Bil-Tråden - allt snack om Bilar

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Ropen94
Varnad

Inlägg av Ropen94 »

Vilken bil rekommenderar ni för 30000kr?

1. den ska va benin snål
2 . inte överdrivet stor!
3. Starta i alla väder och inte rosta!
4. ganska stark i motorn och den ska vara någorlunda snygg!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Ropen94 skrev:Vilken bil rekommenderar ni för 30000kr?

1. den ska va benin snål
Honda Civic passar väl rätt bra in? Inte så motorstark kanske :)

Men tror inte att du fpr allt det där för 30 000 :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:

1. den ska va benin snål

Inte Honda civic rostar? Ett av dem värsta rostburkarna som finns ju. :evil:
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
jimmie93
TSR Tjockisen
Kontakt:

Inlägg av jimmie93 »

Skåningens-handelsbod skrev:
Tuta skrev:

1. den ska va benin snål

Inte Honda civic rostar? Ett av dem värsta rostburkarna som finns ju. :evil:
nehe?
Till compact Projektet

säljer ram/motor delar till ciao/Bravo/Baghee/compact/sachs
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Äldre japaner överlag råder det rostvarning över. Rost, rost, rost, rost......
Finns ingen bil som inte rostar, man nu inte köper en Delorean. Eller ett pansarfordon, där gör inte lite ytrost så värst mycket.Men dem får man inte för 30 lapp.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Skåningens-handelsbod skrev:Äldre japaner överlag råder det rostvarning över. Rost, rost, rost, rost......
Finns ingen bil som inte rostar, man nu inte köper en Delorean. Eller ett pansarfordon, där gör inte lite ytrost så värst mycket.Men dem får man inte för 30 lapp.
Lotus elise ;) ( aluminiumkaross ^^ )

Nä men för 30 papp kan du t.ex. köpa en v70-s70, kanske lite för stor för din smak?, men fina, går ganska snålt ( speciellt dieselvarianten, chippad drar dom 0,5l/milen ), och de är väldigt pålitliga bilar ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

bensinskalle skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Äldre japaner överlag råder det rostvarning över. Rost, rost, rost, rost......

Nä men för 30 papp kan du t.ex. köpa en v70-s70, kanske lite för stor för din smak?, men fina, går ganska snålt ( speciellt dieselvarianten, chippad drar dom 0,5l/milen ), och de är väldigt pålitliga bilar ;)
Men håll med om att äldre japaner skall man sky som pesten? Dem är riktiga rostlådor.

f.ö. vad tänker gubben med? han kläcker ur sig att jag skulle köra den röda härken och tvätta den och sedan vaxa den??? Jag som inte har körkort?? I en avställd bil??? Totalt sett c:a 0,8-1 km.
Det kommer att aldrig ske, glöm det. Det skall han få skrivet på nosen, om han inte lyssnar på annat sätt, en avställd bil får inte ens bogseras utan att minst axeln har lyfts från marken, att sedan köra en??? I HELVETE DET SKER!

Räcker att Blue gick en säsong oavsiktligt avställd men försäkrad, upptäckte det till hösten..... fy fan om polisen hade kollat den. Kommer aldrig mer att ske, någonsin!! Oavsett fordon!!
Senast redigerad av nippertippan den 30 december 2009, 20:25, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Skåningens-handelsbod skrev:
bensinskalle skrev:

Men håll med om att äldre japaner skall man sky som pesten? Dem är riktiga rostlådor.
Jo absolut ;) Man ser ju tecknen på skroten, de står 30 år gamla volvovagnar där, och 10 år gamla japanare
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

har en 745:a -91:a grå för 8000kr :wink: nästa ingen rost
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Re: Börjar bli riktigt heligt förbannad nu.

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev: Blackie är en motorcykel, ingen människa. över 3000 timmars byggtid ger ingen respit om jag skulle göra det, jag har ingen ånger över sådant. Det är bara 14000 kr c:a där med som går åt skogen, men, det är enbart pengar.
Så den kan jag slå sönder totalt om jag vill.
Slår snönder min offroad med, om jag så vill. vad skulle hindra mig? Inte du i alla fall. Det är bara pengar som går åt skogen, och pengar kommer det nya.

Säkerhetsavstånd heter det din ......... . räkna 1001, 1002, 1003.. Lärde du dig aldrig det i trafikskolan? Att man skall hålla motsvarande hastigheten i km i meter distans till framförvarande? avskyr när folk är och slickar en i röven när man kör. Ingen lust att bli nån bilistslusks kuttersmycket i grillen.

Sedan märker jag en sak, du bor inte i förorten och ser skiten där..... Ett år här ute och du hade garanterat ändrat både det ena och det andra i uppfattningar.... Jag lovar!
Jag garanterar att du hade börjat hata vissa apr*var till bilister som inte ens hade fått körkort mitt i sahara-öknen som den kör. Dem är inte ovanliga här ute, jag lovar dig! Och det gäller både infödda svenskar och personer av mångkulturell bakgrund.
Än en gång lyckas du att inte svara på en endaste fråga, jag fattar verkligen inte hur du lyckas med något sådant.
Det första var menat till dina tidigare inlägg, där du sagt att du är fullt kapabel till att köra in i någon. Det skulle klassas som mordförsök om du har otur.

Vad har säkerhetsavstånd med att du sitter och säger att du kan köra in i folk om de tex kör från polisen? Det har väl inte ett dugg gemensamt.

Hur jag bor är väldig irrelevant till detta ämne. Men om du så gärna vill veta har jag bott på, landet, stad och förort. Så jag vet mycket väl hur det är. Varför klagar du över bilister när du inte ens har körkort? När du sitter och säger att du är fullt kapabel till att köra in i folk?
Den sista som bör klaga är väl du.

(Btw, 3000timmar byggtid och det ser fortfarande ut som det gör? Bra att du tränar iaf.)
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Re: Börjar bli riktigt heligt förbannad nu.

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Blackie är en motorcykel, ingen människa. över 3000 timmars byggtid ger ingen respit om jag skulle göra det, jag har ingen ånger över sådant. Det är bara 14000 kr c:a där med som går åt skogen, men, det är enbart pengar.
Så den kan jag slå sönder totalt om jag vill.
Slår snönder min offroad med, om jag så vill. vad skulle hindra mig? Inte du i alla fall. Det är bara pengar som går åt skogen, och pengar kommer det nya.

Säkerhetsavstånd heter det din ......... . räkna 1001, 1002, 1003.. Lärde du dig aldrig det i trafikskolan? Att man skall hålla motsvarande hastigheten i km i meter distans till framförvarande? avskyr när folk är och slickar en i röven när man kör. Ingen lust att bli nån bilistslusks kuttersmycket i grillen.

Sedan märker jag en sak, du bor inte i förorten och ser skiten där..... Ett år här ute och du hade garanterat ändrat både det ena och det andra i uppfattningar.... Jag lovar!
Jag garanterar att du hade börjat hata vissa apr*var till bilister som inte ens hade fått körkort mitt i sahara-öknen som den kör. Dem är inte ovanliga här ute, jag lovar dig! Och det gäller både infödda svenskar och personer av mångkulturell bakgrund.
Än en gång lyckas du att inte svara på en endaste fråga, jag fattar verkligen inte hur du lyckas med något sådant.
Det första var menat till dina tidigare inlägg, där du sagt att du är fullt kapabel till att köra in i någon. Det skulle klassas som mordförsök om du har otur.

Vad har säkerhetsavstånd med att du sitter och säger att du kan köra in i folk om de tex kör från polisen? Det har väl inte ett dugg gemensamt.

Hur jag bor är väldig irrelevant till detta ämne. Men om du så gärna vill veta har jag bott på, landet, stad och förort. Så jag vet mycket väl hur det är. Varför klagar du över bilister när du inte ens har körkort? När du sitter och säger att du är fullt kapabel till att köra in i folk?
Den sista som bör klaga är väl du.

(Btw, 3000timmar byggtid och det ser fortfarande ut som det gör? Bra att du tränar iaf.)
du läser som ju fan läser bibeln.
JAG HÅLLER MINA AVSTÅND! så jag följer lagen, läs ovan i mitt tidigare inlägg ovan....
Citerar:

"f.ö. vad tänker gubben med? han kläcker ur sig att jag skulle köra den röda härken och tvätta den och sedan vaxa den??? Jag som inte har körkort?? I en avställd bil??? Totalt sett c:a 0,8-1 km.
Det kommer att aldrig ske, glöm det. Det skall han få skrivet på nosen, om han inte lyssnar på annat sätt, en avställd bil får inte ens bogseras utan att minst en axeln har lyfts från marken, att sedan köra en??? I HELVETE DET SKER!

Räcker att Blue gick en säsong oavsiktligt avställd men försäkrad, upptäckte det till hösten..... fy fan om polisen hade kollat den. Kommer aldrig mer att ske, någonsin!! Oavsett fordon!!"

Har just nu inte ens ens cykel i trafik just nu, mopederna står avställda, TZR:en kommer att skrotas/försvinna för alltid.
Kommer inte att ha ett enda fordon i bruk under 2010-2013 då det skall tas körkort påstås det och jag räknar med runt 3 år och c:a 35000 kr innan kortet är i handen. är själv en ännu sämre apr*v än 10 förare här ute bakom en bilratt så varför jag tvingas ta körkort just för bil fattar jag ej.

Anser mig själv vara överdjävligt farlig bakom ratten och t.o.m. en hibernalar-patient är en bättre bilförare än vad jag är.

Kommer nog att ta lite day off från ganska mycket snart då det troligen blir att ta B(ög)-kortet och känner jag mig själv är det en process på ungefär tre år och 10.000-tals kronor innan det är klart. Räknar inte med under 35000 kr. Tar lång tid att banka in den akademiska teorin som det numera är med teoriprovet, och göteborgs övernitiska inspektörer som har som policy att man skall köra upp minst tre gånger innan dem släpper igenom någon, och gillar dem inte någon så släpper dem aldrig igenom den personen.
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

Vad ska folket ha för förstabil?
Själv tror jag att jag ska ha en Golf vr6:a. Den verkar liten och smidig, men ändå ha ganska stor motor i förhållande till sin storlek:D. Sen är väl Volkswagen ett märke man kan lita på, eller? :?
Stage6 in my heart <3
NRG POWER <3
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

själv drömmer man omen vw corrado vr6 :D tycker domär sjukt fina<3
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

erik_94 skrev:själv drömmer man omen vw corrado vr6 :D tycker domär sjukt fina<3
Indeed :)
Stage6 in my heart <3
NRG POWER <3
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Alsen skrev:Vad ska folket ha för förstabil?
Själv tror jag att jag ska ha en Golf vr6:a. Den verkar liten och smidig, men ändå ha ganska stor motor i förhållande till sin storlek:D. Sen är väl Volkswagen ett märke man kan lita på, eller? :?
hehe en vr6a är nästan vad jag ska ha :P just nu har jag en nästan färdig golf 1 1,6L gti turbo med saab 9000 insprut har nästan 200 hk, sen när jag sommar jobbat i sommar ska jag ta motorn ur en vr6a och sätta i golf 1an :) VW är riktigt fina bilar :)
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

fax110 skrev:
hehe en vr6a är nästan vad jag ska ha :P just nu har jag en nästan färdig golf 1 1,6L gti turbo med saab 9000 insprut har nästan 200 hk, sen när jag sommar jobbat i sommar ska jag ta motorn ur en vr6a och sätta i golf 1an :) VW är riktigt fina bilar :)
Då får du ha ett lycka till med ditt projekt, hoppas det blir bra :)
Stage6 in my heart <3
NRG POWER <3
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Alsen skrev:
fax110 skrev:
Då får du ha ett lycka till med ditt projekt, hoppas det blir bra :)
jadå får se nu te sommarn om ja lyckas tjäna nåra pengar :) lycka till själv
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

själv är jag sugen på en BMW 320i :D dock en lite älre som kostar vid 20k, sjuk fina med svarta fälgar och lite små stayling :]
vad tror ni om de? :)

( är inte ens 16 så är absolut inte säker änn :P)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

glöm inte att ha pengar över till försäkring och skatt ;)
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Min första bil blir väl en volvo 850 T5 eller en S70 T5 :D
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

bensinskalle skrev:glöm inte att ha pengar över till försäkring och skatt ;)
Bra tips, det hade jag inte en tanke på ;)
Stage6 in my heart <3
NRG POWER <3
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av beno »

själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

beno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
Tråkigt att höra, men ett tips är att börja med något som är mer lämpligt som första bil. Köp Tex en nyare Audi A3 med en helt ok motor istället. Den är säker och pålitlig samt att den går att köra året runt med.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
beno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
Tråkigt att höra, men ett tips är att börja med något som är mer lämpligt som första bil. Köp Tex en nyare Audi A3 med en helt ok motor istället. Den är säker och pålitlig samt att den går att köra året runt med.
Jepp de är bättre helt klart. Slösa inte bort pengarna på att köpa en svindyr bil heller, de är bättre att spara, köp fonder och tänk på framtiden. Jag lovar, du kommer ha massor av nytta av det i framtiden ;)
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Jag vet hur det är då min pappa gick bort för några år sedan... beklagar verkligen!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

beklagar :( men har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Ska köpa min "första bil" nu till våren, blir en Audi A4 1.8L Turbo eller en A6 med den större V6 motorn (2,8L) dock är 1.8L motorn mycket bensin snålare så det blir troligtvis den. :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

erik_94 skrev: beklagar :( men har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
Toyota Supra Mkiv finns som vänsterstyrd också. Men ja, det är lite knepigare då vi har högertrafik i Sverige. Förvisso en vanesak men omkörningar kan vara riktigt jobbiga att genomföra, ja.
Tomaz skrev:Ska köpa min "första bil" nu till våren, blir en Audi A4 1.8L Turbo eller en A6 med den större V6 motorn (2,8L) dock är 1.8L motorn mycket bensin snålare så det blir troligtvis den. :)
Köp absolut inte en A4 med 6a. Drar mycket bensin (Även Olja) och är allmänt dyra i drift. Satsa på en 1.8T istället.
PM!

Dtxrider
Elmoped

Inlägg av Dtxrider »

För mig blir det en Subaru :)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Henry skrev:
erik_94 skrev: beklagar :( men har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
Toyota Supra Mkiv finns som vänsterstyrd också. Men ja, det är lite knepigare då vi har högertrafik i Sverige. Förvisso en vanesak men omkörningar kan vara riktigt jobbiga att genomföra, ja.
Tomaz skrev:Ska köpa min "första bil" nu till våren, blir en Audi A4 1.8L Turbo eller en A6 med den större V6 motorn (2,8L) dock är 1.8L motorn mycket bensin snålare så det blir troligtvis den. :)
Köp absolut inte en A4 med 6a. Drar mycket bensin (Även Olja) och är allmänt dyra i drift. Satsa på en 1.8T istället.
Mjo, blir troligtvis 1.8T motorn, dem går nog bra dem med. :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Vill ha en bmw 325 e30 som förstabil :D hoppas jag får råd bara :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Så var det tydligen klart...., R.I.P. S**B.

GM hade bestämt sig att knycka den nya S**ben och byta emblem på den till en Buick.

Allt detta med säljandet har således bara varit tom kuliss, där GM redan från början beslutat att S**b skulle läggas ner.

Det kallas SVEK och BLUFF OCH BEDRÄGERI enligt svensk vokabulär, och kommer att kosta GM genom att kunder kommer att välja annat än GM-bilar däribland jag. Det aldrig någonsin en GM-bil, oavsett år, märke eller modell. Om den är 100 år gammal eller helt ny. No matter what.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Tomaz skrev:
Henry skrev:
Mjo, blir troligtvis 1.8T motorn, dem går nog bra dem med. :)

Chipp = ca 200hk.
PM!

Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög

Inlägg av lillnick3 »

nu jävlar ska 144an lättas. beställde just plastframskärmar,huv å bagagelucka :P hålborrade även kofångarna idag(snyggt som fan) sen nu när lönen kommer blir det 2st sköna sparco stolar :D

Bild
börjar bli riktigt mysigt ;) dock ska varvräknaren bytas ut
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Lillnick..

Ryck bort dom där stora mätarna så spar du 3kg till... :oops: :roll:
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Skriv svar