Postat: 3 juni 2008, 21:29
vadåskit?
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Gianelli alla dagar i veckan.love_Derbi skrev:vilket rör ger bäst topfart:Hebo escape bufanda, gianelli eller TK?![]()
Det ä ju farten som räknas gubba!
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2fax110 skrev:jag undrar vilket rör som skulle vara bäst till en Rieju spike 04 nästan som en drac. det ska kosta runt 2k inga underliggande och länka det rör ni menar inte bara tk för det finns 10 olika
ketchup effekt äre på alla trimrör på marknaden så vitt jag vet, så lite som möjligt är det nog på mk rk replica (underliggande) som är ungefär som thrower i effektkurva men underliggandefax110 skrev:okej men min kompis ändra sig nu ska han ha under liggande, går yasuni r1 jämt ingen ketchup effekt ?
högvarvigt sportrörlove_Derbi skrev:är gianelli enduro 2t ett lågvarvigt eller högvarvigt rör?
går inte att säga riktigt, varje motor är ju lite unik så är inte samma för alla. och vilken eu moppe för den delen? gissar på en Senda iaf så skulle väl säga runt 90 utan annat trim och bra inställningarlove_Derbi skrev:vad går en eu moppe med det röret och 13/53 drevnig, inget annat trim på. vilket munstycke?
motorn är ju densamma. gianellit går bättre än hebot hur du än vrider och vänder på detlove_Derbi skrev:Derbi drd ltd edition -08 är det.
har testat, har sett och har hörtlove_Derbi skrev:har du själv testat eller går du bara på vad du tror? lite osäker på vilket rör jag ska ha ändå??
samma effekt i båda, bara höjet på dämparen som skiljer... men har du pengar så kör på kolfiber, mycket snyggarelove_Derbi skrev:ALU eller CARBON för bästa effekt?
men lugna dig? 2 lika dana frågor är onödigt, speciellt inom loppet av en timme... finns det en plugg så sitter den i mynningen på röretlove_Derbi skrev:finns det några pluggar som måste dras i giannelliröret? vart sitter dem i så fall? (giannelli enduro 2T).
går inte, jag är helt desperat. har varit utan trim i 2 veckor nu och de är tillräckligt jobbigtchifen skrev:men lugna dig? 2 lika dana frågor är onödigt, speciellt inom loppet av en timme... finns det en plugg så sitter den i mynningen på röretlove_Derbi skrev:finns det några pluggar som måste dras i giannelliröret? vart sitter dem i så fall? (giannelli enduro 2T).
MaXx_92 skrev:går inte, jag är helt desperat. har varit utan trim i 2 veckor nu och de är tillräckligt jobbigtchifen skrev:men lugna dig? 2 lika dana frågor är onödigt, speciellt inom loppet av en timme... finns det en plugg så sitter den i mynningen på röretlove_Derbi skrev:finns det några pluggar som måste dras i giannelliröret? vart sitter dem i så fall? (giannelli enduro 2T).
okej skit i det da, får väll svetsa ett eget...Henry skrev:MaXx_92 skrev:går inte, jag är helt desperat. har varit utan trim i 2 veckor nu och de är tillräckligt jobbigtchifen skrev: men lugna dig? 2 lika dana frågor är onödigt, speciellt inom loppet av en timme... finns det en plugg så sitter den i mynningen på röret
Om du inte sköter dig tänker varken jag eller någon annan hjälpa dig!
Ett enkelt och ´´säkert´´ sätt är att hälla i avfettning i röret och hålla för båda ändarna och skaka. Då kommer en del att lossna. Ett annant alt är att bränna bort det dvs använda bensin. Dett är inte att rek ur säkerhetssynpunkt.furia FFS skrev:hur sotar man lättast ut ett avgasrör. går de o spola ur de me vatten
häll i thinner i röret, håll för och skaka om lite, låt stå ett litet tag, skaka lite till och häll ut. upprepa några gånger sedan gör du samma sak med avfettning någon gång. när du gjort det kan du blåsa ur röret med kompressor eller liknandefuria FFS skrev:hur sotar man lättast ut ett avgasrör. går de o spola ur de me vatten
ok tack för förslaget men är sugen på effekt rör!tomaznilzzon skrev:beror på stetup. om du kör original cylinder så kör med urpluggat original 102 munstycke 13 drev och pluggad avgasrening. funkar fin och den bör göra över 90