Postat: 1 maj 2009, 22:14
Haha semestergas xDSachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Haha semestergas xDSachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
HAHAHAHAHAHASachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
tror dom skruvar upp tomgången så kan dom köra utan händerSachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
Sachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
kallas semestergas/frysgas. många jag har pratat med kör iaf med det.t ja dom har hög tomgång, men inte nog hög för att åka i de hastigheter som vissa kör nohanded wheelieantonjansson_ skrev:Sachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
nä de har ofta skit hög tomgång
tyngdpunkten höjs....kotti skrev:varför är det lättare att gå upp på bakhjulet om man har höjning?
har funderat ett tag o det borde ju va tvärtom ?
de har inte så hög tomgång. de håller balans. o på cross me bromsen.kallepalle skrev:kallas semestergas/frysgas. många jag har pratat med kör iaf med det.t ja dom har hög tomgång, men inte nog hög för att åka i de hastigheter som vissa kör nohanded wheelie
frysgas innebär att om du vrider på gashandtaget så åker inte gasen tillbaka om du släppar, utan du måste vrida tillbaka den själv.
fattar fortfarande intealexanderkarlsson skrev:tyngdpunkten höjs....kotti skrev:varför är det lättare att gå upp på bakhjulet om man har höjning?
har funderat ett tag o det borde ju va tvärtom ?
de har inte så hög tomgång. de håller balans. o på cross me bromsen.kallepalle skrev:kallas semestergas/frysgas. många jag har pratat med kör iaf med det.t ja dom har hög tomgång, men inte nog hög för att åka i de hastigheter som vissa kör nohanded wheelie
frysgas innebär att om du vrider på gashandtaget så åker inte gasen tillbaka om du släppar, utan du måste vrida tillbaka den själv.
mvh//aLEx
precis så ja tror medkallepalle skrev:vad jag förstår så blir det svårare att dra upp på bakhjulet med höjjning men väl uppe så blir det lättare? jag tycker iaf att tyngdpunkten borde flyttas till mitten vilket gör att du inte slår över lika lätt. men jag kanske är ute och cyklar nu eller?
fast sen kan det även vara för att jag försöker att bära heltäckande kläder så mycket som de går, såg en ganska så otäck vurpa av en polare häromdagenstunt_pojken^^ skrev:håller med man blir faktsikt rätt varm av att "stunt" efter etttag fast man "bara" kör moppe lite konstigt
det enda logiska jag kommer på är att du får din total vikt högre upp och får mer hävkraft när du svingar din vikt bakåt. =)Johanssons skrev:Kommer inte på någon logiskt förklaring, det bara é så
Alla saker man gör är ju Ett slags "Trick" men när du har hittat balans och kan köra helt rakt på bakan hur länge som hälst så kan det ju vara dags att börja träna på ringar!Honkan skrev:Tja, har börjat stuntat lite grann, har ingen ultimat hojj, men vad fan gör det!:)
Har ni något tips på nybörjar stunt förutom trick när man stegrar?
har man höjning så e ju moppen i praktiken redan uppe lite på bakhjulet och har du 2 höjningar e den nästan halvvägs uppe på bakhjuletkotti skrev:varför är det lättare att gå upp på bakhjulet om man har höjning?
har funderat ett tag o det borde ju va tvärtom ?
yamahadt55 skrev:hallå! Very Happy
tänkte fråga vad ni tycker man ska köpa å börja stunta med? jag hade tänkt mig Rieju drac eller Derbi Senda men vill helst ha AM6 motorn. tack på förhand
Smile
PS: har kört moppe i snart tre år så jag kan köra på bakhjluet lite.. å vill börja stunta då jag blivit av med lämpet å ej kan ta körkort.
antonjansson_ skrev:yamahadt55 skrev:hallå! Very Happy
tänkte fråga vad ni tycker man ska köpa å börja stunta med? jag hade tänkt mig Rieju drac eller Derbi Senda men vill helst ha AM6 motorn. tack på förhand
Smile
PS: har kört moppe i snart tre år så jag kan köra på bakhjluet lite.. å vill börja stunta då jag blivit av med lämpet å ej kan ta körkort.
Jag stuntar med en ostrypt gilera smt som gör ca 60 med 11/53 å den går ganska bra:D bara att ja måsta sto still nästan får att få upp den på b-hjulet men sen kan jag no dra lätt ti 5:an om jag vill
yamahadt55 skrev:antonjansson_ skrev:Tycker du ska satsa på beta rr sm / Derbi Senda, Rieju är jävla tunga fram som gör hela proceduren svårare. Om du vill köra mycket meka lite är nog och föredra Derbi(piggiao) motorn då den är lite snällare än am6an, men den funkar också väldigt bra. Glhfyamahadt55 skrev:hallå! Very Happy
tänkte fråga vad ni tycker man ska köpa å börja stunta med? jag hade tänkt mig Rieju drac eller Derbi Senda men vill helst ha AM6 motorn. tack på förhand
Smile
PS: har kört moppe i snart tre år så jag kan köra på bakhjluet lite.. å vill börja stunta då jag blivit av med lämpet å ej kan ta körkort.