Sida 12 av 71
Postat: 31 augusti 2009, 14:39
av -TeddaN-
[quote="Ezzon1"]Jog R AC
MK handmade
Malossi Multi var
20% tryckfjäder
Kopplingsfjäd
5.1g vikter
V brickan dragen
Ombestyckad[/quote80-85:)
Postat: 1 september 2009, 19:15
av sefio
sefio skrev:PGO T-rex med
S6 sport pro 70cc
Yasuni R
BGM Evolution midrace koppling
Arreche 17.5 mm förgasare.
nån?
Postat: 1 september 2009, 19:18
av puttrish
oups, såg inte att jag skrev i scooter delen, sry
Postat: 1 september 2009, 20:12
av kallepalle
sefio skrev:sefio skrev:PGO T-rex med
S6 sport pro 70cc
Yasuni R
BGM Evolution midrace koppling
Arreche 17.5 mm förgasare.
nån?
lägg till ett variatorkit så kommer den gå bättre.
strax över 100km/h
Postat: 2 september 2009, 20:26
av Viinika
Cpi Aragon Gp Paddock
Setup:
Cylinder: Stage6 SportPro 70cc
Rör: Laser Xpro
Förgasare: Dellorto 19 mm
Variator: Malossi Multivar
Koppling: Malossi Flycluch
Så undrar om någon vet hur fort man kommer med den setupen??
Mvh:Makus
Postat: 2 september 2009, 20:30
av -TeddaN-
Viinika skrev:Cpi Aragon Gp Paddock
Setup:
Cylinder: Stage6 SportPro 70cc
Rör: Laser Xpro
Förgasare: Dellorto 19 mm
Variator: Malossi Multivar
Koppling: Malossi Flycluch
Så undrar om någon vet hur fort man kommer med den setupen??
Mvh:Makus
90-100 beroende på vikterna:)
Postat: 2 september 2009, 20:32
av Viinika
RRX-Teddy skrev:Viinika skrev:Cpi Aragon Gp Paddock
Setup:
Cylinder: Stage6 SportPro 70cc
Rör: Laser Xpro
Förgasare: Dellorto 19 mm
Variator: Malossi Multivar
Koppling: Malossi Flycluch
Så undrar om någon vet hur fort man kommer med den setupen??
Mvh:Makus
90-100 beroende på vikterna:)
tack för de snabba svaret

de räcker nog att slå några aeroxar i stan

Postat: 4 september 2009, 18:36
av perssa
Yamaha Aerox
Leovince ZX Handmade rör, byta 4,3 vikter, dragen v-ring?
hur snabbt?

Bra axx?
ps; allt annat orininal xd
Postat: 6 september 2009, 10:14
av Riejumrx
65-70

Postat: 6 september 2009, 12:28
av aeroxr08
om du inte drar variatorringen så kommer den kanske gå i 60 men drar du variator ringen så gör den typ 75-80 men mer på mätaren
bra axx? ja du kommer få bra ax men då måste du byta kopplingsfjädrar för annars kommer den inte varva ut från börjar då kommer den börja varva vid 30km/h så släng i kopplingsfjädrar så kommer den ha göttax och dra variatorringen så kommer den göra 75-80 ärliga km/h

Postat: 6 september 2009, 12:31
av kallepalle
aeroxr08 skrev:om du inte drar variatorringen så kommer den kanske gå i 60 men drar du variator ringen så gör den typ 75-80 men mer på mätaren
bra axx? ja du kommer få bra ax men då måste du byta kopplingsfjädrar för annars kommer den inte varva ut från börjar då kommer den börja varva vid 30km/h så släng i kopplingsfjädrar så kommer den ha göttax och dra variatorringen så kommer den göra 75-80 ärliga km/h

snarare 70-75 ärliga. inte mer!
Postat: 6 september 2009, 17:32
av stunt_pojken^^
stage 6 sport pro 70cc cylinder
stage 6 pro avgasrör
arreche 19 mm amal förgasare
stage 6 double layer luftfilter
ungefär hur snabbt kommer den gå och tror ni jag behöver byta vev det är orginalvev tror jag(förra ägaren så att moppen va renoverad 09 så veven kanske är bytad)
Postat: 10 september 2009, 19:42
av alexdd
Postat: 10 september 2009, 20:47
av sefio
Postat: 11 september 2009, 16:34
av stunt_pojken^^
går inte i 70 otrimmad nej!
glädjemätare kallas det
undrar hur snabbt min pgo big max kommer å med
stage 6 pro sport 70cc
stage 6 pro replica
stage 6 reeds
4 g vikter
140%+ kopplingsfjädrar
21 mm amal arreche förgasare
ungefär??
Postat: 12 september 2009, 17:34
av derbiwisz
yamaha aerox 09
Malossi MHR Racing 70cc
Stage6 r/t vev
Stage6 r/t tändning
Tnt racing tändkapel
Yasuni c30
Motorforce racing pwk 28mm förgasare
Insug & Distans Stage6 R/T 28mm
Vforce3 membran
Delta Clutch, black springs
Stage6 wingcooler
Malossi x-kevlar rem
Hebo variator
Stage6 CNC racing remskiva
Mhr tryckfjäder
Malossi torque control
Skf c4 lager
Luftfilter Stage6 Double-Layer stort / str8 insugstrat

Postat: 12 september 2009, 22:16
av sefio
120+ utan problem
Postat: 13 september 2009, 20:56
av stunt_pojken^^
derbiwisz skrev:yamaha aerox 09
Malossi MHR Racing 70cc
Stage6 r/t vev
Stage6 r/t tändning
Tnt racing tändkapel
Yasuni c30
Motorforce racing pwk 28mm förgasare
Insug & Distans Stage6 R/T 28mm
Vforce3 membran
Delta Clutch, black springs
Stage6 wingcooler
Malossi x-kevlar rem
Hebo variator
Stage6 CNC racing remskiva
Mhr tryckfjäder
Malossi torque control
Skf c4 lager
Luftfilter Stage6 Double-Layer stort / str8 insugstrat

alldeles för stor förgasare för 70cc enligt mig räker med högst 24 så går den bra
Postat: 13 september 2009, 21:07
av kallepalle
stunt_pojken^^ skrev:derbiwisz skrev:yamaha aerox 09
Malossi MHR Racing 70cc
Stage6 r/t vev
Stage6 r/t tändning
Tnt racing tändkapel
Yasuni c30
Motorforce racing pwk 28mm förgasare
Insug & Distans Stage6 R/T 28mm
Vforce3 membran
Delta Clutch, black springs
Stage6 wingcooler
Malossi x-kevlar rem
Hebo variator
Stage6 CNC racing remskiva
Mhr tryckfjäder
Malossi torque control
Skf c4 lager
Luftfilter Stage6 Double-Layer stort / str8 insugstrat

alldeles för stor förgasare för 70cc enligt mig räker med högst 24 så går den bra
absolut inte för stor gasare. det är en hyper cylinder och 28mm är utmärkt till det!
Postat: 14 september 2009, 20:33
av jagkörstalker
gilera stalker 03
setup:
dragen v-ring
stage6 pro replica
Stage6 Sport Pro70cc
munnstycke
vikter
kopplingsfjädrar
vad kommer denna gå i ungefär?
Postat: 14 september 2009, 22:11
av Fille 2.0
Aerox 06
dragen v-ring
munstycke ca 70-74
vikter ca 4 g
Doppler S3R
Vill gärna att moppen ska göra runt 80-85,vad kan jag behöva köpa till ?
Postat: 14 september 2009, 22:12
av kallepalle
70cc cylinder, variatorkitt och en bättre koppling.
Postat: 14 september 2009, 22:12
av KoNG
jagkörstalker skrev:gilera stalker 03
setup:
dragen v-ring
stage6 pro replica
Stage6 Sport Pro70cc
munnstycke
vikter
kopplingsfjädrar
vad kommer denna gå i ungefär?
80-90+
Aerox 06
dragen v-ring
munstycke ca 70-74
vikter ca 4 g
Doppler S3R
Vill gärna att moppen ska göra runt 80-85,vad kan jag behöva köpa till ?
Du kommer upp i 80 typ med den setupen, om du har tur med väder etc
70cc cylinder, variatorkitt och en bättre koppling.
Ett bättre förslag, skit i kopplingen, den gör inget mer än att förändra accelerationen, påverkar inte topphastigheten ett dugg.
Postat: 15 september 2009, 16:25
av sefio
Tja, några schyssta tipps för få lite mer drag i maskinen?
Yasuni R
Stage6 sport pro 70c
17.5 mm förgasare.
Postat: 15 september 2009, 18:54
av kallepalle
variatorkit

Postat: 15 september 2009, 18:56
av Riejumrx
KoNG skrev:jagkörstalker skrev:gilera stalker 03
setup:
dragen v-ring
stage6 pro replica
Stage6 Sport Pro70cc
munnstycke
vikter
kopplingsfjädrar
vad kommer denna gå i ungefär?
80-90+
aldrig 80-90+ med detta...
80-85 MAX !
orginal förgasare till och med!
Postat: 15 september 2009, 18:58
av kallepalle
Riejumrx skrev:KoNG skrev:jagkörstalker skrev:gilera stalker 03
setup:
dragen v-ring
stage6 pro replica
Stage6 Sport Pro70cc
munnstycke
vikter
kopplingsfjädrar
vad kommer denna gå i ungefär?
80-90+
aldrig 80-90+ med detta...
80-85 MAX !
orginal förgasare till och med!
om det skulle va ett stage6 pro rör istället för replican, så gör den ca 100 knyck.
med ett replica tror jag på 90-95. tills den skär dvs för den behöver större förgasare.
Postat: 15 september 2009, 18:58
av stunt_pojken^^
Riejumrx skrev:KoNG skrev:jagkörstalker skrev:gilera stalker 03
setup:
dragen v-ring
stage6 pro replica
Stage6 Sport Pro70cc
munnstycke
vikter
kopplingsfjädrar
vad kommer denna gå i ungefär?
80-90+
aldrig 80-90+ med detta...
80-85 MAX !
orginal förgasare till och med!
lägg till 21 mm förgasare så kommer den gå skitbra(Y) har samma setup som mig då o min drar på skitmkt
Postat: 15 september 2009, 21:28
av sefio
kallepalle skrev:variatorkit

vad skulle ett variatorkit ändra? och skulle c16 trycka mer än R ?
Postat: 15 september 2009, 21:36
av stunt_pojken^^
kallepalle det går att köra på orginalförgasaren!!!!!!
bara den bestyckas rätt
sen är replican inte så jävla dålig som alla säger
ända skillnaden är yp att det är plugg i drf den kallas replica
frågade en kille som är grymare på mopeder än alla här nästan
Postat: 15 september 2009, 21:52
av kallepalle
även annan utformning på expansionskammaren.
ett variatorkitt ändrar utväxlingen.
ett c16 trycker på betydligt bättre än r.
och ja det fungerar med orginalförgasaren ett tag, men den får för dålig intern kylning och kommer såsmåningom skära/värmenypa.
Postat: 15 september 2009, 22:35
av sefio
toppfart med c16? toppar runt 105 nu.
Postat: 15 september 2009, 22:49
av sewa
sefio skrev:toppfart med c16? toppar runt 105 nu.
och de gör den på hur lång nerförbacke?
ne men.. tror du behöver byta lite mer prylar för att komma upp i ens 105 tex din förgasare och osv

Postat: 15 september 2009, 23:48
av sefio
sewa: 104.5 tror jag gpsen visade på en plan 90-väg?
Postat: 16 september 2009, 07:59
av sewa
sefio skrev:sewa: 104.5 tror jag gpsen visade på en plan 90-väg?
haha okej.. men om du vill ha lite bättre drag i den så skulle ja köpa en 19 - 21mm förgasare
