-haha lite kanske jag överdrev när jag sa efterblivna

men läs först nu vad det står i länken jag klistrade in

Verkat ju som att politikerna inte bryr sig

Läs så fattar du vad jag menar

MVH/DukeNukem

okej, tackDukeNukem skrev:Hej.Derbi_senda93 skrev:nu vill jag veta om det stämmer det där med 1a april, maj eller va det nu va?
Lagen skall klubbas igenom den 25/2 i rikstagenSedan kommer
den att vinna laga kraft fr.o.m 1/4. Om den nu ens
kommer att tas upp,efter den kritik som riktats mot regeringen från EU![]()
Så ännu är inget direkt givet i denna fråga
FRA-lagen därimot antogs före årsskiftet och trädde i kraft 1/1-09.
Så passa er,ni är avlyssnade och avlästa
EU kräver även att regeringen skall droppa denna lag
MVH/DukeNukem
exakt.. de undrar ja också ^^meanzick skrev:Det är det jag inte fattar, vad händer om dom gör det ändå ?
Jag har för mig att i % Så pirat kopierar/laddar ner/sprider sverige mest av alla länder i hela världen. (I Procent mot befolkningen)bensinskalle skrev:exakt.. de undrar ja också ^^meanzick skrev:Det är det jag inte fattar, vad händer om dom gör det ändå ?
Sverige kanske får sitta i fängelse
Ne men risken finns ju att regeringen bara skiter i EU och kör lagenVore ju verkligen piss....
Men ja fattar inte varför just vi ska ha en jävla massa dumma lagar när ingen annan har de ? Dom laddar väl ner lika mycke i USA och där finns de väl ingen lag som sätter stoppMen just vi här i sverige ska fixa en pisslag, de ä såå drygt...
Rabxorzz skrev:kallepalle skrev:bara fixa en krypterad proxy eller ssl så ere ju chill
Det går inte att ladda ner via proxy, och om du krypterar IPn kan dom bara okryptera (eller vad man säger) det och få din IP.
Det är inte så lätt
Japp!DraceN^ skrev:så det är 1 april
Precis! Böter är de man får, vår lärare (som är väldigt insatt) trodde att man kunde få många tusen i böter för en enda film.DerbiSM skrev:Tror dem flesta kommer sluta ladda ner då. Annars blir de väll böter, eller de va väll de som va straffet?..
Rapidshare är ett sätt att föredra *GRR*DukeNukem skrev:Hej.
Precis KallePalle,det finns massor med torrent sidor
inte bara Pirate Bay,men varför man gett sig på dom nu,
beror nog mäst på att de är så fräcka och kaxiga
Visst,laddar du ner på en torrent sida,med torrent program så
syns ju din IP,det är så man spårar nerladdare![]()
Så varför ska man då ta risken och använda den metoden,
när det finns andra sätt
MVH/DukeNukem
Tror inte det skulle hjälpa att säga så, efterssom det är du som står för nätverket och ansvarar vad som görs på det.Dz2 skrev: Om någon hacker-polis är ute efter mig så vet jag nog vad jag skall säga till mitt skydd!
Eftersom I.P nummret som de ser som laddar ner är min externa I.P så skall jag säga att det inte var jag som laddade ner Utan det var grannen vid sidan om som anslöt på mitt trådlösa nätverk...
Epic phail mot staten!
Jag har ff3 och där kan man lägga till en addons, stealth.. den gör så att datorn inte lämnar ifrån sig några spår...tror ni att det kan göra susen?meanzick skrev:Har du forskat om det eller ?roxxx__rider skrev:MytarNN^^kallepalle skrev: fungerar dock inte. det blir krångligasre för dom men det går fortfarande att ta redan på.
också hört att de inte funkar av våran egna tsr hacker, rabxorzz ^^
roxxx__rider skrev:Jag har ff3 och där kan man lägga till en addons, stealther.. den gör så att datorn inte lämnar ifrån sig några spår...tror ni att det kan göra susen?meanzick skrev:Har du forskat om det eller ?roxxx__rider skrev: MytarNN^^
också hört att de inte funkar av våran egna tsr hacker, rabxorzz ^^
Palla att dom ska se pengar i allt nu, nerladdning ska vara grattis annars kan det nästan kvittta