Sida 20 av 31
Postat: 26 juni 2011, 13:44
av aeroxleoZX
nu är det så att jag ska köpa en ny cylinder till min aerox idag för min gamla paja.
men nu ska jag välja mellan alu eller gjutärn..
för det första så ska jag köra med orginal förgasare i början.
vilken skulle vara bäst med min setup: leovince zx och polini speed control
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14379
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7782
om det finns en stage6 streetrace i alu eller en liknande skriv gärna och säg några cylindrar som också är bra men inte för dyra.
Postat: 6 juli 2011, 22:24
av aeroxleoZX
har satt på 70cc stage6 streetrace på roxxen och den axxar bra till 40 sen varavr den ner sen vid 60 drar den på igen, är det variator problem eller att jag har 12mm förgasare har 19mm på g
det låter även från röret ett konstigt ljud som om en skruv är löss eller att det är en skruv i röret.
Postat: 14 juli 2011, 16:46
av MrAnton
Hej har nu en slider 07 helt original som jag skulle vilja trimma. Moppen ska stuntas med så vill helst ha bra axx. Kan någon säga en bra setup ?:) vill helst inte lägga ut för mycket på den.
Postat: 17 juli 2011, 21:40
av denko89
Nån som vet vad det är för original kolvbult på en Piaggio NRG DT 2008?
Postat: 21 juli 2011, 14:57
av blackout1994
Hebo - Cylinderkit (Replica) 70cc (10mm)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7780
måste jag byta vev?:)
eller är de bättre att köra på
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13191
istället?:)
Polini corsa eller Stage6 sport pro 70cc?
Postat: 27 juli 2011, 01:53
av Byapojken
Vilket är bästa för att stunta utav polini corsa och Stage6 sport pro båda 70cc?

Postat: 27 juli 2011, 07:05
av Felix616
MrAnton skrev:Hej har nu en slider 07 helt original som jag skulle vilja trimma. Moppen ska stuntas med så vill helst ha bra axx. Kan någon säga en bra setup ?:) vill helst inte lägga ut för mycket på den.
Dra v-ringen, sätt på ett effektrör och lätta vikter

Postat: 28 juli 2011, 01:16
av ^Nilsson^
denko89: 12mm ska det va
Blackout1994: Det beror på hur långt den har gått. Har den inte gått allt för långt så kan det gå om du inte ligger o pressar den hela tiden. Dock hade det ju varit säkrast o byta åtminstone lager och kanske vev om den har gått väldigt långt.
Byapojken: Polini corsa är mer lågvarvig än sport pro så jag antar att corsa är bäst. Det beror ju också helt på övrig setup
AeroxleoZX: Det låter som att du har för tunga vikter prova byta ner några gram
Och nu till min fråga. Jag undrar om någon vet ifall en polini sport 70cc kolv passar i en mhr replica 70cc cylinder?
Det är en piaggio luftkyld.
Postat: 28 juli 2011, 05:19
av ml65
^Nilsson^ skrev:denko89: 12mm ska det va
Blackout1994: Det beror på hur långt den har gått. Har den inte gått allt för långt så kan det gå om du inte ligger o pressar den hela tiden. Dock hade det ju varit säkrast o byta åtminstone lager och kanske vev om den har gått väldigt långt.
Byapojken: Polini corsa är mer lågvarvig än sport pro så jag antar att corsa är bäst. Det beror ju också helt på övrig setup
AeroxleoZX: Det låter som att du har för tunga vikter prova byta ner några gram
Och nu till min fråga. Jag undrar om någon vet ifall en polini sport 70cc kolv passar i en mhr replica 70cc cylinder?
Det är en piaggio luftkyld.
är inte replican 47.6 och polinin 47? mm/diameter dvs ... Scooter-shoppen har billiga kolvar annars..
Postat: 28 juli 2011, 14:08
av denko89
^Nilsson^ skrev:denko89: 12mm ska det va

Tack för svar =)
Postat: 19 augusti 2011, 23:49
av AndersoNN
Ska snart in skaffa en ny cylinder till min Yamaha slider 07.
Men vilken 50cc (sport) cylinder är bäst till min setup?
Ska ha den till o köra stunt!
Dragen v-ring
Leovince zx chrome
4,0g vikter
blå kopplingsfjädrar
Postat: 19 augusti 2011, 23:55
av xMattanx
AndersoNN skrev:Ska snart in skaffa en ny cylinder till min Yamaha slider 07.
Men vilken 50cc cylinder är bäst till min setup?
Ska ha den till o köra stunt!
Dragen v-ring
Leovince zx chrome
4,0g vikter
blå kopplingsfjädrar
det finns knappast några låg-varviga original, däremot 50 sport finns ju

Postat: 19 augusti 2011, 23:58
av AndersoNN
xMattanx skrev:AndersoNN skrev:Ska snart in skaffa en ny cylinder till min Yamaha slider 07.
Men vilken 50cc cylinder är bäst till min setup?
Ska ha den till o köra stunt!
Dragen v-ring
Leovince zx chrome
4,0g vikter
blå kopplingsfjädrar
det finns knappast några låg-varviga original, däremot 50 sport finns ju

Jag skrev vilken 50cc cylinder?
Menar inklusive sport då

Postat: 26 augusti 2011, 17:46
av gud
Är det svårt att byta cylinder ?
http://twostroke.se/product.asp?product=17574
Står att man läre borra 47 mm vad är det som ska borras ?
står även att den passar bra till orginal förgasaren.. men hur vet man vad man har för storlek på förgasaren ?
Vill inte ha nå poster där det står, blabla du borde inte byta cylinder du kan ingenting om det blabla.
Nej jag kan inte så mycket om cylindrar men nånstans lära man börja lära sig sin kunskap, jag tänker inte byta nu men vi får se vad som händer i vinter eller nästa sommar.
just nu söker jag bara lite kunskap om hur man går tillväga
Säger så här, när jag regga mitt första konto här visste jag inte ens vart tändstiftet satt nu kan jag en hel del om moppar, men det här med cylindrar har jag inte så mycket kunskap om.
förlåt att inlägget blev långt..
Postat: 28 augusti 2011, 12:05
av gud
nån kunnig som kan hjälpa mig med det som står ovanför ?
Postat: 28 augusti 2011, 12:36
av One-
gud skrev:Är det svårt att byta cylinder ?
http://twostroke.se/product.asp?product=17574
Står att man läre borra 47 mm vad är det som ska borras ?
står även att den passar bra till orginal förgasaren.. men hur vet man vad man har för storlek på förgasaren ?
Vill inte ha nå poster där det står, blabla du borde inte byta cylinder du kan ingenting om det blabla.
Nej jag kan inte så mycket om cylindrar men nånstans lära man börja lära sig sin kunskap, jag tänker inte byta nu men vi får se vad som händer i vinter eller nästa sommar.
just nu söker jag bara lite kunskap om hur man går tillväga
Säger så här, när jag regga mitt första konto här visste jag inte ens vart tändstiftet satt nu kan jag en hel del om moppar, men det här med cylindrar har jag inte så mycket kunskap om.
förlåt att inlägget blev långt..
Det är inte svårt att byta cylinder finns guider för det på forumet, sen behöver du inte borra något och storleken står på förgasaren.
Postat: 28 augusti 2011, 15:27
av gud
One- skrev:gud skrev:Är det svårt att byta cylinder ?
http://twostroke.se/product.asp?product=17574
Står att man läre borra 47 mm vad är det som ska borras ?
står även att den passar bra till orginal förgasaren.. men hur vet man vad man har för storlek på förgasaren ?
Vill inte ha nå poster där det står, blabla du borde inte byta cylinder du kan ingenting om det blabla.
Nej jag kan inte så mycket om cylindrar men nånstans lära man börja lära sig sin kunskap, jag tänker inte byta nu men vi får se vad som händer i vinter eller nästa sommar.
just nu söker jag bara lite kunskap om hur man går tillväga
Säger så här, när jag regga mitt första konto här visste jag inte ens vart tändstiftet satt nu kan jag en hel del om moppar, men det här med cylindrar har jag inte så mycket kunskap om.
förlåt att inlägget blev långt..
Det är inte svårt att byta cylinder finns guider för det på forumet, sen behöver du inte borra något och storleken står på förgasaren.
det står ju på länken "borrning 47mm"
:O ?
Postat: 15 september 2011, 20:19
av Roxxen96
Tjena

Jag undrar hur mycket effekt ( axx, topphastighet, effekt ) en 50 cc sport cylinder ger, när moppen är i stort sett original.
Min setup atm :
* Dragen V-ring
* Stage 6 variatorvikter (5.5 grams)
* Original koppling + fjädrar.
* Kolfiber reeds
* Storlek 72 munstycke. ( original 62 )
* 25 mm insug.
* Ostrypt cdi box.
* Polini gul tryckfjäder (hård)
* Original cylinder ( liggande minarelli 50 cc )
Är det stor, liten, märkbar, ingen skillnad alls, eller hur blir det?
Jag undrar alltså hur mycket skillnad det kommer att bli när min moppe näst intill är original!
Är rätt nyfiken ! Tacksam för svar, tack på förhand, mvh jocke

Postat: 15 september 2011, 20:39
av Roxxen96
Någon?

Någon som kanske har testat med nästan helt original? Tacksam för svar!

Postat: 17 september 2011, 18:21
av Roxxen96
Roxxen96 skrev:Någon?

Någon som kanske har testat med nästan helt original? Tacksam för svar!

Bump

Postat: 17 september 2011, 18:59
av JonteAerox
Hejsan!
Jag behöver hjälp med vilken slags 70 kubiks cylinder jag ska ha, och har även lite frågor. Jag ska ha den för att stunta med, och jag vill ha bra botten, och bra acc. Kör med Leovince ZX, 4.3g vikter och hårda kopplingsfjädrar. Hade vart jättebra om någon kunde ta sig tid o svara på dessa då jag inte vet så mkt. :)
Först och främst, vilken cylinder? Har kollat på lite olika, bl.a. dessa:
Polini 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=10306
Stage 6 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=7782
Undrar också om man måste köpa till typ kolvkit, packningssats osv, eftersom dem står med på Polinin nere till vänster på sidan (kolla länk), eller står dem bara där ifall man behöver byta ut gamla trasiga? Tänkte att det heter ju cylinderkit, då borde ju allt vara med.
Postat: 17 september 2011, 19:14
av Roxxen96
JonteAerox skrev:Hejsan!
Jag behöver hjälp med vilken slags 70 kubiks cylinder jag ska ha, och har även lite frågor. Jag ska ha den för att stunta med, och jag vill ha bra botten, och bra acc. Kör med Leovince ZX, 4.3g vikter och hårda kopplingsfjädrar. Hade vart jättebra om någon kunde ta sig tid o svara på dessa då jag inte vet så mkt.
Först och främst, vilken cylinder? Har kollat på lite olika, bl.a. dessa:
Polini 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=10306
Stage 6 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=7782
Undrar också om man måste köpa till typ kolvkit, packningssats osv, eftersom dem står med på Polinin nere till vänster på sidan (kolla länk), eller står dem bara där ifall man behöver byta ut gamla trasiga? Tänkte att det heter ju cylinderkit, då borde ju allt vara med.
Bra att du lagt tråden rätt nu, gillar inte att klaga, hjälpte dig lägga den rätt bara, då svarar folk snabbare!
Ont : Tycker du ska köra på Polinis 70 cc cylinder! Allt som är med på bilden kommer att komma med i ditt cylinderkit! Allting du behöver, ny cylinder, kolv, kolvringar osv!
Glöm inte att köra in din cylinder när du sedan har den. Kör bara på 3/4's gas de första 50 milen!
Mvh Jocke.
porta original cylinder?
Postat: 17 september 2011, 19:26
av AndersoNN
Tjena, om man filar bort strypningen i sin original cylinder där man sätter fast avgasröret, kommer den gå fortare samt få bättre axx?
Tacksam för snabba svar!
Setup
Leovince zx chrome
4,0 vikter
blå kopplingsfjädrar
dragen v-ring
Postat: 17 september 2011, 19:32
av JonteAerox
Roxxen96 skrev:JonteAerox skrev:Hejsan!
Jag behöver hjälp med vilken slags 70 kubiks cylinder jag ska ha, och har även lite frågor. Jag ska ha den för att stunta med, och jag vill ha bra botten, och bra acc. Kör med Leovince ZX, 4.3g vikter och hårda kopplingsfjädrar. Hade vart jättebra om någon kunde ta sig tid o svara på dessa då jag inte vet så mkt. :)
Först och främst, vilken cylinder? Har kollat på lite olika, bl.a. dessa:
Polini 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=10306
Stage 6 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=7782
Undrar också om man måste köpa till typ kolvkit, packningssats osv, eftersom dem står med på Polinin nere till vänster på sidan (kolla länk), eller står dem bara där ifall man behöver byta ut gamla trasiga? Tänkte att det heter ju cylinderkit, då borde ju allt vara med.
Bra att du lagt tråden rätt nu, gillar inte att klaga, hjälpte dig lägga den rätt bara, då svarar folk snabbare!
Ont : Tycker du ska köra på Polinis 70 cc cylinder! Allt som är med på bilden kommer att komma med i ditt cylinderkit! Allting du behöver, ny cylinder, kolv, kolvringar osv! :D
Glöm inte att köra in din cylinder när du sedan har den. Kör bara på 3/4's gas de första 50 milen!
Mvh Jocke.
Okej tack så mycket! :D
Postat: 17 september 2011, 19:34
av Roxxen96
JonteAerox skrev:Roxxen96 skrev:JonteAerox skrev:Hejsan!
Jag behöver hjälp med vilken slags 70 kubiks cylinder jag ska ha, och har även lite frågor. Jag ska ha den för att stunta med, och jag vill ha bra botten, och bra acc. Kör med Leovince ZX, 4.3g vikter och hårda kopplingsfjädrar. Hade vart jättebra om någon kunde ta sig tid o svara på dessa då jag inte vet så mkt.
Först och främst, vilken cylinder? Har kollat på lite olika, bl.a. dessa:
Polini 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=10306
Stage 6 70cc Sport:
http://twostroke.se/product.asp?product=7782
Undrar också om man måste köpa till typ kolvkit, packningssats osv, eftersom dem står med på Polinin nere till vänster på sidan (kolla länk), eller står dem bara där ifall man behöver byta ut gamla trasiga? Tänkte att det heter ju cylinderkit, då borde ju allt vara med.
Bra att du lagt tråden rätt nu, gillar inte att klaga, hjälpte dig lägga den rätt bara, då svarar folk snabbare!
Ont : Tycker du ska köra på Polinis 70 cc cylinder! Allt som är med på bilden kommer att komma med i ditt cylinderkit! Allting du behöver, ny cylinder, kolv, kolvringar osv!
Glöm inte att köra in din cylinder när du sedan har den. Kör bara på 3/4's gas de första 50 milen!
Mvh Jocke.
Okej tack så mycket!

Så lite så mannen ! xD
Re: porta original cylinder?
Postat: 17 september 2011, 20:20
av Roxxen96
AndersoNN skrev:Tjena, om man filar bort strypningen i sin original cylinder där man sätter fast avgasröret, kommer den gå fortare samt få bättre axx?
Tacksam för snabba svar!
Setup
Leovince zx chrome
4,0 vikter
blå kopplingsfjädrar
dragen v-ring
Vilken strypning?

Fixa bild?

Postat: 18 september 2011, 14:00
av potog
tjena gubbs undrar om det är värt å porta utblåset på en 50cc? (sport)

Postat: 18 september 2011, 14:28
av Roxxen96
potog skrev:tjena gubbs undrar om det är värt å porta utblåset på en 50cc? (sport)

Undrar samma sak! Någon som kan förklara hur PORTNING går till och om det är värt till 50 cc original cylinder / 50 cc sport cylinder?

Postat: 18 september 2011, 14:59
av potog
Portning gå till på det sätt att man gör gångarna i cylindern större så mer bränsle kan förbrännas. och om man portar utblåset så tillåter man avgaserna att komma ut enklare. har hört att den varvar mer om man portar utblåset;) men som sagt om det är en effekt ökning som är värd mödan det är frågan? :/
Postat: 18 september 2011, 20:11
av Roxxen96
potog skrev:Portning gå till på det sätt att man gör gångarna i cylindern större så mer bränsle kan förbrännas. och om man portar utblåset så tillåter man avgaserna att komma ut enklare. har hört att den varvar mer om man portar utblåset;) men som sagt om det är en effekt ökning som är värd mödan det är frågan? :/
Undrar samma sak.. Bump

?
Postat: 19 september 2011, 18:07
av potog
Asså helt sjukt finns det ingen på hela forumet som nånsin har portat en 50cc eller?

Postat: 20 september 2011, 19:39
av Roxxen96
potog skrev:Asså helt sjukt finns det ingen på hela forumet som nånsin har portat en 50cc eller?

Sjukt ledsen att ingen svarar dig.. Undrar samma sak, tydligen finns det inte det

Postat: 23 september 2011, 18:09
av Motofinne
Jag tänkte köpa ett nytt cylinderkit till min aerox och jag kan säga direkt att jag vill inte ha en 70cc och funderade på Motoforce racing 50cc, den är ju gjord av alu så det är bra + att den är billig. Men hur är det med kvalitén?
Postat: 23 september 2011, 18:40
av VoxuzZ
Köp en 70cc ist, men aja. Kvaliten är hyffsad vad jag har hört.
Nu till min fråga, vilken är bäst av airsal t6 och malossi sport? Båda 70cc.
Postat: 23 september 2011, 18:56
av potog
köp Stage6 alu cylindern eller polinis 50cc
