Sida 17 av 49
Re: dsfasdf
Postat: 23 september 2009, 19:42
av antonjansson_
Tomaz skrev:antonjansson_ skrev:Hej. passar Derbi xtreme bakstänka på drd edition ?
På vissa DRD passar den.
Vad är det för DRD? Årsmodell?
Om jag inte minns fel är DRD Edition en sån där 05orna har kromad ram, aluminium sving och dubbla skivor fram.
Är det en sån så passar den då dem har likadana kåpor som Extreme.
Kan du länka/visa nån bild på DRD'n? Så kan jag ge dig ett säkert svar.

OJ skrev fel. drd racing 2006. så det är lite annorlunda kåpor. men är de samma fästen så man man ju modda lite:D
Re: dsfasdf
Postat: 23 september 2009, 19:46
av bensinskalle
antonjansson_ skrev:Tomaz skrev:antonjansson_ skrev:Hej. passar Derbi xtreme bakstänka på drd edition ?
På vissa DRD passar den.
Vad är det för DRD? Årsmodell?
Om jag inte minns fel är DRD Edition en sån där 05orna har kromad ram, aluminium sving och dubbla skivor fram.
Är det en sån så passar den då dem har likadana kåpor som Extreme.
Kan du länka/visa nån bild på DRD'n? Så kan jag ge dig ett säkert svar.

OJ skrev fel. drd racing 2006. så det är lite annorlunda kåpor. men är de samma fästen så man man ju modda lite:D
ramarna ska se likadana ut på båda modellerna, men kåporna ser olika ut i fästena sinsemmellan förmodligen så de krävs nog lite jobb för att få bakflärpen o passa ihop med sidokåporna
Re: dsfasdf
Postat: 23 september 2009, 19:47
av antonjansson_
bensinskalle skrev:antonjansson_ skrev:Tomaz skrev:
På vissa DRD passar den.
Vad är det för DRD? Årsmodell?
Om jag inte minns fel är DRD Edition en sån där 05orna har kromad ram, aluminium sving och dubbla skivor fram.
Är det en sån så passar den då dem har likadana kåpor som Extreme.
Kan du länka/visa nån bild på DRD'n? Så kan jag ge dig ett säkert svar.

OJ skrev fel. drd racing 2006. så det är lite annorlunda kåpor. men är de samma fästen så man man ju modda lite:D
ramarna ska se likadana ut på båda modellerna, men kåporna ser olika ut i fästena sinsemmellan förmodligen så de krävs nog lite jobb för att få bakflärpen o passa ihop med sidokåporna
jepp

men de räcker säkert om man har fast stänkaren bara i moppen

Postat: 23 september 2009, 20:19
av bensinskalle
Ja de gör de nog

Postat: 29 september 2009, 06:30
av SoleK
Hej! jag har en Derbi extreme 07:a, och nu måste jag byta kopplingsvajer.
Hittar inte vajern till nya motorn på twostroke, finns bara till gamla motorn.
Tänkte att det kunde passa ändå?
http://twostroke.se/product.asp?product=9486
Sen, kan ni rekommendera någon sida där man kan köpa ktm framskärmar?
Tack på förhand

Postat: 29 september 2009, 07:23
av MarcusAndersson
SoleK skrev:Hej! jag har en Derbi extreme 07:a, och nu måste jag byta kopplingsvajer.
Hittar inte vajern till nya motorn på twostroke, finns bara till gamla motorn.
Tänkte att det kunde passa ändå?
http://twostroke.se/product.asp?product=9486
Sen, kan ni rekommendera någon sida där man kan köpa ktm framskärmar?
Tack på förhand

Cykelkraft
Postat: 30 september 2009, 19:05
av Dolling
Hej, är så att ja tänkte köpa nya glas till orginalblinkersena. Hittade ett par på ck står dock att de inte är org. Men att dom passar x-race. Dom har väl samma blinkers? O: Undrar om dom passar på min Derbi Senda X-tream -07?
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... J17-073-06
Mvh
Postat: 30 september 2009, 19:24
av sorex_senda
Postat: 30 september 2009, 20:28
av Derbikakan
Tjena

Jo, jag ska trimma derbin nu (äntligen kommit te skott:D) Men jag undrar, min är en Derbi Extreme R/SM 2006a... Räcker det med följande setup
13 Drev fram
53 Drev bak
Munstycken (storlek?)
och dra avgaspluggen

<33
om jag gör detta hur fort går det? Är det bra för moppen? vilken storlek på munstycken? 5mm eller?
Postat: 30 september 2009, 20:31
av kallepalle
du måste tyvärr förstöra ditt orginalrör för att få den att gå bra. bättre så att köpa ett trimrör för att inte minska på värdet så mycket.
rekomenderar stark
gianelli enduro 2t
ostrypt cdi (till ducati system)
52 drev bak
munstycke ca 80
då har du en moped som går ca 85-90 Ärliga och med bra acc. dessutom ett härligt ljud!
Postat: 30 september 2009, 20:32
av -TeddaN-
Derbikakan skrev:Tjena

Jo, jag ska trimma derbin nu (äntligen kommit te skott:D) Men jag undrar, min är en Derbi Extreme R/SM 2006a... Räcker det med följande setup
13 Drev fram
53 Drev bak
Munstycken (storlek?)
och dra avgaspluggen

<33
om jag gör detta hur fort går det? Är det bra för moppen? vilken storlek på munstycken? 5mm eller?
Dom hur blindtarm och den kommer ju inte gå så bra med detta precis så köp ett thrower istället bra och billigt:)
EDIT: Du han före kallepalle såg inte att du hade svarat srry:)
Postat: 30 september 2009, 20:47
av Derbikakan
kallepalle skrev:du måste tyvärr förstöra ditt orginalrör för att få den att gå bra. bättre så att köpa ett trimrör för att inte minska på värdet så mycket.
rekomenderar stark
gianelli enduro 2t
ostrypt cdi (till ducati system)
52 drev bak
munstycke ca 80
då har du en moped som går ca 85-90 Ärliga och med bra acc. dessutom ett härligt ljud!
Men om jag skiter i pluggen då? och kör på 13/53 drev + munstycke? vilka mm ska de stå på 5 eller 6 mm?
Postat: 30 september 2009, 20:49
av erik_94
tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig

efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen

men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
Postat: 30 september 2009, 20:56
av -TeddaN-
erik_94 skrev:tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig

efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen

men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
Postat: 30 september 2009, 20:57
av -TeddaN-
Derbikakan skrev:kallepalle skrev:du måste tyvärr förstöra ditt orginalrör för att få den att gå bra. bättre så att köpa ett trimrör för att inte minska på värdet så mycket.
rekomenderar stark
gianelli enduro 2t
ostrypt cdi (till ducati system)
52 drev bak
munstycke ca 80
då har du en moped som går ca 85-90 Ärliga och med bra acc. dessutom ett härligt ljud!
Men om jag skiter i pluggen då? och kör på 13/53 drev + munstycke? vilka mm ska de stå på 5 eller 6 mm?
Du ska inte byta munstycke om du bara drevar för då går den bara dåligt (felblandning)
Postat: 30 september 2009, 21:00
av erik_94
RRX-Teddy skrev:erik_94 skrev:tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig

efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen

men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
Postat: 30 september 2009, 21:01
av -TeddaN-
erik_94 skrev:RRX-Teddy skrev:erik_94 skrev:tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig

efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen

men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
Jag har ingen kunskap av gilera men den varit något fabrikatfel på den andra veven för den ska lätt palla ett efektrör och nej det händer nog inte igen om veven inte är av tandpetare:)
Postat: 30 september 2009, 21:02
av akratz
Nån som vet vad det är för original förgasare på Derbi

Postat: 30 september 2009, 21:04
av bensinskalle
akratz skrev:Nån som vet vad det är för original förgasare på Derbi

vilken Derbi?
antingen är de 14 eller 17,5
Postat: 30 september 2009, 21:04
av erik_94
RRX-Teddy skrev:erik_94 skrev:RRX-Teddy skrev:De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
Jag har ingen kunskap av gilera men den varit något fabrikatfel på den andra veven för den ska lätt palla ett efektrör och nej det händer nog inte igen om veven inte är av tandpetare:)
ok, då blire nog nytt rör nu

äre gianelli som e bäst till Derbi? vad kan den gå i med: gianelli 2t, metrakit cdi, munstycke, malossi vl6? och vist behöver man inte pilla på förgasaren mer än att byta munstycke?
Postat: 30 september 2009, 21:05
av -TeddaN-
akratz skrev:Nån som vet vad det är för original förgasare på Derbi

på Derbi extreme är det dellorto 14mm och på drd är det dellorto 17.5mm om jag inte minns fel:)
Postat: 30 september 2009, 21:05
av akratz
bensinskalle skrev:akratz skrev:Nån som vet vad det är för original förgasare på Derbi

vilken Derbi?
antingen är de 14 eller 17,5
har en gilera smt.. tyckte de va enklare att skriva Derbi. men vilket märke?
Postat: 30 september 2009, 21:06
av -TeddaN-
erik_94 skrev:RRX-Teddy skrev:erik_94 skrev:
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
Jag har ingen kunskap av gilera men den varit något fabrikatfel på den andra veven för den ska lätt palla ett efektrör och nej det händer nog inte igen om veven inte är av tandpetare:)
ok, då blire nog nytt rör nu

äre gianelli som e bäst till Derbi? vad kan den gå i med: gianelli 2t, metrakit cdi, munstycke, malossi vl6? och vist behöver man inte pilla på förgasaren mer än att byta munstycke?
Om du bytar upp munstycke kan du får pilla lite på luftskruven. gannellie är en klar vinnare för det är snyggt och bra kvalite:)
Postat: 30 september 2009, 21:06
av derbi_senda93
akratz skrev:bensinskalle skrev:akratz skrev:Nån som vet vad det är för original förgasare på Derbi

vilken Derbi?
antingen är de 14 eller 17,5
har en gilera smt.. tyckte de va enklare att skriva Derbi. men vilket märke?
Dellorto 14mm
Postat: 30 september 2009, 21:07
av akratz
Derbi_senda93 skrev:akratz skrev:bensinskalle skrev:
vilken Derbi?
antingen är de 14 eller 17,5
har en gilera smt.. tyckte de va enklare att skriva Derbi. men vilket märke?
Dellorto 14mm
okej

Postat: 30 september 2009, 21:08
av akratz
sitter det en insugsplugg i den

Postat: 30 september 2009, 21:09
av kallepalle
va inte så säker, vissa gilera har 17,5mm med bricka så som blir 14mm
Postat: 30 september 2009, 21:09
av akratz
kallepalle skrev:va inte så säker, vissa gilera har 17,5mm med bricka så som blir 14mm
okej får väll ta och kolla

Postat: 30 september 2009, 21:10
av erik_94
kallepalle skrev:va inte så säker, vissa gilera har 17,5mm med bricka så som blir 14mm
så vare på min, bara att ta bort slangen och ta bort
Postat: 30 september 2009, 21:11
av akratz
erik_94 skrev:kallepalle skrev:va inte så säker, vissa gilera har 17,5mm med bricka så som blir 14mm
så vare på min, bara att ta bort slangen och ta bort
vad ska jag ha för munstycke för det?:P
Postat: 30 september 2009, 21:25
av Derbikakan
vad är det för originaldrev bak på Derbi Senda r/sm xtreme -06?
Postat: 30 september 2009, 21:26
av -TeddaN-
Derbikakan skrev:vad är det för originaldrev bak på Derbi Senda r/sm xtreme -06?
12-65
Postat: 30 september 2009, 21:29
av Derbikakan
vad är det för storlek på förgasaren på samma moped original?
Postat: 30 september 2009, 21:30
av -TeddaN-
Derbikakan skrev:vad är det för storlek på förgasaren på samma moped original?
dellorto 14mm:)
Postat: 30 september 2009, 21:30
av kallepalle
Derbikakan skrev:vad är det för storlek på förgasaren på samma moped original?
14mm dellorto phbn
