hahaha förjävla skön xDk-skåpet skrev:Kan ju bara sätta in detta som en notis, detta lyckades jag med när jag var 16, man är inte lika sugen på att köra bil längre då.![]()
Moderator: Järnet60
Är dock skillnad på utbildningsnivån för att få köra a-traktor jämfört med en Bil. A-traktorn, klara ett litet prov = klart.Persson97 skrev:det är ju dock samma sak med en tralla..Rexxy skrev:Du ska inte bara kunna köra bilen.. Samtidigt ska du kunna alla trafikregler, hålla koll på fordonet, hålla koll på andra, samtidigt ha säkerhetstänk i bakhuvudet, veta när det är halt och sakta ner, bromssträcka m.m.
Det är inte "bara" köra bil..
men det är ju samma fordon man framför?Rexxy skrev:Är dock skillnad på utbildningsnivån för att få köra a-traktor jämfört med en Bil. A-traktorn, klara ett litet prov = klart.Persson97 skrev:det är ju dock samma sak med en tralla..Rexxy skrev:Du ska inte bara kunna köra bilen.. Samtidigt ska du kunna alla trafikregler, hålla koll på fordonet, hålla koll på andra, samtidigt ha säkerhetstänk i bakhuvudet, veta när det är halt och sakta ner, bromssträcka m.m.
Det är inte "bara" köra bil..
Med B-kortet måste en person godkänna din körning.
Persson97 skrev:Men polisen och körskolorna utgår ju från att din tralla är laglig.Rexxy skrev:men det är ju samma fordon man framför?
ser sällan en laglig tralla...
Hade de utbildat folk för att få köra tralla i 100kmh så skulle det ju vara helt andra kurser.
Eftersom att jag inte uppmanar någon till att köra ospärrad tralla, så ska jag kanske inte kommentera den saken.Persson97 skrev:jo men det är ju inte det jag menar, en ospärrad tralla är ju en bil egentligen, så varför skulle det vara värre att köra en bil änn en ospärrad tralla?
oftast så är det ju med allmänt slitna däck o obalanserade hjul detsutom..
nej jag håller med dig, därför tyckte jag med att det var bra att ta upp, allra bäst vore om alla körde lagligt i alla lägen egentligen.. men det händer inte tyvärr..CaToXXo skrev:Eftersom att jag inte uppmanar någon till att köra ospärrad tralla, så ska jag kanske inte kommentera den saken.
Visst, jag håller med dig, ospärrad tralla eller bil så är bil troligen säkrare, men jag tycker inte man ska köra bil utan körkort.
Det är en principsak, man kör inte bil själv ute på vägarna innan man är 18 år gammal och har körkort.