Sida 13 av 49
Re: hej :P
Postat: 13 juni 2009, 18:38
av antonjansson_
bensinskalle skrev:antonjansson_ skrev:Derbi drd edition 2004 eller Derbi xtreme sm 2005
drd är körd 900 och xtremen 780
eller är det så stor skillnad på dem
drd e ju grymt snygg helt svart med underliggande orginal

vilken som är bäst?
Drd:n klart

somsagt snyggare, mycke värre chassi ( bromsar, fjädring osv ), digitalmätare, snabbgas, polerad ram

tack så mycket

jo

Re: hej :P
Postat: 13 juni 2009, 18:39
av antonjansson_
bensinskalle skrev:antonjansson_ skrev:Derbi drd edition 2004 eller Derbi xtreme sm 2005
drd är körd 900 och xtremen 780
eller är det så stor skillnad på dem
drd e ju grymt snygg helt svart med underliggande orginal

vilken som är bäst?
Drd:n klart

somsagt snyggare, mycke värre chassi ( bromsar, fjädring osv ), digitalmätare, snabbgas, polerad ram

Men är de nå saker man skulle måsta byta på den då ?
såm kolv å sånt . den 'är körd 9800 km
Re: hej :P
Postat: 13 juni 2009, 18:43
av bensinskalle
antonjansson_ skrev:bensinskalle skrev:antonjansson_ skrev:Derbi drd edition 2004 eller Derbi xtreme sm 2005
drd är körd 900 och xtremen 780
eller är det så stor skillnad på dem
drd e ju grymt snygg helt svart med underliggande orginal

vilken som är bäst?
Drd:n klart

somsagt snyggare, mycke värre chassi ( bromsar, fjädring osv ), digitalmätare, snabbgas, polerad ram

Men är de nå saker man skulle måsta byta på den då ?
såm kolv å sånt . den 'är körd 9800 km
-ja ett kolvbyte gör ju inget, bara bra sen när du ska sälja

En piratkolv kostar typ 500 spänn, och så lite nya packningar till de
-Ett oljebyte i växellådan är nog inte fel
-Rengöring av luftfiltret
-Smörja upp vajrar lite o så
Sen får du kolla om de är något mer som saknas, an vara lite taskiga däck om du har otur, dåliga bromsbelägg etc och de får du byta vid behov

Re: hej :P
Postat: 13 juni 2009, 18:51
av antonjansson_
bensinskalle skrev:antonjansson_ skrev:bensinskalle skrev:
vilken som är bäst?
Drd:n klart

somsagt snyggare, mycke värre chassi ( bromsar, fjädring osv ), digitalmätare, snabbgas, polerad ram

Men är de nå saker man skulle måsta byta på den då ?
såm kolv å sånt . den 'är körd 9800 km
-ja ett kolvbyte gör ju inget, bara bra sen när du ska sälja

En piratkolv kostar typ 500 spänn, och så lite nya packningar till de
-Ett oljebyte i växellådan är nog inte fel
-Rengöring av luftfiltret
-Smörja upp vajrar lite o så
Sen får du kolla om de är något mer som saknas, an vara lite taskiga däck om du har otur, dåliga bromsbelägg etc och de får du byta vid
behov

tack för hjälpen
blir no för mej å köp en därbi nu

Postat: 14 juni 2009, 08:25
av jorre759
Tjena, jag plockade bort min flottörskål? (den svarta "skålen" underst på förgasaren heter väl det?

) och då hade den typ bensin till hälften i sig. Men nu när moppen har börjat gå dåligt så såg jag att det hade börjat runnit ut bensin vid kanterna så ja skruva bort den o den va överfull, ska den va det? sen satt jag tillbaks den o körde 200-300 meter o då va den överfylld igen, är det normalt? (sorry om ja verkar va lite lost men ja kan inget om förgasare)

Postat: 14 juni 2009, 10:42
av kallepalle
rinner det ut bensin från förgasaren? isåfall är något fel. tex flottören har hängt sig, nålventilen stänger inte osv. om det inte kommer ut nå bensin så är det förmodligen inget fel.
Postat: 14 juni 2009, 11:43
av jorre759
kallepalle skrev:rinner det ut bensin från förgasaren? isåfall är något fel. tex flottören har hängt sig, nålventilen stänger inte osv. om det inte kommer ut nå bensin så är det förmodligen inget fel.
Ja, eller asså den där "skålen" underst blir överfylld så det rinner ut lite längst upp i "skålen "där den sitter fast på själva förgasaren

Postat: 14 juni 2009, 17:52
av bensinskalle
jorre759 skrev:kallepalle skrev:rinner det ut bensin från förgasaren? isåfall är något fel. tex flottören har hängt sig, nålventilen stänger inte osv. om det inte kommer ut nå bensin så är det förmodligen inget fel.
Ja, eller asså den där "skålen" underst blir överfylld så det rinner ut lite längst upp i "skålen "där den sitter fast på själva förgasaren

Att de läcker beror förmodligen på att det är något fel med packningen som sitter på skålen.
De är naturligt att de ska vara mycket bensin i skålen, och de brukar rinna ut över kanten när man lossar den. Men verkar de vara alldeles för mycket så är det förmodligen så att flottören är cp. Ja kan tänka mig att stiftet som håller fast flottören har åkt ut

Postat: 15 juni 2009, 16:35
av derbi_senda93
Postat: 15 juni 2009, 16:49
av bensinskalle
Alla passar
Skillnaden är tillverkare och ändamål. Den första är en normal cdi ( bra till sportsetup, trimmrör etc ). Nr 2 är en kopia av metrakits hyper cdi och den sista är metrakits hyper cdi

Postat: 15 juni 2009, 17:03
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:
Alla passar
Skillnaden är tillverkare och ändamål. Den första är en normal cdi ( bra till sportsetup, trimmrör etc ). Nr 2 är en kopia av metrakits hyper cdi och den sista är metrakits hyper cdi

Okej, tack!
Men alla kostar ju lika mycket så det spelar ingen roll vilken man tar då ^^
Men är nr 1 och nr 3 ungefär lika bra då? Man kan väl använda nr 3 till bara effektrör? Det kanske också är mer kvalité i metrakits?
Edit: Jag hittar ingen Dellorto 17.5 mm på Twostroke och ingen på Cykelkraft heller

Någon som vet att den finns och kan länka?
Man kan väl inte ha en 19 mm förgasare till bara effektrör? Det blir väl för mycket eller?
Postat: 15 juni 2009, 17:58
av bensinskalle
Derbi_senda93 skrev:bensinskalle skrev:
Alla passar
Skillnaden är tillverkare och ändamål. Den första är en normal cdi ( bra till sportsetup, trimmrör etc ). Nr 2 är en kopia av metrakits hyper cdi och den sista är metrakits hyper cdi

Okej, tack!
Men alla kostar ju lika mycket så det spelar ingen roll vilken man tar då ^^
Men är nr 1 och nr 3 ungefär lika bra då? Man kan väl använda nr 3 till bara effektrör? Det kanske också är mer kvalité i metrakits?
Edit: Jag hittar ingen Dellorto 17.5 mm på Twostroke och ingen på Cykelkraft heller

Någon som vet att den finns och kan länka?
Man kan väl inte ha en 19 mm förgasare till bara effektrör? Det blir väl för mycket eller?
en riktig högvarvare som bara ska gå framåt kan gå med 19mm

Om du t.ex. har sp eller nåt. Då är de viktigt med insugskitt o membran för att de ska bli så bra flöde som möjligt...
Tror de ska finnas 17,5 dellorto på
www.scootech.nu ( heter iaf scootech ) , där köpte jag en förut iaf.
Risken finns att en prorace cdi inte jobbar så bra med en mindre rapp motor, inget måste men somsagt de finns en risk ( de finns ju olika cdi:er

)
Ja tror du blir mycket nöjd med alternativ 1, äkta ducati cdi som är pstrypt. Kopia lönar sig inte i det här läget då den är lika dyr som originalet

Postat: 15 juni 2009, 18:19
av jorre759
Tjena igen

Jag ska byta växellådsolja på moppen nu men ja undrar två saker för att vara på den säkra sidan
Det finns väl bara en skruv under motorn där man tömmer oljan från? (läste någonstans att en kille sa att det fanns 2 skruvar man skulle tömma med)
Sen undrar jag hur mycket olja man ska ha, är de bara o fylla på tills det börjar rinna ut från skruvhålet med insex på kopplingskåpan?
Postat: 15 juni 2009, 18:51
av bensinskalle
jorre759 skrev:Tjena igen

Jag ska byta växellådsolja på moppen nu men ja undrar två saker för att vara på den säkra sidan
Det finns väl bara en skruv under motorn där man tömmer oljan från? (läste någonstans att en kille sa att det fanns 2 skruvar man skulle tömma med)
Sen undrar jag hur mycket olja man ska ha, är de bara o fylla på tills det börjar rinna ut från skruvhålet med insex på kopplingskåpan?
Ja ungefär så mycke ska de vara

Annars har ja för mej att de ska vara 650ml olja

. Men häll tills de rinner ut från pluggen ( när moppen står helt rakt ) och så får du gärna hälla i några cl extra
Ja kommer faktiskt inte ihåg om de är flera pluggar, de sitter ju en mitt under motorn och ser du inga fler så ska den räcka

Postat: 15 juni 2009, 19:00
av jorre759
bensinskalle skrev:jorre759 skrev:Tjena igen

Jag ska byta växellådsolja på moppen nu men ja undrar två saker för att vara på den säkra sidan
Det finns väl bara en skruv under motorn där man tömmer oljan från? (läste någonstans att en kille sa att det fanns 2 skruvar man skulle tömma med)
Sen undrar jag hur mycket olja man ska ha, är de bara o fylla på tills det börjar rinna ut från skruvhålet med insex på kopplingskåpan?
Ja ungefär så mycke ska de vara

Annars har ja för mej att de ska vara 650ml olja

. Men häll tills de rinner ut från pluggen ( när moppen står helt rakt ) och så får du gärna hälla i några cl extra
Ja kommer faktiskt inte ihåg om de är flera pluggar, de sitter ju en mitt under motorn och ser du inga fler så ska den räcka

Okej tackar för snabbt svar

Postat: 15 juni 2009, 19:01
av bensinskalle
jorre759 skrev:bensinskalle skrev:jorre759 skrev:Tjena igen

Jag ska byta växellådsolja på moppen nu men ja undrar två saker för att vara på den säkra sidan
Det finns väl bara en skruv under motorn där man tömmer oljan från? (läste någonstans att en kille sa att det fanns 2 skruvar man skulle tömma med)
Sen undrar jag hur mycket olja man ska ha, är de bara o fylla på tills det börjar rinna ut från skruvhålet med insex på kopplingskåpan?
Ja ungefär så mycke ska de vara

Annars har ja för mej att de ska vara 650ml olja

. Men häll tills de rinner ut från pluggen ( när moppen står helt rakt ) och så får du gärna hälla i några cl extra
Ja kommer faktiskt inte ihåg om de är flera pluggar, de sitter ju en mitt under motorn och ser du inga fler så ska den räcka

Okej tackar för snabbt svar

Så lite så

Postat: 15 juni 2009, 20:51
av Henry
jorre759 skrev:Tjena igen

Jag ska byta växellådsolja på moppen nu men ja undrar två saker för att vara på den säkra sidan
Det finns väl bara en skruv under motorn där man tömmer oljan från? (läste någonstans att en kille sa att det fanns 2 skruvar man skulle tömma med)
Sen undrar jag hur mycket olja man ska ha, är de bara o fylla på tills det börjar rinna ut från skruvhålet med insex på kopplingskåpan?
Varmkör mopeden.
Ställ den så den står upprätt.
Töm ur oljan, oljepluggarna sitter under motorn samt en sitter bakom fotbromsen, viktigt att du tar bort båda och tappar ur!
Skruva tillbaka pluggarna, häll i 650ML olja. Är du osäker på hur mycket du har hällt i kan du ta ur nivåpluggen som är på transmissions kåpans mitt. En liten insexskruv, du har tillräckligt med olja när det rinner ut därifrån när mopeden står upprätt.
Du ska använda en olja som är gjord för våtkopplingar, förslagsvis 10 - 40. Kan tipsa om att Motul har en grym olja för 2t växellådor!
Postat: 16 juni 2009, 10:40
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:en riktig högvarvare som bara ska gå framåt kan gå med 19mm

Om du t.ex. har sp eller nåt. Då är de viktigt med insugskitt o membran för att de ska bli så bra flöde som möjligt...
Tror de ska finnas 17,5 dellorto på
www.scootech.nu ( heter iaf scootech ) , där köpte jag en förut iaf.
Risken finns att en prorace cdi inte jobbar så bra med en mindre rapp motor, inget måste men somsagt de finns en risk ( de finns ju olika cdi:er

)
Ja tror du blir mycket nöjd med alternativ 1, äkta ducati cdi som är pstrypt. Kopia lönar sig inte i det här läget då den är lika dyr som originalet

En högvarvare sa du? Tänkte ha Giannelli 2T, går den framåt utan att dränkas med en 19mm? ^^
Funkar sp bra med org-cylindern?
Jag hittar ingen på den sidan

Vore snällt om du kunde leta lite

Men då köper jag den äkta ducati cdin!
Tack för hjälpen såhär långt!

Postat: 16 juni 2009, 15:32
av Tiinge
Derbi_senda93 skrev:bensinskalle skrev:en riktig högvarvare som bara ska gå framåt kan gå med 19mm

Om du t.ex. har sp eller nåt. Då är de viktigt med insugskitt o membran för att de ska bli så bra flöde som möjligt...
Tror de ska finnas 17,5 dellorto på
www.scootech.nu ( heter iaf scootech ) , där köpte jag en förut iaf.
Risken finns att en prorace cdi inte jobbar så bra med en mindre rapp motor, inget måste men somsagt de finns en risk ( de finns ju olika cdi:er

)
Ja tror du blir mycket nöjd med alternativ 1, äkta ducati cdi som är pstrypt. Kopia lönar sig inte i det här läget då den är lika dyr som originalet

En högvarvare sa du? Tänkte ha Giannelli 2T, går den framåt utan att dränkas med en 19mm? ^^
Funkar sp bra med org-cylindern?
Jag hittar ingen på den sidan

Vore snällt om du kunde leta lite

Men då köper jag den äkta ducati cdin!
Tack för hjälpen såhär långt!

ja gianelli blir bra tillsammans med en 19 mm och sp är riktigt vasst till original cylindern.
Postat: 16 juni 2009, 16:23
av bensinskalle
Tiinge skrev:Derbi_senda93 skrev:bensinskalle skrev:en riktig högvarvare som bara ska gå framåt kan gå med 19mm

Om du t.ex. har sp eller nåt. Då är de viktigt med insugskitt o membran för att de ska bli så bra flöde som möjligt...
Tror de ska finnas 17,5 dellorto på
www.scootech.nu ( heter iaf scootech ) , där köpte jag en förut iaf.
Risken finns att en prorace cdi inte jobbar så bra med en mindre rapp motor, inget måste men somsagt de finns en risk ( de finns ju olika cdi:er

)
Ja tror du blir mycket nöjd med alternativ 1, äkta ducati cdi som är pstrypt. Kopia lönar sig inte i det här läget då den är lika dyr som originalet

En högvarvare sa du? Tänkte ha Giannelli 2T, går den framåt utan att dränkas med en 19mm? ^^
Funkar sp bra med org-cylindern?
Jag hittar ingen på den sidan

Vore snällt om du kunde leta lite

Men då köper jag den äkta ducati cdin!
Tack för hjälpen såhär långt!

ja gianelli blir bra tillsammans med en 19 mm och sp är riktigt vasst till original cylindern.
Ja tror du får ut mer lätttillgänglig kräm med en 14mm eller 17,5 till giannelli

SP el Prorace går att få riktigt klös med tillsammans med en 19mm

Postat: 16 juni 2009, 21:48
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:Tiinge skrev:Derbi_senda93 skrev:
En högvarvare sa du? Tänkte ha Giannelli 2T, går den framåt utan att dränkas med en 19mm? ^^
Funkar sp bra med org-cylindern?
Jag hittar ingen på den sidan

Vore snällt om du kunde leta lite

Men då köper jag den äkta ducati cdin!
Tack för hjälpen såhär långt!

ja gianelli blir bra tillsammans med en 19 mm och sp är riktigt vasst till original cylindern.
Ja tror du får ut mer lätttillgänglig kräm med en 14mm eller 17,5 till giannelli

SP el Prorace går att få riktigt klös med tillsammans med en 19mm

Okej, tack!
Men jag har inte råd med ett SP tyvärr så det får bli ett Giannelli om inte någon av dessa tre har någon bättre effekt med org-cylindern än Giannellit?:
http://twostroke.se/product.asp?product=9284
http://twostroke.se/product.asp?product=9269
http://twostroke.se/product.asp?product=9287
Hittar ingen 17.5 dellorto men hittar en 16mm dellorto:
http://twostroke.se/product.asp?product=16957
Skulle giannellit gå bättre med den än med org-förgasaren?
Hittade en dellorto 17,5 mm till Rieju RRX SM. Undrar om denna skulle passa Derbin? Dvs utan några större moddningar:
http://twostroke.se/product.asp?product=7602
Tack!

Postat: 16 juni 2009, 21:52
av bensinskalle
17,5:an är ju en phva lr va de nu stod, så den är inte riktigt lika som phbg eller va dom heter som sitter original

Går säkert att få på plats men inte säkert...
Ska du ta nåt rör av yasunina, ta de värsta

De+ 19mm så kommer de nog att röra på sig
Ja skule iaf ha gjort det, men de är ju du som bestämmer i slutändan

Postat: 16 juni 2009, 22:15
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:17,5:an är ju en phva lr va de nu stod, så den är inte riktigt lika som phbg eller va dom heter som sitter original

Går säkert att få på plats men inte säkert...
Ska du ta nåt rör av yasunina, ta de värsta

De+ 19mm så kommer de nog att röra på sig
Ja skule iaf ha gjort det, men de är ju du som bestämmer i slutändan

Det sitter ju PHVA original

Men är det någon effektskillnad på PHVA och PHBG?
Funderar på att köpa den ändå även om man går in på Rieju, fast kanske lite dumt att chansa?
Det värsta av dom tre som jag länkade menar du? Det dyraste borde väl vara det värsta så isf är det denna:
http://twostroke.se/product.asp?product=9287
Har detta bättre effekt än Giannellit? Och är det högvarvigt?
Vet att jag är jävligt tjatig men måste fan veta xD
Ska ju trimma snart och vill ha en stor överblick utan att känna mig osäker

Postat: 17 juni 2009, 13:46
av bensinskalle
Derbi_senda93 skrev:bensinskalle skrev:17,5:an är ju en phva lr va de nu stod, så den är inte riktigt lika som phbg eller va dom heter som sitter original

Går säkert att få på plats men inte säkert...
Ska du ta nåt rör av yasunina, ta de värsta

De+ 19mm så kommer de nog att röra på sig
Ja skule iaf ha gjort det, men de är ju du som bestämmer i slutändan

Det sitter ju PHVA original

Men är det någon effektskillnad på PHVA och PHBG?
Funderar på att köpa den ändå även om man går in på Rieju, fast kanske lite dumt att chansa?
Det värsta av dom tre som jag länkade menar du? Det dyraste borde väl vara det värsta så isf är det denna:
http://twostroke.se/product.asp?product=9287
Har detta bättre effekt än Giannellit? Och är det högvarvigt?
Vet att jag är jävligt tjatig men måste fan veta xD
Ska ju trimma snart och vill ha en stor överblick utan att känna mig osäker

Jaha ja trodde fan de va phbg original
Men kör på phva i så fall

( Om du nu inte ska ha 19mm )
Ah ja mena de yasuni du länka

Vet ej effekt men de är väl en motsvarighet till prorace eller snäppet under

( vad ja hört av andra iaf )... De roliga är att de går att köra med hyperrör på org cylindern, de brukar gå skittaskigt på lågvarv men får man de rätt så varvar de som fan
Ja körde ju mhr supermoto på min gamla drd pro ( upper midrace ) och de gick skitfint

Postat: 17 juni 2009, 15:22
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:Jaha ja trodde fan de va phbg original
Men kör på phva i så fall

( Om du nu inte ska ha 19mm )
Ah ja mena de yasuni du länka

Vet ej effekt men de är väl en motsvarighet till prorace eller snäppet under

( vad ja hört av andra iaf )... De roliga är att de går att köra med hyperrör på org cylindern, de brukar gå skittaskigt på lågvarv men får man de rätt så varvar de som fan
Ja körde ju mhr supermoto på min gamla drd pro ( upper midrace ) och de gick skitfint

Nu har du lärt dig nåt nytt då
Prorace måste väl vara jätte högvarvigt eller?

För isf om det yasunit nu är snäppet under så borde väl det också vara rätt så högvarvigt?, tycker jag
Men jag får se vad jag gör ^^
Antingen nåt av yasunina + en 19mm eller giannelli + en 16mm

Postat: 18 juni 2009, 13:59
av insua
tja, jag tänker strypa av min CDI box. kan man ta bort den vita sladden som det står här
http://www.twostrokerider.se/artiklar/501 eller måste jag köpa en ostrypt cdi box ?
Postat: 18 juni 2009, 14:14
av bensinskalle
moped?
De ska tydligen gå att strypa av på vissa sendor, men oftast så går det inte och det är riskabelt eftersom man kan ha sönder saker om man klipper kablar
Postat: 18 juni 2009, 14:29
av insua
bensinskalle skrev:
moped?
De ska tydligen gå att strypa av på vissa sendor, men oftast så går det inte och det är riskabelt eftersom man kan ha sönder saker om man klipper kablar
har en Derbi extreme sm 09:a , ok vill inte ha sönder nått så ska jag köpa en ostrypt cdi box då eller?
Postat: 18 juni 2009, 14:32
av Robiin937
ja
Postat: 18 juni 2009, 14:46
av bensinskalle
insua skrev:bensinskalle skrev:
moped?
De ska tydligen gå att strypa av på vissa sendor, men oftast så går det inte och det är riskabelt eftersom man kan ha sönder saker om man klipper kablar
har en Derbi extreme sm 09:a , ok vill inte ha sönder nått så ska jag köpa en ostrypt cdi box då eller?
de är bäst, de är riskfritt och fungerar oftast bättre än en avstrypt

Postat: 18 juni 2009, 18:27
av insua
asså jag hittar inte den ostrypta cdi boxen här på twostroke har för mig att det funnits en :/
Postat: 18 juni 2009, 19:01
av bensinskalle
insua skrev:asså jag hittar inte den ostrypta cdi boxen här på twostroke har för mig att det funnits en :/
Ja de har funnits men den verkar ha försvunnit ur sortimentet så då får beställa från cykelkraft.se eller kanske startuning

Postat: 25 juni 2009, 14:00
av Juggen
Tjena!
Bytte styre idag, när jag sedan tog en runda märkte jag att styret vibrera som in i h*lvete. När jag sedan stanna kände jag hur hela handen klia.
Kan man fixa det eller måste man vänja sig?
Sedan märkte jag stora fläckar på min ram, provade tvätta bort det med varmt vatten och yes, men det funka inte. Så jag prova avfettningsmedel, men det funka inte häller.
Så jag undrar vad det kan vara och vad jag bör använda för att ta bort det? Tycker att det förstör den fina kromade ramen nämligen.
Bilder -->
http://www.speedyshare.com/477805810.html
P.S Tycker att denna tråd ska klistras så man slipper leta efter det.
Tack på förhand.
Postat: 25 juni 2009, 14:04
av Tomaz
Juggen skrev:Tjena!
Bytte styre idag, när jag sedan tog en runda märkte jag att styret vibrera som in i h*lvete. När jag sedan stanna kände jag hur hela handen klia.
Kan man fixa det eller måste man vänja sig?
Sedan märkte jag stora fläckar på min ram, provade tvätta bort det med varmt vatten och yes, men det funka inte. Så jag prova avfettningsmedel, men det funka inte häller.
Så jag undrar vad det kan vara och vad jag bör använda för att ta bort det? Tycker att det förstör den fina kromade ramen nämligen.
Bilder -->
http://www.speedyshare.com/477805810.html
P.S Tycker att denna tråd ska klistras så man slipper leta efter det.
Tack på förhand.
Började det vibirera efter att du bytt styre ? Det ska det inte göra, ska ju vibirera lika mycket med det nya styret som det gjorde med det gamla.
Men ja, det är normalt att det vibirerar en hel del när man kör Derbi, min vibirerar också mycket och det gjorde polarens Derbi också.
Ang. fläckarna, ser du vad det är ? Olja kanske ? Dock borde det gå bort med avfettning.
Ladda upp bilderna här i tråden istället, eller så ladda upp dem i dit galleri (mycket enklare) och sedan länka dem.
Tycker med denna tråd bör klistras, nån moderator kanske kan fixa det.
Postat: 25 juni 2009, 14:17
av Juggen
DerbiSM skrev:Juggen skrev:Tjena!
Bytte styre idag, när jag sedan tog en runda märkte jag att styret vibrera som in i h*lvete. När jag sedan stanna kände jag hur hela handen klia.
Kan man fixa det eller måste man vänja sig?
Sedan märkte jag stora fläckar på min ram, provade tvätta bort det med varmt vatten och yes, men det funka inte. Så jag prova avfettningsmedel, men det funka inte häller.
Så jag undrar vad det kan vara och vad jag bör använda för att ta bort det? Tycker att det förstör den fina kromade ramen nämligen.
Bilder -->
http://www.speedyshare.com/477805810.html
P.S Tycker att denna tråd ska klistras så man slipper leta efter det.
Tack på förhand.
Började det vibirera efter att du bytt styre ? Det ska det inte göra, ska ju vibirera lika mycket med det nya styret som det gjorde med det gamla.
Men ja, det är normalt att det vibirerar en hel del när man kör Derbi, min vibirerar också mycket och det gjorde polarens Derbi också.
Ang. fläckarna, ser du vad det är ? Olja kanske ? Dock borde det gå bort med avfettning.
Ladda upp bilderna här i tråden istället, eller så ladda upp dem i dit galleri (mycket enklare) och sedan länka dem.
Tycker med denna tråd bör klistras, nån moderator kanske kan fixa det.
>Styret vibrera mycket mera nu efter bytet än innan när jag hade orginal styret, har jag spänt fast det för mycket kanske?
>Vart bilderna finns spelar väll inte så mycket roll?
>Som sagt gick det inte bort med avfettningsmedel, spruta på det 3 gånger, en gång gick jag och sket innan jag försökte ta bort det.