Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

MrAndersson skrev:
demmuus95 skrev:
MrAndersson skrev: Fan vad gay de känns o svara efter dig hela tiden Oliver...

Aja, som difaren sa. Springa är bästa sättet.
Eller egentligen är alla saker som bränner fett bra! Så all cardio träning är bra för o få musklerna tydligare! Om de är rutorna du letar efter skulle jag väll rekommendera o göra 10x5 crunches varje kväll får o få upp rutorna ännu högre :)

Lycka till :twisted:

aja det är väll bara och fortsätta och ligga i då så blir det väll resultat så småningom :) är egentligen inte ute efter några rutor men det vore väll bara ett plus isåfall :wink:
Klart de är ett +! Vilka gillar inte rutor? Höjer självkänslan också!
Men som sagt, allt som får dig o flåsa o svettas bränner fett. Men tänk på att de sista lagret är riktigt svårt o få bort! Kräver noggrann diet och träning! Om du nu vill få bort underhudsfettet ;)

Att situps bränner fettet på magen är fejk. De bränner på hela kroppen, dock så får de rutorna o växa vilket få dig o tro att du går ner i bodyfat bara på magen! Men så är de ej! :wink:

hehe just nu så är det faktiskt lite mer än bara underhudsfett :wink: jo jag vet att man ej får några enorma rutor av att bara göra situps. kan ju återkomma med en före och efter bild om det går vägen för mig :)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:
demmuus95 skrev:
MrAndersson skrev: Fan vad gay de känns o svara efter dig hela tiden Oliver...

Aja, som difaren sa. Springa är bästa sättet.
Eller egentligen är alla saker som bränner fett bra! Så all cardio träning är bra för o få musklerna tydligare! Om de är rutorna du letar efter skulle jag väll rekommendera o göra 10x5 crunches varje kväll får o få upp rutorna ännu högre :)

Lycka till :twisted:

aja det är väll bara och fortsätta och ligga i då så blir det väll resultat så småningom :) är egentligen inte ute efter några rutor men det vore väll bara ett plus isåfall :wink:
Men som sagt, allt som får dig o flåsa o svettas bränner fett. Men tänk på att de sista lagret är riktigt svårt o få bort! Kräver noggrann diet och träning! Om du nu vill få bort underhudsfettet ;)

Att situps bränner fettet på magen är fejk. De bränner på hela kroppen, dock så får de rutorna o växa vilket få dig o tro att du går ner i bodyfat bara på magen! Men så är de ej! :wink:
Grrrrr Anton.

Kör på som fan nu grabbar.. glöm inte att en vacker dag kan en flock *fult ord* komma på tanken att slå ner dig.. det ska inte få ske!! TRÄNA
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Hade min första boxningsmatch igår, Lördag. Fick möta en 19åring som var lite längre än mig.. Förlorade med 22-27 men är rätt nöjd ändå, var trots allt min första match, fick många positiva kommentarer av min tränare och familj :)

Tog även initiativet i matchen, även om han var äldre och lite mer "färdigutvecklad", om man säger så, försökte verkligen gå in och få till några slag men så fort jag försökte så drog han ut sin äckligt långa vänster.. Nåja, bara att fortsätta utvecklas och tagga till nästa match (när nu den blir)!!
Bild
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

will3 skrev:Hade min första boxningsmatch igår, Lördag. Fick möta en 19åring som var lite längre än mig.. Förlorade med 22-27 men är rätt nöjd ändå, var trots allt min första match, fick många positiva kommentarer av min tränare och familj :)

Tog även initiativet i matchen, även om han var äldre och lite mer "färdigutvecklad", om man säger så, försökte verkligen gå in och få till några slag men så fort jag försökte så drog han ut sin äckligt långa vänster.. Nåja, bara att fortsätta utvecklas och tagga till nästa match (när nu den blir)!!
Härligt!! Viktklass?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:[spoiler]
MrAndersson skrev:
demmuus95 skrev:

[/spoiler]

Grrrrr Anton.

Kör på som fan nu grabbar.. glöm inte att en vacker dag kan en flock *fult ord* komma på tanken att slå ner dig.. det ska inte få ske!! TRÄNA
Självklart! Ligger på 5-6 pass i veckan nu! Börjar få upp pumpet o motivationen är på topp! Dock så behövs mer pengar för gainer och kreatin...
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:
difaren skrev:[spoiler]
MrAndersson skrev: Klart de är ett +! Vilka gillar inte rutor? Höjer självkänslan också!

[/spoiler]

Grrrrr Anton.

Självklart! Ligger på 5-6 pass i veckan nu! Börjar få upp pumpet o motivationen är på topp! Dock så behövs mer pengar för gainer och kreatin...
Har du kreatin redan tagit slut?! Hur mycket tar du unge pojk? :O
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

difaren skrev:
will3 skrev:Hade min första boxningsmatch igår, Lördag. Fick möta en 19åring som var lite längre än mig.. Förlorade med 22-27 men är rätt nöjd ändå, var trots allt min första match, fick många positiva kommentarer av min tränare och familj :)

Härligt!! Viktklass?
86, väger dock 80kg men när vi anmälde mig till tävlingen så var jag lite tyngre (är ju 81-86kg egentligen).

Det var bara en diplommatch (d.v.s. en match där man visar tekniken, allt har inte med hur många slag man får in) och där räknas inte riktigt vikten; visst, en som väger 50kg kanske inte ska möta en som väger 75, man får möta en som är så nära sin egen vikt som möjligt om det inte finns någon i just den viktklassen, tror snubben jag mötte vägde 81. :)

Ska nog köra en till diplom, sen ser vi om jag går över till "riktiga" matcher. Ska försöka tappa i alla fall 5 kg till också, är inte så jävla "fit", var rätt så överviktig förut höhö
Bild
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:
MrAndersson skrev:
difaren skrev:[spoiler][/spoiler]

Grrrrr Anton.

Haha, splittade med en polare för och se om de gav något ;) Så nu behöver nytt inhandlas... 4.5 kg i vikt på 3 veckor! Jag klagar inte!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:
difaren skrev:
MrAndersson skrev: Självklart! Ligger på 5-6 pass i veckan nu! Börjar få upp pumpet o motivationen är på topp! Dock så behövs mer pengar för gainer och kreatin...
Haha, splittade med en polare för och se om de gav något ;) Så nu behöver nytt inhandlas... 4.5 kg i vikt på 3 veckor! Jag klagar inte!
Precis.. mer vikt åt folket!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Ack Ack kör på wedig mat istället för låtsaskreatin!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Ack Ack kör på wedig mat istället för låtsaskreatin!
Skillnad på kreatin o mat ;)

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

kreatin finns i vanliga matprodukter (givetvis inte alla).
Kreatin är något skit som hjälper så länge du tränar, men såfort du slutar så krymper du.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:kreatin finns i vanliga matprodukter (givetvis inte alla).
Kreatin är något skit som hjälper så länge du tränar, men såfort du slutar så krymper du.
Dock aldrig i samma koncentration som i rent kreatin!
Inte alla kreatin, men kreatin Monohydrate suger upp vatten som får dig och växa! Men du krymper direkt när du slutar med de!
Sedan finns de andra typer av kreatin som ja ej kan i huvudet som ej suger åt sig vatten som ökar pumpet o bygger, dock inte i samma hastighet! :)

Kolla In Min KTM Senda!

difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Kreatin finns redan i kroppen och de kreatinet gör är att det får in mer vätska in i muskelcellerna vilket gör att man sväller upp lite.

Skaffat nytt schema nu.. perfekt på papper, låt oss se senare hur de är.
Dags för Benböj,bänk och mark och militärpress. Dags att bli rå
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Sitter oftast hemma nu mer och dricker MASSOR med cola och äter godis. Känns som att fettet runt magen ökar drasktiskt.
Funderar starkt på att börja träna hårt nu. vad rekomenderar ni?

Träna fullt ca 3 dagar i veckan på gym med kompis eller själv.
strikt diet.

hur bör jag gå till väga? är inte "Tjock" men har idealbyggnaden fast med en del hudfett. det är det jag vill ha bort och börja få större muskler.

vad tycker ni? Styrketräna eller springa/gå/ cykla bara? Är ju jävligt beroende av just dricka och vad dricker ni/dom som tränar bort fett?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

PK skrev:Sitter oftast hemma nu mer och dricker MASSOR med cola och äter godis. Känns som att fettet runt magen ökar drasktiskt.

strikt diet.

hur bör jag gå till väga? är inte "Tjock" men har idealbyggnaden fast med en del hudfett. det är det jag vill ha bort och börja få större muskler.

vad tycker ni? Styrketräna eller springa/gå/ cykla bara? Är ju jävligt beroende av just dricka och vad dricker ni/dom som tränar bort fett?
Fan knobbsor.. Sluta köpa cola hela jävla tiden så slipper du all jävla diabetes, hjärt å kärlsjukdomar å fan å hans moster + Så sparar du en jävla massa pengar som du kan lägga på din BlatteMostWanted.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

edit: fått hjälp :)
Senast redigerad av Pulze den 15 december 2012, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Varför ska du ha en app till det? Bara att göra det.

Gymmade för första gången nu på 3 veckor, har varit förkyld. Det sitter fortfarande i kroppen, sov 5 timmar inatt, ingen mat innan det var ju en ren katastrof!
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped

Inlägg av -Filip »

PK skrev:Sitter oftast hemma nu mer och dricker MASSOR med cola och äter godis. Känns som att fettet runt magen ökar drasktiskt.

strikt diet.

Spring före skolan! Jag går upp cirkus 6 varje dag och driker ett glas juice och springer ungefär 4 kilometer! Rekomanderar detta starkt , riktigt skönt faktiskt! sen så kan man ju tex styrke träna 3 dagar i veckan efter skolan! :)
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Kan rekommendera att inte träna när ni har förkyldning och huvudvärk.

Började med att jag kände mig lite hänging osv på Onsdagen, huvudet var inte riktigt med. Åkte till träningen och vi sprang intervaller utomhus innan vi gick in och körde bålstyrka. Var riktigt seg efter det.

Sedan på torsdagen vaknade jag upp och orkade knappt ingenting, huvudvärk och förkyldning. Var ännu mer seg på torsdagen och huvudet var inte alls med.

Åkte då in till Norrköping där dom har en friidrottshall vilket vi inte har i Finspång. Körde sprint den dagen, under loppen jag sprang kände jag att huvudet slocknade i typ en millisekund ett par gånger. Kom hem och tog tempen, och feber hade jag. Så rekommenderar inte att träna när man känner sig hängig :P
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

juckeyy skrev:Kan rekommendera att inte träna när ni har förkyldning och huvudvärk.

Började med att jag kände mig lite hänging osv på Onsdagen, huvudet var inte riktigt med. Åkte till träningen och vi sprang intervaller utomhus innan vi gick in och körde bålstyrka. Var riktigt seg efter det.

Sedan på torsdagen vaknade jag upp och orkade knappt ingenting, huvudvärk och förkyldning. Var ännu mer seg på torsdagen och huvudet var inte alls med.

Åkte då in till Norrköping där dom har en friidrottshall vilket vi inte har i Finspång. Körde sprint den dagen, under loppen jag sprang kände jag att huvudet slocknade i typ en millisekund ett par gånger. Kom hem och tog tempen, och feber hade jag. Så rekommenderar inte att träna när man känner sig hängig :P
Förkylningen i sig är inte farlig alls att träna mer än att man måste låta kroppen hänga med. Huvudvärk, ont i halsen osv.. de rekommenderar jag ej att träna med... klockorna börjar ringa när man kallsvettas lite.

Går bra nu på gymmet, hyffsat iaf, tränade igår första gångenn på ca 1 vecka.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

har läst igenom en hel del här nu och skulle vilja ha ett bra lite lättare träningsprogram för att förbränna magfettet och bygga muskler, har en bra bit till närmaste gym men kan nog gå någon gång i veckan. tränar fotboll några gånger i veckan
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

NOName? skrev:har läst igenom en hel del här nu och skulle vilja ha ett bra lite lättare träningsprogram för att förbränna magfettet och bygga muskler, har en bra bit till närmaste gym men kan nog gå någon gång i veckan. tränar fotboll några gånger i veckan
Alltså.. det är ju att få bort ditt så kallade "fett" från magen, spring som fan så kommer dem fram skall du se.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

difaren skrev:
NOName? skrev:har läst igenom en hel del här nu och skulle vilja ha ett bra lite lättare träningsprogram för att förbränna magfettet och bygga muskler, har en bra bit till närmaste gym men kan nog gå någon gång i veckan. tränar fotboll några gånger i veckan
Alltså.. det är ju att få bort ditt så kallade "fett" från magen, spring som fan så kommer dem fram skall du se.
läste att det bränner mer fett om man tar en powerwalk, så då skulle det ju gå att ta varannan spring, varannan vandra
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

NOName? skrev:
difaren skrev:
läste att det bränner mer fett om man tar en powerwalk, så då skulle det ju gå att ta varannan spring, varannan vandra
Kör på det. Kommer dock se jävligt mesigt ut när du kommer där och powerwalk:ar.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

difaren skrev:
NOName? skrev:
difaren skrev: Alltså.. det är ju att få bort ditt så kallade "fett" från magen, spring som fan så kommer dem fram skall du se.
Kör på det. Kommer dock se jävligt mesigt ut när du kommer där och powerwalk:ar.
Om du tränar fotboll så räcker de för o bli av med fettet, en bättre kost och lite styrketräning så kommer du bli grov. ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

Axel skrev:
difaren skrev:
NOName? skrev: läste att det bränner mer fett om man tar en powerwalk, så då skulle det ju gå att ta varannan spring, varannan vandra
Om du tränar fotboll så räcker de för o bli av med fettet, en bättre kost och lite styrketräning så kommer du bli grov. ;)
dock så är det inte så seriösa träningar mera då sässongen är över, men ska börja träna i hall snart hoppas jag :)
ska försöka gå på powerwalk elr springa en gång i veckan. kosten är väl inte den bästa, äter grönsaker och äter ordentlig mat, men äter för mycket :) och så blir det väl någon hamburgare på hälgerna, sen godis äter jag sällan men dricker en hel del, både redbull läsk och alkohol, men ska försöka minska på det
bor i en by med 100 invånare, 50% är närmare döden än födslen om vi säger så, bara 2 hus efter mig så är det cirka 4km till nästa hus, men tar man en annan väg är det 10 :)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... orkop-2-kg

Nåt att ha? Tänkte testa å dela med en polare
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Rangad skrev:http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... orkop-2-kg

Kör på det. Men 2kg.. de är mycket.
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

difaren skrev:

Kör på det. Men 2kg.. de är mycket.
Fast 250kr är ju ingenting därför jag köper :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Tänkte också testa det. Men det borde väl vara lika dant som alla andra kreatin?
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

DiNozzan skrev:

Tänkte också testa det. Men det borde väl vara lika dant som alla andra kreatin?
Jo men det är ju helt stört mycket billigare och får typ 5/5 stjärnor på gymgrossisten
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Rangad skrev:
DiNozzan skrev:

Jo men det är ju helt stört mycket billigare och får typ 5/5 stjärnor på gymgrossisten
Du vet väl hur små portionerna är va?
Klart dem är 5stjärniga.. de är deras egna produkt. ahah.
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

difaren skrev:
Rangad skrev:
DiNozzan skrev: Tänkte också testa det. Men det borde väl vara lika dant som alla andra kreatin?
Ja men den får 5/5 i omdömen också! Sen så portionerna är 5g så det blir 400 portioner? Typ en årsförbruking?
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Rangad skrev:
difaren skrev:
Rangad skrev: Jo men det är ju helt stört mycket billigare och får typ 5/5 stjärnor på gymgrossisten
Ja men den får 5/5 i omdömen också! Sen så portionerna är 5g så det blir 400 portioner? Typ en årsförbruking?
Precis, så jag skulle ha köpt bara 1 påse var. Och inte två var..
Skriv svar