tompa_ skrev:vad ska jag har för munstycke till min bws sitter malossi 70cc sporten o 21mm fögg? sitter 95 nu
min då;D
Scootrar verkar ju normalt vilja ha mindre än sm/ cross så kanske runt 110-130... Börja med 130 o gå neråt om den blöddrar
Är de dellortoförgasare, så ska du vara jävligt noga med att vända brickan som sitter runt munstycket ( om de finns nån bricka ) åt rätt håll! Kolla noga åt vilket håll den sitter, alltså uppåt o neråt, så att de blir rätt när du sätter tillbaka den
Sitter brickan vänd åt fel håll blir förgasaren cp och moppe går knappt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
dracksen skrev:hej!
vilket munstycke och vilken förgasare ska man ha till tk och original cylinder?
original eller upp till 17,5 mm brukar gå bäst Vill man ha lite värre så går de att köra 19 mm och ett redigt insugskitt men då ska de helst vara ett ordentligt avgassystem också
Munstycket beror helt på vilken förgasare du väljer... allt mellan 80 och 120 kan de vara
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
original eller upp till 17,5 mm brukar gå bäst Vill man ha lite värre så går de att köra 19 mm och ett redigt insugskitt men då ska de helst vara ett ordentligt avgassystem också
Munstycket beror helt på vilken förgasare du väljer... allt mellan 80 och 120 kan de vara
men jag har Hebo öppet luftfilter också, men behövs det verkligen till 120 i munstycke sats??
tja! har en drd racing -05 som går "ojämt" när ja ligger i cirka 40 o drar av lite på gasen hackar den typ.. ja har borttagen blindtarm så kan det var att den får för lite bensin? hackar också från 1an till 2an,
köpte ett giannelli 2t till min yamaha dt50r 2006 ny då och la dit 106 munstyck . går inte riktigt fint tycker jag o har försökt med att ta bort stiftet o kolla men ser knappt någon skillnad på den =/ tror ni att 106 är för stor eller för liten? en jag känner har 120 på sitt CH racing med Technigas rör och orginal fögg,cylinder
Tja! tänkte köpa nytt munstycke till min drd racing -05 pga vi har dragit plöggen! nån som vet vilken strl orginal munstycke är och hur många strl ja skall höja? passar dellorto förgasarmunstycke 6mm på min?
Bremler141 skrev:Tja! tänkte köpa nytt munstycke till min drd racing -05 pga vi har dragit plöggen! nån som vet vilken strl orginal munstycke är och hur många strl ja skall höja? passar dellorto förgasarmunstycke 6mm på min?
PS: vänsterdraget system om dä hjälper
/ drd racing -05
antar att det är 17,5 mm förgasare..? isåfall, ta ut det nuvarande och kolla sen byt upp dig ca 10 storlekar.
Notn4 skrev:igen som kan hjälpa mig med mitt munstycke problem? frågan sitter högre opp ^
Tror att 106 är lite för stort, men vad menar du med att den inte går "riktigt fint"? blöddrar den elr hackar den eller vad är problemet med den? Tändstiftet borde vara svart om den får för mycket bensin och vitt om den får för lite.
stiftet är lite svart i ena kantten och annars 100% vit :S vilken del av stiftet ska man se färgen på? för mitt tändstift har 3 olika färger i ändan :S lite svart,mycket vitt,lite gråt
Notn4 skrev:stiftet är lite svart i ena kantten och annars 100% vit :S vilken del av stiftet ska man se färgen på? för mitt tändstift har 3 olika färger i ändan :S lite svart,mycket vitt,lite gråt
konstigt ska vara längs ner du ska kolla. men om största delen är vitt så är de väll för litet munstycke du har antar jag sen så är det enkelt att bara prova, sätt på ett större och sen ett mindre och kolla när den går som bäst
Notn4 skrev:stiftet är lite svart i ena kantten och annars 100% vit :S vilken del av stiftet ska man se färgen på? för mitt tändstift har 3 olika färger i ändan :S lite svart,mycket vitt,lite gråt
låpter lite udda, men om det finns vitt på stiftet så får den för lite bensin. det ska vara brunt dock så kommer du alldrig få din moped att gå bra om du inte borrar din cdi så den blir ostrypt
har 2006 yamahan så ingen strypning i CDI. och fast det skulle vara nyare modell och har den strypningen du talar om så sitter den inte i CDI:n utan i en skild box brevid batteriet som inte gör alls nått annat än stryper varvtal.
men har prövat med 120 munstyck men den var helt för stor och har inte hittat mindre 6mm lorrto munstyck nånstans i närheten :S skulle måsta beställa från nätet och tycker att bara ett munstyck är rätt så onödigt att betala frakt för =) men har en 95 munstyck skulle kunna testa med det sen när ja har tid
när jag köpte den var det inte jag som provkörde (var inte 15 än). dom som hade den innan hade ficksatt lite med den så den gjorde typ 60.
har kollat dreven är orginal insug och avgas är också orginal mått