Sida 19 av 88
Postat: 14 september 2008, 16:18
av VooDoo
vad kan man ha mer?? måste jag byta vev??
Postat: 14 september 2008, 16:21
av Moddad
Vad har du för moppe och hur långt har den gått?
Postat: 14 september 2008, 16:42
av MarcusAndersson
KoNG skrev:VooDoo skrev:går airsal 75cc 21 mm förgasare metrakit sp under midrace eller sport?
Låter mer som midrace beror på mer övrig setup än det
Upper sport !
Postat: 14 september 2008, 17:16
av VooDoo
har en dt50r 01 den har väll rullat 1500 kanske ^^har ingen mätare pga ktmplatta hur många häst får jag ur den tror ni?
Postat: 14 september 2008, 17:39
av chifen
MarcusRRX skrev:KoNG skrev:VooDoo skrev:går airsal 75cc 21 mm förgasare metrakit sp under midrace eller sport?
Låter mer som midrace beror på mer övrig setup än det
Upper sport !
går under sport, t6 går under upper sport / lower mid. men det är en sport.
Postat: 14 september 2008, 18:08
av MarcusAndersson
VooDoo skrev:har en dt50r 01 den har väll rullat 1500 kanske ^^har ingen mätare pga ktmplatta hur många häst får jag ur den tror ni?
Två-fyra kåta islandshästar
DRD JeppE
Postat: 14 september 2008, 21:08
av Jepp3
hej behöver lite hjälp ! har en drd racing -06 ska skaffa mej en 70-74cc sport .. kom med förslag , med bra effekt

Postat: 14 september 2008, 21:15
av blackmasai
hej jag undrar ungefär hur mycket mer en trim 50cc cylinder ger än en original 50 cc cylinder
Postat: 14 september 2008, 21:30
av chifen
blackmasai skrev:hej jag undrar ungefär hur mycket mer en trim 50cc cylinder ger än en original 50 cc cylinder
mer detaljerat? en 50 sport eller hyper eller midrace?
är det sport då är det rätt likvärdigt, 50sport är lite vassare och ger kanske 1,5 häst mer, give or take 0,5 ungefär. ingen större skillnad alltså.
tänkte klistra in en sak som jag skrev tidigare i en tråd här så vi slipper frågor om skillnad på hyper/midrace/sport lite här.
det som skilljer en midrace från hyper är mycket saker, mestadels effektkurva med tillhörande effekt då såklart, hög effekt under ett relativt kort register.
portarna på cylindern är den huvudsakliga skillnaden, men även topplock och utformningar osv osv, det är mycket som spelar roll här.
sport = vardaglig effektkurva, sliter inte så mycket på övriga delar av motorn då de inte varvar så högt och har ett brett, mindre intensivt register men ändå högre än original.
cylinder ex: 50cc= arisal sport. 70cc = metrakit handmade. 80cc = polini guss
midrace = en racigare version av sport, kortare register men betydligt effektrivare, kräver mer på resten av motorn mer ger också ut mer. högre effekt under kortare register, helt enkelt mer intensivt. klenare än hyper men kan också användas till vardags om du sköter om grejerna och ger den rätt mängd olja
cylinder ex: 50cc = Hebo manston replica. 70cc = metrakit sp. 80cc = malossi mhr
hyperrace = vassaste kategoring, här är det inte åka fram och tillbaka till skolan motor som byggs, utan här är det byggt med tanke för maximal fart och effekt. det kräver mycket av resterande motorn, inte bara cylinder och rör. effektkurvan är kort och intensiv jämnmot de tidigare och effekten stiger med kurvan, högre varv medför mer slitage men smakar det så kostar det.
cylinder ex: 50cc = metrakit prorace. 70cc = Hebo manston. 80cc =malossi mhr team
som ni nog förstår ger inte en 50cc hyper lika hög effekt som en 70cc hyper t ex prorace50 ger inte lika hög effekt som prorace70 men båda räknas till hyperkategorin pga effektregistret och cylindervolym/prestanda egenskaperna.
för att mopeden ska räknas till hyper behövs ett rör som är avstämt för hypercylindern, förgasare som är tillräckligt stor och hellst lite till, koppling och variator (om det är scoot), gärna även en trimtändning.
Postat: 17 september 2008, 14:52
av spetsare
JAg tänkte köpa ett airsal 75cc till min 06:a ryz, och jag undrar om original veven pallar det eller att ja ska byta?

Postat: 17 september 2008, 16:18
av Furia_metrakit92
Tjena, jag bara lånar tråden lite:

Har en polare som ska köpa 70 cc till sin Derbi Drd racing 06 och han undrar om en
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=3 passar på hans???

för det är till en drd 00-05?? tacksam för svar: Ha det:. Mvh Danne
Postat: 17 september 2008, 18:00
av Moddad
Furia_metrakit92 skrev:Tjena, jag bara lånar tråden lite:

Har en polare som ska köpa 70 cc till sin Derbi Drd racing 06 och han undrar om en
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=3 passar på hans???

för det är till en drd 00-05?? tacksam för svar: Ha det:. Mvh Danne
Nej det ska inte passa. Antar att 06an han har kör på nya D50BO motorn

DRD JeppE
Postat: 17 september 2008, 19:52
av Jepp3
någon som vet om det finns någon annan tillverkare än gilera som kör me Derbi motorn efter 06 ? letar efter en Top Performance 74 CC ^^ till en Derbi drd racing 06
Re: DRD JeppE
Postat: 17 september 2008, 19:53
av Moddad
Jepp3 skrev:någon som vet om det finns någon annan tillverkare än gilera som kör me Derbi motorn efter 06 ? letar efter en Top Performance 74 CC ^^ till en Derbi drd racing 06
Roxon ska ha en Derbi motor.
Postat: 17 september 2008, 21:18
av Ch-racer
vilken cylinder e bäst.
Barikit - Racing 74cc Cylinderkit (AM6)
Top Performances 74cc (AM6)
vill ha så mycket effekt som möjligt!

Postat: 17 september 2008, 21:19
av Jepp3
Ch-racer skrev:vilken cylinder e bäst.
Barikit - Racing 74cc Cylinderkit (AM6)
Top Performances 74cc (AM6)
vill ha så mycket effekt som möjligt!

Top Performances 74cc (AM6) riktigt bra cylinder
Postat: 18 september 2008, 18:30
av kimen
top performance funkar bra men skulle gissa att barikiten ger mer effekt då det är en aluminum cylinder (om jag inte minns fel)
Men jag undrar vad ni rekommenderar för cylinder, vill gå på nått värre nu då jag nydligt sålt min TP 74, är ute efter en ganska billig cylinder som ger ut mycket effekt
funderat på en polini guss men jag vet inte ifall ni vet nån som är mer värd pengarna, inte nån hyper cylinder
Postat: 18 september 2008, 18:32
av KoNG
kimen skrev:top performance funkar bra men skulle gissa att barikiten ger mer effekt då det är en aluminum cylinder (om jag inte minns fel)
Men jag undrar vad ni rekommenderar för cylinder, vill gå på nått värre nu då jag nydligt sålt min TP 74, är ute efter en ganska billig cylinder som ger ut mycket effekt
Airsal

Postat: 18 september 2008, 18:33
av kimen
KoNG skrev:kimen skrev:top performance funkar bra men skulle gissa att barikiten ger mer effekt då det är en aluminum cylinder (om jag inte minns fel)
Men jag undrar vad ni rekommenderar för cylinder, vill gå på nått värre nu då jag nydligt sålt min TP 74, är ute efter en ganska billig cylinder som ger ut mycket effekt
Airsal

är ute efter nått med mer effekt, kring 2k kr
Postat: 18 september 2008, 20:01
av Henry
KoNG skrev:kimen skrev:top performance funkar bra men skulle gissa att barikiten ger mer effekt då det är en aluminum cylinder (om jag inte minns fel)
Men jag undrar vad ni rekommenderar för cylinder, vill gå på nått värre nu då jag nydligt sålt min TP 74, är ute efter en ganska billig cylinder som ger ut mycket effekt
Airsal

Airsal är slöare än gussen.....
Postat: 18 september 2008, 20:33
av kimen
Henry skrev:KoNG skrev:kimen skrev:top performance funkar bra men skulle gissa att barikiten ger mer effekt då det är en aluminum cylinder (om jag inte minns fel)
Men jag undrar vad ni rekommenderar för cylinder, vill gå på nått värre nu då jag nydligt sålt min TP 74, är ute efter en ganska billig cylinder som ger ut mycket effekt
Airsal

Airsal är slöare än gussen.....
kolla efter så ser du att jag inte hade hunnit skriva det
Postat: 19 september 2008, 19:01
av MarcusAndersson
Barakit ?
Hebo manston ?
Airsal t6 ?
Postat: 19 september 2008, 22:21
av Simonh
har en rrx och undrar va en polini guss 80cc e för klass midrace ?
Postat: 20 september 2008, 12:22
av kimen
hur går Hebo manston replican med TK och 21mm förgasare?
Postat: 20 september 2008, 12:39
av chifen
MarcusRRX skrev:Barakit ?
Hebo manston ?
Airsal t6 ?
vilken barikitcylinder?
Hebo manston är det mest kraft i hur som hellst

dock inte en vardagscylle
Postat: 20 september 2008, 12:43
av kimen
chifen skrev:MarcusRRX skrev:Barakit ?
Hebo manston ?
Airsal t6 ?
vilken barikitcylinder?
Hebo manston är det mest kraft i hur som hellst

dock inte en vardagscylle
funkar replican som vardags?
Postat: 20 september 2008, 14:10
av Hell_qwist
kimen skrev:hur går Hebo manston replican med TK och 21mm förgasare?
jag kör samam setup fast 24mm förgasare ist,, det går förjävla bra måste jag säga;)
Postat: 20 september 2008, 15:02
av MarcusAndersson
Hell_qwist skrev:kimen skrev:hur går Hebo manston replican med TK och 21mm förgasare?
jag kör samam setup fast 24mm förgasare ist,, det går förjävla bra måste jag säga;)
Fin fint släng tk:et bara !
70cc
Postat: 21 september 2008, 12:04
av spetsare
Jag har beställt Hebo Manston Rpelica 70cc tror ni ja måste byta vev till den?

Postat: 22 september 2008, 18:06
av jansson
vilken cylinder är bäst av dom här två,1 Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit (AM6),2 Polini - Evolution Aluminium 80cc (AM6),vilken tycker ni?
Postat: 22 september 2008, 18:29
av Moddad
jansson skrev:vilken cylinder är bäst av dom här två,1 Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit (AM6),2 Polini - Evolution Aluminium 80cc (AM6),vilken tycker ni?
MHR Team
Postat: 22 september 2008, 22:58
av Hell_qwist
mhr team? hur kan du gämnföra den med güssen vet du vad du pratar om nu?
Postat: 22 september 2008, 22:59
av Hell_qwist
kimen skrev:chifen skrev:MarcusRRX skrev:Barakit ?
Hebo manston ?
Airsal t6 ?
vilken barikitcylinder?
Hebo manston är det mest kraft i hur som hellst

dock inte en vardagscylle
funkar replican som vardags?
jahadå;)
Postat: 23 september 2008, 16:03
av TobbaN
Tja, tänkte kanske köpa en 70cc efter vintern. Måste jag klyva motorn och byta vevparti då också ?
Postat: 23 september 2008, 16:08
av Moddad
TobbaN skrev:Tja, tänkte kanske köpa en 70cc efter vintern. Måste jag klyva motorn och byta vevparti då också ?
Vilken 70cc?
HellQwist: Jag hoppas du syftar på att det sätt att Teamen är mycket vassare då Evo endast är sport/midrace