Sida 14 av 31
Postat: 19 april 2010, 15:42
av Muffä
UNdrar om denna cylindern (
http://twostroke.se/product.asp?product=16730 )
Är hög eller låg varvig!!
SNÄLLA SNABBA SVAR SKA BESTÄLLAS SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT
Postat: 1 maj 2010, 09:46
av Alsen
Hur får man lättast av en cylinder där kolven har "kilat" sig fast på grund av värme-nyp?
Tack på förhand

Baotian Classic
Postat: 8 maj 2010, 11:24
av icedreamer2
Tjenare, jag undrar vad man ska göra efter att man har installerat 80cc Cylinder på Baotian Classic ? Och ungefär hur fort kommer den gå efter 80cc och eventuellt ett nytt rör ?

Postat: 8 maj 2010, 12:34
av kallepalle
börja med att ställa in förgasaren. och sen variatorn. kanske 80 ärliga km/h.
Postat: 8 maj 2010, 23:44
av Ezzon1
Funderar på att köpa en ny cylinder och undrar om nån vet hur mycket
http://twostroke.se/product.asp?product=12903 ger i effekt, lr är det mer värt att satsa på en
http://twostroke.se/product.asp?product=13706.
Ska sitta på en Jogr (lc) med rör multivar mm.... om jag nu köper någon av dessa. Lr om nån vet någon annan 50sport cylinder som inte är allför dyr.
Postat: 9 maj 2010, 00:28
av kallepalle
har din nuvarande skurit? om inte så är det bara slöseri på pengar att köpa en 50cc sport cylinder.
Postat: 9 maj 2010, 12:14
av Ezzon1
Den har inte skurit men den har gått runt en 1100 mil och kompet börjar bli ganska kasst. Hade det varit tidigare så hade jag bytt upp mig till en 70 men eftersom jag snart ska ta körkort så ville jag bara ha tag i en cylinder som funka bra både med lite halv trim och med orginal sakerna eftersom den nog snart ska säljas.
Eller är det bara slöseri med pengar ? vore det bättre att bara skaffa en ny kolv till orginalen ?
Och såklart så mena jag Jog r (AC) ...
Postat: 12 maj 2010, 15:14
av Stunt-Nisse
tjena igår när jag körde så skar min cylinder och nu undrar jag är det bara att köpa ny cylinder och kolv det har väll inte hänt nåt me veven?

Postat: 12 maj 2010, 16:57
av KarlssoN^
Stunt-Nisse skrev:tjena igår när jag körde så skar min cylinder och nu undrar jag är det bara att köpa ny cylinder och kolv det har väll inte hänt nåt me veven?

hur skall vi kunna veta de ?? åka hrm till dig och ta av cylindern och känna på veven ? känn när du byter cylinder.. skall glappa åtsidan men inte uppåt, känn på svänghjulet med om det är lite glapp där..
Postat: 13 maj 2010, 12:30
av michaelzwe
någon som vet om Polini Molon cylinder är hög eller låg varvig?
Postat: 17 maj 2010, 11:39
av aerox-sami
Hej alla ! vilken cylinder ska man använda tycker ni och vilken är bäst ?
Polini Corsa / Malossi MHR Replica 70cc
har ni andra förslag kom gärna med det men priset ligger på max ~2500kr
vill endå ha bra top hastighet och det är en aerox 01
får man någon hjälp ?

Sport cylinder
Postat: 20 maj 2010, 14:10
av ekka
Tjena har en Vivacity med st6 pro replica rör på och dragen v-ring och luftplugg , och funderar på att köpa 50 cc sport cylinder till sommarn vill ha tips på en bra cylinder utan att behöva lägga ut en förmögenhet för att få prestanda vill helst nt byta förgasare. Tack på förhand.
Måste också fråga om de stämmer att vivans motor inte klarar 70 cc så länge.?
Postat: 20 maj 2010, 14:23
av kallepalle
köp inte en 50cc sportcylinder, det är som att kasta pengar i sjön. ger knappt någon märkbar skillnad effektmässigt.
det stämmer delvis. en 70cc sportcylinder är ina problem, däremot om vi snackar tex en 70cc prorace (hyper) så håller ingen originalvev i längden.
Postat: 20 maj 2010, 15:06
av ekka
okej tack har du något tips på en bra 70 cc cylinder?

Postat: 20 maj 2010, 17:12
av Joppe1981
Hej ska byta cylinder på syrrans TMS classic är det nån med bilder som vet hur man lättast gör detta ... har ej tillgång till garage .så det blir till att skruva ute på gården,,, Vet att det är en skitscooter men ändå ,,,
vilken cylinder??
Postat: 26 maj 2010, 09:55
av Tobbe_gp1
tjaa
vilken cylinder är bäst till denna setup:motoforce evo vev,Hebo next kopling,polini variator,c16,19mm förgasare.Är sugen på en Top Performances (Due Plus) 70cc elr en Hebo manston replica 70cc vilken tycker ni?? tacksam för svar.
Postat: 26 maj 2010, 12:20
av kallepalle
stage6 racing 70cc.
Postat: 30 maj 2010, 15:46
av speedfightkillen
hej har 2 snabba frågor har en aerox 05 okej ska köpa hy cyllinder till den. har denna setup:
leovince zx
öppetluft filter
nytt munstycke
4.5gg vikter
fråga 1: tycker ni den är bra till min setup?
fråga 2: vad har jag för nållager? asså måtten
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13182 den cylindern elr denna
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13190
Postat: 1 juni 2010, 23:17
av BetaArken
någon som tror att motoforce standard cylinderns kolv passar till motoforce plus för båda är ju ändå standard ba att plusen har större avgasport?:)
snälla ge svar!
Postat: 2 juni 2010, 13:05
av KarlssoN^
om det är samma diameter så är det lugnt

Postat: 2 juni 2010, 21:26
av BetaArken
KarlssoN^ skrev:om det är samma diameter så är det lugnt

ska ja mäta då bara?^^
Postat: 2 juni 2010, 21:35
av KarlssoN^
nej men asså 50cc till 50cc

Postat: 9 juni 2010, 11:37
av Tobbe_gp1
vilken cylinder ger bäst efekt och håller längst av Hebo manston replica,top performace duo plus,metrakit sp2,??tacksam för svar
Postat: 27 juni 2010, 23:20
av aerox-sami
någon som vet någon bara stunt cylinder för typ max 2000kr
polini sport kanske eller malossi sport ?
Postat: 30 juni 2010, 10:00
av oskar0000
Vilken är den värsta cylindern just nu på marknade?
Och linka gärna en länk på den från twostroke

Postat: 30 juni 2010, 10:26
av kallepalle
team cristofolini. den är ganska likvärdig med 2fast kittet, men tcr har en värre topp, vilket gör att den ger ut lite mer effekt.
Postat: 24 juli 2010, 15:42
av roxor_boxor
kör en slider 07
funderar på att på att köpa 70cc till den. just nu så stuntar jag med S6 pro replica och det funkar bra. vill skaffa en cylinder som passar med röret och samtidigt är bra för att stunta.
polini 70 sport är väll ett ganska bra alternativ? fast mitt rör är högvarvigt och cylindern lågvarvig så vet ju inte riktigt hur det blir. vill heller ej skaffa flr högvarvig cylinder, då jag troligen måste byta vev.
Postat: 30 juli 2010, 13:39
av Vivven
oskar0000 skrev:Vilken är den värsta cylindern just nu på marknade?
Och linka gärna en länk på den från twostroke

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19033
angående den cylindern.. det står att den passar till Peugot-motorerna?!?!
for real?
Postat: 4 augusti 2010, 19:58
av zolton
Kan nån skicka en bra guide på hur man byter cylinder.
TACK!
Postat: 9 augusti 2010, 20:48
av ml65
har en streetrace stage 6 70cc nu , tycker det är ok ös i den , Vad finns det som är lite roligare och mer effekt i

? har stage 6 hpc vev så midrace så väll skiten hålla
Postat: 12 augusti 2010, 19:15
av llu1201
Tjenare
Har bytt från org cylinder till en Airsal 50 sport och nu går moppen skit. Den tokvarvade innan jag kom iväg och då gick moppen ca 25 kmh och nu har jag testat bytt vikter till 5,5g och 5g från 4,5g som jag hade tidigare. Moppen varvar nu mindre men den kan inte gå upp i varv utan den ligger på lågvarv och puttrar på i ca 20. Vad ska jag kolla/göra?
Och för litet munstycke/ för stort är det inte.
Postat: 16 augusti 2010, 16:13
av Capeea
Vilken är den bästa 50cc sportcylinder om man vill ha ett bra axx?
Postat: 16 augusti 2010, 16:23
av Sam.K
ml65 skrev:har en streetrace stage 6 70cc nu , tycker det är ok ös i den , Vad finns det som är lite roligare och mer effekt i

? har stage 6 hpc vev så midrace så väll skiten hålla
Stage6 Racing Modular
Postat: 22 augusti 2010, 15:37
av oscarc
vad har org cylinder på liggande minarelli för durationer?
Trophy??
Postat: 24 augusti 2010, 21:30
av -Gurra-
Tja, håller på att letta efter en bra 50cc cylinder och undrar vad Trophy står för? (Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc)