Sida 3 av 23
Postat: 22 augusti 2009, 08:45
av HjälmeN
Tjaba. Undrar om detta blir en skön setup som kommer att lira bra ihop ? Om inte så säg vad jag ska byta till

asså jag vill ha ett riktigt skönt axx men ändå att den ska komma på högre varv och göra ca 75blås
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14716
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14097
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12548
Säg till om mera saker jag ska lägga till för att den ska gå ännu bättre till dom sakerna jag länkade till , asså typ kanske koppling eller ngt jag vet inte
Tack som fan !

Postat: 22 augusti 2009, 09:37
av kallepalle
slopa allt det där och köp bara ett yasuni r. kommer göra ca 80 blås med alla strypningar borta.
Postat: 22 augusti 2009, 15:33
av chriille22
tjena lite frågor om nästa säsongs trimmning: stage6 pro rör, polini corsa, 19 mm förgasare(vet inte vilken än) Hebo filter... vad behövs mera för att toppa ca 100? tack för svar... ps kommer kanske ett projekt senare;)
Postat: 22 augusti 2009, 16:13
av kallepalle
ta hellre en stage6 sport pro 70cc cylinder. då har du avstämt och den gör runt 100
Postat: 22 augusti 2009, 16:15
av chriille22
kallepalle skrev:ta hellre en stage6 sport pro 70cc cylinder. då har du avstämt och den gör runt 100
okej men behöves de ngt mer då? vev? variator?
Postat: 22 augusti 2009, 16:30
av kallepalle
orginalveven duger gott. hur långt har den gått? lagerbyta däremot kanske inte är helt fel. en malossi flyclutch, malossi multivarr är heller inte helt fel.
förmodligen så behöver du ett större insug också. och har du nån hundring över så släng med ett membran för lite extra skjut.
Postat: 22 augusti 2009, 16:32
av chriille22
kallepalle skrev:orginalveven duger gott. hur långt har den gått? lagerbyta däremot kanske inte är helt fel. en malossi flyclutch, malossi multivarr är heller inte helt fel.
förmodligen så behöver du ett större insug också. och har du nån hundring över så släng med ett membran för lite extra skjut.
okej tackar... ca 350-400 mil:) men då får vi snart börja inhandla lite grejjer hära;)
Postat: 22 augusti 2009, 16:33
av kallepalle
men då behöver du inte byta några lager
Postat: 22 augusti 2009, 16:34
av chriille22
kallepalle skrev:men då behöver du inte byta några lager
bra då vet jag

Postat: 23 augusti 2009, 11:16
av rozzy79
har ni tänkt att svara mig elr?:)
Postat: 23 augusti 2009, 11:23
av kallepalle
vill gärna veta vilket gianellirör som e midrace först?
Postat: 24 augusti 2009, 11:57
av Noren94
doppler s3r
dragen v-ring
typ 5 str större munstycke
hårdare kopplings fjäder om det behövs
4.0 grams vikter
bra eller? kommentera!!!

Postat: 24 augusti 2009, 12:53
av kallepalle
det blir kanon, riktigt fint lågvarvigt rör dedär serru. kopplingsfjädrarna som medföljer ska du använda.
Postat: 24 augusti 2009, 15:55
av rozzy79
det står i annonsen att det är midrace, men skit sam är inte så bra på vespor men håller org vev och går det köra med på gata/lite stunt:
Cylinder: Malossi mhr replica
förgasare: Delorto black edition 21mm
Luftfilter: stage6
munstycken: 88-110
variator: polini eco kitt
koppling: Fly clutch
rör: Gianneli
Tryckfjäder 90%
Polini rem
Malossi race kopplingsfjädrar (Blå)
tacksam för svar!
Postat: 24 augusti 2009, 19:28
av kallepalle
ja det går. men röret är långt ifrån optimalt till cylindern så jag rekomenderar ett byte där. men somsagt det funkar utmärkt till gatkörning/stunt då mhr replican är relativt lågvarvig.
Postat: 27 augusti 2009, 16:56
av rozzy79
kallepalle skrev:ja det går. men röret är långt ifrån optimalt till cylindern så jag rekomenderar ett byte där. men somsagt det funkar utmärkt till gatkörning/stunt då mhr replican är relativt lågvarvig.
ok, nu vet man lite iaf!
Postat: 1 september 2009, 15:28
av Viinika
Tjaa. nu har man tänkt stt skaffa stage 6 sportpro 700cc. har som tidigare laser xpro, malossi multivar och malossi flycluch med gula fjädar. så nu undrar jag om de räcker med den tryckfjädern som man fick med variatorkitet räcker eller ska skaffa hårdare. sen undrar jag vilket som är bässt att ha 19 mm eller 17,5 mm förgasare??
Tacksam för snabba svar

Postat: 1 september 2009, 15:38
av kallepalle
den tryckfjädern du fick med fungerar säkert, men inget garanti då jag inte vet % hårdhet på den
19mm e bättre.
men ska du ha 700cc lär du behöva typ 40mm elr nåt

Postat: 1 september 2009, 15:50
av Viinika
kallepalle skrev:den tryckfjädern du fick med fungerar säkert, men inget garanti då jag inte vet % hårdhet på den
19mm e bättre.
men ska du ha 700cc lär du behöva typ 40mm elr nåt

Ojj. de råka bli en nolla för mycket. jag tror de är 7 % på tryckfjädern sen gar jag en till fråga vad ska jag byta mer om jag ska få ut så mycket effekt som möjligt??:)
Tack för de snabba svaret:)
Postat: 12 september 2009, 23:35
av Psykfall
Projektet går ut på att få en CPI aragon gp gå som satan. Detta har hänt.
Men jag tar det från början.
Jag bytte till Stage 6 racing cylinder.
förgasare. Delortor black editon 21mm förgasare,
Yasuni Z rör
variator och koppling. insug mm
110 munstycke.
Alla pluggar dragna orginal pluggar och i trimrör mm.
Med denna set up gjorde moppen ca 80 i uppförsbackar och 105 på plant. men varvade bara 9000 rpm. Skall kunna varva över 14000.
Jag fick rådet att Yasuni Z var för klent, så jag köpte ett begagnat YasuniC20.
Med detta rör orkade inte cpi´n varva mer än 6000 så jag labbade lite med munstycken inget resultat. Kraftlös.
Jag fick rådet byt variator och koppling.
Jag bytte till Hebo Extream Variator Testat 4,1 samt4,5 grams vikter. Skaffade en KOSO koppling men upptäcker att det är exakt samma som sitter orginal i CPI argaon GP paddock. Byter dock tillstarkare fjädrar i kopplingen. Ingen skillnad. Kraftlös vill ej varva.
Byter tillbaks till Yasuni Z och 110 munstycke. Nu varvar den som fan axxar som fan upp till 9000 rpm sen tappar den plötsligt snabbt varv ner till 7000 i ca 80 kmh. Om jag då saktar in till 20 kmh så axxar den igen som satan. Sen dör den vid 9000 igen. Va fan.
Jag byter till mindre munstycke så håller den varvet ca 30 sekunder längre än med 110 munstycke för att sedan tappa varvet till ca 7000 igen. grymt ax fram till tappet.
Byter tillbaks till orginal koppling och orginal variator allt funkar kanon, men jag vill ha ut allt jag kan få så på med Hebo variatorn samt starkare kopplingsfjädrar igen. Samma problem igen tappar var vid ca 9000 rpm.
Vad gör jag för fel. Hjälp mig snälla.
Målet är över 110 kmh och grymt ax med hjulres.
stalker sport
Postat: 17 september 2009, 14:38
av Zebzor
Tjenare har en stalker 03 med följande:
Stage 6 70cc sport pro
Stage 6 pro rör
Ngk racing tändstift
Tryckfjäder 50%
kopplingsfjäder 33%
17.5 mm weber förgasare med 86 munstycke
Hebo performance vevparti(inte isatt)
Den går inte så bra... varvar sen tar det stopp, tror att det är variator vikterna?
funderar på en malossi multi variator, men vad ska det vara för vikter?
och ska jag sätta i vevpartiet?
Speedfight
Postat: 17 september 2009, 16:53
av lillmatte
tja har en peugeot speedfight med följande trim,
*VÄRSTA STAGE 6 70CC CYLLINDERN*
*Hebo RACING VEV KLARAR 16000VARV*
*POLINI TRYCKFJÄDER ÄVEN KOPPLINGSFJÄDRAR*
*ARRECHE 17,5MM FÖRGASARE*
*HEBOS MEMBRAN*
*YAZUNI R EFFEKTRÖR*
och ska stoppa i 3,0 eller 3,5 grams vikter, tror ni den kommer resa? den borde ju göra det men vet inte är det någon som har speedfight med typ samma setup? som vet.
Postat: 17 september 2009, 17:34
av sefio
större förgasare till s6 racing tack!
Postat: 17 september 2009, 17:35
av lillmatte
sefio skrev:större förgasare till s6 racing tack!
sitter 19 mm på:P ska försöka få tag på en billig 21mm:)
Postat: 17 september 2009, 21:28
av lillmatte
är det svårt att få en speedfight att resa?:D alltså gasres:P med typ en stage 6 cylinder och jaa alla tillbehör, har kollat på youtube, men ser ingen där som reser:O

men någon kanske vet någon som reser?=)
Re: Speedfight
Postat: 18 september 2009, 01:03
av Psykfall
lillmatte skrev:tja har en peugeot speedfight med följande trim,
*VÄRSTA STAGE 6 70CC CYLLINDERN*
*Hebo RACING VEV KLARAR 16000VARV*
*POLINI TRYCKFJÄDER ÄVEN KOPPLINGSFJÄDRAR*
*ARRECHE 17,5MM FÖRGASARE*
*HEBOS MEMBRAN*
*YAZUNI R EFFEKTRÖR*
Stage 6 koppling med Hååååååårda fjädrar = RES
och ska stoppa i 3,0 eller 3,5 grams vikter, tror ni den kommer resa? den borde ju göra det men vet inte är det någon som har speedfight med typ samma setup? som vet.
Postat: 20 september 2009, 13:17
av oskys
hej har en aerox 04a med
stage6 70cc sport
19mm förgasare
och funderar vilket rör är bäst stage 6 pro eller stage 6 pro replica?
Postat: 20 september 2009, 20:11
av sefio
Stage6 pro i alla väder!
Postat: 29 september 2009, 19:36
av Smith
en kompis har en aerox med doppler s3r , han ska nu köpa cylinder. vilken? å förgasare och vad ni mer rekomenderar , han har redan en malossi multivar.
Postat: 29 september 2009, 20:53
av kallepalle
polini sport 70cc och en dellorto 17,5mm
Postat: 30 september 2009, 17:07
av aeroxr08
tjena:P
har en aerox som är trimmad med:
pro replica rör
vikter
kopplingsfjädrar
tryckfjäder
munstycke
dragen v-ring
den går ganska bra tycker jag men kan jua alltid gå lite snabbare så tänkte köpa en 70cc men är det ett måste med ny förgasare då?
sedan vill jag inte byta vev och annat så undrar vilken cylinder som är bäst med att köra med om jag ska ha kvar orginal vev och rem och sånnt?
tacksam för svar
edit: vet inte i vilken tråd detta ska va

Postat: 30 september 2009, 17:08
av sefio
Ställer du in orginal förgasaren går det att ha 70cc sport på 12mm förgasare.
Postat: 30 september 2009, 17:11
av aeroxr08
okej:D
men hur stor skillnad blir det i effekt om jag byter till 70 cc?:P
Postat: 30 september 2009, 17:34
av kallepalle
beror på vilken 70cc. rekomenderar stage6 sport pro tillsammans med en 19mm förgasare.
Postat: 30 september 2009, 17:35
av sefio
aeroxr08 skrev:okej:D
men hur stor skillnad blir det i effekt om jag byter till 70 cc?:P
Trycket i moppen blir totalt skillnad, mkt mer drag och kräm i det hela. otrolig skillnad är det.