Sida 18 av 49

Postat: 30 september 2009, 21:31
av Derbikakan
RRX-Teddy skrev:
Derbikakan skrev:vad är det för storlek på förgasaren på samma moped original?
dellorto 14mm:)
"Ja RRX-Teddy ger svar på allt :D snabbt och bra tralala" :D

Postat: 30 september 2009, 21:31
av -TeddaN-
Derbikakan skrev:
RRX-Teddy skrev:
Derbikakan skrev:vad är det för storlek på förgasaren på samma moped original?
dellorto 14mm:)
"Ja RRX-Teddy ger svar på allt :D snabbt och bra tralala" :D
Man får ju vara med i matchen:) Men jag tycker det är skoj att vara aktiv :D

Postat: 30 september 2009, 21:33
av akratz
vad ska jag ha för munstycke med dragen luftplugg och insugs plugg?:P

Postat: 30 september 2009, 21:34
av kallepalle
testa dig fram, men runt 75-80 tror jag

Postat: 30 september 2009, 21:35
av akratz
kallepalle skrev:testa dig fram, men runt 75-80 tror jag
okej okej :P

Cdi box

Postat: 1 oktober 2009, 06:41
av gossakossa
Derbi Xtreme 05 passar metrakits cdi box moppen?

Postat: 1 oktober 2009, 07:13
av bluerider94
det ska det göra ja, annars gå och kolla under sadeln så står det nog någon fastklistrad lapp (brukar vara i silver) där det står typ vad du har för förgasare tändsystem och allt sånt:)

Re: Cdi box

Postat: 1 oktober 2009, 09:53
av kallepalle
gossakossa skrev:Derbi Xtreme 05 passar metrakits cdi box moppen?
den passar!

Postat: 1 oktober 2009, 15:07
av Derbikakan
Jag kommer inte ihåg om ja frågat detta innan, var ju lite dizzy igår, anyway. Hur snabbt skulle moppen gå om jag hade 15drev fram, original bak (65), och dragen plugg? (Derbi X-Treme R/SM -06) Och vilken storlek på munstycket? Och vilken mm pån?

Postat: 1 oktober 2009, 15:08
av kallepalle
du kan inte dra pluggen utan att kapa upp röret :)

Postat: 1 oktober 2009, 15:29
av Derbikakan
kallepalle skrev:du kan inte dra pluggen utan att kapa upp röret :)
åfan, e de bara blinntarm?

Postat: 1 oktober 2009, 15:30
av kallepalle
blindtarm och en tratt till katalysatorn som sitter innuti kröken. köp effektrör istället

Postat: 1 oktober 2009, 15:31
av Derbikakan
kallepalle skrev:blindtarm och en tratt till katalysatorn som sitter innuti kröken. köp effektrör istället
ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synas ;) Men om man kör på originalsystem, så hur fort går den då, ungefär?

Och en annan sak som jag märkte för ett tag sen, min frambroms tar ingentng och man trycker in långsamt, då bara åker den i botten, så man måste bygga upp ett tryck igen, jag har kollat bromsvätskan och den var inte tom, kan de vara luft i slangarna? hur luftarm man i såfall? Annars är jag nöjd med min skitgööa moppeped ;) Derbi är ju bäst :D :twisted: :evil:

Postat: 3 oktober 2009, 08:49
av derbimannen
ja har en Derbi xtreme med effektrör, drev, ostrypt cdi och originalförgasare (14). ja undrar om det blir stor skillnad om ja byter till en 19mm förgasare? kommer den gå mycket bättre?

Postat: 3 oktober 2009, 08:53
av -TeddaN-
Derbikakan skrev:
kallepalle skrev:blindtarm och en tratt till katalysatorn som sitter innuti kröken. köp effektrör istället
ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synas ;) Men om man kör på originalsystem, så hur fort går den då, ungefär?

Och en annan sak som jag märkte för ett tag sen, min frambroms tar ingentng och man trycker in långsamt, då bara åker den i botten, så man måste bygga upp ett tryck igen, jag har kollat bromsvätskan och den var inte tom, kan de vara luft i slangarna? hur luftarm man i såfall? Annars är jag nöjd med min skitgööa moppeped ;) Derbi är ju bäst :D :twisted: :evil:
Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)

Postat: 4 oktober 2009, 09:50
av Derbikakan
RRX-Teddy skrev:
Derbikakan skrev:
kallepalle skrev:blindtarm och en tratt till katalysatorn som sitter innuti kröken. köp effektrör istället
ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synas ;) Men om man kör på originalsystem, så hur fort går den då, ungefär?

Och en annan sak som jag märkte för ett tag sen, min frambroms tar ingentng och man trycker in långsamt, då bara åker den i botten, så man måste bygga upp ett tryck igen, jag har kollat bromsvätskan och den var inte tom, kan de vara luft i slangarna? hur luftarm man i såfall? Annars är jag nöjd med min skitgööa moppeped ;) Derbi är ju bäst :D :twisted: :evil:
Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)
Okay :D

Nu var det så att på ett annat forum så sa en snubbe att 15 drev fram och 74 munstycke skulle ge derbin 65-70 km/h men min Derbi klarar kanske 60-62, vad kan det vara? för stort munstycke?

Postat: 4 oktober 2009, 09:52
av -TeddaN-
Derbikakan skrev:
RRX-Teddy skrev:
Derbikakan skrev: ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synas ;) Men om man kör på originalsystem, så hur fort går den då, ungefär?

Och en annan sak som jag märkte för ett tag sen, min frambroms tar ingentng och man trycker in långsamt, då bara åker den i botten, så man måste bygga upp ett tryck igen, jag har kollat bromsvätskan och den var inte tom, kan de vara luft i slangarna? hur luftarm man i såfall? Annars är jag nöjd med min skitgööa moppeped ;) Derbi är ju bäst :D :twisted: :evil:
Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)
Okay :D

Nu var det så att på ett annat forum så sa en snubbe att 15 drev fram och 74 munstycke skulle ge derbin 65-70 km/h men min Derbi klarar kanske 60-62, vad kan det vara? för stort munstycke?
varför byta munstycke om du bara har drevat? och dom gör inte mer för dom orkar inte varva ut ordentligt:)

Postat: 4 oktober 2009, 09:52
av kallepalle
teddy, för att Derbi är väldigt snålt bestyckade orginal.

Postat: 4 oktober 2009, 09:55
av -TeddaN-
kallepalle skrev:teddy, för att Derbi är väldigt snålt bestyckade orginal.
Men den går ju inte bättre? de gjorde inte jakobs(bluerider) när vi bytade vi testa många olika och den gick bara sämmre:P

Postat: 4 oktober 2009, 09:58
av kallepalle
joo den går bättre om man byter upp tills den går rent.

Postat: 4 oktober 2009, 09:59
av -TeddaN-
kallepalle skrev:joo den går bättre om man byter upp tills den går rent.
man får ju oftast ställa in den för att den ska gå rent efteråt:P

Postat: 4 oktober 2009, 12:03
av meanzick
har cpi samma avgasrörsfästen som Derbi ? :)
cpi sm om de kan vara till hjälp :)

Postat: 4 oktober 2009, 14:08
av samybooy
Tjennaa :) jag köpte en Derbi för 2 veckorsedan :) Nu undrar jag vad man kan göra för nått kul med den :)
Beställer Pro race vev ,rör , cylinder nu till veckan :) Någon som vet om man kan kapa kåpor eller nått ?:) Vill inte lägga ut allt för mkt pengar på den men :) Länka gärna en bild på en snygg Derbi:)

Postat: 4 oktober 2009, 14:10
av akratz
samybooy skrev:Tjennaa :) jag köpte en Derbi för 2 veckorsedan :) Nu undrar jag vad man kan göra för nått kul med den :)
Beställer Pro race vev ,rör , cylinder nu till veckan :) Någon som vet om man kan kapa kåpor eller nått ?:) Vill inte lägga ut allt för mkt pengar på den men :) Länka gärna en bild på en snygg Derbi:)
http://www.twostrokerider.se/koposalj/1531

Postat: 4 oktober 2009, 18:20
av bensinskalle
meanzick skrev:har cpi samma avgasrörsfästen som Derbi ? :)
cpi sm om de kan vara till hjälp :)
99% säker på att de ä olika. Cpi har ju underliggande dessutom?

Postat: 4 oktober 2009, 18:22
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:
meanzick skrev:har cpi samma avgasrörsfästen som Derbi ? :)
cpi sm om de kan vara till hjälp :)
99% säker på att de ä olika. Cpi har ju underliggande dessutom?
Cpi har väl AM6-kopia, eller? :roll:

Postat: 4 oktober 2009, 18:22
av bensinskalle
Derbi_senda93 skrev:
bensinskalle skrev:
meanzick skrev:har cpi samma avgasrörsfästen som Derbi ? :)
cpi sm om de kan vara till hjälp :)
99% säker på att de ä olika. Cpi har ju underliggande dessutom?
Cpi har väl AM6-kopia, eller? :roll:
Ja de också men de brukar ju iaf gå att lösa med adapter ;)

Postat: 4 oktober 2009, 18:23
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:
Derbi_senda93 skrev:
bensinskalle skrev: 99% säker på att de ä olika. Cpi har ju underliggande dessutom?
Cpi har väl AM6-kopia, eller? :roll:
Ja de också men de brukar ju iaf gå att lösa med adapter ;)
Tänkte inte på det ^^

Postat: 4 oktober 2009, 21:27
av Derbikakan
RRX-Teddy skrev:
Derbikakan skrev:
RRX-Teddy skrev:Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)
Okay :D

Nu var det så att på ett annat forum så sa en snubbe att 15 drev fram och 74 munstycke skulle ge derbin 65-70 km/h men min Derbi klarar kanske 60-62, vad kan det vara? för stort munstycke?
varför byta munstycke om du bara har drevat? och dom gör inte mer för dom orkar inte varva ut ordentligt:)
Men den gjorde ju 65-70 sa ju den andre snubben som testade det.... de varvar cirka 8.000 nu... de gjorde den innan också...

Postat: 4 oktober 2009, 22:34
av Henry
Derbikakan skrev:
RRX-Teddy skrev:
Derbikakan skrev: Okay :D

Nu var det så att på ett annat forum så sa en snubbe att 15 drev fram och 74 munstycke skulle ge derbin 65-70 km/h men min Derbi klarar kanske 60-62, vad kan det vara? för stort munstycke?
varför byta munstycke om du bara har drevat? och dom gör inte mer för dom orkar inte varva ut ordentligt:)
Men den gjorde ju 65-70 sa ju den andre snubben som testade det.... de varvar cirka 8.000 nu... de gjorde den innan också...

15 är aldeles för stort.

Postat: 6 oktober 2009, 15:17
av akratz
Hur kopplar man dioder till tändningen?:P

Postat: 6 oktober 2009, 21:18
av derbi_senda93
Hej!

Undrar om detta avgasrör ger bättre effekt än Giannelli.
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... de=SYAS230

Tack! :D

Postat: 6 oktober 2009, 22:18
av bluerider94
Derbi_senda93 skrev:Hej!

Undrar om detta avgasrör ger bättre effekt än Giannelli.
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... de=SYAS230

Tack! :D
jag tror på gianelli.. riktigt bra till Derbi :)

Postat: 7 oktober 2009, 09:46
av bensinskalle
bluerider94 skrev:
Derbi_senda93 skrev:Hej!

Undrar om detta avgasrör ger bättre effekt än Giannelli.
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... de=SYAS230

Tack! :D
jag tror på gianelli.. riktigt bra till Derbi :)
Jepp ja skulle hellre ta gianelli. Ska du ha yasuni så tycker ja du ska välja nån värre variant.
Hur kopplar man dioder till tändningen?
plus på dioden till plus på moppen

minus på dioden till minus på moppen

?;)

Postat: 7 oktober 2009, 15:12
av Lorrden
skulle någon kunna posta en bild på sin kylare och fästena (när det sitter på) på vattenkyld Derbi :)