Sida 13 av 88

Postat: 12 juni 2008, 04:28
av verrox
maximannen skrev:
verrox skrev:
maximannen skrev: ja de funkar men däremot är kolvarna till airsal riktigt dåliga :(
funderar även jag på detta även om farssan inte vill det :twisted:
men undrar vad för förgasare ni skulle rekomendera till en 70cc airsal med gianelli som rör :)
jag hade nog kört på en 19mm black edition :D
okej, farssan har en 18 mm, skulle den duga, även om den kanske är i minsta laget :P

Postat: 12 juni 2008, 15:11
av maximannen
verrox skrev:
maximannen skrev:
verrox skrev: funderar även jag på detta även om farssan inte vill det :twisted:
men undrar vad för förgasare ni skulle rekomendera till en 70cc airsal med gianelli som rör :)
jag hade nog kört på en 19mm black edition :D
okej, farssan har en 18 mm, skulle den duga, även om den kanske är i minsta laget :P
du kan ju köra på original förgasare om du vill men den går ju inte riktigt lika bra :D men om du är bra på att stäla in kanske jag till och med hade kört 21mm :D men 18mm duger :wink:

Postat: 12 juni 2008, 15:16
av jasko
hur länge kör man in en ny cylinder oså

Postat: 12 juni 2008, 15:25
av maximannen
jasko skrev:hur länge kör man in en ny cylinder oså
en aluminium cyller kör du in 1,5 timmar ungfär och en gutjärn kör man in ca 30-50 mil :D

Postat: 12 juni 2008, 16:22
av Henry
maximannen skrev:
jasko skrev:hur länge kör man in en ny cylinder oså
en aluminium cyller kör du in 1,5 timmar ungfär och en gutjärn kör man in ca 30-50 mil :D
Pff, aldrig!


alu, tomgång sen mjukkörning i 20 min sen är det klart.

Gjutjärn, Tomgång sen mjukkörning i 1h sen är det klart!

Postat: 12 juni 2008, 16:34
av chifen
Henry skrev:
maximannen skrev:
jasko skrev:hur länge kör man in en ny cylinder oså
en aluminium cyller kör du in 1,5 timmar ungfär och en gutjärn kör man in ca 30-50 mil :D
Pff, aldrig!


alu, tomgång sen mjukkörning i 20 min sen är det klart.

Gjutjärn, Tomgång sen mjukkörning i 1h sen är det klart!
finns så många olika teorier vad som är bäst, kör du in hårdare går oftast grejerna vassare (inte slita sönder inkörning) men får en kortare livslängd och vice versa... låt stå på tomgång ett tag, gasa med jämna mellanrum efter ca 5-10min och kör lugnt de första milen så brukar det gå bra sedan och slitas in bra

Metrakit Handmade 70cc

Postat: 12 juni 2008, 20:07
av adam921115
hej går en AM6:a bra med Metrakit Handmade 70cc cylinder och sportluftfilter
och är det bra axx och toppfart, har 11 drev

Re: Metrakit Handmade 70cc

Postat: 13 juni 2008, 12:48
av Henry
adam921115 skrev:hej går en AM6:a bra med Metrakit Handmade 70cc cylinder och sportluftfilter
och är det bra axx och toppfart, har 11 drev

Den kommer gå helt värdelöst.




Klart den går bra? tänk lite!

Postat: 13 juni 2008, 15:21
av adam921115
går det bra för dom pengarna eller finns det något bättre för samma pris som man inte behöver bytta vev och skit

Postat: 13 juni 2008, 15:42
av chifen
adam921115 skrev:går det bra för dom pengarna eller finns det något bättre för samma pris som man inte behöver bytta vev och skit
för de pengarna får du nog inget så prisvärt tror jag, ska du inte köra med effektsystem också eller bara lira urpluggat?

Postat: 13 juni 2008, 15:59
av adam921115
kör med avstrypt,få se sen när man har lite mer pengar

Postat: 13 juni 2008, 17:45
av chifen
adam921115 skrev:kör med avstrypt,få se sen när man har lite mer pengar
du kommer nog inte att hitta något mer prisvärt iaf, den kommer inte gå så mycket fortare iaf, kanske 5km/h till men du kommer få mycket mer ork i den och mer vridmoment. du kan dreva högre och på så sätt få den att gå fortare men den kommer ha grymt skönt botten och bra ork :)

Postat: 13 juni 2008, 18:04
av adam921115
menar du med efekrör eller bara med cylindren?

Postat: 13 juni 2008, 18:16
av chifen
adam921115 skrev:menar du med efekrör eller bara med cylindren?
med cylindern

Postat: 13 juni 2008, 18:22
av adam921115
ok, trodde det skulle gå lite snabbare jag får vell dreva lite högre som du sa

Postat: 17 juni 2008, 11:56
av Benny_S
Hur stor förgasare kan man ha till:

Metrakit Handmade 70cc
Metrakit Thower

?

Postat: 17 juni 2008, 12:39
av sebbe_mrx
Någon som har ett bra tips på en cylinder som en orginal AM6 vev håller för?

Postat: 17 juni 2008, 13:01
av Benny_S
är metrakit handmade 70cc eller 75cc?
om den är 70cc, vad är då det här?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=800R0333

det är finska men ni kanske ändå kan få en uppfattning :wink:

Postat: 17 juni 2008, 21:00
av Henry
Benny_S skrev:Hur stor förgasare kan man ha till:

Metrakit Handmade 70cc
Metrakit Thower

?
Du ska ha 21mm förgasare och cylindern är på 70cc.

Postat: 17 juni 2008, 21:42
av LimmiL
sebbe_mrx skrev:Någon som har ett bra tips på en cylinder som en orginal AM6 vev håller för?

du kan köra alla sportcyllar på orginal veven :)

mk handmade 70cc
å airsal cylindern

Postat: 17 juni 2008, 23:25
av MMMaaaXXX
LimmiL skrev:
sebbe_mrx skrev:Någon som har ett bra tips på en cylinder som en orginal AM6 vev håller för?

du kan köra alla sportcyllar på orginal veven :)

mk handmade 70cc
å airsal cylindern
MK cylindern har jag läst har i tråden att den är lite slö för att den e gjutjärn. men som sagt så e arisal cylindern bra dock har den sämre kvalitet på kolv m.m. vad jag har hört hav mina polare. Men tror inte att arisalen är så värst dålig om du inte ligger å varvar den som en idiot :lol: Har en kompis som körde på Arisals 75cc midrace cylinder me orginalföggen jävlar va den gick! De va med orginal vev. vet dock inte hur den veven mår nu plus att han som hade den varva som fan så kolven e kass för den knappt orka 5. men kör på Arisal! behöver istort sätt bara skaffa ett effektrör till moppen me, bestycka om förgasaren och sportluft filter. Kör på de så blir den nog bra och ha inte för hög drevning :twisted:

Postat: 18 juni 2008, 16:16
av kimen
nån som har någon anning om hur höga varv en TP 74 kommer upp i med thrower Hebo membran och 19mm förgasare?

Postat: 18 juni 2008, 17:29
av DaanDaan
Hej, alla kloka, är de någon som vet om orginal veven pallar en sån här http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1 Hebo cylinder? jag undrar även om det är mycket mer krut i en sån i gänfört med en arsial 70 cc?

min övriga setup är 19 black edition med 108 munstycke. och ett Hebo gp replica rör, drevningen bytar ja lika ofta som andra bytar kalsonger :D för tillfället har ja 17/53.

Postat: 18 juni 2008, 18:51
av MMMaaaXXX
DaanDaan skrev:Hej, alla kloka, är de någon som vet om orginal veven pallar en sån här http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1 Hebo cylinder? jag undrar även om det är mycket mer krut i en sån i gänfört med en arsial 70 cc?

min övriga setup är 19 black edition med 108 munstycke. och ett Hebo gp replica rör, drevningen bytar ja lika ofta som andra bytar kalsonger :D för tillfället har ja 17/53.
Tror inte att orginalveven klarar den cylindern. den e trotts allt en 80cc och Hebo gör inte direkt dåliga saker. så om du ska köpa den så får du byta vev. Jag tror att det är betydligt mycket mer krut i hebon än arisalen.

Postat: 18 juni 2008, 22:49
av Drac_01
tjenare ..

klarar original veven airsal 70cc sport? moppen har väll gått runt 1000-1200 mil.. Sen hade jag tänkt köra på en 16mm dellorto förgasare,sportluftfilter, ostrypt insug,Hebo membran och tk high quality låter det som en bra kombination?? :idea:

Postat: 18 juni 2008, 22:54
av DaanDaan
Drac_01 skrev:tjenare ..

klarar original veven airsal 70cc sport? moppen har väll gått runt 1000-1200 mil.. Sen hade jag tänkt köra på en 16mm dellorto förgasare,sportluftfilter, ostrypt insug,Hebo membran och tk high quality låter det som en bra kombination?? :idea:
jo veven borde palla det, men ram lagrena kanske stupar, dom har ju gått en del.
och de men resten av setupen ser ja inget större fel i,bara att ja är allergisk mot tk :D :)

Postat: 18 juni 2008, 23:05
av Drac_01
DaanDaan skrev:
Drac_01 skrev:tjenare ..

klarar original veven airsal 70cc sport? moppen har väll gått runt 1000-1200 mil.. Sen hade jag tänkt köra på en 16mm dellorto förgasare,sportluftfilter, ostrypt insug,Hebo membran och tk high quality låter det som en bra kombination?? :idea:
jo veven borde palla det, men ram lagrena kanske stupar, dom har ju gått en del.
och de men resten av setupen ser ja inget större fel i,bara att ja är allergisk mot tk :D :)
haha okej.. men har ju även ett sp som jag kanske ska dra på :wink:

Postat: 18 juni 2008, 23:06
av DaanDaan
Drac_01 skrev:
DaanDaan skrev:
Drac_01 skrev:tjenare ..

klarar original veven airsal 70cc sport? moppen har väll gått runt 1000-1200 mil.. Sen hade jag tänkt köra på en 16mm dellorto förgasare,sportluftfilter, ostrypt insug,Hebo membran och tk high quality låter det som en bra kombination?? :idea:
jo veven borde palla det, men ram lagrena kanske stupar, dom har ju gått en del.
och de men resten av setupen ser ja inget större fel i,bara att ja är allergisk mot tk :D :)
haha okej.. men har ju även ett sp som jag kanske ska dra på :wink:


det låter som en mycket bätter idé :D

Postat: 19 juni 2008, 12:04
av NiklasBlom
Lite tråkigt att man nästan Måste, skaffa ny förgasare, nytt rör och nytt drev bara för att ha ny cylinder. Vet ej med förgasarn, kan ju ioförsig räcka med nytt munstycke!

Postat: 19 juni 2008, 14:39
av emilbeta
drayper skrev:
Hell_qwist skrev:
drayper skrev: stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .
jo visst för att vara på säkra sidan, men som sagt beror på hur man kör :P
Beror inte alls på hur man kör veven klarar inte av den cylindern vad är det du inte fattar ?
jag har en beta rr 50/04 och jag har den cylindern ni snackar om och min vev håller den har gjort de ett jävla tag. men min kompis hade en Derbi med bara effekt och ostrypt cdi och hans vev gick sönder.

Postat: 19 juni 2008, 19:20
av dracen__93
undrar vad dracen skulle gå i med detta :wink:

setup

Cylinder:airsal t6 75 cc
Avgasrör:Turbokit lacada
Förgasare:16 mm
Luft:uppborrad luftburk
Vev:org veven håller det?
koppling:malossi kopplingsfjädrar
Drevning:14/52

Postat: 20 juni 2008, 12:41
av dracen__93
dracen__93 skrev:undrar vad dracen skulle gå i med detta :wink:

setup

Cylinder:metrakit handmade (lite portad)
Avgasrör:Turbokit lacada
Förgasare:16 mm
Luft:uppborrad luftburk
Vev:org veven håller det?
koppling:malossi kopplingsfjädrar
Drevning:14/52

Postat: 20 juni 2008, 12:49
av mrxrider
dubbelpost.......jadu inte precis det bästa med tk som är så jävla högvarvigt till en så lågvarvig cylinder annars kanke runt 90-95

Postat: 20 juni 2008, 13:46
av bensinskalle
sp o airsal word ;) polarens moppe går 115 me den setupen xD

Postat: 20 juni 2008, 22:25
av Drac_01
vilken cylinder som är bäst utav airsal 70cc alu sport och metra kit handmade 70cc? :D