kanske kan vara, vet inte, dem på mopppenet visste inte iheller, den har ett sådant konstigt namn som du ser, förstår inte varför:SVivven skrev:är inte det en: mallosi sport 70cc? ja.. det står 68cc men det där stämmer ju aldrig på pricken!
kanske kan vara, vet inte, dem på mopppenet visste inte iheller, den har ett sådant konstigt namn som du ser, förstår inte varför:SVivven skrev:är inte det en: mallosi sport 70cc? ja.. det står 68cc men det där stämmer ju aldrig på pricken!
det står ju.. "Malossin 68 cc Sport" hm undra vilken det kan vara.. köp från en svenska sida bara! annars är: MK handmade en bra gjutjärns cylinder!toxicstone skrev:kanske kan vara, vet inte, dem på mopppenet visste inte iheller, den har ett sådant konstigt namn som du ser, förstår inte varför:SVivven skrev:är inte det en: mallosi sport 70cc? ja.. det står 68cc men det där stämmer ju aldrig på pricken!
klart du behöver ju inte men det är en gammal moped så jag hadde definitivt gjort det för att det ska hålla längeOne- skrev:Tja ska köpa 70cc nu och undrar behöver man byta vev då? det är en aerox 02 det är en polini sport 70cc cylinder
Övrig setup:
Zx
Mallossi Multivar
17.5 mm
Polini Speed Clutch
Om jag skulle ha varit du, så hade jag nog skaffat Stage6 cylindern !Kindvall skrev:ahh har mistängt de då jag har sätt många som ha den men undrar hur slitstark den eDanielSahlin skrev:stage6 pro sport 70cc*
ingen aning men har Hebo manston replica 70cc att sälja om du är intresseradkarlssonlysekil skrev:Tjena!
Kan någon länka till den "bästa" 70cc, den som passar bäst ihop med min nuvarande "setup":
17,5mm förgasare(original)
och gianelli 2t rör.
Vad ska du ha för den då?PoWeRKinG skrev:ingen aning men har Hebo manston replica 70cc att sälja om du är intresseradkarlssonlysekil skrev:Tjena!
Kan någon länka till den "bästa" 70cc, den som passar bäst ihop med min nuvarande "setup":
17,5mm förgasare(original)
och gianelli 2t rör.han innan körde på:
Hebo manston replica 70cc
org rör avstrypt utan ljuddämp
org förgasare utan luftfilter
och drevad
den gick som fan faktiskt så den går nog bra med dina grejer med!
PS: du har ju 2t rör. du har inte org röret kvar att sälja? r ute efter ett org rör
rozander skrev:Drd pro om du är man
Dom här tror jag blir bästD3nnis skrev:någon bra cylinder för stunp (gilera stalker)?
vilket rör och förgasare har du? klart det är idé att porta den!! om du ska göra det själv rekommenderar jag bara att ta på avgasporten. du behöver inte ta mycket alls för att det ska bli en riktigt stor skillnad, höjer du porten får du mer effekt på högre varv men tappar lite på lägre varv, bredare starkare..levvan skrev:Är det någon idé att porta en stage6 streetrace 70cc cylinder?
isåfall - bara utblåset eller mer?
vad gör det på effekten?
jag kommer köra med dellorto 19 phbg och leovince zx (antagligen) eller metrakit ecologic - vilket väljer man?2stroke4ever skrev:vilket rör och förgasare har du? klart det är idé att porta den!! om du ska göra det själv rekommenderar jag bara att ta på avgasporten. du behöver inte ta mycket alls för att det ska bli en riktigt stor skillnad, höjer du porten får du mer effekt på högre varv men tappar lite på lägre varv, bredare starkare..levvan skrev:Är det någon idé att porta en stage6 streetrace 70cc cylinder?
isåfall - bara utblåset eller mer?
vad gör det på effekten?
Okej, tack!KarlssoN^ skrev:annorlunda portar bara. Aluminium - gjutjärn, annat förbrännings rum osv, beror på vad för cylinder du menarGileraIce04 skrev:Tjena, vad gör det för skillnad med en orginal 50cc och en 50cc Sport?
Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!KarlssoN^ skrev:samma där, racing är lite vassare än sport.buumbi skrev:Vad är det för skillnad på 50cc sport och 50cc racing?
buumbi skrev:Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!KarlssoN^ skrev:samma där, racing är lite vassare än sport.buumbi skrev:Vad är det för skillnad på 50cc sport och 50cc racing?
KarlssoN^ skrev:buumbi skrev:Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!KarlssoN^ skrev: samma där, racing är lite vassare än sport.
Beror ju helt på vilken cylinder du köper, om du köper en lågvarig cylinder och du har ett högvarvigt rör, så får du ett rättså brett register. men tvärt om så kommer moppen gå skit.
Köp airsalen, både delad avgasport och bättre kvalité än motorforcen.buumbi skrev:KarlssoN^ skrev:buumbi skrev: Bättre allround eller är den bättre på nått specifikare område? Hade tänkt att beställa ny ikv eftersom min andra åkte på värmenyp. Har ett högvarvigt rör, funkar dem bra tsm? Tack på förhand!
Beror ju helt på vilken cylinder du köper, om du köper en lågvarig cylinder och du har ett högvarvigt rör, så får du ett rättså brett register. men tvärt om så kommer moppen gå skit.
Tänkte köpa
1: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187
eller
2: http://www.twostroke.se/product.asp?product=21866
Köpte Airsalen igår kväll, men tänkte bara fråga om det bli nån markant effektökning med delad avgasport? För just nu sitter det bara ett relativt billigt högvarvs-rör på den.. tänkte om det kan behövas åtgärdas eller något?KarlssoN^ skrev:Köp airsalen, både delad avgasport och bättre kvalité än motorforcen.buumbi skrev:KarlssoN^ skrev:
Tänkte köpa
1: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187
eller
2: http://www.twostroke.se/product.asp?product=21866