Sida 2 av 3
Postat: 10 november 2013, 11:21
av Persson97
el fucko draco!
jävlar va detta kmr bli bra!

Postat: 10 november 2013, 17:10
av Akki
Persson97 skrev:el fucko draco!
jävlar va detta kmr bli bra!

El fucko draco it is!

Postat: 14 november 2013, 18:44
av hell rider
Ser fint ut , kommer bli nice som fasen (:
Postat: 18 november 2013, 15:18
av Akki
Uppdates!
^Tack Hellrider! :d
Postat: 19 november 2013, 09:19
av Akki
Sorry för BUMP men behöver litta hjälp med USD gaffeln, det sitter två packningar på så har fått hem "huvudpackningen" men kan fan inte hitta skrapoackningen som sitter ytterst på gaffeln ;s
EDIT: Det löste sig! Lyckades laga den gamla packboxen!

Postat: 19 november 2013, 17:06
av Turbomannen
Stor skillnad från början! Lycka till:)
Postat: 20 november 2013, 10:24
av Akki
Turbomannen skrev:Stor skillnad från början! Lycka till:)
Tack!! Att renovera upp denna moppe är som att försöka omvandla mög till diamonds, låter omöjligt men efter litta tid kan det bli glänsande rent

Postat: 1 december 2013, 00:32
av Jonsson98
Fyfan vad snyggt det blir!

Postat: 19 december 2013, 21:23
av Akki
Update!
Postat: 19 december 2013, 21:37
av Persson97
tror fan att jag missat endel..
men jävlar va fin den blir!
Postat: 19 december 2013, 23:22
av Akki
Persson97 skrev:tror fan att jag missat endel..
men jävlar va fin den blir!
Haha kan kanske bero på att jag lägger in updates när man minst anar
tack! Är som in i he**** sugen på att få i motorn och se den hel för en gångs skull

Postat: 19 december 2013, 23:30
av Persson97
Akki skrev:Persson97 skrev:tror fan att jag missat endel..
men jävlar va fin den blir!
Haha kan kanske bero på att jag lägger in updates när man minst anar
tack! Är som in i he**** sugen på att få i motorn och se den hel för en gångs skull

jobba jobba jobba

nej men förstår hur mycket du slitit med den! visst vore det kul att se den vid liv

Postat: 19 december 2013, 23:59
av SNODDAS15
Vad använde du för olja vid bytet?

nåt du vill informera om vid packbox bytet till en som aldrig gjort det

Postat: 20 december 2013, 00:05
av Akki
SNODDAS15 skrev:Vad använde du för olja vid bytet?

nåt du vill informera om vid packbox bytet till en som aldrig gjort det

köpte biltemas gaffelolja, funkar perfekt

Tänk på att det sitter två packboxar på vardera gaffel( SHOWA gafflar), den ena som inte är till lika stor nytta är den man ser och under den sitter den man oftast bara behöver byta om det läcker rejäla mängder olja

Ha rätt verktyg och ett gott tålamod, det hade inte jag men efter lite drastiska åtgärder gick det endå

Postat: 20 december 2013, 20:44
av SNODDAS15
Akki skrev:SNODDAS15 skrev:Vad använde du för olja vid bytet?

nåt du vill informera om vid packbox bytet till en som aldrig gjort det

köpte biltemas gaffelolja, funkar perfekt

Tänk på att det sitter två packboxar på vardera gaffel( SHOWA gafflar), den ena som inte är till lika stor nytta är den man ser och under den sitter den man oftast bara behöver byta om det läcker rejäla mängder olja

Ha rätt verktyg och ett gott tålamod, det hade inte jag men efter lite drastiska åtgärder gick det endå

Var det racing elr standard?

vilka verktyg var det du saknade?

Postat: 21 december 2013, 02:02
av Akki
SNODDAS15 skrev:Akki skrev:SNODDAS15 skrev:Vad använde du för olja vid bytet?

nåt du vill informera om vid packbox bytet till en som aldrig gjort det

köpte biltemas gaffelolja, funkar perfekt

Tänk på att det sitter två packboxar på vardera gaffel( SHOWA gafflar), den ena som inte är till lika stor nytta är den man ser och under den sitter den man oftast bara behöver byta om det läcker rejäla mängder olja

Ha rätt verktyg och ett gott tålamod, det hade inte jag men efter lite drastiska åtgärder gick det endå

Var det racing elr standard?

vilka verktyg var det du saknade?

Modiga män kör på racing

När jag tänker efter saknade jag inga verktyg, du behöver bara standardverktyg som insex, tänger, mejslar och sånt smått o gott
Det du börjar med är att få loss gafflarna från styrkronan
Lossa insexen i botten av gaffeln
Skruva av locket längst upp
Häll ut gammal gaffelolja
Luft upp "pinnen" ur gaffeln
Skruva av insex skruven som hindrar gafflen att kunna delas
Ryck loss den kromade delen av gaffeln från den guldiga
Peta upp den "oviktiga" packboxen, gör det dock försiktigt så den inte skadas
Sen ser du en metallring, peta upp den med
Därfefter hittar du packboxen du vill byta, smäll upp skitet, i med den nya, fyll på olja and you're ready to go
Hoppas detta hjälper någorlunda <3
Postat: 21 december 2013, 02:11
av SNODDAS15
Akki skrev:SNODDAS15 skrev:Akki skrev:
köpte biltemas gaffelolja, funkar perfekt

Tänk på att det sitter två packboxar på vardera gaffel( SHOWA gafflar), den ena som inte är till lika stor nytta är den man ser och under den sitter den man oftast bara behöver byta om det läcker rejäla mängder olja

Ha rätt verktyg och ett gott tålamod, det hade inte jag men efter lite drastiska åtgärder gick det endå

Var det racing elr standard?

vilka verktyg var det du saknade?

Modiga män kör på racing

När jag tänker efter saknade jag inga verktyg, du behöver bara standardverktyg som insex, tänger, mejslar och sånt smått o gott
Det du börjar med är att få loss gafflarna från styrkronan
Lossa insexen i botten av gaffeln
Skruva av locket längst upp
Häll ut gammal gaffelolja
Luft upp "pinnen" ur gaffeln
Skruva av insex skruven som hindrar gafflen att kunna delas
Ryck loss den kromade delen av gaffeln från den guldiga
Peta upp den "oviktiga" packboxen, gör det dock försiktigt så den inte skadas
Sen ser du en metallring, peta upp den med
Därfefter hittar du packboxen du vill byta, smäll upp skitet, i med den nya, fyll på olja and you're ready to go
Hoppas detta hjälper någorlunda <3
KUNGLIGT <3 Tack

Postat: 22 december 2013, 21:30
av Akki
SNODDAS15 skrev:Akki skrev:SNODDAS15 skrev:
Var det racing elr standard?

vilka verktyg var det du saknade?

Modiga män kör på racing

När jag tänker efter saknade jag inga verktyg, du behöver bara standardverktyg som insex, tänger, mejslar och sånt smått o gott
Det du börjar med är att få loss gafflarna från styrkronan
Lossa insexen i botten av gaffeln
Skruva av locket längst upp
Häll ut gammal gaffelolja
Luft upp "pinnen" ur gaffeln
Skruva av insex skruven som hindrar gafflen att kunna delas
Ryck loss den kromade delen av gaffeln från den guldiga
Peta upp den "oviktiga" packboxen, gör det dock försiktigt så den inte skadas
Sen ser du en metallring, peta upp den med
Därfefter hittar du packboxen du vill byta, smäll upp skitet, i med den nya, fyll på olja and you're ready to go
Hoppas detta hjälper någorlunda <3
KUNGLIGT <3 Tack

Inga problem mannen

Tänk även på att du måste pumpa med gaffeln fram o tillbaka innan du delar den för att få ut all olja

Postat: 23 december 2013, 00:13
av Persson97
fan va pörrig undertail!
Postat: 23 december 2013, 15:41
av Akki
Persson97 skrev:fan va pörrig undertail!
tackar! Tur man har en plåtslagare till granne

Postat: 9 januari 2014, 21:59
av Jonsson98
Jävligt snyggt bakparti!

Postat: 24 januari 2014, 18:18
av Akki
Jonsson98 skrev:Jävligt snyggt bakparti!

Tackar mannen!
Var ett tag sen senaste updaten men lovar en kommer imorrn

Postat: 24 januari 2014, 18:21
av Persson97
Akki skrev:Jonsson98 skrev:Jävligt snyggt bakparti!

Tackar mannen!
Var ett tag sen senaste updaten men lovar en kommer imorrn

ser vi fram mot

Postat: 2 februari 2014, 14:32
av Akki
Tjena gubbs la nyss in den fördröjda updaten!

Postat: 2 februari 2014, 17:41
av Persson97
var ju tvungen att ha detta som veckans projekt..
kolla skillnaden på den bara, från piss och pest och senapsgas till en skitfin drac

Postat: 17 februari 2014, 23:37
av Akki
MONSTRET ÄR STARTAT...på startgas!
Trodde helt seriöst inte att denna dracjävel skulle gå igång efter de första 5 kickarna o med startgas efter att ha legat i molekyler de senaste månaderna...Men jo den lever halvt!!
Nu har jag bara en helvetes felsökningar att genomföra
Det jag har konstaterat hitills:
Den får tydligt gnista, startar lätt på startgas i 2 sek sen dör, antagligen för gasen tar slut
Munstycke 95 sitter i tror ni den får lite / för snålt?
När man tar på bensinen på en icke vakumkran så åker bensinen rakt ut genom dreneringslangen, som man inte kan stänga till helt och hållet om man inte pluggar igen den
Tar det som att den flödar, vad kan vara orsak till detta? Har genomgått bensinbad samt tryckluft
När den väl går igång så första sekunden låter det för jävla bra sen hackar den till döds, som att den inte får tillgång till soppan
Postat: 18 februari 2014, 00:28
av Persson97
Huvudmunstycket arbetar ju på höga varv
Prova att leka lite med clipset och tomgångsskruven

Postat: 18 februari 2014, 11:27
av Luddz
Börjar ju se riktigt bra ut! Cateyen passade ju riktigt bra på tycker jag

Postat: 18 februari 2014, 12:47
av Akki
Luddz skrev:Börjar ju se riktigt bra ut! Cateyen passade ju riktigt bra på tycker jag

tack! Jag visst gör den
Monstret kan andas nu utan startgas, var bara lite förgasaläckage och inställningar man behövde pilla på sen wruuuumm braap braap kicka den igång utan startgasen låt förjävla bra med ljudet från mk röret
Dock var munstycket 102 för litet för den kvävs på 4:ans växel, det måste väl va munstycket som spökar?
Tyvärr funkar inte LED lampan från biltema så får se i vilka kablar de saknas spänning
Sen funkar inte tändninglåsets dödarfunktion, man kan bara starta när tändningen är på men motorn stängs ej av när man vrider den till off, vilka kablar kan ligga bakom här tro?

Postat: 23 februari 2014, 12:15
av Akki
Updajt!

Postat: 23 februari 2014, 12:52
av Persson97
Skit i Derbi sving

Postat: 23 februari 2014, 23:07
av Akki
Persson97 skrev:Skit i Derbi sving

Vad tror du om rrx sving då?
Nah men får nog ta o köpa nya lager och bygga bättre distanser så löser det sig nog

Postat: 24 februari 2014, 01:30
av Persson97
Akki skrev:Persson97 skrev:Skit i Derbi sving

Vad tror du om rrx sving då?
Nah men får nog ta o köpa nya lager och bygga bättre distanser så löser det sig nog

Rrx blir nog bra, anledningen till att jag inte tycker att du ska ha Derbi sving är för att formen på den ser fuckad ut tillsammans med dracram

Postat: 24 februari 2014, 23:28
av Akki
Hade ju helst behållt originalsvinget men som det sitter nu lär det absolut inte hålla, "axeln" som sitter i bara för tillfället är en helgängad stång på 12 mm och det räckte med att ja körde fram och tillbaka på en 50 m sträcka för att lagrerna skulle ge med sig då det var glapp mellan 15mm distanserna och 12 mm stången.
Enkelt o va någorlunda klok nu i efterhand
En RRX sving har väl samma mått på bakaxeln som en drac, 15mm?
Problemet är att fälgarna är från Derbi Senda Xtreme = 12 mm lager, axel,distanser,distansaxel
Ett originalsving på drac kräver en axel på minst 270 mm, så Derbis axel på 240 mm blir på tok för kort :/
Hur fasen borde jag lösa detta, får kosta vad det kostar vill för just nu är dracen livsfarlig

Postat: 24 februari 2014, 23:37
av Persson97
Seriös(a) axel, distanser osv så tror jag att det blir hållbart
En sving ska du absolut inte behöva modda dit
