I princip alla rör funkar till 50cc cyllar. Jag köre t.ex. mhr supermoto på originalcylinder, fungerade klockrent.
Det som händer med värre rör är dock att de kräver lite mer "utfyllnad" eftersom de är gjorda för lite större cylindrar, så oftast tappar man lite av det goa "mellanregistret", motorn blir helt enkelt slöare under effektintervallet. Men om man inte är svinlat och kan peta ner en växel fort när man behöver skjut så är det inge problem.
btw, är inte rören till cross/sm?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
I princip alla rör funkar till 50cc cyllar. Jag köre t.ex. mhr supermoto på originalcylinder, fungerade klockrent.
Det som händer med värre rör är dock att de kräver lite mer "utfyllnad" eftersom de är gjorda för lite större cylindrar, så oftast tappar man lite av det goa "mellanregistret", motorn blir helt enkelt slöare under effektintervallet. Men om man inte är svinlat och kan peta ner en växel fort när man behöver skjut så är det inge problem.
tack för svar! vad det jag ville höra
förlåt för könsord med *fult ord*! kollade två gånger så att det var crossdelen men var ju fel likförbannat -.-" aja. ingen big deal bättre än en helt ny tråd!
tack för svar! vad det jag ville höra
förlåt för könsord med *fult ord*! kollade två gånger så att det var crossdelen men var ju fel likförbannat -.-" aja. ingen big deal bättre än en helt ny tråd!
Ja de är väl skitsamma. Anade nästan att det var cross som frågan gällde
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Vilket rör tycker ni att jag ska ha om jag ska köra med orginal cylinder fast malossi koppling (fly) och vilka kopplingsfjädrar ska jag ha? och sen variatorvikter fast vilka för bäst axx ?
röret ska också passa en 70cc cylinder som sedan ska på.
moppen är en aerox -02.
och undrar om jag ska ändra någon, alltså köpa något nytt typ variator,koppling ovs.. ja
Om du inte har en ny koppling så tycker jag du ska köra på malossi fly/ Stage 6 sport pro clutch. Sen en fin variator, stage 6 eller polini speedcontrol!
Sen såklart lättare vikter. Runt 3 gram - 4 gram. Du lär behöva bolla med tryckfjädrar / vikter / och kopplingsfjädrar! Kanske en ny remm om din är sliten och dylikt.
Senast redigerad av Roxxen96 den 29 april 2012, 19:16, redigerad totalt 1 gånger.
och undrar om jag ska ändra någon, alltså köpa något nytt typ variator,koppling ovs.. ja
Om du inte har en ny koppling så tycker jag du ska köra på malossi fly/ Stage 6 sport pro clutch. Sen en fin variator, stage 6 eller polini speedcontrol!
Sen såklart lättare vikter. Runt 3 gram - 4 gram. Du lär behöva bolla med tryckfjädrar / vikter / och kopplingsfjädrar! Kanske en ny remm om din är sliten och dylikt.
okej tackar kör med 4,1g nu
yamaha aerox 06: (någon som vill byta rör med mig har ett proreplica som nytt )
SETUP:
stage6 - proReplica
stage6 - insug
stage6 - membran
malossi - reeds
malossi - 70cc sport
dellorto - 19mm black racing
Setup:
Stage 6 "streetrace" 70cc
Yasuni c20
Stage 6 PWK förgasare 21mm
Malossi koppling svart tfjäder och gula kfjädrar
Stage 6 3g vikter
Stage 6 insugninskit med original membran
Stage 6 HPC vev (10mm)
SKF lager
Mvh
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.
MoppeKillen97 skrev:Tjenare jag undrar om detta är midrace setup:
Setup:
Stage 6 "streetrace" 70cc
Yasuni c20
Stage 6 PWK förgasare 21mm
Malossi koppling svart tfjäder och gula kfjädrar
Stage 6 3g vikter
Stage 6 insugninskit med original membran
Stage 6 HPC vev (10mm)
SKF lager
Mvh
a nä det hade jag inte sagt
Vad är det då?
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.
hej! Har en slider års 2010 med endast dragen v-ring. (kör mycket stunt)
Till sommar funderar jag på skaffa värre setup, tänkte mig typ
polini sport 70cc
zx handmade (eller finns det något bättre?)
dellorto 17,5 förgasare
speedcontroll?
byta vikter, fjädrar, munstycke m.m
Någon som vet om det är en bra setup?? ska jag ha annat rör eller cylinder till någon bättre? eller byta ut något annat? köpa något mera till setupen? (ska va bra axx och en bra topp hastighet)