Sida 15 av 88

cylinder,

Postat: 3 juli 2008, 09:27
av olssonjesper
Hade nyss en malossi mhr replica 50 cc midrace, men fick en köpare på den, så nu köpte jag en airsal t6 72 cc, vad tror ni, kommer det funka bra med airsalen eller?


/ jesper

Postat: 4 juli 2008, 13:36
av chifen
MarcusRRX skrev:
sewa skrev:
Drac_01 skrev:ett sp skulle nog passa bra
Funkar detta polini rör då? :twisted:

http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... =PO2000229
Yepp men sp är nog bättre (y)
nejdu :) poliniröret är bättre ;) snäppet vassare.

Postat: 4 juli 2008, 15:45
av Henry
chifen skrev:
MarcusRRX skrev:
sewa skrev: Funkar detta polini rör då? :twisted:

http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... =PO2000229
Yepp men sp är nog bättre (y)
nejdu :) poliniröret är bättre ;) snäppet vassare.
Samma effekt kurva och snarlik effekt, skulle säga att dom går lika bra.

Postat: 4 juli 2008, 16:06
av chifen
Henry skrev:
chifen skrev:
MarcusRRX skrev: Yepp men sp är nog bättre (y)
nejdu :) poliniröret är bättre ;) snäppet vassare.
Samma effekt kurva och snarlik effekt, skulle säga att dom går lika bra.
poliniröret är lite effektivare, iaf vad jag har provat och sett :) effektkurvorna är väldigt lika och båda är midrace rör men polinit är lite effektivare. båda är dock finfina rör :) kör på vilket du gillar mest ;)

Postat: 4 juli 2008, 18:13
av sewa
chifen skrev:
Henry skrev:
chifen skrev: nejdu :) poliniröret är bättre ;) snäppet vassare.
Samma effekt kurva och snarlik effekt, skulle säga att dom går lika bra.
poliniröret är lite effektivare, iaf vad jag har provat och sett :) effektkurvorna är väldigt lika och båda är midrace rör men polinit är lite effektivare. båda är dock finfina rör :) kör på vilket du gillar mest ;)

Polini röret är så jävla mycket snyggare! så de blir polini :twisted:

Postat: 4 juli 2008, 18:23
av sewa
Sorry för dubbelpost men nu är planerna ändrade...
Jag ska bygga om motorn iställe och köpa Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit, Malossi vev, membran, MHR tändning, Polini kopplings fjädrar med nya lameller och Stage6 28mm förgasare...
Så nu undrar jag om jag ska byta ut något mer för att få ut rätt efekt från alla grejjer och om jag fortfarande ska köpa Polini röret?? :twisted:

Postat: 4 juli 2008, 20:29
av Henry
sewa skrev:Sorry för dubbelpost men nu är planerna ändrade...
Jag ska bygga om motorn iställe och köpa Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit, Malossi vev, membran, MHR tändning, Polini kopplings fjädrar med nya lameller och Stage6 28mm förgasare...
Så nu undrar jag om jag ska byta ut något mer för att få ut rätt efekt från alla grejjer och om jag fortfarande ska köpa Polini röret?? :twisted:

Köp pr röret eller R3!

Postat: 4 juli 2008, 21:40
av mrxrider
Henry skrev:
sewa skrev:Sorry för dubbelpost men nu är planerna ändrade...
Jag ska bygga om motorn iställe och köpa Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit, Malossi vev, membran, MHR tändning, Polini kopplings fjädrar med nya lameller och Stage6 28mm förgasare...
Så nu undrar jag om jag ska byta ut något mer för att få ut rätt efekt från alla grejjer och om jag fortfarande ska köpa Polini röret?? :twisted:

Köp pr röret eller R3!
KÖR R3! så många som kör me prorace..r3 är snyggare

Postat: 4 juli 2008, 22:38
av sewa
Henry skrev:
sewa skrev:Sorry för dubbelpost men nu är planerna ändrade...
Jag ska bygga om motorn iställe och köpa Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit, Malossi vev, membran, MHR tändning, Polini kopplings fjädrar med nya lameller och Stage6 28mm förgasare...
Så nu undrar jag om jag ska byta ut något mer för att få ut rätt efekt från alla grejjer och om jag fortfarande ska köpa Polini röret?? :twisted:

Köp pr röret eller R3!
Står ju att R3 röret e till för 70cc och jag kommer ha 80cc... så tror de blir prorace :twisted:

Postat: 5 juli 2008, 00:10
av mrxrider
samma sak^^funkar precis lika bra prorace är inte precis special gjord till både 70 och 80cc^^

Postat: 5 juli 2008, 02:12
av sewa
mrxrider skrev:samma sak^^funkar precis lika bra prorace är inte precis special gjord till både 70 och 80cc^^
men vilket e bäst? R3:an va ju snyggare :twisted:

Postat: 5 juli 2008, 11:50
av Henry
sewa skrev:
mrxrider skrev:samma sak^^funkar precis lika bra prorace är inte precis special gjord till både 70 och 80cc^^
men vilket e bäst? R3:an va ju snyggare :twisted:

Hade tagit R3.

Postat: 6 juli 2008, 09:58
av skomars
Var kan man kööpa Polini Sport 70cc???

Postat: 6 juli 2008, 20:08
av chifen
sewa skrev:Sorry för dubbelpost men nu är planerna ändrade...
Jag ska bygga om motorn iställe och köpa Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit, Malossi vev, membran, MHR tändning, Polini kopplings fjädrar med nya lameller och Stage6 28mm förgasare...
Så nu undrar jag om jag ska byta ut något mer för att få ut rätt efekt från alla grejjer och om jag fortfarande ska köpa Polini röret?? :twisted:
du kan ju, beroende på vilken effekt du vill ha. men poliniröret blir den lite mer "vardaglig" än med ett hyperrör. du får alltså ett lite skönare register på den.

vill du ha full effekt ur cylindern får du köra på ett hyper-race rör t ex yasuni R3, mk pr. valet är ditt ;)

Postat: 8 juli 2008, 00:55
av maximannen
Kör på ett öveliggande Pr :D döm är grymma :wink:

Postat: 16 juli 2008, 18:54
av Dpz
Hejsan tänkte om mina orginal vev håller för en Malossi - MHR Replica 80cc ett tag med 19mm förgasare och tk rör om jag ej tokkör?

Postat: 16 juli 2008, 18:58
av MarcusAndersson
Dpz skrev:Hejsan tänkte om mina orginal vev håller för en Malossi - MHR Replica 80cc ett tag med 19mm förgasare och tk rör om jag ej tokkör?
Tror inte den lär hålla i längden

Postat: 16 juli 2008, 19:00
av Dpz
tänkte kanske bara nån vecka eller så :twisted:

Postat: 17 juli 2008, 01:09
av Dpz
vilken cylinder ska jag välja till mitt tk Malossi - MHR Replica 80cc eller metrakit sp cylindern och kmr eventuelt köpa ett sp rör och pallar veven för nån av dom cyllarna ett tag om jag ej tokkör?

Postat: 22 juli 2008, 01:38
av derbi_9205
med sp ska de hålla ett tag men vore nog bra å byta vev senare. ä väll 10 - 14 hk i sp`n.. va mke hk är det i malossi mhr replican??

Postat: 22 juli 2008, 14:35
av derbi_9205
hallå ja har ett malossi mhr replica rör på min Derbi Senda.. va ska ja köpa för cylinder av malossi 80cc mhr replica... ir metrakit sp 70cc ???? :D

Postat: 23 juli 2008, 00:33
av chifen
Derbi_9205 skrev:hallå ja har ett malossi mhr replica rör på min Derbi Senda.. va ska ja köpa för cylinder av malossi 80cc mhr replica... ir metrakit sp 70cc ???? :D
dagligt bruk eller lite mer race moppe?

Postat: 23 juli 2008, 00:35
av derbi_9205
dagligt bruk.. men ja har köpt en handmade nu med 21 mm förgasare å insug för ett fint pris så de blir de.. till å börja med ;D
hur kommer min moppe gå med de mk handmade 70cc , mhr replica rör, 21mm förgasare.... va tror ni den kommer toppa?

SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat: 27 juli 2008, 10:21
av c.e.r.s
VILKEN cylinder ÄR BÄST?

AIRSAL T6 RACING
AIRSAL ALU-SPORT

MÅSTE HA SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat: 27 juli 2008, 14:49
av chifen
c.e.r.s skrev:VILKEN cylinder ÄR BÄST?

AIRSAL T6 RACING
AIRSAL ALU-SPORT

MÅSTE HA SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

t6 starkast
alu sport är en vardaglig sportcylle för dagligt bruk :)

Re: SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat: 27 juli 2008, 15:22
av Henry
chifen skrev:
c.e.r.s skrev:VILKEN cylinder ÄR BÄST?

AIRSAL T6 RACING
AIRSAL ALU-SPORT

MÅSTE HA SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

t6 starkast
alu sport är en vardaglig sportcylle för dagligt bruk :)

Iof är det ingen skillnad alls i effekt på dom egentligen.
Det som skiljer är väll delad a port och en kolvring på t6.
Går däremot lika slött båda 2.

Re: SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat: 27 juli 2008, 17:06
av chifen
Henry skrev:
chifen skrev:
c.e.r.s skrev:VILKEN cylinder ÄR BÄST?

AIRSAL T6 RACING
AIRSAL ALU-SPORT

MÅSTE HA SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

t6 starkast
alu sport är en vardaglig sportcylle för dagligt bruk :)

Iof är det ingen skillnad alls i effekt på dom egentligen.
Det som skiljer är väll delad a port och en kolvring på t6.
Går däremot lika slött båda 2.
t6 går rätt bra och är prisvärd helt klart. beroende på resten av setupen så kommer moppen gå fint :) och t6an är vassare än alu sport.

Re: SVAR SNABBT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat: 27 juli 2008, 18:30
av Henry
chifen skrev:
Henry skrev:
chifen skrev:
t6 starkast
alu sport är en vardaglig sportcylle för dagligt bruk :)

Iof är det ingen skillnad alls i effekt på dom egentligen.
Det som skiljer är väll delad a port och en kolvring på t6.
Går däremot lika slött båda 2.
t6 går rätt bra och är prisvärd helt klart. beroende på resten av setupen så kommer moppen gå fint :) och t6an är vassare än alu sport.

Klart den är vassare då den är gjord för det, något annat vore ju konstigt!
Det jag menade dock var att det inte är särskilt stor skillnad på dom som folk verkar tro, T6an är lite högvarvigare bara annars skulle jag gissa på att det inte skiljer så mycket, inte i effektsiffror iaf. Sen att T6an har potential till att bli en Riktigt vass cylinder om man kan porta är en annan sak!

Men lyssna på Chifen, köp T6!

Postat: 27 juli 2008, 23:05
av Drac_01
jag har en k-star 75cc cylinder (47mm) på min Rieju.. nu är de så att det har gått hål i kolven så jag måste köpa ny och kanske ny cylinder oxå om den inte går att hona :( Min fråga är om det går att köpa vilken 47mm kolv som helst elr måste man köpa just den kolven som följer med cylindern från början??

tacksam för svar ..

Postat: 28 juli 2008, 14:40
av MarcusAndersson
Drac_01 skrev:jag har en k-star 75cc cylinder (47mm) på min Rieju.. nu är de så att det har gått hål i kolven så jag måste köpa ny och kanske ny cylinder oxå om den inte går att hona :( Min fråga är om det går att köpa vilken 47mm kolv som helst elr måste man köpa just den kolven som följer med cylindern från början??

tacksam för svar ..
Går såklart att köpa andra kolvar bara den har rätt mått osv.

Postat: 28 juli 2008, 15:13
av Drac_01
MarcusRRX skrev:
Drac_01 skrev:jag har en k-star 75cc cylinder (47mm) på min Rieju.. nu är de så att det har gått hål i kolven så jag måste köpa ny och kanske ny cylinder oxå om den inte går att hona :( Min fråga är om det går att köpa vilken 47mm kolv som helst elr måste man köpa just den kolven som följer med cylindern från början??

tacksam för svar ..
Går såklart att köpa andra kolvar bara den har rätt mått osv.
Så om jag hittar en kolv som är 47mm så kan jag köra med den?

Postat: 28 juli 2008, 16:09
av MarcusAndersson
Absolut ..

folk rätta mig om jag har fel !

Postat: 28 juli 2008, 16:33
av pampirus
ska köpa en 70 cc malossi cylinder och jah mejla dom o fråga om där ingick topplock så svarade dom nej men s¨skrev jag tillbaks om det gick med org topplocken så svarade dom på startuning att det gick bra , men e de inte så att en 70 cylinder e störe än org cylindern ? och hur stort munstycke måste jah ha ?

Jag har zx nu med 80 munstycke

Postat: 28 juli 2008, 18:35
av bensinskalle
är inte 100 men ja tror att locket passar, men de blir nog inte helt bra.

Allt som pinnbultar och så borde passa, men eftersom cylinderloppet är bredare på den nya cylindern så finns risken att det inte passar så bra.

Så satsa på ett kitt med topplock!

Postat: 28 juli 2008, 19:54
av pampirus
¨jag valde ett helt kit istället men den kmr passa direkt ?