Derbi_senda93 skrev:Tror detta blir blir årets trådlyft men wtf![]()
Vet att det finns många kompetenta killar här som kan mycket om träning, behöver er hjälp
Har lyckats samla på mig lite fett runt magen och vill bli av med det. Gymmar 3ggr i veckan - måndag, onsdag & fredag. Skulle kunna klämma in en dag till.
Vill gärna ha bort det runt magen och undrar vad det bästa är. Springa hemma? Äta något tillskott samtidigt? Vill även öka i muskelmassa, framförallt på överkroppen. Något bra kosttillskott för det? Typ Whey 80?
Tacksam för svar!
Om du vill gå ner i vikt så är ju det bästa att du sattsar mer på kondition än på styrka, det är då kilorna rasar.
Tänk även på vad du äter.
Om du vill bygga muskler så är det nästan tvärt om.
Ett litet trick jag gör när jag tränar är att jag tar typ 1 månad på vintern och en månad på sommaren då jag äter upp mig ( jag menar riktigt njuter av livet och moffar chips, äter mycket och allt möjligt sådant skit).
Det gör då att när jag väll sätter igång med träningen så har jag en del hull att bygga på och då kan träningen effektiviseras lite.
Lyckades även skriva en hel del har nedanför ochså då jag fick lite ryck då jag läste igenom en del sidor på den här tråden:P
Att tänka på!:
Det misstag många gör (även de som skriver på denna tråden) är att de tror att de kan gå till gymmet, ta den tyngsta vikten de klarar, pumpa snabbt som fan, käka lite pulver och sedan förväntar de sig att de ska bli "biff".
Bra träning är när man tränar med jämna mellanrum så att kroppen hinner återhämta sig.
Att man äter rätt HELA TIDEN, det ska vara mycket grönt, kött, pasta och även fet mat ( då menar jag nytigt fett).Men man ska också tänka på att man inte ska äta mer än vad man förbränner under träningen.
Ta inte den tyngsta vikten du klarar, då hinner inte kroppen börja arbeta innan du blir trött. Det är bättre att du tar lite lättare vikter och orkar mer!
Ge fan i alla jävla konstprepparat och sådant skit, det är bara för folk som inte har orken att träna på riktigt och försöker "boosta" sig själva genom att göra så lite som möjligt.
När du tränar ska du inte heller pumpa snabbt utan du ska ta det lungt och göra långsamma rörelser för det är då musklerna får jobba riktigt ordentligt och det är även då man bygger muskler på rigktigt!
Vill även påpeka att alla ni killar som inte har fyllt 16 bör ta det lugnt med träninen. Det finns faktigt en annledning till att de flessta gym inte tillåter att folk under 16 inte får träna hoss dem och det är att ens kropp inte är fullt utveckald innan dess (oftast) och om man tränar vid yngre ålder så riskerar man att skada kroppen och även ska kan man "stanna" i växten eftersom att kroppen kommer i obalans.
Så om ni känner er "spinkiga" eller "feta" så får ni ha i baktanke att ni inte är "fullt" utveckalde än och inte ens kommer kunna bli någon satans biff för än ni är utveklade. Det kommer bara se ut som att ni har några extra rader med revben och någon lite konstig kula på era små armar.
Jag försöker inte vara dömmande mot någon men ni ska tänka på att ni inte behöver stressa.
Ni har minnst 60 år kvar av era liv till att ragga brudar( senare blir det väll "tanter") och se coola ut.
Lite överkurs men jag tyckte att en del behövde veta detta.