Sida 119 av 129
Postat: 12 februari 2013, 21:34
av ***MATTE***
DerbiGangster skrev:okej men 50 racing cylinder e ju typ som vanlig 70 bara att 70 e ju vassare som fan men 50 racing har väl soft axx? gianelli e ju låg/mellanvarvigt? enligt 2 stroke iaf
nej 50cc sport är minimal effekt mot original bara onödigt att lägga pengar på så köp 70cc isåfall om du ska lägga pengar på cylinder, giannelli är högvarvigt!

Postat: 13 februari 2013, 19:26
av DerbiGangster
men inte 50cc sport utan 50cc RACING, men på 2stroke står de ju att gianelli e låg/mellanvarvigt? och min polare har ett gianelli 2t och hans e låg varvigt
Postat: 13 februari 2013, 19:29
av rexzo
DerbiGangster skrev:men inte 50cc sport utan 50cc RACING, men på 2stroke står de ju att gianelli e låg/mellanvarvigt? och min polare har ett gianelli 2t och hans e låg varvigt
gianelli är högvarvigt

Postat: 13 februari 2013, 19:32
av DerbiGangster
Postat: 13 februari 2013, 20:11
av NickeAstrom
DerbiGangster skrev:men inte 50cc sport utan 50cc RACING, men på 2stroke står de ju att gianelli e låg/mellanvarvigt? och min polare har ett gianelli 2t och hans e låg varvigt
Vad konstigt att din polares är lågvarvigt för jag har då ett Giannelli 2t och det är då allt utom lågvarvigt
Postat: 13 februari 2013, 20:16
av CaToXXo
En Airsal 50cc Racing är verkligen inte samma sak som en 70cc, inte i närheten. Men lite piggare än original blir det ju.
Gianelli 2T är mellanvarvigt skulle jag säga, drar från 8k till ca 12k rpm.
Postat: 13 februari 2013, 20:21
av DerbiGangster
okej aa tack för hjälpen
Postat: 14 februari 2013, 21:27
av Splazhen
Tja! Har en Derbi Senda r 03 med 49cc sport cylinder.
Just nu sitter där ett urpluggat mk thrower rör (plugg finns ej)
Just nu toppar den cirka 75.
Den låter förmycket för att vara körbar i mitt område där jag bor (Polis, grannar osv..)
Har ni tips på vilket rör jag kan ha så den låter mindre men ger bra effekt? Eller om jag bara behöver byta ljuddämpare till någon mer effektiv, isåfall, vilken?
Postat: 15 februari 2013, 00:10
av Persson97
Tjena!
Har en Rieju mrx 03 med 12-48 drevning och bortplockad luftburk (tror jag de heter, sitter under sadeln) är riktigt ute o letar efter axx så vill ha något lågvarvigt rör men som samtidigt inte väcker hela Småland... Alltså ett relativt tyst rör, något förslag?
Tack på förhand!
Mvh
Postat: 15 februari 2013, 00:21
av david96
Persson97 skrev:Tjena!
Har en Rieju mrx 03 med 12-48 drevning och bortplockad luftburk (tror jag de heter, sitter under sadeln) är riktigt ute o letar efter axx så vill ha något lågvarvigt rör men som samtidigt inte väcker hela Småland... Alltså ett relativt tyst rör, något förslag?
Tack på förhand!
Mvh
mk thorwer elr större cylinder
Splazhen skrev:Tja! Har en Derbi Senda r 03 med 49cc sport cylinder.
Just nu sitter där ett urpluggat mk thrower rör (plugg finns ej)
Just nu toppar den cirka 75.
Den låter förmycket för att vara körbar i mitt område där jag bor (Polis, grannar osv..)
Har ni tips på vilket rör jag kan ha så den låter mindre men ger bra effekt? Eller om jag bara behöver byta ljuddämpare till någon mer effektiv, isåfall, vilken?
det är de mest tystlåtna röret, packa om dämparen
Postat: 20 februari 2013, 01:09
av zweeparn
vad för rör & cylinder hade ni rekomenderat till en Rieju drac rr sport edition -05
vill inte behöva byta drev !
Postat: 20 februari 2013, 02:11
av Persson97
zweeparn skrev:vad för rör & cylinder hade ni rekomenderat till en Rieju drac rr sport edition -05
vill inte behöva byta drev !
Tror ingen här på forumet kan ge dig svar...
Vad är du ute efter ungefär?
Postat: 20 februari 2013, 07:53
av david96
Persson97 skrev:zweeparn skrev:vad för rör & cylinder hade ni rekomenderat till en Rieju drac rr sport edition -05
vill inte behöva byta drev !
Tror ingen här på forumet kan ge dig svar...
Vad är du ute efter ungefär?
Budget? Och vad för drev, men kör på en airsal och något ok beggnangnat rör elr kör bara på en barikit/polini guss 80 om du har lätt drevat skulle jag föreslå bara cylinder,
Men vf inte bara byta ut framdrevet annars?
Postat: 20 februari 2013, 13:06
av zweeparn
Jag vill typ att den ska gå 100 + i hastighet

Postat: 20 februari 2013, 13:18
av david96
zweeparn skrev:Jag vill typ att den ska gå 100 + i hastighet

men vad har du för drev-.-
mk pro race cylinder
mk pro race rör
24-28fögg insug/membran/filter
vev
koppling
så där har du 100 +
Postat: 20 februari 2013, 13:27
av GuZt4v
zweeparn skrev:Jag vill typ att den ska gå 100 + i hastighet

köp ett airsal 70cc och köp nya drev +ett lite högvarvigare rör så ska du se!

Postat: 21 februari 2013, 17:25
av LucasKarlsson
Tjenare någon här som vet om någon ljuddämpare passar på originalröret på en Rieju mrx eller hur mycket moddning krävs om man tex köper
http://twostroke.se/product.asp?product=9256
Vilket är bäst?
Postat: 26 februari 2013, 12:50
av Bellmaan
Kör med denna setup:
70 cc airsal
21 mm förgasare
sportluftfilter
drevad 12-53
men vet inte vilket rör jag ska ha! har både ett underliggande mk sp och ett underliggande Hebo! vilket skulle ni kört med?
Re: Vilket är bäst?
Postat: 26 februari 2013, 13:51
av david96
Bellmaan skrev:Kör med denna setup:
70 cc airsal
21 mm förgasare
sportluftfilter
drevad 12-53
men vet inte vilket rör jag ska ha! har både ett underliggande mk sp och ett underliggande Hebo! vilket skulle ni kört med?
Testa båda och se vilket du gillar mest?
Jag hade kört på mk
Postat: 1 mars 2013, 17:50
av byYn
Behöver snabb hjälp!
PÅ söndag ska jag beställa från easyparts då det är 10% rabatt.
Det står mellan dessa 3 rör:
TK high quality
Yasuni cross
Leovince v6
Röret ska gå minst 80 med 12/53, ostrypt cdi och 17.5mm förgasare.
Har ni några egna erfarenheter av dessa rör? Hur högt dom låter? Fart? Annat man behöver veta? Behöver alla tips jag kan få för på söndag ska jag som sagt beställa..
Vilket hade ni valt? Alla kostar ungefär lika mycket.
Postat: 1 mars 2013, 17:59
av DEA!!
Hade tagit turbokitet helt klart. Dock smattrar det väldigt högt, men ett skönt drag.
Postat: 1 mars 2013, 18:00
av byYn
DEA!! skrev:Hade tagit turbokitet helt klart. Dock smattrar det väldigt högt, men ett skönt drag.
Glömde även säga att gianelli 2T finns där också i samma prisklass, så det är en möjlighet!
Har bara hört positivt om det röret. Låter det lägre eller högre än TK HQ?
Postat: 1 mars 2013, 18:55
av ***MATTE***
byYn skrev:DEA!! skrev:Hade tagit turbokitet helt klart. Dock smattrar det väldigt högt, men ett skönt drag.
Glömde även säga att gianelli 2T finns där också i samma prisklass, så det är en möjlighet!
Har bara hört positivt om det röret. Låter det lägre eller högre än TK HQ?
båda dom rören låter ungefär lika mycket tycke jag. skulle också valt TK HQ eftersom det är lite mer drag i det

Postat: 1 mars 2013, 20:53
av DEA!!
byYn skrev:DEA!! skrev:Hade tagit turbokitet helt klart. Dock smattrar det väldigt högt, men ett skönt drag.
Glömde även säga att gianelli 2T finns där också i samma prisklass, så det är en möjlighet!
Har bara hört positivt om det röret. Låter det lägre eller högre än TK HQ?
Tk låter mer. Men efter tester som finns här på forumet så har det visats att tk har ett bredare och vassare register.
Postat: 2 mars 2013, 12:46
av ***MATTE***
DEA!! skrev:byYn skrev:DEA!! skrev:Hade tagit turbokitet helt klart. Dock smattrar det väldigt högt, men ett skönt drag.
Glömde även säga att gianelli 2T finns där också i samma prisklass, så det är en möjlighet!
Har bara hört positivt om det röret. Låter det lägre eller högre än TK HQ?
Tk låter mer. Men efter tester som finns här på forumet så har det visats att tk har ett bredare och vassare register.
sen beror det på hur ofta och bra man packar sin ljuddämpare med.
Postat: 2 mars 2013, 12:52
av CaToXXo
***MATTE*** skrev:DEA!! skrev:byYn skrev:
Glömde även säga att gianelli 2T finns där också i samma prisklass, så det är en möjlighet!
Har bara hört positivt om det röret. Låter det lägre eller högre än TK HQ?
Tk låter mer. Men efter tester som finns här på forumet så har det visats att tk har ett bredare och vassare register.
sen beror det på hur ofta och bra man packar sin ljuddämpare med.
Original så låter TK bra mycket mer än Gianelli 2T.
Postat: 4 mars 2013, 22:24
av Kalletheboy
Hej!
Jag undrar om detta rör är Lågvarvigt eller högvarvigt?
http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 3bfce0353a
Om det är högvarvigt så undrar jag om någon känner till något lågvarvigt underliggande rör som passar en Derbi Senda DRD racing 07?
Postat: 4 mars 2013, 22:30
av byYn
Högvarvigt,
Ett riktigt lågvarvigt rör som finns på vissa sidor är leovince v6 som även finns underliggande

Postat: 20 mars 2013, 08:39
av PhilleDerbiDrdPro
Hej! Jag har då en Derbi drd pro 2010. Helt orginal. Ska dock sätta på tyngre drev. Jag har letat länge efter ett nytt rör. Hittade då ett TurboKit För 1000kr och han kan då gå ner i pris. Går dom bra? Är det något mer jag behöver göra? (Min första moppe så är inte så bra på detta xD) Och låter dom mycket?Måste man ha Varvstryping. Ganska mycket poliser där jag bor oxå. Tavk för svar!

Postat: 20 mars 2013, 09:25
av david96
PhilleDerbiDrdPro skrev:Hej! Jag har då en Derbi drd pro 2010. Helt orginal. Ska dock sätta på tyngre drev. Jag har letat länge efter ett nytt rör. Hittade då ett TurboKit För 1000kr och han kan då gå ner i pris. Går dom bra? Är det något mer jag behöver göra? (Min första moppe så är inte så bra på detta xD) Och låter dom mycket?Måste man ha Varvstryping. Ganska mycket poliser där jag bor oxå. Tavk för svar!

Du måste ha ny cdi utan strypning och nya munstycken som du får testa dig fram15+-, ja tk brukar låta en hel jävla del
Postat: 20 mars 2013, 09:32
av Roxxen96
PhilleDerbiDrdPro skrev:Hej! Jag har då en Derbi drd pro 2010. Helt orginal. Ska dock sätta på tyngre drev. Jag har letat länge efter ett nytt rör. Hittade då ett TurboKit För 1000kr och han kan då gå ner i pris. Går dom bra? Är det något mer jag behöver göra? (Min första moppe så är inte så bra på detta xD) Och låter dom mycket?Måste man ha Varvstryping. Ganska mycket poliser där jag bor oxå. Tavk för svar!

Köp ett metrakit thrower, dreva till cirka 13/53. Antar att du har 11/53 på nu? Om du vill kan du ha kvar den drevning du har om du vill ha acceleration. Dock råder jag dig att byta upp i framdrev till cirka 13 för att den skall varva lite mindre när du kör. Även gött att kunna ligga på låga varv när man kör. Metrakit röret är lågvarvigt, tänk även på att DRD Pro har högerdraget avgassystem, så köp inte ett vänsterdraget.
Munstycke tror jag att du har 70 original, men titta upp det. Gå upp cirka 10-15 storlekar och gå neråt och finjustera om du märker att den blöddrar / fyrtaktar.
Postat: 20 mars 2013, 12:33
av OverdooZ
Tjenna
Jag har köpt mig en Motorhispania Ryz 2003. Den var utrustad med ett turborör. Mopeden går bra men jag är inte nöjd med karaktären på röret.
Jag vill ha ett som är mer lågvarvig och då finns det två alternativ vad jag har läst till mig. Leovince V6 och Metrakit Thrower.
Mitt första val bland dessa är MK men jag kan inte hitta det till min moppe. Då är frågan om det finns till min? Jag har googlat och kollat med twostroke men hittar inget.
Finns det inte till min moppe eller är dom bara svåra att få tag i?
Postat: 20 mars 2013, 14:14
av SNODDAS15
OverdooZ skrev:Tjenna
Jag har köpt mig en Motorhispania Ryz 2003. Den var utrustad med ett turborör. Mopeden går bra men jag är inte nöjd med karaktären på röret.
Jag vill ha ett som är mer lågvarvig och då finns det två alternativ vad jag har läst till mig. Leovince V6 och Metrakit Thrower.
Mitt första val bland dessa är MK men jag kan inte hitta det till min moppe. Då är frågan om det finns till min? Jag har googlat och kollat med twostroke men hittar inget.
Finns det inte till min moppe eller är dom bara svåra att få tag i?
Är det vänster draget, så ska det passa nästan alla AM6 motorer
Postat: 20 mars 2013, 16:53
av OverdooZ
Japp det är vänsterdraget på min.
Någon annan som vet mer specifikt?
Bästa mella V6 och thrower?
Postat: 20 mars 2013, 18:26
av byYn
OverdooZ skrev:Japp det är vänsterdraget på min.
Någon annan som vet mer specifikt?
Bästa mella V6 och thrower?
V6-låter högre än thrower och är snäppet lågvarvigare än thrower, snyggare
thrower - lite högvarvigare än v6, är nog det tystaste effektröret på svenska marknaden. Inte så snyggt men personligen så bryr jag mig inte om det
