Sida 18 av 23

Postat: 1 juli 2012, 22:01
av derbigp1open-10
tror ni denna setup funkar på min Derbi gp1 open(vattenkyld piggiomotor)?

polini speedcontrol

malossi fly clutch

dellorto 17,5mm

stage 6 dubbellager

stage 6 pro 70cc sport

stage 6 pro (eller räcker det med mitt nuvarande pro replica?)

tryckfjäder + 60%

vad tror ni , behöver jag ngt mer eller funkar den setupen och vilken fart tror ni jag får upp moppe i?
den går 85 med gps nu med bara pro replica och speedcontrol

Postat: 8 juli 2012, 12:15
av Diddan
Kommer min stalker ha bra acc med dennna setup:)?
Polini 70cc sport
Motoforce 17,5 mm
Orginalrör opluggat och blindrör borttaget
Sportluft eller opluggat luftfilter ( vilket borde jag ha? )
Vit tryckfjäder +30
Dr pulley vikter 4,5g
Kommer jag ha bra acc och vad kan jag göra för bättre acc:)?

Rieju mrx setup

Postat: 10 juli 2012, 21:45
av Staffozz
tror det här funkar på min moppe ?


NGK - Tändstift Racing Avstört

Polini - Cylinderkit (Guss) 80cc (AM6)

Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm

Barikit - Insug Short Neck (AM6) 36 mm

Barikit - Vevparti (Competition) (AM6)

Barikit - Vevlagersats (Oversize) MET C4

TNT / Barikit - Motorpackningssats (AM6)

Stylepro - Membran (AM6) Racing

Polini - Packboxar (Racing) AM6

Top Performances - CDI-box (Ducati) Ostrypt

Postat: 13 juli 2012, 11:38
av martinvk
Malossi mhr replica
17-19 mm förgasare
4.5 vikter

ska jag ha stage 6 street (lågvarvigt
eller ett yasuni r? (högvarvigt)
vilket är bäst så inte veven tar skada?

Postat: 13 juli 2012, 12:44
av akarlsson
martinvk skrev:Malossi mhr replica
17-19 mm förgasare
4.5 vikter

ska jag ha stage 6 street (lågvarvigt
eller ett yasuni r? (högvarvigt)
vilket är bäst så inte veven tar skada?
Stage6 Street borde ju va snällare mot veven då du får effekten på lägre varv, jag funderar själv starkt på och köpa ett lågvarvigt rör för att minska slitaget lite...

Är själv inte helt säker men de borde som sagt slita mindre men man får nog byta till lite tyngre vikter då också för att få ner varvet!

Mvh /AleX

Staffozz skrev:tror det här funkar på min moppe ?


NGK - Tändstift Racing Avstört

Polini - Cylinderkit (Guss) 80cc (AM6)

Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm

Barikit - Insug Short Neck (AM6) 36 mm

Barikit - Vevparti (Competition) (AM6)

Barikit - Vevlagersats (Oversize) MET C4

TNT / Barikit - Motorpackningssats (AM6)

Stylepro - Membran (AM6) Racing

Polini - Packboxar (Racing) AM6

Top Performances - CDI-box (Ducati) Ostrypt

Va e de för scooter du har med en AM6:a?
Felpost?

Mvh /Alex

Postat: 13 juli 2012, 12:58
av martinvk
tack akarlsson för svar :)

Postat: 25 juli 2012, 01:21
av twooky
Vad tror ni om den här setupen på en speedfight 2 2002?

Dr.evo 70cc
bortagen vbricka
avstryspt org rör
ostrypt cdi
bortagen luftplugg
och såklart större huvudmunstycke och lite förgasarpill
:P

Tror ni det funkar eller måste jag köpa större förgasare? :roll:

Postat: 31 juli 2012, 14:08
av TrueBorn
Tja, tänkte dra en beställning på min gilera stalker som är orginal, men tänkte få lite liv i den ;)

Tänkte :
http://www.twostroke.se/product.asp?product=20903
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16101

Och sen köpa en begg rör? Sen några munstycken som passar, men tänkte om det är ganska bra ? :)
Om det finns något bättre för den prislappen ungefär ?

Postat: 21 augusti 2012, 10:52
av krillepille
kommer min neos gå bra med setupen

Stage6 - Avgassystem (Pro Replica)

Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc

Stage6 - Variator (Sport PRO)

med andra munstycken och vikter

Postat: 21 augusti 2012, 13:51
av AndreWidestedt
krillepille skrev:kommer min neos gå bra med setupen

Stage6 - Avgassystem (Pro Replica)

Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc

Stage6 - Variator (Sport PRO)

med andra munstycken och vikter
Skaffa nya kopplingsfjädrar också!

Postat: 21 augusti 2012, 15:56
av krillepille
Hur fort går den då och villka ska man ha

Postat: 21 augusti 2012, 16:29
av chrillez
köp 70cc ! och ta bort röret mot ett zx . annars typ 3-4.5 vikt kit om duy vill stunta annats typ 5.5 uppåt om du ska köra fort och typ 88-102 munstyckes kit !

Postat: 21 augusti 2012, 17:17
av krillepille
Vill inte ha 70cc

Postat: 25 augusti 2012, 22:40
av koppelikopp
vill stunta med min stalker hade tänkt mig denna setup

polini 70cc sport
doppler s3r
sportluftfilter
gula malossi kopplingsfjädrar

det jag behöver hjälp med är vilka vikter och om jag behöver byta något i variatorn? :)

Postat: 26 augusti 2012, 13:31
av koppelikopp
Och 17,5mm förgasare

Postat: 28 augusti 2012, 21:48
av jeppesallvik
Tjena!
Behöver jag byta zx-r röret om jag har:
Corsa
Fly kopling
Multivar
19mm förgasare
Och isånnafall vilket
Vill helst int men om jag måste så....

Postat: 29 augusti 2012, 05:15
av potog
jeppesallvik skrev:Tjena!
Behöver jag byta zx-r röret om jag har:
Corsa
Fly kopling
Multivar
19mm förgasare
Och isånnafall vilket
Vill helst int men om jag måste så....
Du kan köra med ZX du behöver inte byta :)

Postat: 29 augusti 2012, 09:55
av AndreWidestedt
Diddan skrev:Kommer min stalker ha bra acc med dennna setup:)?
Polini 70cc sport
Motoforce 17,5 mm
Orginalrör opluggat och blindrör borttaget
Sportluft eller opluggat luftfilter ( vilket borde jag ha? )
Vit tryckfjäder +30
Dr pulley vikter 4,5g
Kommer jag ha bra acc och vad kan jag göra för bättre acc:)?
Yupp, den kommer få bra axx (iaf bottendrag). Lite hårdare kopplingsfjädrar hade inte skadat.

Postat: 29 augusti 2012, 09:56
av AndreWidestedt
koppelikopp skrev:vill stunta med min stalker hade tänkt mig denna setup

polini 70cc sport
doppler s3r
sportluftfilter
gula malossi kopplingsfjädrar

det jag behöver hjälp med är vilka vikter och om jag behöver byta något i variatorn? :)
3-5g vikter, beror helt på. Men köp ett sats med 3g vikter till 6gram. Börja med 4g vikter å se vilket hur den går.

Postat: 29 augusti 2012, 15:04
av koppelikopp
AndreWidestedt skrev:
koppelikopp skrev:vill stunta med min stalker hade tänkt mig denna setup

polini 70cc sport
doppler s3r
sportluftfilter
gula malossi kopplingsfjädrar

det jag behöver hjälp med är vilka vikter och om jag behöver byta något i variatorn? :)
3-5g vikter, beror helt på. Men köp ett sats med 3g vikter till 6gram. Börja med 4g vikter å se vilket hur den går.
okej tack :)

Postat: 29 augusti 2012, 18:21
av jeppesallvik
tjena!
undrar vilken som är den bästa stunt setupen till slider! spelar ingen roll hur mycke de kostar

Postat: 1 september 2012, 18:20
av stuuntar´n
bra dålig setup?

Urpluggat org rör.
50 /70 sport
16mm förgasare
org luftburk!
dragen v-ring

om jag kör med 70cc måste man blanda bensin i tanken?

om inte kan någon säga en setup som går att stunta med män även går 80km/h

Postat: 1 september 2012, 18:21
av david96
stuuntar´n skrev:http://www.twostroke.se/basket.asp?check=1

wow äntligen slängt ihop en liten setup hur tror ni den fungerar

btw.. ät inte gul snö.. nämen til det riktiga yamaha slider
ta kort på de man kan inte se länken

Postat: 3 september 2012, 21:25
av stuuntar´n
stuuntar´n skrev:bra dålig setup?

Urpluggat org rör.
50 /70 sport
16mm förgasare
org luftburk!
dragen v-ring

om jag kör med 70cc måste man blanda bensin i tanken?

om inte kan någon säga en setup som går att stunta med män även går 80km/h

Postat: 7 september 2012, 17:26
av TOAT
bästa setupen till yamaha slider med separat olje tankning
ska stunta
ska minst gå 80 :D
tack på förhand homies :D

Postat: 14 september 2012, 19:42
av TOAT
TOAT skrev:bästa setupen till yamaha slider med separat olje tankning
ska stunta
ska minst gå 80 :D
tack på förhand homies :D
BUMP

Postat: 14 september 2012, 19:44
av will3
TOAT skrev:bästa setupen till yamaha slider med separat olje tankning
ska stunta
ska minst gå 80 :D
tack på förhand homies :D
Ta bort v-ringen, köp trimrör (t.ex. Yasuni Z).. går väl 75-80 då skulle jag tro..

Postat: 14 september 2012, 21:08
av TOAT
men med doppler s3r, trim koppling 17,5 förgasare dragen v-ring då? :wink:
vad går den då? :wink:

Postat: 14 september 2012, 21:25
av will3
TOAT skrev:men med doppler s3r, trim koppling 17,5 förgasare dragen v-ring då? :wink:
vad går den då? :wink:
Är inte så kunnig när det gäller effektkurvan på olika rör, vilka som är låg- och vilka som är högvarviga.. Men jag skulle gissa på runt 80.

Postat: 14 september 2012, 21:50
av TOAT
will3 skrev:
TOAT skrev:men med doppler s3r, trim koppling 17,5 förgasare dragen v-ring då? :wink:
vad går den då? :wink:
Är inte så kunnig när det gäller effektkurvan på olika rör, vilka som är låg- och vilka som är högvarviga.. Men jag skulle gissa på runt 80.
men tror du det bli bra effekt?
eller tycker du att jag ska ha annat rör?

Postat: 14 september 2012, 22:41
av will3
TOAT skrev:
will3 skrev:
TOAT skrev:men med doppler s3r, trim koppling 17,5 förgasare dragen v-ring då? :wink:
vad går den då? :wink:
Är inte så kunnig när det gäller effektkurvan på olika rör, vilka som är låg- och vilka som är högvarviga.. Men jag skulle gissa på runt 80.
men tror du det bli bra effekt?
eller tycker du att jag ska ha annat rör?
De frågorna får jag lämna till någon som kan lite mer, tyvärr ;)

Postat: 14 september 2012, 22:43
av david96
doppler s3r är lätt bästa röret till original cylinder testat zx/tt/yasuni/ginaelle x-pro osv dem flesta ^^ och älskar verkligen de röret ren kärlek till original cylinder :P

Postat: 14 september 2012, 23:04
av stuuntar´n
ni som har 70cc tycker ni det är jobbigt att blanda i tanken helatiden?
hade tänkt skaffa 70 men det verkar vara så jobbigt :cry:

Postat: 14 september 2012, 23:10
av david96
stuuntar´n skrev:ni som har 70cc tycker ni det är jobbigt att blanda i tanken helatiden?
hade tänkt skaffa 70 men det verkar vara så jobbigt :cry:
är inte jobbigt någon stans köp bara en liten burk på 2 dl och ha med dig hela tiden+ du har scooter så du har ju sadelfack :O

Postat: 14 september 2012, 23:13
av stuuntar´n
david96 skrev:
stuuntar´n skrev:ni som har 70cc tycker ni det är jobbigt att blanda i tanken helatiden?
hade tänkt skaffa 70 men det verkar vara så jobbigt :cry:
är inte jobbigt någon stans köp bara en liten burk på 2 dl och ha med dig hela tiden+ du har scooter så du har ju sadelfack :O
inte slider...
men måste man inte ha rätt mängd? typ 2%
om man gör som du säger hur vet man att det inte är för mycket/lite