aerox vs speedfight?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
eneqvist
Elmoped

Inlägg av eneqvist »

haha sant !
746 stunters.
Skräpmoped
Elmoped

Inlägg av Skräpmoped »

Peugeots nya motorer är helt klart bra, på många punkter bättre än minarellis liggande. Det som talar mot peugeot däremot är att de krånglar till allting i onödan med en massa småpill och egenheter hit o dit. Typiskt franskt alltså.
Minarelli är enkelheten själv och man klyver motorn, byter lager, vev och variator samt monterar drivlinan på moppen på en eftermiddag. Det som talar emot minarelli är att de är lite underdimensionerade i vevlagret och att ramlagren kanske inte är av så hög kvalitet. I bland glappar dem innan 1000 mil på en otrimmad 45km/h moppe.

Men det är ingenting man behöver bry sig om i normala fall. Bygger man däremot en varvvillig motor med hög kompression måste man byta vevparti om man inte vill riskera ett obehagligt ras.

Peugeots vevparti är av bättre kvalitet, men jag tror å andra sidan inte att folk med "värre" trim kör med standardvev ändå... men men...

Liggande minarelli och nya liggande peugeot är enligt mig de bästa motorerna som finns just nu. Minarelli spöar peugeot med att det finns enormt mycket andraparts delar till dem, men det kommer snart att jämna ut sig!
Allt går att räjsa.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

alltså jag tror inte det finns något som klår en minarelli inu det kommer nog ta en del forskning för att få det :D
Låst