :twisted:
Forsell
Pajmannen
Elmoped

Inlägg av Pajmannen »

När det gäller scooter säger jag Peugeot speedfight 2 eller Aprilia sr50 R! 8)
villan__
Elmoped

Inlägg av villan__ »

LinuSuniL skrev:
rrx_rider skrev:Rieju rrx helt klart den goaste moppen jag har kört, går riktigt bra trimmade, snygga org, den e lite klen när den e org men drog alla i toppfart iaf :P Går som sagt mkt bra trimmad.
Bara jag som har hört att dom skär hela tin en polares ha skure typ 8 gånger. Men men dom håller nog om man sköter om dom
Han har väl satt på ett turbokit som alla andra med Rieju och inte bytt munstcke... Är den org eller trimmad och rätt inställd så skär int een moppe 8ggr. Och alla kommer bara skriva att deras moppe märke är den bästa moppen såklart, men jag gillar ludix modellerna skarpt!:) lätta och har riktigt bra acc:)
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Jag ska vara ärlig mot dig . ENLIGT MIG så är ju klart AM6 motorn goaste imed att dom har balansaxeln i motorn som inte Derbi har så derbin vibrerar ju så de känns som man ska få orgasm hela tiden men AM6´s växel låda kan ju vara på - gränsen men inget farligt. De är bara fin smakare de är bara att du måste peta i växlarna lite hårdare. Så jag skulle köpt en Rieju ifall du ska köpa begagnat och köra trimmat . Ska du köpa ny och köra orginal så är de Derbi som gäller . Men ska du köra orginal så kan du ju köpa en ny Rieju också. Där har du var jag tycker och VET. När de är inne på vespa så köp vad som helst baa du får minarelli motorn !
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp

Inlägg av g-ounze »

Fan va alla ska avguda Aerox hela jävla tiden! =S

I mina ögon är aerox en bra moppe.. väger inte mycket o.s.v... men jag tar Runner fan långt före aerox...

Och Runner? Då ska du ha den äldre generationen -01 - -04..!!!!

Vet ni varför? Jo.. För ramen på min Gilera Runner -04 EU är exakt samma ram som på Gilera Runner 180cc... Fördelen i de hela är allt!.. Stabil som fan!... Enda nackdelen med runner som jag känner till är vikten på 120 kg... Annars är den grym och utöver de bästa som finns!

i Cross / SM? fråga någon som haft Derbi och Rieju!
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
mtpower
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

g-ounze skrev:Fan va alla ska avguda Aerox hela jävla tiden! =S

I mina ögon är aerox en bra moppe.. väger inte mycket o.s.v... men jag tar Runner fan långt före aerox...

Vet ni varför? Jo.. För ramen på min Gilera Runner -04 EU är exakt samma ram som på Gilera Runner 180cc... Fördelen i de hela är allt!.. Stabil som fan!... Enda nackdelen med runner som jag känner till är vikten på 120 kg... Annars är den grym och utöver de bästa som finns!

De flesta mopeder har samma ram som sina släktingar med betydligt mer kubik än mopeden.
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp

Inlägg av g-ounze »

mtpower skrev:

De flesta mopeder har samma ram som sina släktingar med betydligt mer kubik än mopeden.
Finns Aerox, Zip, Beta ARK i 125 + eller? ;D
[[-_/G-Ounze\_-]]

Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

g-ounze skrev:
mtpower skrev:

aerox och speedfight finns i 100cc och Derbi gp1 finns i 125 :wink:

edit:zip finns också i 125
mtpower
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

g-ounze skrev:
mtpower skrev:

Som Lilleman^^ sa.
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Användarens profilbild
Team.Alibaba
Svårstartad skrothög

Inlägg av Team.Alibaba »

en clean neos me fatbar å höjjare höjd bak å racingslicks utan framskärm å ett fint rör bara. 8)
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

mtpower skrev:

Haha min PGO T-rex har samma ram som Trex 110cc, Aerox som aerox 100? Och aerox är fan inte lätt på 95 kg
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp

Inlägg av g-ounze »

mtpower skrev:
g-ounze skrev:
mtpower skrev: De flesta mopeder har samma ram som sina släktingar med betydligt mer kubik än mopeden.
Som Lilleman^^ sa.
Anyway.. ^^, Min runner spöar skiten ur en Yamaha Aerox när de kommer till stabilitet!.. =).. Svårare att komma upp på bakan.. JA!. Men när du är uppe är de lätt att hålla den ^^,... De är helt enkelt en underbar moppe!..

Visst.. Min runner har problem.. klåpar jobb på förra ägaren!

När ja fixat till den kommer den vara underbar!

Edit: När de kommer till att köra moppe så är jag den killen som älskar hög hastighet på rak sträcka och älskar att ligga på sidorna i kurvor!

Jag har aldrig någonsin kunnat ligga så mycket med en scooter som med en Gilera Runner.. =) Har testat me en Aerox.. Och man kommer till en punkt när man ligger att den börjar vobbla o.s.v..... nae.. Runner är nog de bästa för sprint, köra i kurvor o.s.v... Inte alls en vidare bra bakhjuls moppe.. Men de är den knappast byggd för..

Dessutom kan ja pressa 80 km/h och köra zick zack sjukt jävla snabbt.. Kan vobbla me styret och endå har ja 100% kontroll över moppen.. Aldrig varit med om något stabilare.. =) Tvekar att nya runner är lika bra som förra
[[-_/G-Ounze\_-]]

sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

att du inte vågar lägga ner en aerox lika mkt som din egna runner beror nog dels på att runnern är din och inte aeroxen, och vanan att köra runnern, känner sig mkt säkrare på den. Jag är otroligt smidig på min 95 kg enorma jävla PGO t-rex, dock är jag klumpig som en flodhäst på en neos eller slider. allt handlar om vana, sen är din moppe inte stabil om det är massa klåp jobb på den. Dina argument är faktiskt jätte barnsliga, vet dock själv att runner är stabila på vägen men det är för dom är stora som ett jävla tåg. Att säga att nått på 120 kg är bra för sprint är ju idioti.
MrSnubben
Elmoped

Inlägg av MrSnubben »

haha sluta upp med snacket , Roxon duell sm ska det vara :D eller Derbi :D

Roxon och Derbi har samma motor mm.

+ Riktigt stark motor
+ Går bra original
+ Grym växellåda
+ Bra chassi

- Ska väl vara om du vill trimma lätt så är det lite svårare att strypa av roxon/ Derbi.

Rieju:
+ Lätta att strypa av
+ Går bra urpluggade

- Seg växellåda
- Måste vara en av dom slöaste mopederna orginal :?

Snyggare Moped än roxon får man leta efter + att inte alla som kör omkring på dom , tex ska man inte köpa aerox....
Låst