david96 skrev:mk trhower
elr packa om ljuddämparen och på med vagasbandage på mhr röret
Hur mycket effekt och kick tror du jag tappar på det? den gör väl mellan 110 och 120 mätarfart i nuläget
snuddar 100 kanske ^^
Lite lite kanske... har väl ändå lagt ner nästan 20 lakan på delar til den lilla leksaken, så jag får väl köra till snuten tar mig.. har ju iof A kort så lär ju inte bli så hårt straff
Halloj!
Den här frågan riktar sig till dom som själva har / har kört med ett MK thrower på en Derbi!
Frågan är då hur effekten skall vara med det röret?... så som jag fattade det så skulle det vara ett jämt register, eller är det fel?
Jag slängde nämligen på mitt thrower för några dagar sen, oinställd och viceversa. Dock tycker jag att den inte borde ha en sån himla ketchup effekt... Jag måste liksom komma upp till där den skjuter ifrån med hela sin prakt, allt innan det är väldigt slött och orkestlöst. Jag kör just nu på 14/65, är det för lätt drevning tror ni?
Väldigt tacksam för svar!!
Jo det får man väll ta, men att orginalröret är starkare på låga varv? ^^
Och jag kan tillägga att ketchup effekten är brutal... Vågar inte ens tänka på dom rören som är avsedda för ketchup effekt isåfall... xd
Tack för snabbt svar!
juniorjesper skrev:Vilket rör ger mest Effekt till orginal cylinder?
Vill du ha botten drag eller top? Annars skulle mk thrower eller gianelli 2t vara bra val om du vill ha ett rör som ska ha "jämnt register". Annars TK, r2? Har inte så super bra koll på rör
Jag har tänkt att trimma min moppe. Men jag är ju inte såbra på sånt här.
Jag har tänkt att sätta på ett trim rör, men är det risk att motorn går sönder?
Och vilket rör är bra?
Jag har en Derbi Senda xtreme R 05. Allt är orginal på den.
Tjenare! När du ska sätta på ett effektrör på moppen kommer den att slitas snabbare, men det blir ju givetvis inte så att den rasar efter 100 mil, men mer stryk får den.
När du sätter på ett effektrör så ska du byta upp dig i munstycke, annars ökar risken kraftigt för att moppen skär. Om inte annat så kommer den att gå kasst.
När det gäller röret så beror ju det lite på om du vill ha hög toppfart eller ett bra axx? Vill du ha hög toppfart så tipsar jag om Gianelli 2t som är ett rör som går bäst på mellan-höga varv. Självklart kommer ditt axx att förbättras kraftigt!
Nu är det dags för mig att byta ut mitt sönderrostade originalavgassystem mot ett nytt och fräscht. Observera att jag med andra ord kommer köra pluggat, ingen idé att ni hakar upp er på det.
Kör en Derbi Senda 02, i nuläget med 14/70 drevning.
Vilket rör anser ni vara det bästa som originalersättare? Jag funderar på Gianelli 2T, Leovince V6, Hebo Tobarro och TK High Quality (underliggande). Skulle uppskatta seriösa och uppmuntrande svar. Ge gärna förslag på andra rör i samma prisklass om ni har några.
rexzo skrev:Tjena bästa röret till följande setup på en Rieju mrx 2006 AM6
Airsal 70cc sport
dellorto 16mm ska dock bytas till 21mm
sportluftfilter
Bästa överliggande är?
bästa underliggande är?
scr crome underliggande bra dåligt?
går det att få tk rör lika "tysta" som andra trimrör på något sätt?
överliggande vardagsrör: Gianelli 2T och rör med ungefär samma kurva
underliggande vardagsrör: Metrakit SP och rör med ungefär samma kurva
finns inget rör som heter enbart scr crome, så ver inte riktigt vilket du menar.
Är det ett vanligt SCR Corse du menar så kommer det funka fint.
Tackar, oj jag menade ett sådant rör som sickrazer hade på sin Rieju spike!
SCR Corse Chrome, enligt lite googling så ska det vara ett vassare rör. Men vanliga corse ska dock inte vara så jättevasst, men röret kommer nog funka fint till airsal70.
Trollmor skrev:Nu är det dags för mig att byta ut mitt sönderrostade originalavgassystem mot ett nytt och fräscht. Observera att jag med andra ord kommer köra pluggat, ingen idé att ni hakar upp er på det.
Kör en Derbi Senda 02, i nuläget med 14/70 drevning.
Vilket rör anser ni vara det bästa som originalersättare? Jag funderar på Gianelli 2T, Leovince V6, Hebo Tobarro och TK High Quality (underliggande). Skulle uppskatta seriösa och uppmuntrande svar. Ge gärna förslag på andra rör i samma prisklass om ni har några.
Tack på förhand.
Förord: Pluggat effektrör går allra oftast sämre än ett originalsystem.
Jag lägger min röst på ett metrakit thrower om du ska ha strypt effektrör.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan