Sida 15 av 93

Postat: 12 november 2008, 19:43
av Tomaz
Moddad skrev:
DerbiSM skrev:
Moddad skrev:Ska inte behövas. Men kan väl gå upp typ 2 ;)
men jag tkr den går hur bra som hellst nu så vill hellst inte gå upp i munstycke, men kan de hända något me motorn elr liknande om jag inte byter upp? MvH//
Går den bra och tändstiftet ser hyffsat brunt ut finns det ingen risk :) Kör på om du tycker den går bra
ah juste ja man kan ju kolla tändstiftet. men hur mycket måste jag kört med luftpluggen borttagen innan tändstiftet blir svart/brun/vit?? förut va de svart,när jag hade 68.. men jag gjorde aldrig rent tändstiftet , ska man gör de innan?

Postat: 12 november 2008, 20:00
av RiejuForce
ReijuMrx skrev:
RiejuForce skrev:De bara sålänge:) senare i vinter ska jag slänga på något värre :twisted:
vilket? :)
Vet inte metrkit sp eller yasuni r2/r3

Postat: 12 november 2008, 20:02
av kallepalle
kör på sp isf. lite väl klent för r3 å lite väl starkt för r2

Postat: 12 november 2008, 20:04
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:
Moddad skrev:
DerbiSM skrev: men jag tkr den går hur bra som hellst nu så vill hellst inte gå upp i munstycke, men kan de hända något me motorn elr liknande om jag inte byter upp? MvH//
Går den bra och tändstiftet ser hyffsat brunt ut finns det ingen risk :) Kör på om du tycker den går bra
ah juste ja man kan ju kolla tändstiftet. men hur mycket måste jag kört med luftpluggen borttagen innan tändstiftet blir svart/brun/vit?? förut va de svart,när jag hade 68.. men jag gjorde aldrig rent tändstiftet , ska man gör de innan?
jag kör också på 64 nu :D innan körde jag på 72 som satt original :shock: men jag vet inte hur länge du måste köra innan det ändrar färg men det borde ju inte vara så himla långt. torka bara av det innan du sätter tillbaks tändstiftet igen, det gör jag :wink:

Postat: 12 november 2008, 20:35
av Tomaz
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:
Moddad skrev: Går den bra och tändstiftet ser hyffsat brunt ut finns det ingen risk :) Kör på om du tycker den går bra
ah juste ja man kan ju kolla tändstiftet. men hur mycket måste jag kört med luftpluggen borttagen innan tändstiftet blir svart/brun/vit?? förut va de svart,när jag hade 68.. men jag gjorde aldrig rent tändstiftet , ska man gör de innan?
jag kör också på 64 nu :D innan körde jag på 72 som satt original :shock: men jag vet inte hur länge du måste köra innan det ändrar färg men det borde ju inte vara så himla långt. torka bara av det innan du sätter tillbaks tändstiftet igen, det gör jag :wink:
okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//

Postat: 12 november 2008, 20:41
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//
bytte till 64 igår :P japp kör helt original och det är en 03a :D finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer :wink:

edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln :P

Postat: 12 november 2008, 21:04
av Tomaz
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//
bytte till 64 igår :P japp kör helt original och det är en 03a :D finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer :wink:

edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln :P
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör :wink: allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke :D hur fort går din?(på mätaren) MvH//

Postat: 12 november 2008, 21:10
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//
bytte till 64 igår :P japp kör helt original och det är en 03a :D finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer :wink:

edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln :P
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör :wink: allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke :D hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe :P den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför :P hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv :( va gör din då :D

Postat: 12 november 2008, 21:13
av wildhorse
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev: bytte till 64 igår :P japp kör helt original och det är en 03a :D finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer :wink:

edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln :P
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör :wink: allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke :D hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe :P den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför :P hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv :( va gör din då :D
Min -04 hade fan 69 orginal :?
Du kan köpa en ostrypt cdi av mig om du vill, ny i kartong :)

Postat: 12 november 2008, 21:14
av Tomaz
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev: bytte till 64 igår :P japp kör helt original och det är en 03a :D finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer :wink:

edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln :P
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör :wink: allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke :D hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe :P den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför :P hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv :( va gör din då :D
52 på orginal mätaren? :shock: min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//

Postat: 12 november 2008, 21:21
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev: okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör :wink: allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke :D hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe :P den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför :P hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv :( va gör din då :D
52 på orginal mätaren? :shock: min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//
65? :shock: kan bero på drevningen. vad har du för drevning? =)

Postat: 12 november 2008, 21:21
av kallepalle
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev: okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör :wink: allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke :D hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe :P den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför :P hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv :( va gör din då :D
52 på orginal mätaren? :shock: min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//
bil = glädjemätare

Postat: 12 november 2008, 21:24
av Tomaz
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev: japp hehe :P den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför :P hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv :( va gör din då :D
52 på orginal mätaren? :shock: min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//
65? :shock: kan bero på drevningen. vad har du för drevning? =)
orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte :oops: men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de 8) men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny :wink:

Postat: 12 november 2008, 21:27
av Riejumrx
Sluta citera varandra hela tiden killar, blir bara jobbigt att läsa allting !
Om ni ska citera, citera inte hela sidan då..


:)

Postat: 12 november 2008, 21:27
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte :oops: men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de 8) men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny :wink:
har också 13 fram. det är bara att räkna kuggarna, jag har 70 bak :roll: joo det vet jag =)

Postat: 12 november 2008, 21:32
av Tomaz
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte :oops: men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de 8) men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny :wink:
har också 13 fram. det är bara att räkna kuggarna, jag har 70 bak :roll: joo det vet jag =)
okej ska räkna kuggarna imorrn :wink: men asså jag borde inte gå upp i munstycke storlek om jag har tatt bort luftpluggen? de blev lite skillnad på ljudet på min också när jag tog bort den :lol:

Postat: 12 november 2008, 21:36
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte :oops: men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de 8) men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny :wink:
har också 13 fram. det är bara att räkna kuggarna, jag har 70 bak :roll: joo det vet jag =)
okej ska räkna kuggarna imorrn :wink: men asså jag borde inte gå upp i munstycke storlek om jag har tatt bort luftpluggen? de blev lite skillnad på ljudet på min också när jag tog bort den :lol:
okej ;) eftersom det kommer in mer luft i blandningen när man tagit bort pluggen så måste man ju ha mer bensin så jag antar att man ska gå upp några storlekar :P jag kör ju på 64 och det funkar fint :D tändstiftet är väl inte direkt gyllenbrunt som det ska vara när man har perfekt blandning men :twisted:

Postat: 12 november 2008, 21:39
av Tomaz
okej ska kolla mitt tändstif i helgen.. va är de för färg på ditt?=)

Postat: 12 november 2008, 21:45
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:okej ska kolla mitt tändstif i helgen.. va är de för färg på ditt?=)
okej, det är typ ljusbrunt. eller halva elektroden är vit och andra är ljusbrun :lol:

Postat: 12 november 2008, 22:01
av Tomaz
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:okej ska kolla mitt tändstif i helgen.. va är de för färg på ditt?=)
okej, det är typ ljusbrunt. eller halva elektroden är vit och andra är ljusbrun :lol:
okej, då kanske du borde gå upp typ 2-3 storlekar i munstycket :wink:

Postat: 13 november 2008, 09:34
av derbi_senda93
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:okej ska kolla mitt tändstif i helgen.. va är de för färg på ditt?=)
okej, det är typ ljusbrunt. eller halva elektroden är vit och andra är ljusbrun :lol:
okej, då kanske du borde gå upp typ 2-3 storlekar i munstycket :wink:
vet, men den går så bra nu :P är din oboybrun? :D

Postat: 15 november 2008, 10:51
av TobbaN
Hallå
Vad gör det för skillnad om jag byter upp mitt lågfartsmunstycke lite?
Vet inte vad jag har orginal på nu. Men om jag ska byta upp,
Hur många strl. ska jag byta upp då?
Här har ni setup
Mk thrower
112 munstycke
Hebo luftfilter
13/52

Postat: 15 november 2008, 11:11
av Tomaz
är det någon som vet om 64 är orginal munstycket till en Derbi Senda 01?? om de inte är orginal vet ni vilken storlek som är det? MVH//

Postat: 15 november 2008, 11:29
av bensinskalle
DerbiSM skrev:är det någon som vet om 64 är orginal munstycket till en Derbi Senda 01?? om de inte är orginal vet ni vilken storlek som är det? MVH//
Originalstorleken är där i krokarna för 14mm förgasarna ;) hade 62 i en x-treme ja hade förut iaf...

Postat: 15 november 2008, 11:32
av Tomaz
bensinskalle skrev:
DerbiSM skrev:är det någon som vet om 64 är orginal munstycket till en Derbi Senda 01?? om de inte är orginal vet ni vilken storlek som är det? MVH//
Originalstorleken är där i krokarna för 14mm förgasarna ;) hade 62 i en x-treme ja hade förut iaf...
okej =) tack för hjälpen!

Postat: 15 november 2008, 23:46
av derbi_senda93
hej!

min flottörskål läcker bensin oturligt nog, det är inte mycket men ändå. packningen sitter rätt så det är inte det. har 64 munstycke.
har också läst att när luftskruven är utskruvad 1,5-2 varv så ska den varva som bäst/högst annars har man för stort lågfartsmunstycke. stämmer det? för att min varvar som bäst när den är utskruvad 4,5 varv :shock: behöver jag byta lågfartsmunstycket då? sen är det ett annat munstycke som är längre än de andra och sitter ute på kanten, vad är detta för nåt?
UPPSKATTAR ALLA SVAR :D:wink:<3

Postat: 18 november 2008, 16:36
av Tomaz
Jag har 64 munstycke men tändstifet är fortfarande svart, ska man byta ner tills det blir rött elr kan den få för lite bensin då?? är det nån som har en Derbi 01:a och vet om 64 är orginal?? tror ni 60 blir för litet? :? MvH//

Postat: 18 november 2008, 18:48
av Moddad
60 duger nog om det är svart just nu. Det ska vara ljusbrunt. Ingen risk att 60 ska vara för litet iaf. men ställ in efter du prövat det.

Postat: 18 november 2008, 20:05
av Tomaz
Moddad skrev:60 duger nog om det är svart just nu. Det ska vara ljusbrunt. Ingen risk att 60 ska vara för litet iaf. men ställ in efter du prövat det.
ställ in? :oops: :oops:

Postat: 18 november 2008, 20:28
av Moddad
DerbiSM skrev:
Moddad skrev:60 duger nog om det är svart just nu. Det ska vara ljusbrunt. Ingen risk att 60 ska vara för litet iaf. men ställ in efter du prövat det.
ställ in? :oops: :oops:
Menar att du ska testa det munstycket och fortsätta från det och se om du ska gå upp eller ner : )

Postat: 18 november 2008, 20:48
av Tomaz
Moddad skrev:
DerbiSM skrev:
Moddad skrev:60 duger nog om det är svart just nu. Det ska vara ljusbrunt. Ingen risk att 60 ska vara för litet iaf. men ställ in efter du prövat det.
ställ in? :oops: :oops:
Menar att du ska testa det munstycket och fortsätta från det och se om du ska gå upp eller ner : )
jaha okey! :) trodde du mena att de va nån skruv elr nått jag skulle ställa in :? hehe, men jag tar och provar typ 62 först då :P

Postat: 18 november 2008, 21:21
av kardizz
Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor :P
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original :o sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut :(

Postat: 18 november 2008, 21:23
av Riejumrx
kardizz skrev:Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor :P
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original :o sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut :(
Så vad vill du få fram?... :)

Köp nytt 95-100 munstycke så går den renare.

Postat: 18 november 2008, 21:26
av kardizz
ReijuMrx skrev:
kardizz skrev:Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor :P
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original :o sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut :(
Så vad vill du få fram?... :)

Köp nytt 95-100 munstycke så går den renare.
hehe :P '*'

det känns som det är jätte stort. men den går rent nu med :D den blöddrar inget elr så :P
kommer man märka ngn skillnad vad det gäller soppa ? :P

och vrf ska tändstiftet vara så svårt och komma åt på rrx :o

Postat: 18 november 2008, 21:37
av Tomaz
kardizz skrev:
ReijuMrx skrev:
kardizz skrev:Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor :P
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original :o sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut :(
Så vad vill du få fram?... :)

Köp nytt 95-100 munstycke så går den renare.
hehe :P '*'

det känns som det är jätte stort. men den går rent nu med :D den blöddrar inget elr så :P
kommer man märka ngn skillnad vad det gäller soppa ? :P

och vrf ska tändstiftet vara så svårt och komma åt på rrx :o
om den går bra nu så tkr jag inte du ska byta munstycke :) men kolla tändstiftet, äre svart så ska du byta :wink: