Trimmad rejieu drac går dåligt.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

MosbrickaN skrev:
SNODDAS15 skrev:
MosbrickaN skrev:
Jag blåse ur alla munstycken. och gjorde rent förgasaren. Rengjorde filtret också. Moppen går fortfarande lika dåligt och nu orkar den knappt framåt.
För nu fick den ännu mer syre... Bestycka om förgasaren så blir det bra. Det är ingen original förgasare
Hur vet du att ddet inbte är en org förgasare?? Han i annonsen sa att det va 14,5cm org förgasare och jag tror att han vet vad som är rätt på sin egen moppe!
antagligen original från en Derbi då dom har det, men inte Rieju dracs original. här har du några guider som kan hjälpa http://www.twostrokerider.se/stall-in-d ... are-moped/
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

SNODDAS15 skrev:
MosbrickaN skrev:
SNODDAS15 skrev: För nu fick den ännu mer syre... Bestycka om förgasaren så blir det bra. Det är ingen original förgasare
Hur vet du att ddet inbte är en org förgasare?? Han i annonsen sa att det va 14,5cm org förgasare och jag tror att han vet vad som är rätt på sin egen moppe!
antagligen original från en Derbi då dom har det, men inte Rieju dracs original. här har du några guider som kan hjälpa http://www.twostrokerider.se/stall-in-d ... are-moped/

Jag har en Rieju drac och ingen Derbi. Kan du inte läsa eller? Min drac har 14.5cm org.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

MisterDT50R skrev:
MosbrickaN skrev:
SNODDAS15 skrev: därför den ska bestyckas om...
Hur gör man det?
Borde du verkligen hålla på med mopeder?

Du byter munstycket/erna i förgasaren
Han vill köra moped men inte mecka med den, han har en allvarlig sjukdom som gör att han inte kan tänka rätt. Han fick den när han var liten och blev tappad i golvet. Därför han är lite trög.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

MosbrickaN skrev:
SNODDAS15 skrev:
MosbrickaN skrev: Har jag entydigt på det? hört talas om google? testa det...

Jag har en Rieju drac och ingen Derbi. Kan du inte läsa eller? Min drac har 14.5cm org.
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

MosbrickaN skrev:
SNODDAS15 skrev:
MosbrickaN skrev: Har jag entydigt på det? hört talas om google? testa det...

Har jag entydigt det? hört talas om google? testa det...
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

Persson97 skrev:man får inte dubbelposta snoddas, reglerna kan du med hitta på google. ;)

han menar att någon kan ha tagit en förgasare och satt dit på din drac ;)
Och det bryr sig nån om längre? Tror du jag gjorde det med vilje genom att skicka ett tomt?
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
Dt50r-08
Elmoped

Inlägg av Dt50r-08 »

asså du kanske ska ha lite bättre attityd och lyssna på de kan något och du ska nog inte saga att andra inte kan läsa när du först skriver att moppen är lättstartad och sen skriver att den är svårstartad och dessutom tvivlar jag starkt på att du har en 14.5 CENTIMETERS förgasare du kanske menar millimeter?. Det låter som du måste ställa in din förgasare.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

SNODDAS15 skrev:
Persson97 skrev:man får inte dubbelposta snoddas, reglerna kan du med hitta på google. ;)

Och det bryr sig nån om längre? Tror du jag gjorde det med vilje genom att skicka ett tomt?
tycker bara att om du inte klarar av att svara i en tråd utan att dampa så kan du låta bli, killen är ny och jävulskt okunnig, så skit i honom eller hjälp honom?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

Persson97 skrev:
SNODDAS15 skrev:

tycker bara att om du inte klarar av att svara i en tråd utan att dampa så kan du låta bli, killen är ny och jävulskt okunnig, så skit i honom eller hjälp honom?
Jag har hjälpt han, han ifrågasätter uppenbar fakta...

Inget mot dig Persson97 :)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

SNODDAS15 skrev:
Persson97 skrev:
SNODDAS15 skrev: Och det bryr sig nån om längre? Tror du jag gjorde det med vilje genom att skicka ett tomt?

Jag läste på förgasaren och det står dellerto 21 på den. Är det rätt förgasare till min moppe?
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

MosbrickaN skrev:
SNODDAS15 skrev:
Persson97 skrev:tycker bara att om du inte klarar av att svara i en tråd utan att dampa så kan du låta bli, killen är ny och jävulskt okunnig, så skit i honom eller hjälp honom?

Jag läste på förgasaren och det står dellerto 21 på den. Är det rätt förgasare till min moppe?
Den ser inte alls ut som en org dellorto eller ens sendas org, flottörhuset är ju av silverfärgat/stål och har sån där skruvlock till trotteln, ser ut som en sån däringa PWK förgasare tycker ja

är det 21 mm kan man ju säga att det är ganska för stort, enklaste är ju bara att du mäter

Hockey VM-Final nu skit i det här! :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Lägg av att tjafsa för fan.

Okej, Rieju Drac har 12mm förgasare original, och Derbi Senda har 14mm. Så, har alla förstått? Lägg av att tjafsa om det nu! Det kommer inte hjälpa ts att få ordning på sin moped genom att gnälla om att han inte vet vad som är original.

Trådskapare, hur gjorde du rent luftfiltret? Steg för steg.
Går moppen bättre eller sämre på högvarv om du lägger i choken?
Vad hade du för storlek på huvudmunstycket, om du kollade det?
Har moppen gått bra i din ägo? Har du själv kunnat mäta upp den till högre hastighet än vad du får ut nu?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

Moppen gick mycket fortare i början sen blev den liksom slöare och segare när jag var ute och körde.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

SNODDAS15 skrev:
Persson97 skrev:
SNODDAS15 skrev: Och det bryr sig nån om längre? Tror du jag gjorde det med vilje genom att skicka ett tomt?

vet, då är det bättre att skita i dom :)
Inget emot dig heller :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

Hejsan. hällde i ca 1 liter olja i tanken för att den verkade gå snålt nu går det riktigt dåligt så undrar om den kan ha skurit?
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

1 liter olja ? :?: Jag brukar ha 2-4dl olja i 10l bensin. Din tank rymmer 1,2l. Om det var fulltankat skulle man då haft i cirka 3cl olja. Du hade i 1l olja = 100cl olja. Inte konstigt att den går dålig. Försök inte att starta den ! Häll ur all bensin och häll i rätt mängd olja !
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

Speedway skrev:1 liter olja ? :?: Jag brukar ha 2-4dl olja i 10l bensin. Din tank rymmer 1,2l. Om det var fulltankat skulle man då haft i cirka 3cl olja. Du hade i 1l olja = 100cl olja. Inte konstigt att den går dålig. Försök inte att starta den ! Häll ur all bensin och häll i rätt mängd olja !

Jag hade i ca 4 liter bensin och 1 liter olja. Är det inte rätt? Måste jag tömma allt kan jag inte bara köra och sen hälla i rätt mängd olja?
Dt50r-08
Elmoped

Inlägg av Dt50r-08 »

Du har hällt i cirka 20% man ska ha 2-3% tror jag
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

HAHAHAHAHAHAVAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ledsen men va? tyckte du ens det kändes rätt? 20% olja lät bra tyckte du? lycka till att få den motorn gå igen...
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

Har nu tömt ur bensinen och hält i ca 2dl Moppen startar men lite svårstartad och lika slö... Vad kan vara fel??
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Kolla om du har fått bensin i ljudröret, kan förstöra rätt mycket. Annars kan startvajern vara av.
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Är du säker på att den är slö ? Du kanske bara har vant dig med effekten ? :P
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Speedway skrev:Är du säker på att den är slö ? Du kanske bara har vant dig med effekten ? :P
Hastigheten har ju sänkts, han skrev att den gick 102 från början och att den bara går 85 nu.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

SNODDAS15 skrev:
MosbrickaN skrev:
CaToXXo skrev: Blåste du ur alla munstycken så att allt säkert är fritt? Och ditt luftfilter såg inge vidare ut.

Jag blåse ur alla munstycken. och gjorde rent förgasaren. Rengjorde filtret också. Moppen går fortfarande lika dåligt och nu orkar den knappt framåt.
För nu fick den ännu mer syre... Bestycka om förgasaren så blir det bra. Det är ingen original förgasare
Att bestycka om förgasaren är lite att ta i, den borde räcka att skruva ut luftskruven lite.
MisterDT50R skrev:
MosbrickaN skrev:
SNODDAS15 skrev: därför den ska bestyckas om...
Hur gör man det?

Du måste förstå att man kan inte allt när man är ny med mopeder. Man måste börja någonstans

1. Skruva lös förgasaren
2. Skruva bort flottörkoppen
3. Nu ser du 3st mässingfärgade skruvar i olika storlekar, den i mitten är huvudmunstycket aka "munstycket"
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

tacopaj skrev:
SNODDAS15 skrev:
MosbrickaN skrev:
Att bestycka om förgasaren är lite att ta i, den borde räcka att skruva ut luftskruven lite.
MisterDT50R skrev:
MosbrickaN skrev: Hur gör man det?

Du måste förstå att man kan inte allt när man är ny med mopeder. Man måste börja någonstans

1. Skruva lös förgasaren
3. Nu ser du 3st mässingfärgade skruvar i olika storlekar, den i mitten är huvudmunstycket aka "munstycket"

Det med munstycken kan jag.

Bild
Detta avgasröret sitter på. Det är inget org rör va? För det ser inte ut som en org rör eftersom ljuddämparen sitter nere vid däcket och inte på andra sidan där uppe som jag sett många andra dracar har.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

MosbrickaN skrev:
tacopaj skrev:
SNODDAS15 skrev: För nu fick den ännu mer syre... Bestycka om förgasaren så blir det bra. Det är ingen original förgasare
MisterDT50R skrev: Borde du verkligen hålla på med mopeder?

1. Skruva lös förgasaren

Bild
Detta avgasröret sitter på. Det är inget org rör va? För det ser inte ut som en org rör eftersom ljuddämparen sitter nere vid däcket och inte på andra sidan där uppe som jag sett många andra dracar har.
Nej, det där är inte original.
Användarens profilbild
viktorpers
Elmoped

Inlägg av viktorpers »

MosbrickaN skrev:
tacopaj skrev:
MisterDT50R skrev: Borde du verkligen hålla på med mopeder?

1. Skruva lös förgasaren

Bild
Nej det är inte orginal, det där är ett underliggande effektrör.
Derbi Senda R och en ombyggd Mustang Mamba
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

Är det ett effektrör eller är det ett sånt dära trimrör??
Användarens profilbild
viktorpers
Elmoped

Inlägg av viktorpers »

Persson97 skrev:
viktorpers skrev:Okej , det är en 02 med AM6 .
Derbi har inte och har aldrig haft AM6, isåfall är din motor bytt.
På alla motorkåpor står det ju Derbi...
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Nej det är inget original rör. Lyssna på vad dom som hjälper dig säger. Blanda inte in ytterligare saker. Börja med och byta till ett större munstycke. Återkom med hur den går då.

Blandar du in mer skit, så kommer du bli tolkad som ett troll. Vilket kommer resultera i att folk spårar och tråden låses. Då får du ingen mer hjälp.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
viktorpers
Elmoped

Inlägg av viktorpers »

MosbrickaN skrev:Är det ett effektrör eller är det ett sånt dära trimrör??
Det är ett trimrör som ger mer effekt..
MosbrickaN
Avstängd

Inlägg av MosbrickaN »

MrAndersson skrev:Nej det är inget original rör. Lyssna på vad dom som hjälper dig säger. Blanda inte in ytterligare saker. Börja med och byta till ett större munstycke. Återkom med hur den går då.

Blandar du in mer skit, så kommer du bli tolkad som ett troll. Vilket kommer resultera i att folk spårar och tråden låses. Då får du ingen mer hjälp.

Ungefär vilket munstcyke skulle passa? hade 78 i nu
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

MosbrickaN skrev:
MrAndersson skrev:Nej det är inget original rör. Lyssna på vad dom som hjälper dig säger. Blanda inte in ytterligare saker. Börja med och byta till ett större munstycke. Återkom med hur den går då.

Börja med 10 större än du har original sen går du upp mot 30 större och ser när det blir bra.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

det är en drac med fucko ägare där är felet :lol:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
viktorpers
Elmoped

Inlägg av viktorpers »

Pasha skrev:
MosbrickaN skrev:

Börja med 10 större än du har original sen går du upp mot 30 större och ser när det blir bra.
Kolla på Hasse666s guide på youtube till hjälp eller guiden här på forumet!!
Skriv svar