inte specnot-gay skrev:är det stor effektskillnad på yasuni r och stage6 pro ?? om man kör med org cylinder ??
det röret är ett ganska högvarvigt sport rör. Röret är ett bra rör om du ska köra bara effektrör men passar även till 70cc sport om du vill ha det senare ocksåjakobb93 skrev:tjenah.. nu är det så att jag ska skaffa trimrör och jag är rätt sugen på ett Hebo perfromance till min sym.. hur är det röret har det bra kraft osv ?
Både next-r och xpro är ganska högvarviga sport rör, men laser xprot är lite vassare än next-r så satsa på detViinika skrev:Jag tänkte köpa ett rör till min cpi aragon gp paddock.
ska beställa naruka kopling och variator sen tänkte jag skaffa ett rör. har tänkt på technigas next-r elr laser xpro. hellst vill ja ha ett bra acc men ändå ganska hög topfart. så undrar om ni har några tips om vilket jag ska skaffa??
kallepalle skrev:ProoStunter skrev:vafan köp en sprayburk och spruta lite hit o dit sen är den svart iallafal:P
Jag skulle tagit metrakit sp. Det är oerhört bra kvalite på det o passar utmätkt till 70 ccTobbe_gp1 skrev:70cc malossi sport
5g vikter
17,5 mm förgasare
75%koplings fjädrar
malossi mhr kevlar rem
malossi e5 sportluftfilter
vilket rör av de här ? www.twostroke.se/product.asp?product=8770
www.twostroke.se/product.asp?product=8776
metrakit sp eller yasuni r
Soet skrev:Just nu har jag
Allt avstrypt
70cc Metrakit (10hk)
3.5G V-vikter
17,5mm Förgasare
Hebo Variator
Orginalrör
Vilket rör tror ni är bäst till denna setup?
Polini For Race 2, Yasuni Z, Yasuni C16, Stage6 Pro Replica?
Det jag är ute efter är ett skönt axx med bra toppfart (är inte alla det? Wink )
Så. Vilket rör passar bäst?
stage6pro är ju 100% avstämt till cylindern, men ett yasuni c16 krämar ur mer effekt. dock är det inte så snällt mot veven om man ligger och pressar med ett c16...track_666 skrev:tjjja jag skulle vilja vet vilket system jag ska ha för att pressa ut max av min s6 sport pro 70cc?? ska lägga till att jag har bara org vev (finns ingen trim vev till min) men har bytat till split ny (suzuki org) vevtack för hjälpen
okej .. men hur mycket försämrad livslängd får den med c16 ?? jätte mycket eller ?? sen har denna nya veven bara gått ca 5 milkallepalle skrev:stage6pro är ju 100% avstämt till cylindern, men ett yasuni c16 krämar ur mer effekt. dock är det inte så snällt mot veven om man ligger och pressar med ett c16...track_666 skrev:tjjja jag skulle vilja vet vilket system jag ska ha för att pressa ut max av min s6 sport pro 70cc?? ska lägga till att jag har bara org vev (finns ingen trim vev till min) men har bytat till split ny (suzuki org) vevtack för hjälpen
sefio skrev:med 50cc sport och yasuni R har jag varvat 14.000 rpm som mest på orginal vev, ba väntade på det skulle smälla.