Sida 2 av 3
Postat: 23 december 2008, 16:34
av kallepalle
50 sport e bara onödigt. du kännjer knappt av skilnaden motför orginal. så köp en 70 sport.
Postat: 23 december 2008, 16:35
av mfransson
vill de okcså men då håller den ju inte lika länge + att man får väl mindre sen när jag ska sälja den ?
Postat: 23 december 2008, 16:36
av Daanne
Köp en Airsal 70cc och var nöjd

, Byt självklart munstycke!
Den kommer att hålla om du kör normalt och inte som en dåre och du får inte mindre för moppen
Postat: 23 december 2008, 16:37
av kallepalle
köp en 70cc sport. de e allt jag säger, för du har den väl till gatbruk? och vilket avgasrör har du?
Postat: 23 december 2008, 16:38
av Daanne
Han har gianelli rör och det passar bra till Airsal 70cc

Postat: 23 december 2008, 16:39
av kallepalle
kör på tp 74cc riktigt fin cylinder.
Postat: 23 december 2008, 16:40
av mfransson
aaa kör med den på gatan .. får nog bli 70 iafal , skulle ju va rikigt najs med lite drag

, ska höra med pappa så skickar jag en beställning typ imorn
Postat: 23 december 2008, 16:54
av luddemuregard
OFTA MAN INTE MÄRKER IFALL DEN FÅR FÖR LITE BENSIN !
Postat: 23 december 2008, 17:58
av meanzick
50cc sport, 70cc sport ? Trimmad! same shit

Då borde få lika mycket för den när du säljer den. Vill du inte förlora värde får du köpa en original cylinder (:
Postat: 23 december 2008, 20:10
av mfransson
den har gått skit bra ;s .... a får se vad de blir
Postat: 23 december 2008, 21:02
av bensinskalle
luddemuregard skrev:OFTA MAN INTE MÄRKER IFALL DEN FÅR FÖR LITE BENSIN !
Ibland så märker man inte ett skit... =/ Jag satte på Trimmpipa och öppet filter på min gamla x-treme med originalmunstycke i och den gick finfint... Men ja bytte munstycke direkt efter provturen ändå
Köp helst inte airsal! Airsal har dåliga kolvar mot alla andra, köp barikit istället i så fall ( mycket bättre kvalité och prestanda )
Om du inte vill "trimma" moppen så köper du bara en 50 cc sport för den ger somsagt knappt nån effekt... Det är bättre än att köpa en snordyr originalcylinder
Köper du en barikit sport 70 cc så ska du köpa ett metrakit sp rör eller ett SCR

då kommer din moppe gå framåt, ja lovar

Postat: 26 december 2008, 20:13
av Tomaz
köp inte 50cc om du ändå ska köpa ny cylinder och ska köra trimma, satsa på 70cc

annars kan du ju också skaffa 80cc

Postat: 26 december 2008, 20:16
av wildhorse
bensinskalle skrev:luddemuregard skrev:OFTA MAN INTE MÄRKER IFALL DEN FÅR FÖR LITE BENSIN !
Ibland så märker man inte ett skit... =/ Jag satte på Trimmpipa och öppet filter på min gamla x-treme med originalmunstycke i och den gick finfint... Men ja bytte munstycke direkt efter provturen ändå
Köp helst inte airsal! Airsal har dåliga kolvar mot alla andra, köp barikit istället i så fall ( mycket bättre kvalité och prestanda )
Om du inte vill "trimma" moppen så köper du bara en 50 cc sport för den ger somsagt knappt nån effekt... Det är bättre än att köpa en snordyr originalcylinder
Köper du en barikit sport 70 cc så ska du köpa ett metrakit sp rör eller ett SCR

då kommer din moppe gå framåt, ja lovar

Brukar ta ett par timmar innan dom börjar blöddra.
Hur snabbt kommer den gå med den setupen du sa där?:P
Barikit 70cc
21mm
scr corse
Postat: 26 december 2008, 20:21
av Drac_01
wildhorse skrev:bensinskalle skrev:luddemuregard skrev:OFTA MAN INTE MÄRKER IFALL DEN FÅR FÖR LITE BENSIN !
Ibland så märker man inte ett skit... =/ Jag satte på Trimmpipa och öppet filter på min gamla x-treme med originalmunstycke i och den gick finfint... Men ja bytte munstycke direkt efter provturen ändå
Köp helst inte airsal! Airsal har dåliga kolvar mot alla andra, köp barikit istället i så fall ( mycket bättre kvalité och prestanda )
Om du inte vill "trimma" moppen så köper du bara en 50 cc sport för den ger somsagt knappt nån effekt... Det är bättre än att köpa en snordyr originalcylinder
Köper du en barikit sport 70 cc så ska du köpa ett metrakit sp rör eller ett SCR

då kommer din moppe gå framåt, ja lovar

Brukar ta ett par timmar innan dom börjar blöddra.
Hur snabbt kommer den gå med den setupen du sa där?:P
Barikit 70cc
21mm
scr corse
110-120 men det är ju olika från moppe till moppe oxå, drevning m.m..
Postat: 26 december 2008, 21:22
av bensinskalle
Drac_01 skrev:wildhorse skrev:bensinskalle skrev:
Ibland så märker man inte ett skit... =/ Jag satte på Trimmpipa och öppet filter på min gamla x-treme med originalmunstycke i och den gick finfint... Men ja bytte munstycke direkt efter provturen ändå
Köp helst inte airsal! Airsal har dåliga kolvar mot alla andra, köp barikit istället i så fall ( mycket bättre kvalité och prestanda )
Om du inte vill "trimma" moppen så köper du bara en 50 cc sport för den ger somsagt knappt nån effekt... Det är bättre än att köpa en snordyr originalcylinder
Köper du en barikit sport 70 cc så ska du köpa ett metrakit sp rör eller ett SCR

då kommer din moppe gå framåt, ja lovar

Brukar ta ett par timmar innan dom börjar blöddra.
Hur snabbt kommer den gå med den setupen du sa där?:P
Barikit 70cc
21mm
scr corse
110-120 men det är ju olika från moppe till moppe oxå, drevning m.m..
Ja polarens moppe gjorde ca 115 med airsal, sp o 19 mm fugge, så barikit+SP+21mm blir väl ungefär lika eller bättre

Postat: 26 december 2008, 21:36
av kallepalle
de blir lite bättre. runt 120-125
Postat: 26 december 2008, 21:48
av Riejumrx
115 me 19mm förgasare ?
krävs det inte större...

Postat: 26 december 2008, 21:49
av kallepalle
nej, 19mm duger gott till en sport setup.
Postat: 26 december 2008, 21:53
av Riejumrx
man får inte upp en sport setup i 115

Postat: 26 december 2008, 21:56
av kallepalle
joodå.
Postat: 26 december 2008, 22:01
av Riejumrx
hoppas du driver...
Postat: 26 december 2008, 22:08
av kallepalle
nej. fullt möjligt att få upp en sport setup i 115...
Postat: 26 december 2008, 22:18
av henric92
den ahr värmenypt!
Postat: 26 december 2008, 22:22
av Riejumrx
kallepalle skrev:nej. fullt möjligt att få upp en sport setup i 115...
aldrig !
snälla nån..
Postat: 26 december 2008, 22:45
av Frullen_91
ReijuMrx skrev:kallepalle skrev:nej. fullt möjligt att få upp en sport setup i 115...
aldrig !
snälla nån..
Vet man bara vad man sysslar med så är det fullt möjligt.
Har själv en polare som med sin Rieju lyckades nå 116 km.
Setup:
Arisal 74cc
21mm
Turbokit överliggande mm..
Inga värstingsaker men han lyckades ställa in förgasare rätt så över 110 var inga större problem liksom.
Så wildhorse, runt 110-115 ska nog inte vara några större problem om du vet vad du håller på med
Postat: 27 december 2008, 11:24
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:de blir lite bättre. runt 120-125
Men hallåja sportsetup i 125 km/h ?
Drömm vidare.
ca 105-110
Postat: 27 december 2008, 11:26
av kallepalle
inga problem att få upp en airisal i 110 så en tp/barikit kan man få upp i drygt 120
Postat: 27 december 2008, 11:27
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:inga problem att få upp en airisal i 110 så en tp/barikit kan man få upp i drygt 120
hahahahahaha barakit 70 cc ( sport)
Airsal & barakit har inte stor skillnad på effekten dock har barakit cylindern bättre kvalite.
Vad gör en mhr team cylinder då ?
160 ?
Postat: 27 december 2008, 11:28
av kallepalle
menar inte barikit 70, utan barikit 80 eller tp 74
Postat: 27 december 2008, 11:29
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:menar inte barikit 70, utan barikit 80 eller tp 74
Kod: Markera allt
så barikit+SP+21mm blir väl ungefär lika eller bättre
Så du menar barakit+SP+21 mm förgasare gör 125km/h.
Då kan jag berätta att det krävs en saftig pr setup för att nå dom hastigheterna..
Postat: 27 december 2008, 11:30
av kallepalle
behövs absolut ingen kraftig pr setup för 120-125km/h. då är man helkass på att ställa in förgasarn
Postat: 27 december 2008, 11:32
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:behövs absolut ingen kraftig pr setup för 120-125km/h. då är man helkass på att ställa in förgasarn
Hur fort gör en vass pr setup ?
150 ?
Postat: 27 december 2008, 11:33
av kallepalle
med rätt drev runt 140
Postat: 27 december 2008, 11:34
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:med rätt drev runt 140
hahahahah fucko ...
Vad gör en mhr team ?
170 ?
Postat: 27 december 2008, 11:34
av kallepalle
nej ~150