Sida 2 av 3
Postat: 21 januari 2008, 16:12
av derbi_9205
haha aa xd.. mm okej gört :p ... a ja tjatar på far typ varje dag att ja vill ha cylinder å allt men han ä så jävla sträng han säger att han tar av de å skrotert och ställer undan moppen.. :/ men ja kommer alldrig ge mig å tjata.... !!!
Postat: 21 januari 2008, 16:13
av david92
fortsätt så

men tekniskt sett är den redan trimmad

men inte tillräckligt kanske

Postat: 21 januari 2008, 16:15
av derbi_9205
jo ifs ä den ju det :p men knappast tillräckligt...
Postat: 21 januari 2008, 16:24
av derbi_9205
ingen som har nö gött tips på styling då?? :p
Postat: 21 januari 2008, 16:40
av derbi_9205
en liten undran :p jag ska köpa en sats med munstycken nu med nåra kompisar... vad ska ja ha för typ ungefär 60 - 82 sats ir högre fr ja venne va jag har orginal i min XD.. har inte örkat kolla.. så någon som vet????
Postat: 21 januari 2008, 16:52
av bensinskalle
du har 62 original..... Du har väl användning för munstycken mellan 70-90 ungefär.
Postat: 21 januari 2008, 16:54
av derbi_9205
shyrre..

Postat: 21 januari 2008, 16:57
av derbi_9205
det finns ju bode 5 mm och 6 mm sen olika storlek på de?? vad ska man ha?? xd hehe

Postat: 21 januari 2008, 17:04
av david92
ja som bensin sa xD
hmm komme fan inte ihåg vilken gånga de skulle va :S
6mm skulle ja tippa
styling: ta bort b*gläppen, dekaler, bort me speglarna lr nya, fins massor

Postat: 21 januari 2008, 17:35
av bensinskalle
mm, ja tror de ä 6mm gänga...... Men ta ur ditt munstycke o mät me skjutmått för säkerhets skull
Postat: 21 januari 2008, 19:28
av Henry
6mm är det.
Postat: 21 januari 2008, 21:04
av derbi_9205
shysst med hälpen där....

Postat: 29 januari 2008, 17:05
av david92
orginal äre väl 68 lr 63 tror ja

Postat: 29 januari 2008, 17:24
av Henry
david92 skrev:orginal äre väl 68 lr 63 tror ja

63.
Postat: 3 februari 2008, 20:46
av derbi_9205
okej okej... ja har iaf beställt en munstycke sats nu så äre bara å kolla sen när man byter:p
Postat: 3 februari 2008, 21:30
av bensinskalle
haha, nu har ja skaffat ett Derbi rör som ja ska tömma på skit ^^.
Fårse hur de kommer gå sen, ska testa på kompisens x-treme ^^
Postat: 10 februari 2008, 18:29
av bensinskalle
ehehehe nu har ja gjort de ^^, ja har strypt av rör fan nu ^^
satan va fullt de va me skit xD, inte konstigt att moppen blir slö me originalrör xD
Postat: 10 februari 2008, 18:30
av david92
haha

Postat: 10 februari 2008, 18:45
av derbi_senda00
60-82 räcker gott och väl till din setup , själv kör jag 75 med effekt och öppet luftfilter

Postat: 16 mars 2008, 15:47
av derbi_9205
okej okej men nu äre så att ja ska ha ett effect rör... orginal cylinder äre på å de... någon som har nö bra tips på bra rör som ger bra effect å låter gött..?? :p
Postat: 16 mars 2008, 16:26
av DerbiDriver
Derbi_9205 skrev:okej okej men nu äre så att ja ska ha ett effect rör... orginal cylinder äre på å de... någon som har nö bra tips på bra rör som ger bra effect å låter gött..?? :p
MK Thrower el Gianelli 2T tycker jag du absolut ska välja!
Lycka till!
MVH!
Postat: 16 mars 2008, 16:28
av derbi_9205
mm ja har tänkt på ett mk thrower.. :p så men vad ä bäst mellan de två då? xd heheh

Postat: 16 mars 2008, 17:42
av david92
själv har man ju MK thrower

tkr de inte ä någe större fel i axx o topp på de men gianelli ska va vassare? men de kostar mer

ja rekomenderar inget a dom för ja bara testat thrower
Postat: 16 mars 2008, 17:46
av derbi_9205
jao ja kör nog på thrower har inte så jätte möe pengar heller så.. ska ju ha drev å shit med så kan ju behövas litte pengar te de med :p
Postat: 16 mars 2008, 17:48
av david92
gört, ja köpte MK för hade dåligt me penga p ville trimma fort, de vart röret o ett 53 drev

Postat: 16 mars 2008, 20:51
av adambergquist
Majs skrev:större än orginal

tror de ligger typ 63 i din Senda . men du får testa dig fram ^^ Börja på de största . köp ett munstyckeset =)
68 i 04an
Postat: 16 mars 2008, 20:52
av adambergquist
Majs skrev:Jaaa typ 80+

om du drevar den kan den gå runt 100

nej det kan den inte. inte utan effekt och cylinder
Postat: 16 mars 2008, 22:45
av Joz
Det du kan göra är:
plugga ur avgasröret helt
porta cylindern (går rätt mycket och gör mycket)
ta bort egr ventilen
borra upp förgasaren/ större munstycke
Postat: 16 mars 2008, 23:23
av derbi_9205
okej okej:p ja ska köpa ett mk thrower å dra på ostrypt cdi , drev , munstycke , dra pluggen i luftburken , egr typ.. va kommer de ge. va fort..? å sen när ja sparat ihop mer pengar blire cylinder å vev å förgasare å litte...

Postat: 17 mars 2008, 10:34
av Henry
Derbi_9205 skrev:okej okej:p ja ska köpa ett mk thrower å dra på ostrypt cdi , drev , munstycke , dra pluggen i luftburken , egr typ.. va kommer de ge. va fort..? å sen när ja sparat ihop mer pengar blire cylinder å vev å förgasare å litte...

80.
Postat: 19 mars 2008, 14:51
av derbi_9205
hur många hk och varv antal klarar en orginal vev av? i min Derbi Senda - 05 :p
Postat: 20 mars 2008, 00:04
av derbi_9205
jag har tänkt på en metrakit sp cylinder.. måste ja byta vev då :/...? å sen äre ju så att ja ska köpa ett effect rör å då ska ja ha ett rör te orginal cylindern under tin som ja sparar ihop te värre cylinder å då vill ja ha ett rör som både funkar bra te orginal å typ mk sp sen så ja slipper köpa nytt igen.. tänkte på typ gianelli 2t ir mhr replica supermoto.... å pallar veven med e sp cylinder å ä den bra????

Postat: 20 mars 2008, 07:34
av yamaharidermana
midrace cylindeR?
Postat: 20 mars 2008, 22:22
av derbi_9205
japps
Postat: 21 mars 2008, 01:47
av derbi_9205
hmm kolla här denna setup blire ja kör gianelli 2t å har så ja sparar ihop te cylinder å då tänkte jag på en metrakit sp cylinder me typ 21mm förgasare.. behöver jag ha vev då..? för ja vill fan inte byta vev :/ de e drygt.. å då blire de sakerna blir de bra?