"Ja RRX-Teddy ger svar på alltRRX-Teddy skrev:dellorto 14mm:)Derbikakan skrev:vad är det för storlek på förgasaren på samma moped original?

Man får ju vara med i matchen:) Men jag tycker det är skoj att vara aktivDerbikakan skrev:"Ja RRX-Teddy ger svar på alltRRX-Teddy skrev:dellorto 14mm:)Derbikakan skrev:vad är det för storlek på förgasaren på samma moped original?snabbt och bra tralala"
den passar!gossakossa skrev:Derbi Xtreme 05 passar metrakits cdi box moppen?
ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synaskallepalle skrev:blindtarm och en tratt till katalysatorn som sitter innuti kröken. köp effektrör istället
Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)Derbikakan skrev:ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synaskallepalle skrev:blindtarm och en tratt till katalysatorn som sitter innuti kröken. köp effektrör iställetMen om man kör på originalsystem, så hur fort går den då, ungefär?
Och en annan sak som jag märkte för ett tag sen, min frambroms tar ingentng och man trycker in långsamt, då bara åker den i botten, så man måste bygga upp ett tryck igen, jag har kollat bromsvätskan och den var inte tom, kan de vara luft i slangarna? hur luftarm man i såfall? Annars är jag nöjd med min skitgööa moppepedDerbi är ju bäst
![]()
![]()
OkayRRX-Teddy skrev:Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)Derbikakan skrev:ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synaskallepalle skrev:blindtarm och en tratt till katalysatorn som sitter innuti kröken. köp effektrör iställetMen om man kör på originalsystem, så hur fort går den då, ungefär?
Och en annan sak som jag märkte för ett tag sen, min frambroms tar ingentng och man trycker in långsamt, då bara åker den i botten, så man måste bygga upp ett tryck igen, jag har kollat bromsvätskan och den var inte tom, kan de vara luft i slangarna? hur luftarm man i såfall? Annars är jag nöjd med min skitgööa moppepedDerbi är ju bäst
![]()
![]()
varför byta munstycke om du bara har drevat? och dom gör inte mer för dom orkar inte varva ut ordentligt:)Derbikakan skrev:OkayRRX-Teddy skrev:Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)Derbikakan skrev: ok, men man kan fortfarande dreva å munstycken utan att dett går åt helvete? Jag vill inte att det ska synasMen om man kör på originalsystem, så hur fort går den då, ungefär?
![]()
![]()
![]()
Nu var det så att på ett annat forum så sa en snubbe att 15 drev fram och 74 munstycke skulle ge derbin 65-70 km/h men min Derbi klarar kanske 60-62, vad kan det vara? för stort munstycke?
http://www.twostrokerider.se/koposalj/1531samybooy skrev:Tjennaajag köpte en Derbi för 2 veckorsedan
Nu undrar jag vad man kan göra för nått kul med den
![]()
Beställer Pro race vev ,rör , cylinder nu till veckanNågon som vet om man kan kapa kåpor eller nått ?:) Vill inte lägga ut allt för mkt pengar på den men
Länka gärna en bild på en snygg Derbi:)
Ja de också men de brukar ju iaf gå att lösa med adapterDerbi_senda93 skrev:Cpi har väl AM6-kopia, eller?bensinskalle skrev:99% säker på att de ä olika. Cpi har ju underliggande dessutom?meanzick skrev:har cpi samma avgasrörsfästen som Derbi ?
cpi sm om de kan vara till hjälp
Men den gjorde ju 65-70 sa ju den andre snubben som testade det.... de varvar cirka 8.000 nu... de gjorde den innan också...RRX-Teddy skrev:varför byta munstycke om du bara har drevat? och dom gör inte mer för dom orkar inte varva ut ordentligt:)Derbikakan skrev:OkayRRX-Teddy skrev:Det finns en guide om hur man luftar bromsarna:)![]()
Nu var det så att på ett annat forum så sa en snubbe att 15 drev fram och 74 munstycke skulle ge derbin 65-70 km/h men min Derbi klarar kanske 60-62, vad kan det vara? för stort munstycke?
Derbikakan skrev:Men den gjorde ju 65-70 sa ju den andre snubben som testade det.... de varvar cirka 8.000 nu... de gjorde den innan också...RRX-Teddy skrev:varför byta munstycke om du bara har drevat? och dom gör inte mer för dom orkar inte varva ut ordentligt:)Derbikakan skrev: Okay![]()
jag tror på gianelli.. riktigt bra till DerbiDerbi_senda93 skrev:Hej!
Undrar om detta avgasrör ger bättre effekt än Giannelli.
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... de=SYAS230
Tack!
Jepp ja skulle hellre ta gianelli. Ska du ha yasuni så tycker ja du ska välja nån värre variant.bluerider94 skrev:jag tror på gianelli.. riktigt bra till DerbiDerbi_senda93 skrev:Hej!
Undrar om detta avgasrör ger bättre effekt än Giannelli.
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... de=SYAS230
Tack!
plus på dioden till plus på moppenHur kopplar man dioder till tändningen?