Postat: 30 januari 2011, 11:37
Oj haha, hade ingen koll på datumet
Grattis! 


Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Då tillhör du den fjärdedelen som lyckas på första försöket, 75% får underkänt i första försöket, 50% får köra upp en tredje gång innan de lyckas.kjelle skrev:Javisst!Skåningens-handelsbod skrev:Lyckades du?kjelle skrev:Ska köra upp för bilkortet imorgon, tror jag aldrig har varit såhär nervös!Har haft kortet i 48 timar, står 400km på mätaren.. :O
Härligt! Grattiskjelle skrev:Javisst!Skåningens-handelsbod skrev:Lyckades du?kjelle skrev:Ska köra upp för bilkortet imorgon, tror jag aldrig har varit såhär nervös!Har haft kortet i 48 timar, står 400km på mätaren.. :O
Tackar! Tja, lite torr var han kanske..chifen skrev:Härligt! Grattiskjelle skrev:Javisst!Skåningens-handelsbod skrev: Lyckades du?Har haft kortet i 48 timar, står 400km på mätaren.. :O
Va det en trevlig typ du körde upp med?
Dugereliasl93 skrev:köpte min förstabil idag:D va tycks?
BILD
BILD
BILD
nice som fanRacingTobbe skrev:Dugereliasl93 skrev:köpte min förstabil idag:D va tycks?
BILD
BILD
BILDNej, men en sån här bil ska nog jag också skaffa som första
tackDEA!! skrev:Mycket nice!
Vilken motor?eliasl93 skrev:köpte min förstabil idag:D va tycks?
Bild
Bild
Bild
Tycker nästan du skulle ta och läsa igenom reglerna för inget du har skrivit om reggning stämmer egentligen...Weckis skrev:Ligger nog mer tid än pengar på att konvertera en 240 med T5 motor. Ett sjukt projekt som bör överlämnas till en seriös byggherre. Motor ska byggs ihop med en växellåda för drivning bak, styva upp kaross, byta bromsar runt om till skivor. Mm mm mm.
Sen är 40-50k väldigt i underkant för ett seriöst bygge. Man kan bygga ihop en RATRACE ev, men att lägga ner 1-200 timmar för ett sånt bygge nä tack. Men kul att se det finns drömmar och roliga idéer, det är drömmarna vi lever på. Iallafall jag
.
Nope behövs inte. Kan eventuellt behövas ett intyg från en verkstad som bekräftar att motorkombinationen är vad den utges för att vara. Går inte att regga med högre hk än det tillåtna, i så fall måste man regga in som amatörbyggt fordon och då har man att göra. De man kan göra för att få igenom en T5 225hk, om man inte kan mygla sig igenom besiktningen, är att sätta i ett T5 2.0 block, som har 215 hk original = tillåtet. Sen byter man bara vev och kör med all kringutrustning till 2.3:an så har man en 225 hästars T5:a med motornummer från 2.0:anKommer inte kunna fuska sig in då man behöver effektintyg på motorn och där styper man på både effekt och vridmoment så man behöver byta bromsar och hjulupphängning. Och då är ju kostnaden ökad.
jappTuta skrev:Liten skylt är cooltäven om den inte passar perfekt i skylthållarn ^^
Nice bil också såklartlär du nog ha mycket kul med
edit: juste, då går väll på gripen? ska hålla utkik efter den ^^
Behövs väl visst? Precis som avgasintyg krävs och som kostar att få fram. Det är väl iofs begränsat till en viss årsmod men det är 1970 något. Ska man ta ett importblock och sedan alla andra delarna runtikring så blir det ju dyrare ändå så det är ingen billig historia att få reggad som förstabil.bensinskalle skrev:Tycker nästan du skulle ta och läsa igenom reglerna för inget du har skrivit om reggning stämmer egentligen...Weckis skrev:Ligger nog mer tid än pengar på att konvertera en 240 med T5 motor. Ett sjukt projekt som bör överlämnas till en seriös byggherre. Motor ska byggs ihop med en växellåda för drivning bak, styva upp kaross, byta bromsar runt om till skivor. Mm mm mm.
Sen är 40-50k väldigt i underkant för ett seriöst bygge. Man kan bygga ihop en RATRACE ev, men att lägga ner 1-200 timmar för ett sånt bygge nä tack. Men kul att se det finns drömmar och roliga idéer, det är drömmarna vi lever på. Iallafall jag
.
Nope behövs inte. Kan eventuellt behövas ett intyg från en verkstad som bekräftar att motorkombinationen är vad den utges för att vara. Går inte att regga med högre hk än det tillåtna, i så fall måste man regga in som amatörbyggt fordon och då har man att göra. De man kan göra för att få igenom en T5 225hk, om man inte kan mygla sig igenom besiktningen, är att sätta i ett T5 2.0 block, som har 215 hk original = tillåtet. Sen byter man bara vev och kör med all kringutrustning till 2.3:an så har man en 225 hästars T5:a med motornummer från 2.0:anKommer inte kunna fuska sig in då man behöver effektintyg på motorn och där styper man på både effekt och vridmoment så man behöver byta bromsar och hjulupphängning. Och då är ju kostnaden ökad.
Nepp varken effektintyg eller avgascertifikat så länge motorn i fråga är i originalskick ( somsagt vissa bilprovningar vill se intyg från en verkstad, även fast det egentligen inte ska krävas heller ), har lambdastyrd insprutning samt originalmonterad katalysator.Behövs väl visst? Precis som avgasintyg krävs och som kostar att få fram. Det är väl iofs begränsat till en viss årsmod men det är 1970 något. Ska man ta ett importblock och sedan alla andra delarna runtikring så blir det ju dyrare ändå så det är ingen billig historia att få reggad som förstabil.
Gillar registreringsnumreteliasl93 skrev:köpte min förstabil idag:D va tycks?
know de e tok fräntktm_danielsson skrev:Gillar registreringsnumreteliasl93 skrev:köpte min förstabil idag:D va tycks?
FMX (Freestyle Motocross)
![]()
Nä, men fin första bil allt
Fy F*N vilket gött ljud!!!bensinskalle skrev:Här har du en sexa som låter så det räcker och blir över chifen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e8tkVSKb77Y[/youtube]
me den kanske inte var helt orginalbensinskalle skrev:Hhahahahaha jävlar va den stack iväg
Jojo, sportfilter och en borttagen ljuddämpare så blir de bra me dragPontus_PGO skrev:me den kanske inte var helt orginalbensinskalle skrev:Hhahahahaha jävlar va den stack iväg
hehebensinskalle skrev:Jojo, sportfilter och en borttagen ljuddämpare så blir de bra me dragPontus_PGO skrev:me den kanske inte var helt orginalbensinskalle skrev:Hhahahahaha jävlar va den stack iväg
hahaha fy fan va braTuta skrev:Han hade såklart gjort en snabbgaspedal
Funkade inte igår men nu funkar den :S Grymt ljud!bensinskalle skrev:Funkar perfa för mig?
Fungerar inte ens länken ?
Tur att dom finns bakom varje lada nästan!bensinskalle skrev:Skiiitkul, bakaxeln verkar ha gett sig på 240:in... Pinjong/ diff glappar som fan och lever rövare
Bara ut och slänga dit en ny
Tror de är en sådan som sitter på redankjelle skrev:Tur att dom finns bakom varje lada nästan!bensinskalle skrev:Skiiitkul, bakaxeln verkar ha gett sig på 240:in... Pinjong/ diff glappar som fan och lever rövare
Bara ut och slänga dit en ny
Satsa på en 1031 axel?