Har läst om många som skriver att "det är bara att packa dämparen så låter Tk rör nästan inget alls", jag öppnade min dämpare häromdagen och den är knökfull med dämparull, men ändå låter det såhär smattrigt och riktigt häftigt ljud (älskar det). Om jag vill att den ska låta mindre och det de här som jag har läst om vet vad de pratar om, ska jag byta till en annan ull eller packa dämparen på ett annat sätt? Just nu är ullen typ vikt på mitten, sedan rullad runt det ihåliga röret i dämparen.
MVH
meckARN96 skrev:Har läst om många som skriver att "det är bara att packa dämparen så låter Tk rör nästan inget alls", jag öppnade min dämpare häromdagen och den är knökfull med dämparull, men ändå låter det såhär smattrigt och riktigt häftigt ljud (älskar det). Om jag vill att den ska låta mindre och det de här som jag har läst om vet vad de pratar om, ska jag byta till en annan ull eller packa dämparen på ett annat sätt? Just nu är ullen typ vikt på mitten, sedan rullad runt det ihåliga röret i dämparen.
MVH
Det har ju o göra med ljuddämparens och rörets utformande med.
fick precis beslutsångest om jag ska köpa Turbo Kit - Avgassystem (High Quality) eller Turbo Kit - Avgassystem (High Quality) 80cc till min Rieju drac Am5 -02 med portad 70cc
så därför frågar jag här, är det verkligen värt dom extra undra kronorna? blir det mer effekt?
Det optimala vore att göra ett avstämt på grund av att den är portad. Annars skulle jag valt ett rör som är anpassat till 70cc. Tror inte att 80cc röret kommer att lämna sitt fulla register.
Metrakit SP är ett bra rör i detta exempel!
Min kompis ville ha en lite starkare moppe så han tänkte köpa rör.. Han skulle vilja ha bra axx. Vilket rör går finfint till en Derbi DRD Pro 50 SM 07 med bra axx?
Min kompis ville ha en lite starkare moppe så han tänkte köpa rör.. Han skulle vilja ha bra axx. Vilket rör går finfint till en Derbi DRD Pro 50 SM 07 med bra axx?
Mvh Johan!
Gianelli 2T är ett bra rör (som täcker det mesta av registret) till Derbi.
Annars är MK Thrower ett bra val, om han vill ha bra axx!
Mvh Johan!
SKulle rekomendera TK high quality grymt rör med grymt axx. Både jag och 3 av mina vänner kör/kört med det ingen är missnöjd topphastighet runt 90kmh
Röret drar vid ca 6.5k varv varvar upp till runt 12-13k
tja har hittat detta röret för en billig peng ch undrar fall det passar till min yamahadt50 r 04 ? kollade på twostroke.se och fanns inte på min modeel.
men det bör väl ändå passa ?
passar ju till andra modeller med AM6 motor på. http://twostroke.se/product.asp?product=11003
Malossi MHR Supermoto
david1996 skrev:tja har hittat detta röret för en billig peng ch undrar fall det passar till min yamahadt50 r 04 ? kollade på twostroke.se och fanns inte på min modeel.
men det bör väl ändå passa ?
passar ju till andra modeller med AM6 motor på. http://twostroke.se/product.asp?product=11003
Malossi MHR Supermoto