Ja du kan ha den förgasaren men den är troligtvis något för stor och de andra två frågorna skall ställas i munstyckes/hur fort kommer den gå med denna setup, hade svarat om jag visste men har inte en aning faktisktMoppeKillen97 skrev:Hej jag har
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Original Förgasare
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.
Och jag undrar är det denna förgasaren jag ska köpa
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9919
Och vilka munstycken jag ska ha då samt hur snabbt kommer den då gå i?
Men vilken förgasare är inte för stor då? har en aerox 02k-skåpet skrev:Ja du kan ha den förgasaren men den är troligtvis något för stor och de andra två frågorna skall ställas i munstyckes/hur fort kommer den gå med denna setup, hade svarat om jag visste men har inte en aning faktisktMoppeKillen97 skrev:Hej jag har
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Original Förgasare
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.
Och jag undrar är det denna förgasaren jag ska köpa
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9919
Och vilka munstycken jag ska ha då samt hur snabbt kommer den då gå i?
byt ner lite i munstycke om det behövs sedan så behöver du inte göra något annat.XxfredcogxX skrev:Hej!
När jag köpte min aerox så satt den setupen på:
Malossi Sport 50cc
Arreche 17,5mm förgasare (munstyckte:85)
TJT effektrör
Hebo next variator
Röda kopplings
Blå tryck fjäder
4g vikter
Polini membran
Nu vill pappa att jag ska ha org:föggasaren (12mm) och då kommer jag få byta vikter tryckfjäder och munstycke någon som kan säga ungefär vilka vikter/munstycken/tryckfjäder jag ska ha? Har också byt till "race" koppling med gröna fjädrar.
Tacksam för svar
Hoppas det inte är en felpost men munstycke tråden är ju bara munstycken och variator tråden bara variatorn och jag behöver hjälp med båda.
Bara? för när jag testa den så fick jag as bra ax och kom up i 50 efter några sekunder men när jag vända så gick den i max 20 även om jag åkte up och ner. När man sen kolla i variatorn så ser man att remskivan bara är "polerad" halvvägs så den har inte växlat up är det bara pga munstycket?Niklas Berntsson skrev:byt ner lite i munstycke om det behövs sedan så behöver du inte göra något annat.XxfredcogxX skrev:Hej!
När jag köpte min aerox så satt den setupen på:
Malossi Sport 50cc
Arreche 17,5mm förgasare (munstyckte:85)
TJT effektrör
Hebo next variator
Röda kopplings
Blå tryck fjäder
4g vikter
Polini membran
Nu vill pappa att jag ska ha org:föggasaren (12mm) och då kommer jag få byta vikter tryckfjäder och munstycke någon som kan säga ungefär vilka vikter/munstycken/tryckfjäder jag ska ha? Har också byt till "race" koppling med gröna fjädrar.
Tacksam för svar
Hoppas det inte är en felpost men munstycke tråden är ju bara munstycken och variator tråden bara variatorn och jag behöver hjälp med båda.
du kommer ha lite bättre acc med zx. frågan e om de e värt 1600?Viktor Svensson skrev:Har en Yamaha Slider, och stuntar och funderar på att köpa ett originalrör och plugga ur det. Så min fråga är om följande är en bra stunt setup?
Kommer jag ha bättre axx med urpluggat org. rör än Zx?
Setup:
Urpluggat org. rör
Malossi Fly Clutch
Stage6 wingcooler
Gula kopplingsfjädrar
4,3 vikter
90 munstycke
Dragen skorsten
nej du kan inte dra luftpluggen utan att byta munstycke. nej du kan inte plugga ur den utan att byta munstycke. Ja kopplingsfjädrar kommer hjälpa.mopedolle skrev:Jag har en keeway focus och tänkte köra på någon av följande:
1.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter
2.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter
dra luftplugg
byta upp munstycke 65-75
Kan jag dra luftpluggen utan att byta upp mig i munstycke? Eller går den dåligt då?
Funderat också på att införskaffa kopplingsfjädrar, skulle det göra axxet bättre på någon av setuperna? Eller är det ingen ide utan 70cc?
ställ in den bättre och byt rör!5fingrar skrev:Hej!
har köpt en aerox med set up:
Stage 6 racing 70cc portad av BRT
21mm dellorto förgasare
polini speedcontrol variator
malossi delta clutch
andra sekundär drev
stage 6 pro replica rör
v force 3 reeds
Den går bra men jag skulle vilja ha axx ganska direkt när jag gasar inte när jag har kommit upp i typ 20 km/h. Är det nåt jag ska byta/ställa in för att få den att axxa bättre på låg varv?
Ok !gandih500 skrev:du kommer ha lite bättre acc med zx. frågan e om de e värt 1600?Viktor Svensson skrev:Har en Yamaha Slider, och stuntar och funderar på att köpa ett originalrör och plugga ur det. Så min fråga är om följande är en bra stunt setup?
Setup:
Urpluggat org. rör
Malossi Fly Clutch
Stage6 wingcooler
Gula kopplingsfjädrar
4,3 vikter
90 munstycke
Dragen skorsten
nej du kan inte dra luftpluggen utan att byta munstycke. nej du kan inte plugga ur den utan att byta munstycke. Ja kopplingsfjädrar kommer hjälpa.mopedolle skrev:Jag har en keeway focus och tänkte köra på någon av följande:
1.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter
2.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter
dra luftplugg
byta upp munstycke 65-75
Kan jag dra luftpluggen utan att byta upp mig i munstycke? Eller går den dåligt då?
Funderat också på att införskaffa kopplingsfjädrar, skulle det göra axxet bättre på någon av setuperna? Eller är det ingen ide utan 70cc?
21mm dellorto förgasare
malossi delta clutch
andra sekundär drev
stage 6 pro replica rör
v force 3 reeds
Den går bra men jag skulle vilja ha axx ganska direkt när jag gasar inte när jag har kommit upp i typ 20 km/h. Är det nåt jag ska byta/ställa in för att få den att axxa bättre på låg varv?
Nej bara sämre. men typ yasuni c16 eller något i den klassen.5fingrar skrev:Ok !gandih500 skrev:du kommer ha lite bättre acc med zx. frågan e om de e värt 1600?Viktor Svensson skrev:Har en Yamaha Slider, och stuntar och funderar på att köpa ett originalrör och plugga ur det. Så min fråga är om följande är en bra stunt setup?
Setup:
Urpluggat org. rör
Malossi Fly Clutch
Stage6 wingcooler
Gula kopplingsfjädrar
4,3 vikter
90 munstycke
Dragen skorsten
1.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter
2.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter
dra luftplugg
byta upp munstycke 65-75
21mm dellorto förgasare
malossi delta clutch
andra sekundär drev
stage 6 pro replica rör
v force 3 reeds
Den går bra men jag skulle vilja ha axx ganska direkt när jag gasar inte när jag har kommit upp i typ 20 km/h. Är det nåt jag ska byta/ställa in för att få den att axxa bättre på låg varv?skulle: Leovince ZX-R fungera bra ?
okok tack för hjälpengandih500 skrev:Nej bara sämre. men typ yasuni c16 eller något i den klassen.5fingrar skrev:Ok !gandih500 skrev: du kommer ha lite bättre acc med zx. frågan e om de e värt 1600?
nej du kan inte dra luftpluggen utan att byta munstycke. nej du kan inte plugga ur den utan att byta munstycke. Ja kopplingsfjädrar kommer hjälpa.
ställ in den bättre och byt rör!skulle: Leovince ZX-R fungera bra ?