Sida 12 av 93

Postat: 9 oktober 2008, 21:07
av klingeee
Moddad skrev:95-100
okaajj, tack 8)

Postat: 12 oktober 2008, 17:46
av Trebor
Tjena!

Har tänkt skaffa luftfilter till min urpluggade drac AM5, Kör 75 munstycke nu. Hur mycket ska jag gå upp. Har bestält ett 80 tror ni det funkar?

Frågade samma sak på moppenet, men dom svarar aldrig på mina munstyckes frågor :evil:

Postat: 12 oktober 2008, 17:47
av KoNG
lite mer än 80 ;)

Postat: 12 oktober 2008, 18:59
av Matte_smt
Jag skulle vilja veta vilken munstycke sats jag borde köpa till denna setup:

rör: Malossi MHR Supermoto (Henry sa att det var bästa på marknaden till org cylindern.

cylinder: Org cylinder 50cc

förgasare: 19mm dellorto

drev: 12/52 eller 13/53 ska ha bra axx men den ska göra 90 ärliga iaf.

jag tror att 90-110 nånstans där kan det väl passa för mig.

Postat: 14 oktober 2008, 15:38
av walpies
Vad ska jag ha för munstycke till min Derbi x-race??

setup:
70cc arsial T6
19mm fögg
membran
gianelli 2T

Postat: 14 oktober 2008, 15:39
av maximannen
walpies: köp munstyckessats 84-115

Postat: 14 oktober 2008, 16:41
av wildhorse
Undrar om det är 6mm eller 5mm på munstycket orginal på drd -04? :P

//WH

Postat: 14 oktober 2008, 16:43
av peil_ts
ska vara 6 mm

Postat: 14 oktober 2008, 21:17
av chifen
Matte_smt skrev:Jag skulle vilja veta vilken munstycke sats jag borde köpa till denna setup:

rör: Malossi MHR Supermoto (Henry sa att det var bästa på marknaden till org cylindern.

cylinder: Org cylinder 50cc

förgasare: 19mm dellorto

drev: 12/52 eller 13/53 ska ha bra axx men den ska göra 90 ärliga iaf.

jag tror att 90-110 nånstans där kan det väl passa för mig.
mhr supermoto replica sa nog henry. går ganska jämnt med gianelli, sp och polini till originalcyllen. Tycker personligen polinit går bättre, men har mycket med inställningarna att göra. köp munstyckessats och prova dig fram

motorhispania munstycke orginal furia 03??

Postat: 15 oktober 2008, 21:25
av mt70
hej orginal munstycke på en motorhispania furia 03 är det nån som vet vilke st det är och vilket munstycke ska man ha när man sätter på turbokit rör?? :roll: :roll: :roll: :roll:

Postat: 15 oktober 2008, 21:26
av kallepalle
eftersom du ndå ska byta, så kan du ju kolla innan de beställer?

Postat: 17 oktober 2008, 18:41
av Cpi Driver
Tjena ja kör urpluggad cpi sm å den varvar runt 10 500 varv när jag toppar men ja känner att den kan lite till ;) men runte de varv talet så vill den inte mer :P vet att det inte är nått varv stopp så undar ifall ett för litet munstycke gör att den inte varvar mer :) kör me de som sitter på orginal. anledningen till att jag inte bara testar ett större är för att de e special till cpi så måste skaffa munstycke från åf :D

Postat: 17 oktober 2008, 22:51
av Moddad
Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?

Postat: 17 oktober 2008, 22:53
av rrx_pojken
Moddad skrev:Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?

ofta 75-80 är bra till urpluggat, när orginal är 77,5:S

Postat: 17 oktober 2008, 22:55
av Moddad
rrx_pojken skrev:
Moddad skrev:Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?

ofta 75-80 är bra till urpluggat, när orginal är 77,5:S
Polare körde på 78 :roll: Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf

Postat: 17 oktober 2008, 22:59
av rrx_pojken
Moddad skrev:
rrx_pojken skrev:
Moddad skrev:Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?

ofta 75-80 är bra till urpluggat, när orginal är 77,5:S
Polare körde på 78 :roll: Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf

okej för jag har testat att plugga ur i smyg :twisted: med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på

Postat: 17 oktober 2008, 23:04
av Moddad
rrx_pojken skrev:
Moddad skrev:
rrx_pojken skrev:
ofta 75-80 är bra till urpluggat, när orginal är 77,5:S
Polare körde på 78 :roll: Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf

okej för jag har testat att plugga ur i smyg :twisted: med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på
Mja det är väl olika moppe till moppe, men rekommenderar en sats med 75-95 munstycke[/img]

Postat: 17 oktober 2008, 23:05
av rrx_pojken
Moddad skrev:
rrx_pojken skrev:
Moddad skrev: Polare körde på 78 :roll: Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf

okej för jag har testat att plugga ur i smyg :twisted: med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på
Mja det är väl olika moppe till moppe, men rekommenderar en sats med 75-95 munstycke[/img]

Jao, det är bäst så:D

Postat: 18 oktober 2008, 09:23
av blackmasai
jag har 16mm fögg barikit 50cc racing cylinder urpluggat rör
TRIM CDI trim membran sportluftfilter

Postat: 18 oktober 2008, 14:36
av Cpi Driver
Tackar så mycke för hjälpen :) Bara att åka o fixa ett munstycke :) Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar :roll:

Postat: 18 oktober 2008, 14:38
av Moddad
Cpi Driver skrev:Tackar så mycke för hjälpen :) Bara att åka o fixa ett munstycke :) Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar :roll:
Ingen orsak, men sitter den inte en vanlig Dellorto på den? : > Du kan ju ta en snabb titt... Står på förgasaren. Annars kan jag höra med kompis som kör en CPI

Postat: 18 oktober 2008, 18:51
av Tomaz
är det nån som vet vilket munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??

Postat: 18 oktober 2008, 21:39
av kallepalle
DerbiSM skrev:är det nån som vet vilket munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
64 tror jag

Postat: 18 oktober 2008, 21:51
av Gabbe_h
Hej Hej !1


Aerox 04
Metrakit handmade 70cc
Hebo rör, new performer
metra kit variator
17,5 dellorto
Malossi fly clutch koppling

Frågan är vilket munstycke jag ska ha och tryck fjäder + vikter :D

Postat: 18 oktober 2008, 21:57
av kallepalle
Gabbe_h skrev:Hej Hej !1


Aerox 04
Metrakit handmade 70cc
Hebo rör, new performer
metra kit variator
17,5 dellorto
Malossi fly clutch koppling

Frågan är vilket munstycke jag ska ha och tryck fjäder + vikter :D
munstycke: köp sats mellan 85-115 å prova dig fram.
tryckfjäder: onödig, men runt 25%
vikter: köp sats mellan 3,5-5g

Postat: 19 oktober 2008, 11:13
av tokful
en opluggad beta rr 07

Postat: 19 oktober 2008, 11:15
av Moddad
Sats med original+10 och uppåt

Postat: 19 oktober 2008, 12:31
av Cpi Driver
Moddad skrev:
Cpi Driver skrev:Tackar så mycke för hjälpen :) Bara att åka o fixa ett munstycke :) Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar :roll:
Ingen orsak, men sitter den inte en vanlig Dellorto på den? : > Du kan ju ta en snabb titt... Står på förgasaren. Annars kan jag höra med kompis som kör en CPI
Kollat up de nu de är mikuni förgasare :)

Postat: 19 oktober 2008, 12:40
av Moddad
Ah så var det. Finns lite olika munstycken till Mikuni förgasare, så ta lös munstycket och åk till ÅF eller nåt så plockar de fram ett åt dig ;)

Postat: 19 oktober 2008, 12:44
av Cpi Driver
Moddad skrev:Ah så var det. Finns lite olika munstycken till Mikuni förgasare, så ta lös munstycket och åk till ÅF eller nåt så plockar de fram ett åt dig ;)
Ok Tack :) Får åka å göra det :)

Postat: 20 oktober 2008, 14:01
av Tomaz
hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ :? och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? :roll: isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...

Postat: 20 oktober 2008, 16:24
av kallepalle
DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ :? och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? :roll: isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
enligt moddad så går Derbi bäst med 70-74 (om dom e orginal)

Postat: 20 oktober 2008, 16:26
av Moddad
kallepalle skrev:
DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ :? och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? :roll: isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
enligt moddad så går Derbi bäst med 70-74 (om dom e orginal)
Utvecklar det lite, brukar oftast gå som renast med 68-76 om de är helt original. 06 > gäller detta! Har ingen aning på 01'or tyvärr. Beskriv mer hur den låter, bluddrar? Eller dör den då du drar på gasen bara?

Tips; Kolla färgen på ditt tändstift! Vitt=För litet munstycke, svart= För stort

Postat: 20 oktober 2008, 16:42
av Tomaz
Moddad skrev:
kallepalle skrev:
DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ :? och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? :roll: isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
enligt moddad så går Derbi bäst med 70-74 (om dom e orginal)
Utvecklar det lite, brukar oftast gå som renast med 68-76 om de är helt original. 06 > gäller detta! Har ingen aning på 01'or tyvärr. Beskriv mer hur den låter, bluddrar? Eller dör den då du drar på gasen bara?

Tips; Kolla färgen på ditt tändstift! Vitt=För litet munstycke, svart= För stort
den hackar när jag växlar till 4,5,6.. tändstifet kolla jag på igår samtidigt som jag kolla munstycket! tändstifet va svart, så då kanske de är de att jag har för stort munstycke men de va nån som sa att orginal munstycket va 64, kan de stämma??

Postat: 20 oktober 2008, 16:49
av Moddad
63 på 07-08 så kan mycket väl stämma. Har inte koll på originaldelarna till tidigare Derbis. Men byt ner dig och testa med ett 64.