Sida 16 av 31
Postat: 11 november 2010, 16:15
av toxicstone
Vivven skrev:är inte det en: mallosi sport 70cc? ja.. det står 68cc men det där stämmer ju aldrig på pricken!
kanske kan vara, vet inte, dem på mopppenet visste inte iheller, den har ett sådant konstigt namn som du ser, förstår inte varför:S
Postat: 11 november 2010, 16:17
av Vivven
toxicstone skrev:Vivven skrev:är inte det en: mallosi sport 70cc? ja.. det står 68cc men det där stämmer ju aldrig på pricken!
kanske kan vara, vet inte, dem på mopppenet visste inte iheller, den har ett sådant konstigt namn som du ser, förstår inte varför:S
det står ju.. "Malossin 68 cc Sport" hm undra vilken det kan vara.. köp från en svenska sida bara! annars är: MK handmade en bra gjutjärns cylinder!
Postat: 13 november 2010, 10:19
av One-
Tja ska köpa 70cc nu och undrar behöver man byta vev då? det är en aerox 02 det är en polini sport 70cc cylinder
Övrig setup:
Zx
Mallossi Multivar
17.5 mm
Polini Speed Clutch
Postat: 13 november 2010, 10:39
av Pontusandersson95
One- skrev:Tja ska köpa 70cc nu och undrar behöver man byta vev då? det är en aerox 02 det är en polini sport 70cc cylinder
Övrig setup:
Zx
Mallossi Multivar
17.5 mm
Polini Speed Clutch
klart du behöver ju inte men det är en gammal moped så jag hadde definitivt gjort det för att det ska hålla länge
Postat: 21 november 2010, 01:48
av Kindvall
Ska nu köpa ny cylinder till min aerox och undrar vilken va dessa som är bäst?
Hur är bottendraget och maxvarv på dessa.
Skriv vilken ni tycker bäst om
STage6
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7782
eller
Airsal
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13191
Även vilken är mest slitstark

Postat: 21 november 2010, 02:15
av DanielSahlin
har haft en sådan på min beta ark, det är ett jävla drag i den måste jag säga
Postat: 21 november 2010, 02:15
av DanielSahlin
stage6 pro sport 70cc*
Postat: 21 november 2010, 12:38
av Kindvall
DanielSahlin skrev:stage6 pro sport 70cc*
ahh har mistängt de då jag har sätt många som ha den men undrar hur slitstark den e

Postat: 20 december 2010, 17:22
av RacingTobbe
Kindvall skrev:DanielSahlin skrev:stage6 pro sport 70cc*
ahh har mistängt de då jag har sätt många som ha den men undrar hur slitstark den e

Om jag skulle ha varit du, så hade jag nog skaffat Stage6 cylindern !
För att man har hört mer om den och fler har den, + så har jag hört att kvalitén på den är mycket bra

Men vet inte så mkt om airsal´en tyvärr :/
70cc
Postat: 3 januari 2011, 02:57
av ricksi
Om jag ska få bästa accelerationen i min scoter med en 70cc vilken setup och vilken 70cc behöver jag då??????????
Låt oss säga för amatörtävlingar och för att kunna få upp den på bakhjulet???
70cc
Postat: 3 januari 2011, 03:25
av ricksi
kanske ska tillägga att jag har en Pgo big max 2010:a som gör 75km/h
Jag byta till ett gianelli-go-rör och drog V-ringen samt bytade vikter och ställde in vilket gav mig bättre ax och fart men nu vill jag ha en 70cc till den istället så vad behöver jag som är bäst i test vad gäller cylindern och vilka SAMTLIGA tillbehör behöver jag då jag slänger på en 70cc. Skit i vad det kostar för jag vill ha de bästa prylarna för att få bäst acceleration upp till de första 50km. kunna resa den på bakan och toppfarten behöver inte vara merän 80-max 90km/h Axet är det viktigaste. Har dessutom hört nån nämna CDI-boxen? att den behöver bytas eller strypas av? kan nån berätta lite om den med?
Postat: 3 januari 2011, 03:29
av karlssonlysekil
Tjena!
Kan någon länka till den "bästa" 70cc, den som passar bäst ihop med min nuvarande "setup":
17,5mm förgasare(original)
och gianelli 2t rör.
Postat: 3 januari 2011, 03:43
av PK
karlssonlysekil skrev:Tjena!
Kan någon länka till den "bästa" 70cc, den som passar bäst ihop med min nuvarande "setup":
17,5mm förgasare(original)
och gianelli 2t rör.
ingen aning men har Hebo manston replica 70cc att sälja om du är intresserad

han innan körde på:
Hebo manston replica 70cc
org rör avstrypt utan ljuddämp
org förgasare utan luftfilter
och drevad
den gick som fan faktiskt så den går nog bra med dina grejer med!
PS: du har ju 2t rör. du har inte org röret kvar att sälja? r ute efter ett org rör

Postat: 3 januari 2011, 03:45
av karlssonlysekil
PoWeRKinG skrev:karlssonlysekil skrev:Tjena!
Kan någon länka till den "bästa" 70cc, den som passar bäst ihop med min nuvarande "setup":
17,5mm förgasare(original)
och gianelli 2t rör.
ingen aning men har Hebo manston replica 70cc att sälja om du är intresserad

han innan körde på:
Hebo manston replica 70cc
org rör avstrypt utan ljuddämp
org förgasare utan luftfilter
och drevad
den gick som fan faktiskt så den går nog bra med dina grejer med!
PS: du har ju 2t rör. du har inte org röret kvar att sälja? r ute efter ett org rör

Vad ska du ha för den då?

Har ett urpluggat originalrör men tyvärr vill jag inte sälja de :/
Postat: 3 januari 2011, 03:51
av PK
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7821
det är bud isåfall men kan defenitivt gå ner i pris om jag får köpa ditt org rör
säljer du din org cylinder då? isåfall är jag intreserad då med

Postat: 31 januari 2011, 18:51
av D3nnis
någon bra cylinder för stunp (gilera stalker)?

Postat: 31 januari 2011, 19:01
av RacingTobbe
Postat: 17 februari 2011, 13:52
av Tobbe_gp1
vilken cylinder är bäst Hebo manston replica elr stage 6 racing 70 modular ,
Postat: 19 mars 2011, 23:21
av adddam
hej
her ett litet dilema eftersom jag inte kan bästema mig vilken cylinder jag ska skaffa de står mellan dessa
1-
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13185
2-
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14342
vad är de för skilnader mellan dom förutom kolvbults storleken?
om jag köper altenativ ett så kan jag ju köra på orginal veven ett tag tills jag har råd med en ny.
om jag ska köpa tvåan så måste jag köpa ny vev + variotorkit efter som de är en 09 och de tillåter inte ekonomin med just nu så då måste jag vänta :/
vilket är bäst är vefkligen 2 bättre en ettan och i så fall varför tack i för väg mvh adam
Postat: 23 mars 2011, 19:36
av bigbore niclas
Tobbe_gp1 skrev:vilken cylinder är bäst Hebo manston replica elr stage 6 racing 70 modular ,
stage 6 racing 70 modular

Postat: 28 mars 2011, 15:35
av fredde802
(ej min moppe)
yamaha aerox
setup:
stage6 pro rör
portad orginal cylinder
till frågan: tror ni det blir stor skillnad om man köper 50cc sport cylinder?
Han vill inte ha 70cc
Postat: 28 mars 2011, 15:54
av GileraIce04
Tjena, vad gör det för skillnad med en orginal 50cc och en 50cc Sport?

Porta Stage6 Streetrace 70?
Postat: 29 mars 2011, 16:58
av levvan
Är det någon idé att porta en stage6 streetrace 70cc cylinder?
isåfall - bara utblåset eller mer?
vad gör det på effekten?
Re: Porta Stage6 Streetrace 70?
Postat: 29 mars 2011, 17:08
av 2stroke4ever
levvan skrev:Är det någon idé att porta en stage6 streetrace 70cc cylinder?
isåfall - bara utblåset eller mer?
vad gör det på effekten?
vilket rör och förgasare har du? klart det är idé att porta den!! om du ska göra det själv rekommenderar jag bara att ta på avgasporten. du behöver inte ta mycket alls för att det ska bli en riktigt stor skillnad, höjer du porten får du mer effekt på högre varv men tappar lite på lägre varv, bredare starkare..
Postat: 29 mars 2011, 17:28
av KarlssoN^
GileraIce04 skrev:Tjena, vad gör det för skillnad med en orginal 50cc och en 50cc Sport?

annorlunda portar bara. Aluminium - gjutjärn, annat förbrännings rum osv, beror på vad för cylinder du menar

Postat: 29 mars 2011, 18:04
av buumbi
Vad är det för skillnad på 50cc sport och 50cc racing?

Re: Porta Stage6 Streetrace 70?
Postat: 29 mars 2011, 18:08
av levvan
2stroke4ever skrev:levvan skrev:Är det någon idé att porta en stage6 streetrace 70cc cylinder?
isåfall - bara utblåset eller mer?
vad gör det på effekten?
vilket rör och förgasare har du? klart det är idé att porta den!! om du ska göra det själv rekommenderar jag bara att ta på avgasporten. du behöver inte ta mycket alls för att det ska bli en riktigt stor skillnad, höjer du porten får du mer effekt på högre varv men tappar lite på lägre varv, bredare starkare..
jag kommer köra med dellorto 19 phbg och leovince zx (antagligen) eller metrakit ecologic - vilket väljer man?

Postat: 29 mars 2011, 18:16
av GileraIce04
KarlssoN^ skrev:GileraIce04 skrev:Tjena, vad gör det för skillnad med en orginal 50cc och en 50cc Sport?

annorlunda portar bara. Aluminium - gjutjärn, annat förbrännings rum osv, beror på vad för cylinder du menar

Okej, tack!

Postat: 29 mars 2011, 18:44
av KarlssoN^
buumbi skrev:Vad är det för skillnad på 50cc sport och 50cc racing?

samma där, racing är lite vassare än sport.
Postat: 29 mars 2011, 18:50
av buumbi
KarlssoN^ skrev:buumbi skrev:Vad är det för skillnad på 50cc sport och 50cc racing?

samma där, racing är lite vassare än sport.
Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!

Postat: 29 mars 2011, 18:54
av KarlssoN^
buumbi skrev:KarlssoN^ skrev:buumbi skrev:Vad är det för skillnad på 50cc sport och 50cc racing?

samma där, racing är lite vassare än sport.
Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!

Beror ju helt på vilken cylinder du köper, om du köper en lågvarig cylinder och du har ett högvarvigt rör, så får du ett rättså brett register. men tvärt om så kommer moppen gå skit.
Postat: 29 mars 2011, 18:58
av buumbi
KarlssoN^ skrev:buumbi skrev:KarlssoN^ skrev: samma där, racing är lite vassare än sport.
Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!

Beror ju helt på vilken cylinder du köper, om du köper en lågvarig cylinder och du har ett högvarvigt rör, så får du ett rättså brett register. men tvärt om så kommer moppen gå skit.
Tänkte köpa
1:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187
eller
2:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=21866
Postat: 29 mars 2011, 19:00
av KarlssoN^
buumbi skrev:KarlssoN^ skrev:buumbi skrev:
Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!

Beror ju helt på vilken cylinder du köper, om du köper en lågvarig cylinder och du har ett högvarvigt rör, så får du ett rättså brett register. men tvärt om så kommer moppen gå skit.
Tänkte köpa
1:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187
eller
2:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=21866
Köp airsalen, både delad avgasport och bättre kvalité än motorforcen.
Postat: 30 mars 2011, 21:48
av buumbi
KarlssoN^ skrev:
Köp airsalen, både delad avgasport och bättre kvalité än motorforcen.
Köpte Airsalen igår kväll, men tänkte bara fråga om det bli nån markant effektökning med delad avgasport? För just nu sitter det bara ett relativt billigt högvarvs-rör på den.. tänkte om det kan behövas åtgärdas eller något?
Postat: 30 mars 2011, 21:54
av vesterberg_
vad blir de för skillnad om du har delad avgasport och inte?