Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

Derbi_senda93 skrev:Tror detta blir blir årets trådlyft men wtf :lol:
Vet att det finns många kompetenta killar här som kan mycket om träning, behöver er hjälp ;)

Har lyckats samla på mig lite fett runt magen och vill bli av med det. Gymmar 3ggr i veckan - måndag, onsdag & fredag. Skulle kunna klämma in en dag till.
Vill gärna ha bort det runt magen och undrar vad det bästa är. Springa hemma? Äta något tillskott samtidigt? Vill även öka i muskelmassa, framförallt på överkroppen. Något bra kosttillskott för det? Typ Whey 80?

Tacksam för svar! ;)

Om du vill gå ner i vikt så är ju det bästa att du sattsar mer på kondition än på styrka, det är då kilorna rasar.
Tänk även på vad du äter.

Om du vill bygga muskler så är det nästan tvärt om.

Ett litet trick jag gör när jag tränar är att jag tar typ 1 månad på vintern och en månad på sommaren då jag äter upp mig ( jag menar riktigt njuter av livet och moffar chips, äter mycket och allt möjligt sådant skit).
Det gör då att när jag väll sätter igång med träningen så har jag en del hull att bygga på och då kan träningen effektiviseras lite.

Lyckades även skriva en hel del har nedanför ochså då jag fick lite ryck då jag läste igenom en del sidor på den här tråden:P

Att tänka på!:

Det misstag många gör (även de som skriver på denna tråden) är att de tror att de kan gå till gymmet, ta den tyngsta vikten de klarar, pumpa snabbt som fan, käka lite pulver och sedan förväntar de sig att de ska bli "biff".

Bra träning är när man tränar med jämna mellanrum så att kroppen hinner återhämta sig.

Att man äter rätt HELA TIDEN, det ska vara mycket grönt, kött, pasta och även fet mat ( då menar jag nytigt fett).Men man ska också tänka på att man inte ska äta mer än vad man förbränner under träningen.

Ta inte den tyngsta vikten du klarar, då hinner inte kroppen börja arbeta innan du blir trött. Det är bättre att du tar lite lättare vikter och orkar mer!

Ge fan i alla jävla konstprepparat och sådant skit, det är bara för folk som inte har orken att träna på riktigt och försöker "boosta" sig själva genom att göra så lite som möjligt.

När du tränar ska du inte heller pumpa snabbt utan du ska ta det lungt och göra långsamma rörelser för det är då musklerna får jobba riktigt ordentligt och det är även då man bygger muskler på rigktigt!

Vill även påpeka att alla ni killar som inte har fyllt 16 bör ta det lugnt med träninen. Det finns faktigt en annledning till att de flessta gym inte tillåter att folk under 16 inte får träna hoss dem och det är att ens kropp inte är fullt utveckald innan dess (oftast) och om man tränar vid yngre ålder så riskerar man att skada kroppen och även ska kan man "stanna" i växten eftersom att kroppen kommer i obalans.

Så om ni känner er "spinkiga" eller "feta" så får ni ha i baktanke att ni inte är "fullt" utveckalde än och inte ens kommer kunna bli någon satans biff för än ni är utveklade. Det kommer bara se ut som att ni har några extra rader med revben och någon lite konstig kula på era små armar.
Jag försöker inte vara dömmande mot någon men ni ska tänka på att ni inte behöver stressa.
Ni har minnst 60 år kvar av era liv till att ragga brudar( senare blir det väll "tanter") och se coola ut.

Lite överkurs men jag tyckte att en del behövde veta detta.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

MartenRRX skrev:
Derbi_senda93 skrev:Tror detta blir blir årets trådlyft men wtf :lol:
Vet att det finns många kompetenta killar här som kan mycket om träning, behöver er hjälp ;)

Har lyckats samla på mig lite fett runt magen och vill bli av med det. Gymmar 3ggr i veckan - måndag, onsdag & fredag. Skulle kunna klämma in en dag till.
Vill gärna ha bort det runt magen och undrar vad det bästa är. Springa hemma? Äta något tillskott samtidigt? Vill även öka i muskelmassa, framförallt på överkroppen. Något bra kosttillskott för det? Typ Whey 80?

Tacksam för svar! ;)
Om du vill bli av med fett ska du springa mycket och äta riktigt bra jag har tränat nästan varenda dag i många års tid nu och jag kan säga att man mår bäst av att att springa och jag tycker att det ger bäst resultat.

Annars kan man göra så här för att få en slimmad kropp
1.ät mycket pasta, kolhydrater,proteiner mm
2.bygg upp kroppen mycket gym (detta kör du ett tag)
3.Ut och spring ! gärna intervaller för det ger allra bäst resultat, i alla fall från dom testerna som jag gjort. :D
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Tackar så mycket för det!

Har börjat springa hemma ca 1 mil 3ggr i veckan, alltså de dagar jag inte gymmar. Jag är noga med att äta direkt efter jag tränat, kvittar vilken träning. Men om man ska förbränna fett så är det väl viktigare att man äter ca 2 timmar före man springer typ så man inte för håll så lätt. Kroppen använder ju kolhydrater som bränsle först och övergår sedan till fett, right? Det innebär väl att man kan vänta ett par timmar iaf så att kroppen har förbränt det mesta av kolhydraterna innan så den nästan börjar på fettet direkt?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

vad tror ni ger mest:
att gå 8 km om dagen, eller att springa 4km om dagen?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

DEA!! skrev:vad tror ni ger mest:

Det ger ju olika muskler så det är svårt och säga men, jag vet att du förbränner mer om du är överviktig och går än om du försöker springa.

Men själv så hatar jag och gå för man kommer ju knappt framåt så jag springer om jag tränarna kondition. Fast av erfarenhet så är det ju jobbigare att springa 4 km än att går 8km. Men en sak som du utvecklar när du springer är ju dit flås och hjärta på ett annat sätt mot om du går.

Så det beror på hur du är som individ :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Speedfighter nr 1 skrev:

Det ger ju olika muskler så det är svårt och säga men, jag vet att du förbränner mer om du är överviktig och går än om du försöker springa.

Men själv så hatar jag och gå för man kommer ju knappt framåt så jag springer om jag tränarna kondition. Fast av erfarenhet så är det ju jobbigare att springa 4 km än att går 8km. Men en sak som du utvecklar när du springer är ju dit flås och hjärta på ett annat sätt mot om du går.

haha jag är inte överviktigt, men grejen är den att jag får problem med höften när jag springer, så går hellre pga det! :D
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

DEA!! skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:

haha jag är inte överviktigt, men grejen är den att jag får problem med höften när jag springer, så går hellre pga det! :D
du tränar inte lika mycket när du går som springer, som tidigare sa du förbränner mer fett när du går och tränar kondition när du springer men, om du ska springa spring intervaller du kan köra kort sträcka men många gånger och på typ gräs eller på sidan av vägen där knän och höfter inte tar lika mycket stryk :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Själv så tar man ju 100kg bänkpress och 160 i benpress:D fast jag har tränat ett tag också :)
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Jag har nu tränat i ungefär 7 månader med lite mellanrum då och då! Kör för oftast "seriöst" vad som gäller mig. Gymmar ca 2-3 dagar/veckan när det är som bäst och kommer fortsätta så. Nu strax ska jag inhandla mig "Gainer Pro" för att se om det kommer hjälpa mig lite med vikten och muskelmassan eftersom jag är 1,86 och väger ca, 70-71kg. Själv har jag inte provat mycket maxtyngder men jag vet att innan jag började gymma så bänkade jag 40kg, men inom snar framtid ska jag kolla upp hur mkt jag tar igen. Hoppas att det har gett lite iaf! (a)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av to0b »

RacingTobbe skrev:Jag har nu tränat i ungefär 7 månader med lite mellanrum då och då! Kör för oftast "seriöst" vad som gäller mig. Gymmar ca 2-3 dagar/veckan när det är som bäst och kommer fortsätta så. Nu strax ska jag inhandla mig "Gainer Pro" för att se om det kommer hjälpa mig lite med vikten och muskelmassan eftersom jag är 1,86 och väger ca, 70-71kg. Själv har jag inte provat mycket maxtyngder men jag vet att innan jag började gymma så bänkade jag 40kg, men inom snar framtid ska jag kolla upp hur mkt jag tar igen. Hoppas att det har gett lite iaf! (a)
Du bör kunna bänka det dubbla. Dina beskrivningar om dig själv stämmer in exakt som mig själv. Har dock gymmat lite längre.
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

to0b skrev:
RacingTobbe skrev:Jag har nu tränat i ungefär 7 månader med lite mellanrum då och då! Kör för oftast "seriöst" vad som gäller mig. Gymmar ca 2-3 dagar/veckan när det är som bäst och kommer fortsätta så. Nu strax ska jag inhandla mig "Gainer Pro" för att se om det kommer hjälpa mig lite med vikten och muskelmassan eftersom jag är 1,86 och väger ca, 70-71kg. Själv har jag inte provat mycket maxtyngder men jag vet att innan jag började gymma så bänkade jag 40kg, men inom snar framtid ska jag kolla upp hur mkt jag tar igen. Hoppas att det har gett lite iaf! (a)
Du bör kunna bänka det dubbla. Dina beskrivningar om dig själv stämmer in exakt som mig själv. Har dock gymmat lite längre.
Måste fan testa det sen ! :D Får hoppas att pappa hänger med till gymmet på lördag så han kan hålla imot ifall det blir lite tungt ;D
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Är det någon mer än jag som tar "pre-workout" produkter? Provade "Jack3d" för ett tag sedan. Effekten blev att det började klia i kroppen, humöret för träning ökade samt fokus. dock finns det alltid bieffekter med sådana produkter så jag har bestämt mig för att sluta ta det. berätta gärna om vilka produkter du tar!

jack3d: http://www.bodybuilding.com/store/usp/jacked.html
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

to0b skrev:Är det någon mer än jag som tar "pre-workout" produkter? Provade "Jack3d" för ett tag sedan. Effekten blev att det började klia i kroppen, humöret för träning ökade samt fokus. dock finns det alltid bieffekter med sådana produkter så jag har bestämt mig för att sluta ta det. berätta gärna om vilka produkter du tar!

jack3d: http://www.bodybuilding.com/store/usp/jacked.html
vet inte vad jack3d är men jag kör pepti power WHEY (75% protein).

skör en chake innan träning. ca en halvtimme innan. sen direkt efter träning.

tränar med chema 4-5 gånger dagligen och äter det jag ska :)

funkar för mig iaf.
chriille22
Elmoped

Inlägg av chriille22 »

tjena, om jag vill gå upp i vikt och muskelmassa funkar de hära då,

whey 80 innan träning och gainer pro efter?

samt whey 80 en till gång under dagen ? och självklart med bra kost! skulle det fungera, skulle det ge någon effekt alls?

Tacksam för svar !

MVH
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

chriille22 skrev:tjena, om jag vill gå upp i vikt och muskelmassa funkar de hära då,

whey 80 innan träning och gainer pro efter?

samt whey 80 en till gång under dagen ? och självklart med bra kost! skulle det fungera, skulle det ge någon effekt alls?

Tacksam för svar !

MVH
ger lite effekt. jag kör med proteinpulver. 75% protein ca.

halvtimme innan träning och direkt efter. ökar muskelmassan och man blir lite piggare. jag blir det iaf ;)

sen gör som mamma säger. ät mkt kött så blir du stark! :P

tänk inte så mkt på VAD du äter utan hur mycket! ät mycket mat enligt taldriksmodellen. då öar massan men inte så mkt fett..

ät mkt, mkt protein innan och efter träning är mina råd ;)

en colaburk om dagen förändrar nte resultatet. du får lite mer fett på magen bara :)
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

Inlägg av DenSvartaArken »

Nu när jag läste ktm_danielssons tråd om varför folk lämnar TSR så fick jag lust att dra upp lite gammla trådar ;)

ONT: Jag tränar Tae-Kwon-Do tre gånger i veckan och gymmar lite ibland, fast har inte gjort det på ett tag nu :oops:
Sen så är man ju lite stolt över sig själv när man på idrotten gjorde 55 armhävningar på 1 minut 8) vi hade något sorts fys test.

Och för att hålla tråden i liv...

Hur ofta tränar ni? Och hur tränar ni?
Har du frågar ang. A-Traktor eller Epa-traktor? Fråga mig!
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Okej jag börjar då :wink: Jag tränar hockey 4 dagar i veckan inkl. match. Sen försöker jag att gymma 3 gånger i veckan. Så tränar ungefär 7 dagar i veckan :D
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

DenSvartaArken skrev:Nu när jag läste ktm_danielssons tråd om varför folk lämnar TSR så fick jag lust att dra upp lite gammla trådar ;)

ONT: Jag tränar Tae-Kwon-Do tre gånger i veckan och gymmar lite ibland, fast har inte gjort det på ett tag nu :oops:
Sen så är man ju lite stolt över sig själv när man på idrotten gjorde 55 armhävningar på 1 minut 8) vi hade något sorts fys test.

Tränar hockey med laget 7 ggr veckan, min mentor 2 ggr veckan, lördagar och onsdagar mornar och vissa kvällar gymnastik/skidor. 2 ggr Breakdance/streetdance/popping. sen gym varje dag hemma. Typ så min vecka ser ut hela tiden :) sen blir det mycket skidor också när all snö kommit och cykel på sommarn fast då är det mycket sommar fys med hockeylaget ! :D
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Inlägg av VoxuzZ »

Tränar gym 3-4ggr veckan, sen försöker jag träna kondition iaf 2ggr per vecka.

Jag kör det gamla hederliga, 10 reps 3 set per övning, ibland mer ibland mindre. Fria vikter då, det är helt klart skönare och det det blir inte lika enformigt som maskiner. Kost tillskott kör jag inte än, äter just nu bara mycket kött ägg osv.. :)
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

somlow skrev:
DenSvartaArken skrev:Nu när jag läste ktm_danielssons tråd om varför folk lämnar TSR så fick jag lust att dra upp lite gammla trådar ;)

Tränar hockey med laget 7 ggr veckan, min mentor 2 ggr veckan, lördagar och onsdagar mornar och vissa kvällar gymnastik/skidor. 2 ggr Breakdance/streetdance/popping. sen gym varje dag hemma. Typ så min vecka ser ut hela tiden :) sen blir det mycket skidor också när all snö kommit och cykel på sommarn fast då är det mycket sommar fys med hockeylaget ! :D
Det lät som om du hade fullt upp, men till vintern så blir det fram med skidorna, kommer nog vara i den lokala backen varje dag :D
Användarens profilbild
Stollrich
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stollrich »

Tränade handboll 3ggr/vecka och gymmade en halva av en av träningarna...
Höll på med handboll i ca 9 år slutade i april och har inte gjort något sen dess.

Känns inte bra i kroppen men jag o en kompis ska börja dra till gym så fort som möjligt :)
"Live Hard, Die Young And Leave A Beautiful Corpse"
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

Stollrich skrev:

Höll på med handboll i ca 9 år slutade i april och har inte gjort något sen dess.

Känns inte bra i kroppen men jag o en kompis ska börja dra till gym så fort som möjligt :)
Haha precis, tycker uppehåll kan kännas både bra och dåliga, det bästa är att man bara kan chilla och inte bry sig om att passa tider och så, men det tråkiga är ju när man märker att man inte har tränat :wink:
Användarens profilbild
Stollrich
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stollrich »

DenSvartaArken skrev:
Stollrich skrev:

Haha precis, tycker uppehåll kan kännas både bra och dåliga, det bästa är att man bara kan chilla och inte bry sig om att passa tider och så, men det tråkiga är ju när man märker att man inte har tränat :wink:
jag har inga som helst planer på att börja igen, fastän jag saknar det som fan "(
"Live Hard, Die Young And Leave A Beautiful Corpse"
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

Stollrich skrev:
DenSvartaArken skrev:
Stollrich skrev: Tränade handboll 3ggr/vecka och gymmade en halva av en av träningarna...

jag har inga som helst planer på att börja igen, fastän jag saknar det som fan "(
Nej okej, men att träna överhuvudtaget är bra ;)
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

OT: Och kom igen nu lite hörni, ge lite svar på tal på vad varandra har sagt, det är det som håller tråden i liv och så kommer fler att kolla in på den, det här som vi gör nu är att vi skriver ett eget inlägg sen skiter vi i tråden, det är sånt som gör tråden ointressant, ge den lite kärlek och kolla igenom lite vad andra har skrivit idag så kankse ni hittar nån ni kan få tips av eller ge tips till, tex eller så kan ni bara få prata lite om träning!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Tränade Judo en gång i veckan förut, sen fick jag nått ryggproblem och kunde inte komma till träningarna, sen har det bara uteblivit :P

I sjuan gick jag också på gym en tid, jag tröttnade på mina trådarmar och tänkte bli biff, men efter tre månader såg jag inget resultat förutom att mina magrutor hade försvunnit, så jag sket i det

Från fyran till sjuan red jag också en gång i veckan, deltog i tre ridläger, på två av dem var jag enda killen :roll:

Numera tränar jag typ inget, om jag nån gång tränar består träningen av lite Tunturi-Motocross runt gräsmattan eller en runda i skogen, så mycket mer blir det inte
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Har tränat fotboll och innebandy en gång i tiden. Men eftersom jag spelade i "småsamhälleslag" så dog dom ut i princip, så nu har jag inget med lagsporterna att göra :wink:
Har arbetat hemma på gården i hela mitt liv, styrketränat en kortare tid.
Men nu efter jullovet ska jag dra igång styrketräningen igen, utgångsläge 90kg, 190cm lång! :D
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Jag har snart inte tränat på gymmet på två månader, ska ta studieledigt i 8 månader så då får jag tid att gå upp tidigt på morgonen och vara på gymmet 5 gånger i veckan.
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

Någon som lirar hockey/hockey intresserad?

då kan jag tips er om denna film som består av 4 delar, de är SJUKT bra!

24 7 penguins capitals road to the nhl winter classic
:D
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

babel95 skrev:Någon som lirar hockey/hockey intresserad?

då kan jag tips er om denna film som består av 4 delar, de är SJUKT bra!

24 7 penguins capitals road to the nhl winter classic
:D
Japp spelar hockey ;) Tack för tipset, blir att kolla på den snart :D
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Tränade rättså hårt ett tag, vägde 80kg på 173 cm.

Har lätt för att bygga massa, så alltså lätt att bygga fett med, när ma ninte tränar... :D

Men fick en skada på biceps så gav upp det då, men ska börja nu efter jul då ja inte känt av det alls senaste två månaderna. Då jävlar :twisted: :twisted:
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Tränade simning 2h*6 i veckan, fram tills i somras då jag fick en axel inflamation. Tog då uppehåll sommaren o gymmar nu 4 dagar i veckan istället :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

somlow skrev:
Flera kompisar lirar hockey och dom har fullt upp i stort sett alla dagar i veckan hela året. I alla fall dom som spelar lite mer seriös i U16-elit eller vad det heter :roll:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

har väll slutat träna i stort sett.. gör det någon gång i månaden kanske :)

ska nog börja igen dock :)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

MrAndersson skrev:Tränade simning 2h*6 i veckan, fram tills i somras då jag fick en axel inflamation. Tog då uppehåll sommaren o gymmar nu 4 dagar i veckan istället :)

fett coolt med en till som simmar :D vad hade du för pers samt vilket simsätt var din spec? själv är/ blir man fjäril och bröst simmare q:

Jag simmar 3 ggr i veckan och gymmar 2 ggr i veckan är ca 175 lång och väger ca 66 kg sen tar man bara runt 70 kg i bänkpress /:

(är på mitt sjätte sim år, men har haft ca 2 års uppbehåll men har för ca 3 mån börjat igen :))
Skriv svar