Sida 16 av 60
Postat: 21 april 2009, 22:10
av g-ounze
Hittade för original Derbi... Men inte för en helt 100% avstrypt..
Vad ska man ha för drev för bra axx och toppfart på en Derbi Senda -02 helt f**ng ostrypt? Med effekt rör o luftfilter?
14/53 eller?
Postat: 22 april 2009, 17:43
av Riejumrx
g-ounze skrev:Hittade för original Derbi... Men inte för en helt 100% avstrypt..
Vad ska man ha för drev för bra axx och toppfart på en Derbi Senda -02 helt f**ng ostrypt? Med effekt rör o luftfilter?
14/53 eller?
11/52 eller 12/52 för f***ing urpluggat

Postat: 22 april 2009, 21:32
av chifen
g-ounze skrev:Hittade för original Derbi... Men inte för en helt 100% avstrypt..
Vad ska man ha för drev för bra axx och toppfart på en Derbi Senda -02 helt f**ng ostrypt? Med effekt rör o luftfilter?
14/53 eller?
Skulle vilja säga 12/53 till ostrypt originalrör, blir ganska bra axx då med

Postat: 22 april 2009, 23:01
av g-ounze
chifen skrev:g-ounze skrev:Hittade för original Derbi... Men inte för en helt 100% avstrypt..
Vad ska man ha för drev för bra axx och toppfart på en Derbi Senda -02 helt f**ng ostrypt? Med effekt rör o luftfilter?
14/53 eller?
Skulle vilja säga 12/53 till ostrypt originalrör, blir ganska bra axx då med

Men ja sa effekt rör och sport luftfilter.. =D.. Giannelli effekt rör såklart.. Hebo öppet.. Sen ostrypt CDI.. Matchande munstycke..
14x53 eller 12x53?
Postat: 23 april 2009, 16:57
av Riejumrx
jag hade kört 12/52

Postat: 23 april 2009, 17:22
av bensinskalle
japp kör 12, de blir grymt go acc och toppfart runt 85+ om du får till de
14 drev så blir han bara slö och trist acc, toppfarten kommer inte att uppnås då ändå...
Postat: 23 april 2009, 17:48
av g-ounze
ReijuMrx skrev:jag hade kört 12/52

Hahaha... okej... 12... Men varför 52 o inte 53?

Postat: 23 april 2009, 19:04
av Riejumrx
g-ounze skrev:ReijuMrx skrev:jag hade kört 12/52

Hahaha... okej... 12... Men varför 52 o inte 53?

52 ger bättre topp än 53
bättre mix me 12/52 också ,^^
Postat: 23 april 2009, 20:10
av Dtrider
Yamaha DT50R - 07. Allt original. Vill få den gå fortare än 56 men endån behålla lite axx, alternativt att jag beställer effektrör närmsta dagarna.
Postat: 23 april 2009, 20:12
av Riejumrx
Dtrider skrev:Yamaha DT50R - 07. Allt original. Vill få den gå fortare än 56 men endån behålla lite axx, alternativt att jag beställer effektrör närmsta dagarna.
plugga ur den och dreva 11/52 eller 12/52 så går den redigt^^
annars så köper du bara något mindre bakdrev alt. större fram så får den bättre topp.

Postat: 27 april 2009, 15:28
av derbi-j
Va ska ja ha fö drevning på min Derbi Senda r...har dom stora fälgarna me cross däck...o gianelli rör... behöver hjälp då den nästan e färdig nu:)!
Postat: 27 april 2009, 15:29
av Riejumrx
Derbi-j skrev:Va ska ja ha fö drevning på min Derbi Senda r...har dom stora fälgarna me cross däck...o gianelli rör... behöver hjälp då den nästan e färdig nu:)!
11/52 eller 12/52 som jag skrev i din förra tråd som låstes. ^^
Postat: 27 april 2009, 15:45
av derbi-j
haha:P tackar!

Postat: 27 april 2009, 16:24
av kallepalle
Derbi-j skrev:Va ska ja ha fö drevning på min Derbi Senda r...har dom stora fälgarna me cross däck...o gianelli rör... behöver hjälp då den nästan e färdig nu:)!
12/53 eller 13/53 e bäst.
Postat: 4 maj 2009, 20:16
av ProoStunter
vad är org drev på Senda sm 01?
Postat: 5 maj 2009, 17:42
av aprilia999
Hej
Min kompis har en Derbi Senda och den är helt orginal men nu e det så att den har 11/70 i drev och jag undrar om det är orginal... Det är ju ett jävla axx:P
Tack för svar:D
Postat: 6 maj 2009, 20:18
av ProoStunter
aprilia999 skrev:Hej
Min kompis har en Derbi Senda och den är helt orginal men nu e det så att den har 11/70 i drev och jag undrar om det är orginal... Det är ju ett jävla axx:P
Tack för svar:D
jag skulle trå att det är för lätta drev men jag vet inte har ju samma fråga vad är org drev på Derbi Senda sm 01
Postat: 11 maj 2009, 18:11
av Riejumrx
hur mycket skulle ge om jag bytte från 11 t fram till 12 t ?
hur mycket sämre axx och bättre topp?

Postat: 11 maj 2009, 18:13
av kallepalle
3-4km/h snabbare och accet märker du ingen skillnad på. möjligen i uppförsbackar
Postat: 11 maj 2009, 18:13
av derbi_senda93
ReijuMrx skrev:hur mycket skulle ge om jag bytte från 11 t fram till 12 t ?
hur mycket sämre axx och bättre topp?

lite mindre axx och lite mer topphastighet.. inte så du lär märka någon stor förändring iaf ^^
Postat: 11 maj 2009, 18:14
av derbi_senda93
ProoStunter skrev:aprilia999 skrev:Hej
Min kompis har en Derbi Senda och den är helt orginal men nu e det så att den har 11/70 i drev och jag undrar om det är orginal... Det är ju ett jävla axx:P
Tack för svar:D
jag skulle trå att det är för lätta drev men jag vet inte har ju samma fråga vad är org drev på Derbi Senda sm 01
12/70 är original på Derbi Senda

Postat: 11 maj 2009, 18:16
av Riejumrx
Derbi_senda93 skrev:ReijuMrx skrev:hur mycket skulle ge om jag bytte från 11 t fram till 12 t ?
hur mycket sämre axx och bättre topp?

lite mindre axx och lite mer topphastighet.. inte så du lär märka någon stor förändring iaf ^^
aa det vet jag

haha, men undrar hur mycket skillnad ^^
Postat: 11 maj 2009, 18:17
av kallepalle
du lär inte märka mkt
Postat: 11 maj 2009, 18:18
av Riejumrx
då sr jag det som det inte spelar någon röl,, hihi
Postat: 11 maj 2009, 18:20
av derbi_senda93
ReijuMrx skrev:då sr jag det som det inte spelar någon röl,, hihi
precis ^^
Postat: 13 maj 2009, 18:36
av dingodile
CPI sm 08
drev 11 fram och 62 bak
allt orginal fast tänker dra pluggen.
vilket drev ska jag ha om jag vill ha hög fart men ändå bra acc? går det änns?

Postat: 13 maj 2009, 19:35
av derbi_senda93
dingodile skrev:CPI sm 08
drev 11 fram och 62 bak
allt orginal fast tänker dra pluggen.
vilket drev ska jag ha om jag vill ha hög fart men ändå bra acc? går det änns?

Kör på typ 12/53 eller 13/53.
Glöm inte byta munstycke bara

Postat: 13 maj 2009, 19:58
av Riejumrx
dingodile skrev:CPI sm 08
drev 11 fram och 62 bak
allt orginal fast tänker dra pluggen.
vilket drev ska jag ha om jag vill ha hög fart men ändå bra acc? går det änns?

skulle säga 12/52

Postat: 13 maj 2009, 20:23
av kallepalle
13/53 om du vill ha både acc å top. om du vill ha bra acc å lite topp så kör 11/52 eller 12/52.
Postat: 13 maj 2009, 22:07
av chifen
ReijuMrx skrev:dingodile skrev:CPI sm 08
drev 11 fram och 62 bak
allt orginal fast tänker dra pluggen.
vilket drev ska jag ha om jag vill ha hög fart men ändå bra acc? går det änns?

skulle säga 12/52

Jag skulle hålla med dig

Postat: 16 maj 2009, 15:50
av xxx231
jag har drevningen 14/36...om jag ska få både bättre axx och toppfart vad ska jag då ha ??
Postat: 16 maj 2009, 16:04
av chifen
xxx231 skrev:jag har drevningen 14/36...om jag ska få både bättre axx och toppfart vad ska jag då ha ??
Vad kör du för moped?
Postat: 16 maj 2009, 16:09
av xxx231
fiddymoped
Postat: 17 maj 2009, 17:41
av chifen
xxx231 skrev:fiddymoped
Jaha. Jadu, svårt att få båda delarna på en otrimmad moped. Varvar den ur fort nu eller är den ganska seg på varven och vill inte varva ur sista växeln?
Postat: 17 maj 2009, 17:50
av Klén
Tjaaa.
Har en Yamaha dtx sm.
- Urpluggad
- Sportluftsfilter
- 102 munstycke
- 13-48 drev
Den drar alla moppar i skolan i axx.
Men den gör ca: 90-95 km/h (ärliga) på plan mark, men den varvar ändå ganska mycke på 6:an, vad ska jag ha för drev för att få den att inte varva riktit så mycket och få den att gå lite snabbare?
Räcker det att sätta på 14-15 drev i fram?