Stage6 Street borde ju va snällare mot veven då du får effekten på lägre varv, jag funderar själv starkt på och köpa ett lågvarvigt rör för att minska slitaget lite...martinvk skrev:Malossi mhr replica
17-19 mm förgasare
4.5 vikter
ska jag ha stage 6 street (lågvarvigt
eller ett yasuni r? (högvarvigt)
vilket är bäst så inte veven tar skada?
Staffozz skrev:tror det här funkar på min moppe ?
NGK - Tändstift Racing Avstört
Polini - Cylinderkit (Guss) 80cc (AM6)
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm
Barikit - Insug Short Neck (AM6) 36 mm
Barikit - Vevparti (Competition) (AM6)
Barikit - Vevlagersats (Oversize) MET C4
TNT / Barikit - Motorpackningssats (AM6)
Stylepro - Membran (AM6) Racing
Polini - Packboxar (Racing) AM6
Top Performances - CDI-box (Ducati) Ostrypt
Yupp, den kommer få bra axx (iaf bottendrag). Lite hårdare kopplingsfjädrar hade inte skadat.Diddan skrev:Kommer min stalker ha bra acc med dennna setup:)?
Polini 70cc sport
Motoforce 17,5 mm
Orginalrör opluggat och blindrör borttaget
Sportluft eller opluggat luftfilter ( vilket borde jag ha? )
Vit tryckfjäder +30
Dr pulley vikter 4,5g
Kommer jag ha bra acc och vad kan jag göra för bättre acc:)?
3-5g vikter, beror helt på. Men köp ett sats med 3g vikter till 6gram. Börja med 4g vikter å se vilket hur den går.koppelikopp skrev:vill stunta med min stalker hade tänkt mig denna setup
polini 70cc sport
doppler s3r
sportluftfilter
gula malossi kopplingsfjädrar
det jag behöver hjälp med är vilka vikter och om jag behöver byta något i variatorn?
okej tackAndreWidestedt skrev:3-5g vikter, beror helt på. Men köp ett sats med 3g vikter till 6gram. Börja med 4g vikter å se vilket hur den går.koppelikopp skrev:vill stunta med min stalker hade tänkt mig denna setup
polini 70cc sport
doppler s3r
sportluftfilter
gula malossi kopplingsfjädrar
det jag behöver hjälp med är vilka vikter och om jag behöver byta något i variatorn?
ta kort på de man kan inte se länkenstuuntar´n skrev:http://www.twostroke.se/basket.asp?check=1
wow äntligen slängt ihop en liten setup hur tror ni den fungerar
btw.. ät inte gul snö.. nämen til det riktiga yamaha slider
stuuntar´n skrev:bra dålig setup?
Urpluggat org rör.
50 /70 sport
16mm förgasare
org luftburk!
dragen v-ring
om jag kör med 70cc måste man blanda bensin i tanken?
om inte kan någon säga en setup som går att stunta med män även går 80km/h
men tror du det bli bra effekt?will3 skrev:Är inte så kunnig när det gäller effektkurvan på olika rör, vilka som är låg- och vilka som är högvarviga.. Men jag skulle gissa på runt 80.TOAT skrev:men med doppler s3r, trim koppling 17,5 förgasare dragen v-ring då?![]()
vad går den då?
De frågorna får jag lämna till någon som kan lite mer, tyvärrTOAT skrev:men tror du det bli bra effekt?will3 skrev:Är inte så kunnig när det gäller effektkurvan på olika rör, vilka som är låg- och vilka som är högvarviga.. Men jag skulle gissa på runt 80.TOAT skrev:men med doppler s3r, trim koppling 17,5 förgasare dragen v-ring då?![]()
vad går den då?
eller tycker du att jag ska ha annat rör?
är inte jobbigt någon stans köp bara en liten burk på 2 dl och ha med dig hela tiden+ du har scooter så du har ju sadelfack :Ostuuntar´n skrev:ni som har 70cc tycker ni det är jobbigt att blanda i tanken helatiden?
hade tänkt skaffa 70 men det verkar vara så jobbigt
inte slider...david96 skrev:är inte jobbigt någon stans köp bara en liten burk på 2 dl och ha med dig hela tiden+ du har scooter så du har ju sadelfack :Ostuuntar´n skrev:ni som har 70cc tycker ni det är jobbigt att blanda i tanken helatiden?
hade tänkt skaffa 70 men det verkar vara så jobbigt