Sida 18 av 93
Postat: 31 december 2008, 15:12
av jimmyskoglund
japp det gör de

Postat: 31 december 2008, 15:13
av jeppe010
gött

beställs dirr!
Postat: 31 december 2008, 17:15
av bensinskalle
85-95 brukar sitta fint i 17,5

Körde 85 i min drd med 17,5 gasare och trimmrör o de gick finfint

Postat: 1 januari 2009, 20:45
av beckvall
vad ska man ha till en Derbi Senda med luft filter (stage6) och pluggat???
Postat: 2 januari 2009, 00:48
av derbi_senda93
beckvall skrev:vad ska man ha till en Derbi Senda med luft filter (stage6) och pluggat???
menar du urpluggat? isf 15-20 storlekar större, bara luftfilter är det 5-10 storlekar större

Postat: 2 januari 2009, 17:53
av Moddad
beckvall skrev:vad ska man ha till en Derbi Senda med luft filter (stage6) och pluggat???
ÅM och förgasarestorlek? Gå upp mellana 3-10, men testa
Postat: 3 januari 2009, 19:57
av Tomaz
Har frågat detta förut men nu vill jag ha ett svar av någon som är 100% säker
vilket munstycke är orginal på en Derbi Senda 01 SM ??
säg inte runt 68 elr nått för de vet jag att de är
kanske nån som har en Derbi 01:a som vet ?

Postat: 4 januari 2009, 01:15
av x255z3D
de tar 5 min att plocka ur o kolla

Derbi
Postat: 4 januari 2009, 01:59
av mfransson
Derbi drd racing -gianelli rör , sportfilter , 50sport cylinder
hade 92 i först då gick den piss samma med 88 munstycke den går typ i 5o blöddrar satan , vad ska jag göra ?:s
Re: Derbi
Postat: 4 januari 2009, 02:09
av RiejuForce
mfransson skrev:Derbi drd racing -gianelli rör , sportfilter , 50sport cylinder
hade 92 i först då gick den piss samma med 88 munstycke den går typ i 5o blöddrar satan , vad ska jag göra ?:s
testa att gå ner i munstycke 5-10 storleker och ställ om trotellnålen. Om de inte blev bättre återkom då

Postat: 4 januari 2009, 02:11
av mfransson
okej ska testa .. tänkte sätta på luftburk tror du de kanske funkar?
Postat: 4 januari 2009, 02:13
av RiejuForce
mfransson skrev:okej ska testa .. tänkte sätta på luftburk tror du de kanske funkar?
Du menar med original filtret?. osäker på de men lika bra att testa för de e ju inget stort jobb

Postat: 4 januari 2009, 02:14
av mfransson
aaa tackför svar
Postat: 4 januari 2009, 13:53
av Tomaz
x255z3D skrev:de tar 5 min att plocka ur o kolla

inte så lätt för mig att göra, när jag köpte den så hade den sportluftfilter och munstycke strl 78

nu kör jag utan sportluftfilter med 62 munstycke, och vill veta vad orginal är
sen så undrar jag om inte 78 är lite för stort om han bara hade sportluftfilter??? jag vet att man ungefär ska ha 10strl större, men nu kör jag med 62 och den går bra med det, borde de inte va typ 72 elr nått jag ska ha när jag kör me sportluftfilter ?
Postat: 4 januari 2009, 15:43
av x255z3D
jaha, då va de ju en annan grej

...men går han bra utan att få för mycke luft så är de ju bara o kö o va glad

men ja har 2 kompisar kör motorispaña (stavning på den)
deras får för mycket luft på fullgas fast att dom är helt orginal...jävlit mysko men

Postat: 4 januari 2009, 15:51
av Tomaz
x255z3D skrev:jaha, då va de ju en annan grej

...men går han bra utan att få för mycke luft så är de ju bara o kö o va glad

men ja har 2 kompisar kör motorispaña (stavning på den)
deras får för mycket luft på fullgas fast att dom är helt orginal...jävlit mysko men

deras mopeder kanske tar in tjuvluft elr vad man nu kallar de
jodåå, den går grymt bra, men vill veta vad som är orginal munstycket ändå ,,

Postat: 4 januari 2009, 16:02
av x255z3D
nån tjuvluft drar dom nog inte med tanke på att bådas är 08er (att dom fick för mycke luft kom ja fram till i sommras/höstas) och ingen av dom dom har vart närmare motorn med handen än gashandtaget ungefär

Postat: 4 januari 2009, 16:04
av Tomaz
x255z3D skrev:nån tjuvluft drar dom nog inte med tanke på att bådas är 08er (att dom fick för mycke luft kom ja fram till i sommras/höstas) och ingen av dom dom har vart närmare motorn med handen än gashandtaget ungefär

hur kom du fram till att dem fick för mycket luft ?

Postat: 4 januari 2009, 16:07
av x255z3D
när ja provade den enas så sa han innan att den gick skit dålit på fullgas, så ja märkte de när ja låg fullbott
har kört runt hela sommaren med min drac urpluggad och sportluft, med orginal munstycke så ja vet hur de blir xD
edit: du har antingen 65 lr 71 som orginal
http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... d=70-100-C
edit 2: dom har samma årsmodell o allt o hade samma problem med

Postat: 4 januari 2009, 16:27
av Tomaz
x255z3D skrev:när ja provade den enas så sa han innan att den gick skit dålit på fullgas, så ja märkte de när ja låg fullbott
har kört runt hela sommaren med min drac urpluggad och sportluft, med orginal munstycke så ja vet hur de blir xD
edit: du har antingen 65 lr 71 som orginal
http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... d=70-100-C
edit 2: dom har samma årsmodell o allt o hade samma problem med

när min fick för mycket luft så varva den skit mycket
okej, tack för hjälpen

Postat: 5 januari 2009, 23:17
av Debianbil
Hej, vad ska jag ha för munstycke till min Derbi Senda 05 om jag byter till sprt luftfilter. men vad har Derbi og´rginal i munstycke och vilket ska jag byta till!!!!?? snälla svara

Postat: 6 januari 2009, 23:48
av puchmogge
vilket munstycke ska jag ha till min yamaha dt50r-93, jag har öppet luftfilter och är avstrypt?

Postat: 6 januari 2009, 23:56
av Drac_01
Debianbil skrev:Hej, vad ska jag ha för munstycke till min Derbi Senda 05 om jag byter till sprt luftfilter. men vad har Derbi og´rginal i munstycke och vilket ska jag byta till!!!!?? snälla svara

Tror det sitter 60-75 original..
Testa att byta upp dig till 100 går den inte bra då så går du ner till 95 sen 90,85..
Sen är de ju bara att ta de munstycket som den går renast med..
det är olika på varje moppe!
Postat: 7 januari 2009, 04:08
av x255z3D
Debianbil skrev:Hej, vad ska jag ha för munstycke till min Derbi Senda 05 om jag byter till sprt luftfilter. men vad har Derbi og´rginal i munstycke och vilket ska jag byta till!!!!?? snälla svara

sportluft är något ovärt om du inte drar på en vettig trimcylinder m.m.

Postat: 7 januari 2009, 10:23
av kallepalle
tror de ska vara 68 i din orginal isf ska du ha runt 75 men prova dig fram
Postat: 7 januari 2009, 11:55
av meanzick
Munstycke på urpluggat å handmade ?
Postat: 7 januari 2009, 12:18
av kallepalle
100-110
Postat: 7 januari 2009, 12:24
av x255z3D
hur gör man med munstycken när man byter till trimcylinder?
har strl 88 i nu till effektrör o borrad luftburk (lite för stort egentligen)
ska sätta dit mk handmade o har upp till strl 110
ska ja klämma dit cylindern o sen ta de största ja har o gå neråt redan när ja startar den första gången ?
Postat: 7 januari 2009, 12:26
av kallepalle
japp. och se till att den e varm när du ställer inn. så sätt i 110 å kör en stund tills den blir varm, och äre för stort så byt ner 5 strl å gör om det tills du ihttar rätt. sen när du kommer någorlunda rätt så byt ner 2 strl ist för 5.
Postat: 7 januari 2009, 12:29
av x255z3D
gosit

jag lär väl inte behöva större än 110 iaf ? (drac 02, Hebo escape rör)
o hur mycke olja ska ja blanda?... tkr de står olika överallt

Postat: 7 januari 2009, 12:31
av derbi_senda93
x255z3D skrev:gosit

jag lär väl inte behöva större än 110 iaf ? (drac 02, Hebo escape rör)
o hur mycke olja ska ja blanda?... tkr de står olika överallt

nej du behöver inte större än 110 skulle jag tänka mig men se till att smörj in cylinderloppet och så första gången du startar cylindern och kör på en 3-3,5% oljeblandning..
Postat: 7 januari 2009, 12:33
av x255z3D
o när den är inkörd ?...ska ja fortsätta med 3 % då ?

Postat: 7 januari 2009, 12:37
av derbi_senda93
då kan du gå ner till typ 2,5 %..
Postat: 7 januari 2009, 12:46
av x255z3D
gött...tack för hjälpen

Postat: 7 januari 2009, 12:53
av kallepalle
2-3% olja. smörj in cylinderloppet innan första start de behövs ej 3,5%
och nej du behöver inte alls mer än 110 för du har la 12mm förgasare? isf borde de bli runt 95-100. men prova med 110 först å gå neråt