Munstycke-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
klingeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av klingeee »

Moddad skrev:95-100
okaajj, tack 8)
livsfilosofin : att köra scooter är som att knulla en 90-årig gammal kärring med alzheimers och åderbråk ;)
Trebor
Elmoped

Inlägg av Trebor »

Tjena!

Har tänkt skaffa luftfilter till min urpluggade drac AM5, Kör 75 munstycke nu. Hur mycket ska jag gå upp. Har bestält ett 80 tror ni det funkar?

Frågade samma sak på moppenet, men dom svarar aldrig på mina munstyckes frågor :evil:
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

lite mer än 80 ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Matte_smt
Varnad

Inlägg av Matte_smt »

Jag skulle vilja veta vilken munstycke sats jag borde köpa till denna setup:

rör: Malossi MHR Supermoto (Henry sa att det var bästa på marknaden till org cylindern.

cylinder: Org cylinder 50cc

förgasare: 19mm dellorto

drev: 12/52 eller 13/53 ska ha bra axx men den ska göra 90 ärliga iaf.

jag tror att 90-110 nånstans där kan det väl passa för mig.
walpies
Elmoped

Inlägg av walpies »

Vad ska jag ha för munstycke till min Derbi x-race??

setup:
70cc arsial T6
19mm fögg
membran
gianelli 2T
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

walpies: köp munstyckessats 84-115
Bild
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

Undrar om det är 6mm eller 5mm på munstycket orginal på drd -04? :P

//WH
Användarens profilbild
peil_ts
Elmoped

Inlägg av peil_ts »

ska vara 6 mm
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Matte_smt skrev:Jag skulle vilja veta vilken munstycke sats jag borde köpa till denna setup:

rör: Malossi MHR Supermoto (Henry sa att det var bästa på marknaden till org cylindern.

cylinder: Org cylinder 50cc

förgasare: 19mm dellorto

drev: 12/52 eller 13/53 ska ha bra axx men den ska göra 90 ärliga iaf.

jag tror att 90-110 nånstans där kan det väl passa för mig.
mhr supermoto replica sa nog henry. går ganska jämnt med gianelli, sp och polini till originalcyllen. Tycker personligen polinit går bättre, men har mycket med inställningarna att göra. köp munstyckessats och prova dig fram
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
mt70
Elmoped

motorhispania munstycke orginal furia 03??

Inlägg av mt70 »

hej orginal munstycke på en motorhispania furia 03 är det nån som vet vilke st det är och vilket munstycke ska man ha när man sätter på turbokit rör?? :roll: :roll: :roll: :roll:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

eftersom du ndå ska byta, så kan du ju kolla innan de beställer?
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

Tjena ja kör urpluggad cpi sm å den varvar runt 10 500 varv när jag toppar men ja känner att den kan lite till ;) men runte de varv talet så vill den inte mer :P vet att det inte är nått varv stopp så undar ifall ett för litet munstycke gör att den inte varvar mer :) kör me de som sitter på orginal. anledningen till att jag inte bara testar ett större är för att de e special till cpi så måste skaffa munstycke från åf :D
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

Moddad skrev:Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?

ofta 75-80 är bra till urpluggat, när orginal är 77,5:S
KÖR CPI SM -08, INTE RRX LÄNGRE!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

rrx_pojken skrev:
Moddad skrev:Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?

Polare körde på 78 :roll: Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

Moddad skrev:
rrx_pojken skrev:

Polare körde på 78 :roll: Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf

okej för jag har testat att plugga ur i smyg :twisted: med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

rrx_pojken skrev:
Moddad skrev:
rrx_pojken skrev:

okej för jag har testat att plugga ur i smyg :twisted: med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på
Mja det är väl olika moppe till moppe, men rekommenderar en sats med 75-95 munstycke[/img]
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

Moddad skrev:
rrx_pojken skrev:
Moddad skrev: Polare körde på 78 :roll: Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf

Mja det är väl olika moppe till moppe, men rekommenderar en sats med 75-95 munstycke[/img]

Jao, det är bäst så:D
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp

Inlägg av blackmasai »

jag har 16mm fögg barikit 50cc racing cylinder urpluggat rör
TRIM CDI trim membran sportluftfilter
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

Tackar så mycke för hjälpen :) Bara att åka o fixa ett munstycke :) Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar :roll:
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Cpi Driver skrev:Tackar så mycke för hjälpen :) Bara att åka o fixa ett munstycke :) Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar :roll:
Ingen orsak, men sitter den inte en vanlig Dellorto på den? : > Du kan ju ta en snabb titt... Står på förgasaren. Annars kan jag höra med kompis som kör en CPI
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

är det nån som vet vilket munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

DerbiSM skrev:är det nån som vet vilket munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
64 tror jag
Gabbe_h
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Gabbe_h »

Hej Hej !1

Aerox 04
Metrakit handmade 70cc
Hebo rör, new performer
metra kit variator
17,5 dellorto
Malossi fly clutch koppling

Frågan är vilket munstycke jag ska ha och tryck fjäder + vikter :D
Söker en 21 mm förgasare till roxx
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Gabbe_h skrev:Hej Hej !1

Aerox 04
Metrakit handmade 70cc
Hebo rör, new performer
metra kit variator
17,5 dellorto
Malossi fly clutch koppling

Frågan är vilket munstycke jag ska ha och tryck fjäder + vikter :D
munstycke: köp sats mellan 85-115 å prova dig fram.
tryckfjäder: onödig, men runt 25%
vikter: köp sats mellan 3,5-5g
Användarens profilbild
tokful
Elmoped

Inlägg av tokful »

en opluggad beta rr 07
söker fru
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Sats med original+10 och uppåt
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

Moddad skrev:
Cpi Driver skrev:Tackar så mycke för hjälpen :) Bara att åka o fixa ett munstycke :) Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar :roll:
Ingen orsak, men sitter den inte en vanlig Dellorto på den? : > Du kan ju ta en snabb titt... Står på förgasaren. Annars kan jag höra med kompis som kör en CPI
Kollat up de nu de är mikuni förgasare :)
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Ah så var det. Finns lite olika munstycken till Mikuni förgasare, så ta lös munstycket och åk till ÅF eller nåt så plockar de fram ett åt dig ;)
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

Moddad skrev:Ah så var det. Finns lite olika munstycken till Mikuni förgasare, så ta lös munstycket och åk till ÅF eller nåt så plockar de fram ett åt dig ;)
Ok Tack :) Får åka å göra det :)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ :? och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? :roll: isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ :? och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? :roll: isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
enligt moddad så går Derbi bäst med 70-74 (om dom e orginal)
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

kallepalle skrev:
DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ :? och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? :roll: isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
Utvecklar det lite, brukar oftast gå som renast med 68-76 om de är helt original. 06 > gäller detta! Har ingen aning på 01'or tyvärr. Beskriv mer hur den låter, bluddrar? Eller dör den då du drar på gasen bara?

Tips; Kolla färgen på ditt tändstift! Vitt=För litet munstycke, svart= För stort
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Moddad skrev:
kallepalle skrev:
Utvecklar det lite, brukar oftast gå som renast med 68-76 om de är helt original. 06 > gäller detta! Har ingen aning på 01'or tyvärr. Beskriv mer hur den låter, bluddrar? Eller dör den då du drar på gasen bara?

Tips; Kolla färgen på ditt tändstift! Vitt=För litet munstycke, svart= För stort
den hackar när jag växlar till 4,5,6.. tändstifet kolla jag på igår samtidigt som jag kolla munstycket! tändstifet va svart, så då kanske de är de att jag har för stort munstycke men de va nån som sa att orginal munstycket va 64, kan de stämma??
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

63 på 07-08 så kan mycket väl stämma. Har inte koll på originaldelarna till tidigare Derbis. Men byt ner dig och testa med ett 64.
Skriv svar