Sida 2 av 11

Postat: 4 augusti 2013, 10:49
av donkeyO.o
draken skrev:
AndreWidestedt skrev:Ska bli kul! Ska vi se om vi kan äntligen få tyst på alla dracofuckon ;)
ähh, håll käften va
Precis håll käften.

Postat: 4 augusti 2013, 12:27
av Rexxy
donkeyO.o skrev:
draken skrev:
AndreWidestedt skrev:Ska bli kul! Ska vi se om vi kan äntligen få tyst på alla dracofuckon ;)
ähh, håll käften va
Precis håll käften.
Han menar nog "Dom som säger det går i 100km/h+ med enbart effektrör" :roll:

Verkar som vi har två stycken här? ;)

Postat: 4 augusti 2013, 12:30
av Pulze
Aldrig sett kåporna förut så tycker absolut inte du ska lacka dom! Riktigt fina!

Postat: 4 augusti 2013, 13:39
av Perra.S
Rexxy skrev:
draken skrev:najjs :) synd bara att det är en Derbi...

Har en AM6 motor i hyllorna, som ska gå igenom samma experiment sen i framtiden. Så inga tårar nu!
david96 skrev:vad för drev/rör/vilken nerförsbacke tänkte du? :lol:
Det drev som gör att den precis orkar varva ur 6:ans växel.
Röret blir det jag jagar rätt på. Och nedförsbacke kör vi inte med, här är det plan mark som gäller!

Och som du läser är detta enbart experiment, för att motbevisa 100km/h med enbart effektrör. Jag tror inte för fem öre på det, men jag vill kunna länka något bevis när man käftar med något moppefucko på nätet!

Såå, bara för att du ev. inte lyckas med random köperör så betyder det att inget rör klarar av det?

Ska det här göras korrekt så får du testa med alla köperör på marknaden annars blir resultatet helt ointressant. Först när du nått 100km/h med ett rör alternativt testat alla rör och misslyckats nå 100km/h kan du dra en slutsats.

Postat: 4 augusti 2013, 13:49
av Törnan
jävligt fräsch Derbi! får man fråga vad du fick den för? :)

Postat: 4 augusti 2013, 17:20
av Rexxy
Törnan skrev:jävligt fräsch Derbi! får man fråga vad du fick den för? :)
Tro det eller ej, men "gratis"! :D
Fick denna som betalning för ett jobb. Nämligen att renovera motorn på en likadan hoj. Så när jag nu klöv denna motor kunde jag redan det. ;)

Dock var ju hojen i mycket sämre skick än nu, jag har ju lackerat ramen, rengjort alla delar och jagat rätt på det som fattades och var trasigt.
Perra.S skrev:
Såå, bara för att du ev. inte lyckas med random köperör så betyder det att inget rör klarar av det?

Ska det här göras korrekt så får du testa med alla köperör på marknaden annars blir resultatet helt ointressant. Först när du nått 100km/h med ett rör alternativt testat alla rör och misslyckats nå 100km/h kan du dra en slutsats.
Nja.. Helst skulle jag vilja testa med dom mesta kända. Som är Turbokit och Metrakit Thrower. Dom sägs ju ge en jäkla effekt enligt random moppepojke, och hastigheter upp emot 120 knyck är inte ovanligt!

Effter boostbusters test så skulle jag vilja testa med Technigas e-nox. Ger inte mest effekt (TK hade ju bara 0.2hk mer) men har bättre kurva. Dock på en 50cc Airsal.

Ointressant i dina ögon kanske, men intressant för mig och några andra som inte alls tror på 100 knyck med effektrör.
Helst skulle jag vilja testa alla rör, men den ekonomin har jag inte! :D

Postat: 4 augusti 2013, 20:10
av donkeyO.o
Rexxy skrev:
donkeyO.o skrev:
draken skrev: ähh, håll käften va
Precis håll käften.
Han menar nog "Dom som säger det går i 100km/h+ med enbart effektrör" :roll:

Verkar som vi har två stycken här? ;)
min drac gjorde ärliga 90 med R2 och 21mm 13/56! D: och den varvade ur varje växel mer än väl ;)

Postat: 11 augusti 2013, 21:44
av Rexxy
Update! :)

Postat: 11 augusti 2013, 22:00
av tahddo
nice! :) Följer!!

Postat: 11 augusti 2013, 22:03
av skogen_swe
kull att du drar upp om detta såååånt snack hela tiden som kompisarna den tiden jag var 15 år en kompis hade nå underliggande jo de går 110+km/H :(

själv nådde jag 98.10km/H med turbokit och portad 50cc org cylinder och fuskade i nerförs-backe nådde jag 102.? på en drac

har du tur så kan du få nånkm/H extra på t.ex plockar bort kylar vingar och vara som en superman inget jag gjorde men men ;)

spännande och se hur nära du kommer :D

lycka till!

Postat: 11 augusti 2013, 22:12
av rärox
Satan så snygg den där är!

Postat: 12 augusti 2013, 20:20
av Rexxy
rärox skrev:Satan så snygg den där är!
Det får jag väl ta som en stor komplimang, för jag har inte direkt lagt ner krut på utseendet. :)
skogen_swe skrev:kull att du drar upp om detta såååånt snack hela tiden som kompisarna den tiden jag var 15 år en kompis hade nå underliggande jo de går 110+km/H :(

själv nådde jag 98.10km/H med turbokit och portad 50cc org cylinder och fuskade i nerförs-backe nådde jag 102.? på en drac

har du tur så kan du få nånkm/H extra på t.ex plockar bort kylar vingar och vara som en superman inget jag gjorde men men ;)

spännande och se hur nära du kommer :D

lycka till!
Ja, se t.ex personen på facebook som kör 115km/h med urpluggad Rieju på 18.000rpm.. :roll:

Postat: 15 augusti 2013, 22:48
av Rexxy
Update! :)

Postat: 15 augusti 2013, 23:07
av bursell
nice 87 är ändå inte helt fel :) haha 110 med effekt rör låter mer som något folk drömmer att dom kör :) tror inte ens min setup går 100 :p

Postat: 16 augusti 2013, 22:07
av Rexxy
bursell skrev:nice 87 är ändå inte helt fel :) haha 110 med effekt rör låter mer som något folk drömmer att dom kör :) tror inte ens min setup går 100 :p
Ja, tyvärr finns det dom som säger dom kör 110-120 med effektrör... :(

Postat: 16 augusti 2013, 23:05
av Xpressen
Blir förvånad över resultatet! Jag kör 11/52, yasuni r1, bortagen luftstryp och en 17.5mm, får bara upp min i 80 PÅ MÄTAREN :(

Postat: 16 augusti 2013, 23:44
av draken
donkeyO.o skrev:
Rexxy skrev:
donkeyO.o skrev: Precis håll käften.
Han menar nog "Dom som säger det går i 100km/h+ med enbart effektrör" :roll:

Verkar som vi har två stycken här? ;)
min drac gjorde ärliga 90 med R2 och 21mm 13/56! D: och den varvade ur varje växel mer än väl ;)
hahah min gör 93 ärliga med 12 förgasare, 14-56, större insug, portad orgonalcylle, sportluft, tk rör o ostrypt membran :P

Postat: 17 augusti 2013, 01:26
av SNODDAS15
Borde gå att få ut lite till med mer justeringar på förgasaren :) min drac gör ärliga 85 med tk 14/56 12mm förgasare funderar dock på att slänga på en 19mm :)

Postat: 17 augusti 2013, 10:21
av Rexxy
SNODDAS15 skrev:Borde gå att få ut lite till med mer justeringar på förgasaren :) min drac gör ärliga 85 med tk 14/56 12mm förgasare funderar dock på att slänga på en 19mm :)
Absolut, med fininställning får jag nog upp den i gissningsvis 90km/h. Orkar den med 12 drevet fram blir det runda 95km/h ärliga. Hittar jag sen en lång raksträcka och ligger som superman på moppen, KAN 100km/h vara möjligt.

Men man kan aldrig säga som många säger "Den gör 100 lätt" . För måste man ligga och pressa för att uppnå hastigheten, då gör den inte 100 lätt.

Min R/T hoj, den gör 100 LÄTT, och det är en annan femma. :wink:

fet nice

Postat: 25 augusti 2013, 14:17
av Voltfax
fet nice

Postat: 25 augusti 2013, 15:17
av MisterDT50R
Xpressen skrev:Blir förvånad över resultatet! Jag kör 11/52, yasuni r1, bortagen luftstryp och en 17.5mm, får bara upp min i 80 PÅ MÄTAREN :(
Du måst ju dreva upp fram! 12 orkar den garanterat 13 borde också gå om rätt munstycke sitter på!

Och lycka till att sätta 100 med effektrör, enox är väl inte det mest högvarviga röret tror du det kommer gå? :o Sen undrar jag är det ett E-Nox acero eller bara E-Nox, enda skillnaden jag ser är att acero är 400 kr billigare i ts shop?

Postat: 25 augusti 2013, 15:56
av byYn
MisterDT50R skrev:
Xpressen skrev:Blir förvånad över resultatet! Jag kör 11/52, yasuni r1, bortagen luftstryp och en 17.5mm, får bara upp min i 80 PÅ MÄTAREN :(
Du måst ju dreva upp fram! 12 orkar den garanterat 13 borde också gå om rätt munstycke sitter på!

Och lycka till att sätta 100 med effektrör, enox är väl inte det mest högvarviga röret tror du det kommer gå? :o Sen undrar jag är det ett E-Nox acero eller bara E-Nox, enda skillnaden jag ser är att acero är 400 kr billigare i ts shop?
Acero är bara tillverkat i ett annat material.

Tecnigas är ju ett bra val p.g.a den jämna effektkurvan, ingen ide att sätta på ett rör som den inte ens orkar komma upp i höga varv med :)

Postat: 26 augusti 2013, 15:32
av skogen_swe
jag bytte ny i veckan kolv åt brorsans drac gjorde den allmänt pigg och kunde känna kompen i motorn före en gång skull

vist är de så att om man tar bort 1 kolv ring så blir den piggare på högre varv och svagare på lägre ? tror inte va nå märkvärdigt men nånting ska den väl göra?** h

du har ändå mycket gå på.

jag skulle bli skit glad om du skulle försöka få så mycket de bara går att få ut utan att röra cylinder :D

alltså typ tjockare/tunnare cylinder fots packnig
så stor föge den skulle klara av, reeds, tändning!!!! :D

prox kolv typ som väger mindre sånt trams :D

Postat: 26 augusti 2013, 16:30
av Rexxy
skogen_swe skrev:jag bytte ny i veckan kolv åt brorsans drac gjorde den allmänt pigg och kunde känna kompen i motorn före en gång skull

vist är de så att om man tar bort 1 kolv ring så blir den piggare på högre varv och svagare på lägre ? tror inte va nå märkvärdigt men nånting ska den väl göra?** h

du har ändå mycket gå på.

jag skulle bli skit glad om du skulle försöka få så mycket de bara går att få ut utan att röra cylinder :D

alltså typ tjockare/tunnare cylinder fots packnig
så stor föge den skulle klara av, reeds, tändning!!!! :D

prox kolv typ som väger mindre sånt trams :D
Jag vill försöka åka så fort som möjligt med originaldelarna. Bortsett från avgasrör och förgasare då! ;)

Sen angående kolvringen. Du vinner mer på en kolvring, om du varvar upp emot 12-13000rpm+ har jag för mig. Under det, kör på två om du kan!

MisterDT50R skrev:
Xpressen skrev:Blir förvånad över resultatet! Jag kör 11/52, yasuni r1, bortagen luftstryp och en 17.5mm, får bara upp min i 80 PÅ MÄTAREN :(
Du måst ju dreva upp fram! 12 orkar den garanterat 13 borde också gå om rätt munstycke sitter på!

Och lycka till att sätta 100 med effektrör, enox är väl inte det mest högvarviga röret tror du det kommer gå? :o Sen undrar jag är det ett E-Nox acero eller bara E-Nox, enda skillnaden jag ser är att acero är 400 kr billigare i ts shop?
Om jag räknat rätt varvar röret till c:a 12000rpm. Så högvarvig skulle jag kalla den.

100 knyck tror jag inte kommer gå tyvärr. För jag finjusterade förgasaren för några dagar sen. Fortfarande 87 knyck, liggandes och pressar! Sittande kom jag bara upp i 80km/h. Får se hur den orkar med 12 drevet. Har köpt ett av Lennart. :)

Postat: 26 augusti 2013, 17:11
av Victorh
90 med enox är sjukt bra!

Men skaffa dig ett underligfande för 50cxäc tror jag du slipper till 100gränsen!

Omöjligt är inte detta för har själv kört 90 km/h med en oinställd 50cc!

Postat: 26 augusti 2013, 17:19
av Rexxy
Victorh skrev:90 med enox är sjukt bra!

Men skaffa dig ett underligfande för 50cxäc tror jag du slipper till 100gränsen!

Omöjligt är inte detta för har själv kört 90 km/h med en oinställd 50cc!
Överliggande/underliggande. Spelar ingen roll hur den är dragen. Så varför skulle en underliggande funka bättre? :P

Postat: 26 augusti 2013, 17:37
av Victorh
Rexxy skrev:
Victorh skrev:90 med enox är sjukt bra!

Men skaffa dig ett underligfande för 50cxäc tror jag du slipper till 100gränsen!

Omöjligt är inte detta för har själv kört 90 km/h med en oinställd 50cc!
Överliggande/underliggande. Spelar ingen roll hur den är dragen. Så varför skulle en underliggande funka bättre? :P
vet inte men vad jag prövat är underliggande bättre gjorda än billigate överliggande.

kompisen har kommit upp i 97km/h med scr corse och portad org cylinder medan max för överliggande har varit 92-93

Postat: 26 augusti 2013, 17:42
av Rexxy
Victorh skrev:
Rexxy skrev:
Victorh skrev:90 med enox är sjukt bra!

Men skaffa dig ett underligfande för 50cxäc tror jag du slipper till 100gränsen!

Omöjligt är inte detta för har själv kört 90 km/h med en oinställd 50cc!
Överliggande/underliggande. Spelar ingen roll hur den är dragen. Så varför skulle en underliggande funka bättre? :P
vet inte men vad jag prövat är underliggande bättre gjorda än billigate överliggande.

kompisen har kommit upp i 97km/h med scr corse och portad org cylinder medan max för överliggande har varit 92-93
Är rören olika kan man inte jämföra dom med varandra. Dom måste vara identiskt byggda. Förutom en för över och en för under. Dom kommer då funka likadant teoretiskt.

97 med portad funkar, siktar själv på 100+ eller mer sen när jag portar den. 8)

Postat: 26 augusti 2013, 22:29
av JagHarEnDerbi
Har själv hängt på bilar på 80 väg med marginal nog för en omkörning med original 50cc och rör!

Postat: 31 augusti 2013, 20:10
av fredcog
JagHarEnDerbi skrev:Har själv hängt på bilar på 80 väg med marginal nog för en omkörning med original 50cc och rör!
Sen när börja Sverige ha 80 skyltar? Är det bara jag som har missat detta? :lol:

Postat: 31 augusti 2013, 20:11
av Rexxy
fredcog skrev:
JagHarEnDerbi skrev:Har själv hängt på bilar på 80 väg med marginal nog för en omkörning med original 50cc och rör!
Sen när börja Sverige ha 80 skyltar? Är det bara jag som har missat detta? :lol:
Vart har du varit? Funnits ett tag! ;)

Postat: 31 augusti 2013, 20:30
av fredcog
Rexxy skrev:
fredcog skrev:
JagHarEnDerbi skrev:Har själv hängt på bilar på 80 väg med marginal nog för en omkörning med original 50cc och rör!
Sen när börja Sverige ha 80 skyltar? Är det bara jag som har missat detta? :lol:
Vart har du varit? Funnits ett tag! ;)
Har det? Konstigt att jag aldrig lagt märke till de :shock:

Postat: 31 augusti 2013, 20:48
av TheGrimReaper
Hörre du du tycker allt du ska testa lite mer rör innan du kan säga att det inte går att få upp den i 100km/h med bara rör.... :wink:

Postat: 31 augusti 2013, 23:37
av DTdosan
Äntligen någon som tar tag i alla mytomaners lögner om en orpluggad drac som går i 110!

Kommer absolut följas!

Postat: 31 augusti 2013, 23:44
av bursell
vore kul å se något med bara trim rör i 100kmh.. med tanke på att min 74cc setup går 107 med 14/56 drevning och sånt :p så 100kmh med bara effekt rör känns inte trovärdigt! kommer då iaf följas! lycka till rexxy!