Sida 15 av 64
Postat: 26 oktober 2009, 22:20
av aerox-n1
jaa jag vet

det är lite skummt. kan ju va rören som behöver olika saker för att gå bra ? inte för att jag är bra på rör men kan ju va så :O
Postat: 27 oktober 2009, 06:46
av lmob
mopeden går i väg hyffsat till 40-45 men sedan går det trögare till 60,65 med lite utförslut ca 70. och då hörs det att den varvar ut...är det för tunga eller lätta vikter. vad skall man ha på en sådan setup...
kymco fever -05
slät hylsa
pluggen borta i röret men blindtarmen och avgasreningen kvar(gör det mycket med effektrör)
munstycke original
7g vikter i nu. har provat med 6,2 och 6,7
Kan inte hitta någon strypning i luftburken.
CDI vill jag inte röra
Postat: 27 oktober 2009, 20:34
av äölkjhgfdsa
För att få lite bättre axx på en sym jet euro x urpluggad, är det värt att byta tryckfjäder/ kopplingsfjädrar?
Postat: 27 oktober 2009, 21:00
av Viinika
äölkjhgfdsa skrev:För att få lite bättre axx på en sym jet euro x urpluggad, är det värt att byta tryckfjäder/ kopplingsfjädrar?
Byt kopplingsfjädrar till hårdare:)
Postat: 27 oktober 2009, 21:24
av äölkjhgfdsa
Ok hur mkt hårdare? vad kan vara dåligt med att byta?
Postat: 27 oktober 2009, 23:37
av SlajdarN
vad ska en slider ha för vikter,har låg/mellan varvigt stage6 rör,har 4,1 i nu,dom känns slöa:/
Postat: 28 oktober 2009, 12:33
av janke
hur kan man hålla i variatorfläkten när man ska plocka v-ringen på neos?
Postat: 28 oktober 2009, 14:21
av aeroxr08
Viinika skrev:äölkjhgfdsa skrev:För att få lite bättre axx på en sym jet euro x urpluggad, är det värt att byta tryckfjäder/ kopplingsfjädrar?
Byt kopplingsfjädrar till hårdare:)
asså min komipis hade typ samma fel och då bytta han till ännu hårdare kopplingsfjädrar och då gick den bara ännu sämre.....
det gäller ju att inte ha för hårda eller för mjuka vissa kanske tror det att man ska slänga på dom aldra jävla hårdaste så tror dom att man ska få ett sjukt bra ax men det får man inte snarare sämre...
och 40% skulle jag typpa är bra för din setup så har faktiskt ingen aning om vad det kan vara...
Postat: 2 november 2009, 16:17
av aeroxr08
tjena:P
har en fråga åt en kompis som har en aerox som han nyss har satt på ett gianelli reverse rör och ska nu byta vikter men undrar vilket gramtal är bra till detta röret?

tacksam för så snabbt svar som möjligt ;D
Kopplingsfjädrar på org moppe
Postat: 4 november 2009, 15:20
av Stasse
Tja, jag har en stalker med bara dragen v-ring. Om jag byter kopplingsfjädrar till lite hårdare än orginal kommer den väl dra lite snabbare än orginal? Många säger att det är onödigt men jag testade idag.
Köpte ett motoforce paket m fjädrar
Mjuka: Moppen varva mer än den drog iväg
Medium: Bättre men drar ändå inte riktigt från 0 (botten)
Ska jag testa hårdaste? Tycker det låter sjukt att ha hårdaste fjädrarna på en org moppe, men kan det funka?
Postat: 4 november 2009, 15:45
av Stromer
Hej är det nån som vet vilka vikter och sånt som passar Cpi aragon gp, ska köpa ett rör snart lazer eller doppler (original cylinder) jag vill att den ska vara stark och axxa bra med variator kitet jag vill ha svar på
Tack!
EDIT. Den ska axxa så bra och vara stark att det ska vara lätt på bakhjulet

Postat: 11 november 2009, 11:27
av Tuta
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=16852
Kan säga att dom som svarar har fel

4.3 sitter i min original aerox och det fungerar hur bra som helst

Variator vikt
Postat: 13 november 2009, 16:30
av Jierexx
Postat: 14 november 2009, 14:37
av Tobbe_gp1
tjaa någon som vet vad jag ska ha för kopling och vikter och fjädrar till denna setup. mk sp 70cc
mk sp rör
19 mm förgasare
polini reeds
bgm pro evo vev
för den är ass seg upp till runt 40 ...hoppas någon vet.

Postat: 14 november 2009, 15:20
av OlleeFtw
Tobbe_gp1 skrev:tjaa någon som vet vad jag ska ha för kopling och vikter och fjädrar till denna setup. mk sp 70cc
mk sp rör
19 mm förgasare
polini reeds
bgm pro evo vev
för den är ass seg upp till runt 40 ...hoppas någon vet.

Har du inte bytt vikter, kopplingsfjädrar eller tryckfjäder? Vilket munstycke? Köp vikter runt 3.5 - 4.5g, hårdare kopplingsfjädrar och hårdare tryckfjäder.
Postat: 14 november 2009, 15:41
av Tobbe_gp1
okej förlåt glömde att säga att jag kör med 4g vikter 75% koplings fjädrar och 22 % tryckfjäder.90munstycke
Postat: 16 november 2009, 20:34
av OlleeFtw
Tobbe_gp1 skrev:okej förlåt glömde att säga att jag kör med 4g vikter 75% koplings fjädrar och 22 % tryckfjäder.90munstycke
Ser inget fel där inte..

Verkar konstigt :S Rätt inställd? Har ingen aning annars tyvärr..
Postat: 16 november 2009, 21:16
av sefio
vad för vikter och kopplingsfjädrar?
PGO T-rex (liggande minarelli)
Setup:
Stage6 70cc Sport pro
Yasuni R (urpluggat såklart)
17.5mm
Vad för procent på fjädrar samt vikter?
Postat: 16 november 2009, 22:29
av OlleeFtw
sefio skrev:vad för vikter och kopplingsfjädrar?
PGO T-rex (liggande minarelli)
Setup:
Stage6 70cc Sport pro
Yasuni R (urpluggat såklart)
17.5mm
Vad för procent på fjädrar samt vikter?
http://twostroke.se/product.asp?product=7297
Violet tex.
Dock vet jag inte vad orginal vikterna är på PGO T-Rex. Men ca 2 - 3g lättare skulle jag tro.
Postat: 17 november 2009, 00:00
av sefio
OlleeFtw skrev:sefio skrev:vad för vikter och kopplingsfjädrar?
PGO T-rex (liggande minarelli)
Setup:
Stage6 70cc Sport pro
Yasuni R (urpluggat såklart)
17.5mm
Vad för procent på fjädrar samt vikter?
http://twostroke.se/product.asp?product=7297
Violet tex.
Dock vet jag inte vad orginal vikterna är på PGO T-Rex. Men ca 2 - 3g lättare skulle jag tro.
Kör redan på dom violetta och dom är för mjuka. och kör 4.0g vikter nu och känns för tungt. Snälla proffesionellare svar.
Postat: 17 november 2009, 18:51
av OlleeFtw
sefio skrev:OlleeFtw skrev:sefio skrev:vad för vikter och kopplingsfjädrar?
PGO T-rex (liggande minarelli)
Setup:
Stage6 70cc Sport pro
Yasuni R (urpluggat såklart)
17.5mm
Vad för procent på fjädrar samt vikter?
http://twostroke.se/product.asp?product=7297
Violet tex.
Dock vet jag inte vad orginal vikterna är på PGO T-Rex. Men ca 2 - 3g lättare skulle jag tro.
Kör redan på dom violetta och dom är för mjuka. och kör 4.0g vikter nu och känns för tungt. Snälla proffesionellare svar.
Hahah om 4g är för tunga, varför köper du inte bara en viktsats som är lättare?
Postat: 17 november 2009, 20:15
av Alsen
Tjenare! Min koppling på min piaggio nrg power slirar. Någon som vet vad det kan bero på? Är det för att packningen är dålig? Och isåfall, måste man klyva motorn för att byta den?
Är det förresten någon som har något tipps på hur man får av kopplinsklockan utan avdragare?
Tack på förhand/// Victor Alsén!

Postat: 17 november 2009, 20:19
av aeroxr08
Alsen skrev:Tjenare! Min koppling på min piaggio nrg power slirar. Någon som vet vad det kan bero på? Är det för att packningen är dålig? Och isåfall, måste man klyva motorn för att byta den?
Är det förresten någon som har något tipps på hur man får av kopplinsklockan utan avdragare?
Tack på förhand/// Victor Alsén!

där finns guider här på tsr där man kan se hur man gör utan mutterdragare

Postat: 17 november 2009, 20:23
av -TeddaN-
aeroxr08 skrev:Alsen skrev:Tjenare! Min koppling på min piaggio nrg power slirar. Någon som vet vad det kan bero på? Är det för att packningen är dålig? Och isåfall, måste man klyva motorn för att byta den?
Är det förresten någon som har något tipps på hur man får av kopplinsklockan utan avdragare?
Tack på förhand/// Victor Alsén!

där finns guider här på tsr där man kan se hur man gör utan mutterdragare

Funkar endast om du har kuggkrans på fläkskivan.
Postat: 17 november 2009, 20:36
av Speedy 2
Jag har funderat på denna setup:
Dragen v-bricka
Lättare vikter, 7.5g
Stage 6 ostrypt CDI
Stage 6 pro replica rör, urpluggat
Perfekt munstycke
Är det något mer jag kan köpa utom cylinder, för att få upp den 5-10 km/h till?
Postat: 17 november 2009, 20:39
av samybooy
Speedy 2 skrev:Jag har funderat på denna setup:
Dragen v-bricka
Lättare vikter, 7.5g
Stage 6 ostrypt CDI
Stage 6 pro replica rör, urpluggat
Perfekt munstycke
Är det något mer jag kan köpa utom cylinder, för att få upp den 5-10 km/h till?
en 17,5:a skulle nog inte sitta fel

sen skulle jag ist köpa doppler s3r det är gooare på en ''rör'' moppe

skönare acc

Postat: 17 november 2009, 20:39
av aeroxr08
Speedy 2 skrev:Jag har funderat på denna setup:
Dragen v-bricka
Lättare vikter, 7.5g
Stage 6 ostrypt CDI
Stage 6 pro replica rör, urpluggat
Perfekt munstycke
Är det något mer jag kan köpa utom cylinder, för att få upp den 5-10 km/h till?
ny förgasare, variatorkit

Postat: 17 november 2009, 20:43
av Speedy 2
Går den mkt bättre med en 17.5 mm än 12mm??
Postat: 17 november 2009, 20:44
av aeroxr08
Speedy 2 skrev:Går den mkt bättre med en 17.5 mm än 12mm??
asså inget extremt men ja lite gör det ju
Postat: 17 november 2009, 20:56
av sefio
mer tryck i kajutan med 17.5 och så har du möjlighet att byta upp dig till 70cc sen
Postat: 18 november 2009, 15:30
av Speedy 2
Okej men vad har hårdare tryck- och kopplingsfjädrar för effekt/nytta?
Postat: 18 november 2009, 16:25
av sefio
10% kopplingsfjädrar med orginalrör och tryckfjäder behövs inte bytas
Postat: 18 november 2009, 21:07
av aeroxr08
Speedy 2 skrev:Okej men vad har hårdare tryck- och kopplingsfjädrar för effekt/nytta?
gör så att kopplingen inte slirar dvs gör att den drar direkt ...

Postat: 19 november 2009, 19:16
av m11l
vilka vikter bör jag ha till min speedfight 08
har:
dragit v-brickan
satt på leovince ZX rör
ska sätta på fjädrarna från röret till variatorn.
Postat: 19 november 2009, 19:55
av aeroxr08
m11l skrev:vilka vikter bör jag ha till min speedfight 08
har:
dragit v-brickan
satt på leovince ZX rör
ska sätta på fjädrarna från röret till variatorn.
7.0 -7.5 blir bra
