Har en k-star 75cc cylinder på min Rieju. Den cylindern är de väll inte nå större fel på. Kanske ger 12hk med större förgasare.tjo funkar denna cylindern ? är de nått o satsa på så länge tills vinter? när värre setupen kommer http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... inkmodule=
inget större fel på den till priset är den lätt värt det men dom måste köras in ganska långt dom där gjutjärns cyllarnatompa_ skrev:tjo funkar denna cylindern ? är de nått o satsa på så länge tills vinter? när värre setupen kommer http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... inkmodule=
Malossi.adam921115 skrev:hej jag har en snabb fråga
vilken cylinder ger mäst efekt av
Malossi MHR Replica 80cc eller
Metrakit SP 70cc
Tacksam för snabba svar! ska beställa snart!
japp det ska passaadam921115 skrev:okej då ska jag bestäla malossi cylindren
men vad är det för diameter på avgasporten
passar orginal rör?
har fixat membran, insug, förgasare, vev, massa lager i motorn, sportluftfilter och en massa skit så det ska nog bli braModdad skrev:Kommer gå SKIT om du ska göra original rör. Du kan behöva adaptrar för att få det att passa, inte 100 om det passar eller inte. Men fan skaffa ett rör , förgasare osv innan du fixar en midrace cylinder
Ah förlåt : > Rör brukar ju vara något av det första man fixat så tog för givet att du inte tänkt på allt annat. Ledsen! Lycka till med bygget!adam921115 skrev:har fixat membran, insug, förgasare, vev, massa lager i motorn, sportluftfilter och en massa skit så det ska nog bli braModdad skrev:Kommer gå SKIT om du ska göra original rör. Du kan behöva adaptrar för att få det att passa, inte 100 om det passar eller inte. Men fan skaffa ett rör , förgasare osv innan du fixar en midrace cylinder
jomen godmorgon. det är replican han snackar om (den har ungefär samma karaktär som originalcyllen men är på 80cc och lite vassare)Moddad skrev:Malossin ger ca 16hk medans SP'n ska lämna ut 13-15.
ungefär sa jagHenry skrev:chifen skrev: den har ungefär samma karaktär som originalcyllen men är på 80cc och lite vassare.
Du ägde just precis dig själv. ;>
chifen skrev:ungefär sa jagHenry skrev:chifen skrev: den har ungefär samma karaktär som originalcyllen men är på 80cc och lite vassare.
Du ägde just precis dig själv. ;>lite vassare. du måste läsa lilla bubben
hehe
klart att det är skillnad :O är 30cc mer, menade effekregistret som är relativt lik originalcyllen men lite vassare. trodde du förstod det från början :O blir så lätt "miscommunication" här på forumet när man inte säger precis vad man menar heheHenry skrev:chifen skrev:ungefär sa jagHenry skrev:
Du ägde just precis dig själv. ;>lite vassare. du måste läsa lilla bubben
hehe
Haha, roliga är att det är rätt tor skillnad på en sån ska du se!Du får ut och pröva lite trim lilla bubben
hehe
Men sötnos, har du kört den cylindern någongång? =)chifen skrev:klart att det är skillnad :O är 30cc mer, menade effekregistret som är relativt lik originalcyllen men lite vassare. trodde du förstod det från början :O blir så lätt "miscommunication" här på forumet när man inte säger precis vad man menar heheHenry skrev:chifen skrev: ungefär sa jaglite vassare. du måste läsa lilla bubben
hehe
Haha, roliga är att det är rätt tor skillnad på en sån ska du se!Du får ut och pröva lite trim lilla bubben
hehe
hadet bubblashehe
någon som sätt mig??:PHell_qwist skrev:nu ska ja också låta lite noobig här:P jag har ingen speciel erfarenhet av olika cylindrar, jag har bara haft 2, en airsal sport och den ja har nu, Hebo replica och så äckelorginalen:P, och nu när vi ändå är inne på sp cylindern: vilken är vassast, sp eller min Hebo?? altså om man har optimalt instält bränsle flöde
Kör på SPHell_qwist skrev:någon som sätt mig??:PHell_qwist skrev:nu ska ja också låta lite noobig här:P jag har ingen speciel erfarenhet av olika cylindrar, jag har bara haft 2, en airsal sport och den ja har nu, Hebo replica och så äckelorginalen:P, och nu när vi ändå är inne på sp cylindern: vilken är vassast, sp eller min Hebo?? altså om man har optimalt instält bränsle flöde
Låter mer som midrace beror på mer övrig setup än detVooDoo skrev:går airsal 75cc 21 mm förgasare metrakit sp under midrace eller sport?