Honda Civic passar väl rätt bra in? Inte så motorstark kanskeRopen94 skrev:Vilken bil rekommenderar ni för 30000kr?
1. den ska va benin snål
2 . inte överdrivet stor!
3. Starta i alla väder och inte rosta!
4. ganska stark i motorn och den ska vara någorlunda snygg!
Inte Honda civic rostar? Ett av dem värsta rostburkarna som finns ju.Tuta skrev:Honda Civic passar väl rätt bra in? Inte så motorstark kanskeRopen94 skrev:Vilken bil rekommenderar ni för 30000kr?
1. den ska va benin snål
Men tror inte att du fpr allt det där för 30 000
nehe?Skåningens-handelsbod skrev:Inte Honda civic rostar? Ett av dem värsta rostburkarna som finns ju.Tuta skrev:Honda Civic passar väl rätt bra in? Inte så motorstark kanskeRopen94 skrev:Vilken bil rekommenderar ni för 30000kr?
1. den ska va benin snål
Men tror inte att du fpr allt det där för 30 000
Lotus eliseSkåningens-handelsbod skrev:Äldre japaner överlag råder det rostvarning över. Rost, rost, rost, rost......
Finns ingen bil som inte rostar, man nu inte köper en Delorean. Eller ett pansarfordon, där gör inte lite ytrost så värst mycket.Men dem får man inte för 30 lapp.
Men håll med om att äldre japaner skall man sky som pesten? Dem är riktiga rostlådor.bensinskalle skrev:Lotus eliseSkåningens-handelsbod skrev:Äldre japaner överlag råder det rostvarning över. Rost, rost, rost, rost......
Finns ingen bil som inte rostar, man nu inte köper en Delorean. Eller ett pansarfordon, där gör inte lite ytrost så värst mycket.Men dem får man inte för 30 lapp.( aluminiumkaross ^^ )
Nä men för 30 papp kan du t.ex. köpa en v70-s70, kanske lite för stor för din smak?, men fina, går ganska snålt ( speciellt dieselvarianten, chippad drar dom 0,5l/milen ), och de är väldigt pålitliga bilar
Jo absolutSkåningens-handelsbod skrev:Men håll med om att äldre japaner skall man sky som pesten? Dem är riktiga rostlådor.bensinskalle skrev:Lotus eliseSkåningens-handelsbod skrev:Äldre japaner överlag råder det rostvarning över. Rost, rost, rost, rost......
Finns ingen bil som inte rostar, man nu inte köper en Delorean. Eller ett pansarfordon, där gör inte lite ytrost så värst mycket.Men dem får man inte för 30 lapp.( aluminiumkaross ^^ )
Nä men för 30 papp kan du t.ex. köpa en v70-s70, kanske lite för stor för din smak?, men fina, går ganska snålt ( speciellt dieselvarianten, chippad drar dom 0,5l/milen ), och de är väldigt pålitliga bilar
Än en gång lyckas du att inte svara på en endaste fråga, jag fattar verkligen inte hur du lyckas med något sådant.Skåningens-handelsbod skrev: Blackie är en motorcykel, ingen människa. över 3000 timmars byggtid ger ingen respit om jag skulle göra det, jag har ingen ånger över sådant. Det är bara 14000 kr c:a där med som går åt skogen, men, det är enbart pengar.
Så den kan jag slå sönder totalt om jag vill.
Slår snönder min offroad med, om jag så vill. vad skulle hindra mig? Inte du i alla fall. Det är bara pengar som går åt skogen, och pengar kommer det nya.
Säkerhetsavstånd heter det din ......... . räkna 1001, 1002, 1003.. Lärde du dig aldrig det i trafikskolan? Att man skall hålla motsvarande hastigheten i km i meter distans till framförvarande? avskyr när folk är och slickar en i röven när man kör. Ingen lust att bli nån bilistslusks kuttersmycket i grillen.
Sedan märker jag en sak, du bor inte i förorten och ser skiten där..... Ett år här ute och du hade garanterat ändrat både det ena och det andra i uppfattningar.... Jag lovar!
Jag garanterar att du hade börjat hata vissa apr*var till bilister som inte ens hade fått körkort mitt i sahara-öknen som den kör. Dem är inte ovanliga här ute, jag lovar dig! Och det gäller både infödda svenskar och personer av mångkulturell bakgrund.
du läser som ju fan läser bibeln.Henry skrev:Än en gång lyckas du att inte svara på en endaste fråga, jag fattar verkligen inte hur du lyckas med något sådant.Skåningens-handelsbod skrev: Blackie är en motorcykel, ingen människa. över 3000 timmars byggtid ger ingen respit om jag skulle göra det, jag har ingen ånger över sådant. Det är bara 14000 kr c:a där med som går åt skogen, men, det är enbart pengar.
Så den kan jag slå sönder totalt om jag vill.
Slår snönder min offroad med, om jag så vill. vad skulle hindra mig? Inte du i alla fall. Det är bara pengar som går åt skogen, och pengar kommer det nya.
Säkerhetsavstånd heter det din ......... . räkna 1001, 1002, 1003.. Lärde du dig aldrig det i trafikskolan? Att man skall hålla motsvarande hastigheten i km i meter distans till framförvarande? avskyr när folk är och slickar en i röven när man kör. Ingen lust att bli nån bilistslusks kuttersmycket i grillen.
Sedan märker jag en sak, du bor inte i förorten och ser skiten där..... Ett år här ute och du hade garanterat ändrat både det ena och det andra i uppfattningar.... Jag lovar!
Jag garanterar att du hade börjat hata vissa apr*var till bilister som inte ens hade fått körkort mitt i sahara-öknen som den kör. Dem är inte ovanliga här ute, jag lovar dig! Och det gäller både infödda svenskar och personer av mångkulturell bakgrund.
Det första var menat till dina tidigare inlägg, där du sagt att du är fullt kapabel till att köra in i någon. Det skulle klassas som mordförsök om du har otur.
Vad har säkerhetsavstånd med att du sitter och säger att du kan köra in i folk om de tex kör från polisen? Det har väl inte ett dugg gemensamt.
Hur jag bor är väldig irrelevant till detta ämne. Men om du så gärna vill veta har jag bott på, landet, stad och förort. Så jag vet mycket väl hur det är. Varför klagar du över bilister när du inte ens har körkort? När du sitter och säger att du är fullt kapabel till att köra in i folk?
Den sista som bör klaga är väl du.
(Btw, 3000timmar byggtid och det ser fortfarande ut som det gör? Bra att du tränar iaf.)
hehe en vr6a är nästan vad jag ska haAlsen skrev:Vad ska folket ha för förstabil?
Själv tror jag att jag ska ha en Golf vr6:a. Den verkar liten och smidig, men ändå ha ganska stor motor i förhållande till sin storlek:D. Sen är väl Volkswagen ett märke man kan lita på, eller?
Då får du ha ett lycka till med ditt projekt, hoppas det blir brafax110 skrev:hehe en vr6a är nästan vad jag ska haAlsen skrev:Vad ska folket ha för förstabil?
Själv tror jag att jag ska ha en Golf vr6:a. Den verkar liten och smidig, men ändå ha ganska stor motor i förhållande till sin storlek:D. Sen är väl Volkswagen ett märke man kan lita på, eller?just nu har jag en nästan färdig golf 1 1,6L gti turbo med saab 9000 insprut har nästan 200 hk, sen när jag sommar jobbat i sommar ska jag ta motorn ur en vr6a och sätta i golf 1an
VW är riktigt fina bilar
jadå får se nu te sommarn om ja lyckas tjäna nåra pengarAlsen skrev:Då får du ha ett lycka till med ditt projekt, hoppas det blir brafax110 skrev:hehe en vr6a är nästan vad jag ska haAlsen skrev:Vad ska folket ha för förstabil?
Själv tror jag att jag ska ha en Golf vr6:a. Den verkar liten och smidig, men ändå ha ganska stor motor i förhållande till sin storlek:D. Sen är väl Volkswagen ett märke man kan lita på, eller?just nu har jag en nästan färdig golf 1 1,6L gti turbo med saab 9000 insprut har nästan 200 hk, sen när jag sommar jobbat i sommar ska jag ta motorn ur en vr6a och sätta i golf 1an
VW är riktigt fina bilar
Tråkigt att höra, men ett tips är att börja med något som är mer lämpligt som första bil. Köp Tex en nyare Audi A3 med en helt ok motor istället. Den är säker och pålitlig samt att den går att köra året runt med.beno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
Jepp de är bättre helt klart. Slösa inte bort pengarna på att köpa en svindyr bil heller, de är bättre att spara, köp fonder och tänk på framtiden. Jag lovar, du kommer ha massor av nytta av det i framtidenHenry skrev:Tråkigt att höra, men ett tips är att börja med något som är mer lämpligt som första bil. Köp Tex en nyare Audi A3 med en helt ok motor istället. Den är säker och pålitlig samt att den går att köra året runt med.beno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
Jag vet hur det är då min pappa gick bort för några år sedan... beklagar verkligen!beno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
beklagarbeno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
Toyota Supra Mkiv finns som vänsterstyrd också. Men ja, det är lite knepigare då vi har högertrafik i Sverige. Förvisso en vanesak men omkörningar kan vara riktigt jobbiga att genomföra, ja.erik_94 skrev: beklagarmen har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
Köp absolut inte en A4 med 6a. Drar mycket bensin (Även Olja) och är allmänt dyra i drift. Satsa på en 1.8T istället.Tomaz skrev:Ska köpa min "första bil" nu till våren, blir en Audi A4 1.8L Turbo eller en A6 med den större V6 motorn (2,8L) dock är 1.8L motorn mycket bensin snålare så det blir troligtvis den.
Mjo, blir troligtvis 1.8T motorn, dem går nog bra dem med.Henry skrev:Toyota Supra Mkiv finns som vänsterstyrd också. Men ja, det är lite knepigare då vi har högertrafik i Sverige. Förvisso en vanesak men omkörningar kan vara riktigt jobbiga att genomföra, ja.erik_94 skrev: beklagarmen har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
Köp absolut inte en A4 med 6a. Drar mycket bensin (Även Olja) och är allmänt dyra i drift. Satsa på en 1.8T istället.Tomaz skrev:Ska köpa min "första bil" nu till våren, blir en Audi A4 1.8L Turbo eller en A6 med den större V6 motorn (2,8L) dock är 1.8L motorn mycket bensin snålare så det blir troligtvis den.
Tomaz skrev:Mjo, blir troligtvis 1.8T motorn, dem går nog bra dem med.Henry skrev:Toyota Supra Mkiv finns som vänsterstyrd också. Men ja, det är lite knepigare då vi har högertrafik i Sverige. Förvisso en vanesak men omkörningar kan vara riktigt jobbiga att genomföra, ja.erik_94 skrev: beklagarmen har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
lillmkw <3Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck