Asddfgf4 skrev:Aså, jävlar va ni glider från ämnet pajkar! Men dock tänker jag säga som dom, börja med trimrör, du har inte erfarentheten som krävs varken för att köra fort eller ha massa gasres! Jag har kört supermotard på bana, och tävlat i det sen jag var en litan pajkafan, och kört alla sorters mopeder och motorcyklar i nästan 13 år. När du har den erfarentheten kan du skaffa dig rejält med trim på moppen, men innan dess ska du börja lugnt. Annars kommer det hända en olycka!![/b]
Du har rätt i med att det börjar glida ifrån ämnet rätt rejält! Tro mig eller ej, jag har erfarenhet nog att köra på väg med sm. Jag är inte en "liten jävla pojk som tror han kan", utan jag kan köra på riktigt, och jag tänker inte åka runt på en slö 50cc [/quote]
köp 70cc och ta bort alla pluggar så får du nog axx så du nöjer dig
gör dig själv och andra som bor i din stad en tjänst, börja med trimrör som andra säger, spelar ingen roll om du har kört cross sen du va 5.. har polare som har kört cross lika länge o vet att ALLA som har kört cross gillar att gasa o tycker att moppar är slöa så dom gasar på överallt.. och om du inte visste så stoppar farbror blå ca 90% av alla moppar på sommarn så då blir ju du lite körd om du kör så trimmat^^
sen så är de lite skillnad på att åka cross som håller och en moppe som kommer vara söndertrimmad
Men hur mycket acc tappar jag då? är inte så intresserad av toppfart. har jag valt fel cylinder då?
Du kommer troligen inte tappa något, snarare vinna. 12/53 drev är lagom när man åker med trimmrör och originalcylinder. Har du 80cc så varvar det ut så fort så du får växla mer acca.
Mhr team är en bra cylinder, men den ska som sagt vara mer vridstark än högvarvig. Ska du åka omkring och leka, kanske spruta lite grus och sånt är det mycket roligare med en cylinder som man inte måste varva sönder.
Senast redigerad av bensinskalle den 8 maj 2013, 20:24, redigerad totalt 1 gånger.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Men hur mycket acc tappar jag då? är inte så intresserad av toppfart. har jag valt fel cylinder då?
Du kommer troligen inte tappa något, snarare vinna. 12/53 drev är lagom när man åker med trimmrör och originalcylinder. Har du 80cc så varvar det ut så fort så du får växla mer acca.
Mhr team är en bra cylinder, men den ska som sagt vara mer vridstark än högvarvig. Ska du åka omkring och leka, kanske spruta lite grus och sånt är det mycket roligare med en cylinder som man inte måste varva sönder.
åj skrev:gör dig själv och andra som bor i din stad en tjänst, börja med trimrör som andra säger, spelar ingen roll om du har kört cross sen du va 5.. har polare som har kört cross lika länge o vet att ALLA som har kört cross gillar att gasa o tycker att moppar är slöa så dom gasar på överallt.. och om du inte visste så stoppar farbror blå ca 90% av alla moppar på sommarn så då blir ju du lite körd om du kör så trimmat^^
sen så är de lite skillnad på att åka cross som håller och en moppe som kommer vara söndertrimmad
Bor dock ute på landet typ 5mil från närmsta stad, och farbror blå hälsar på oss kanske vart annat år om vi har tur Och du har rätt med att vi gillar att gasa hörru!
Som sagt, håll topic. Gäller även dig. // bensinskalle
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare
läs på lite innan du gör detta, då du verkar inte kunna något
Ny sign, utan tvekan dessutom
Persson97 skrev:Om jag hade varit i ditt läge så skulle jag absolut satsat på en 125:a (lätt mc) mer crossuppförande mer hästar och sbetydligt starkare änn en moppe, men även lagligare
Ni vill alltså ha bann?
Okej. tips på lågvarvigt rör
mhr supermoto är i princip gjort för den cylindern. Men annars funkar typ de flesta hyperrören.
Live slow - Die whenever
Säger också Metrakit Prorace överliggande, eller ett metrakit Sp underliggande. Frukstansvärt bra och vassa rör.
Sen har jag hört att metrakits pro race lamell sats är skit, så köp malossi fjädrarna till att börja med. Dom för 99 kr, malossi (racing). Dom räckte för mig när jag körde med min Hebo (Manston Racing Revolution) 71 cc.
Rydholms skrev:Ett helt vanlig urpluggat Gianelli är sjukt.
Resten original och röret urpluggat. Axxar som fan och toppfarten blir 90-100km/h
Jo här är ju en person som vet va han snackar om. Troll eller?
Endast med urpluggat effektrör lär den väll toppa 80, 85 om du har tur med rätt inställningar på förgasaren ....
KungOlie skrev:Behöver hjälp med ett lågvarvigt rör, helst inte för dyrt. Har hört att MK Thrower är lågvarvigt. Isåfall, var får jag tag på en sådan?
joo, mk thrower är lågvarvigt, men tror de va så att mk pro 70 thrower varvar lite mer än vanliga thrower.
men om du kör på pro 70 thrower så kommer du ju inte ångra dig, är ju liknande cross ljuddämpare på och så låter thrower rören för jävla gött asså.
edit: fästet på röret är väl typ lika som Senda etc? så tror nog de skulle gå att köpa ett vänsterdraget och svetsa ett fäste för ljuddämparn på vänster sida som de sitter på höger
Senast redigerad av åj den 14 maj 2013, 16:45, redigerad totalt 1 gånger.
KungOlie skrev:Behöver hjälp med ett lågvarvigt rör, helst inte för dyrt. Har hört att MK Thrower är lågvarvigt. Isåfall, var får jag tag på en sådan?
joo, mk thrower är lågvarvigt, men tror de va så att mk pro 70 thrower varvar lite mer än vanliga thrower.
men om du kör på pro 70 thrower så kommer du ju inte ångra dig, är ju liknande cross ljuddämpare på och så låter thrower rören för jävla gött asså.
Har du nån aning var man får tag på det?
kostar ju typ 3k på twostroke.se , men har för mig de fanns ett i nyskick på blocket, vet inte om racing-planet.se har, annars kan du ju kolla lite billigare sidor som är utomlands, nederländerna är väldigt billiga på sina sidor. kan kolla på en sida om ja hittar om dom säljer pro 70 thrower
åj skrev:
kostar ju typ 3k på twostroke.se , men har för mig de fanns ett i nyskick på blocket, vet inte om racing-planet.se har, annars kan du ju kolla lite billigare sidor som är utomlands, nederländerna är väldigt billiga på sina sidor. kan kolla på en sida om ja hittar om dom säljer pro 70 thrower
Passar dom Piaggio motorn då? annars hur är det med Gianelli 2T? har för mig att dom ärlågvarviga oxå?
KungOlie skrev:
Passar dom Piaggio motorn då? annars hur är det med Gianelli 2T? har för mig att dom ärlågvarviga oxå?
piaggio motorn är väl samma tror jag, http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=328 gianelli enduro 2t varvar ca 8-12, men vet inte riktigt vad folk tycker är lågvarvigt och högvarvigt faktiskt, så vet inte om de räknas som låg eller högvarvigt
åj skrev:
piaggio motorn är väl samma tror jag, http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=328 gianelli enduro 2t varvar ca 8-12, men vet inte riktigt vad folk tycker är lågvarvigt och högvarvigt faktiskt, så vet inte om de räknas som låg eller högvarvigt
Nja, 8-12rpm är inte lågvarvigt för mig.. Men på Piaggio motorn är det högerdraget avgasystem ju är mk thrower vänster eller högerdraget?
nej men de är samma bara att röret ligger på andra sidan alla mk rör är ju tyvärr vänsterdragna men tror de ska va att bara svetsa dit ett fäste för ljuddämparn, för de behövs inge fäste från kröken på ramen, de räcker med att skruva på kröken på cylindern så sitter den fast, sen ljuddämparn får du ju göra ett fäste åt då
åj skrev:nej men de är samma bara att röret ligger på andra sidan alla mk rör är ju tyvärr vänsterdragna men tror de ska va att bara svetsa dit ett fäste för ljuddämparn, för de behövs inge fäste från kröken på ramen, de räcker med att skruva på kröken på cylindern så sitter den fast, sen ljuddämparn får du ju göra ett fäste åt då
Aha okej blir nog ett sådant. Hittade ett för 800 och såg ut att vara i bra skick!
åj skrev:nej men de är samma bara att röret ligger på andra sidan alla mk rör är ju tyvärr vänsterdragna men tror de ska va att bara svetsa dit ett fäste för ljuddämparn, för de behövs inge fäste från kröken på ramen, de räcker med att skruva på kröken på cylindern så sitter den fast, sen ljuddämparn får du ju göra ett fäste åt då
Aha okej blir nog ett sådant. Hittade ett för 800 och såg ut att vara i bra skick!
göttgött, men kolla så att de finns plats på vänster sidan så att de får plats bara, de är bara att du tar bort röret på höger sidan o kollar om det är stor skillnad på utrymmet mellan ram o motor där röret går
alb1n skrev:hur skall han få på ett vänsterdraget på högerdragen motor? Kröken är ju vänd åt andra hållet?
jag tror dock inte att ramen är byggd så att de endast går på högerdragna rör.... du vet ju att ramen är lika dan på båda sidor så varför skulle de inte gå? jag skulle enkelt få på ett högerdraget rör på min enkelt.
dock så tycker jag de är mycke skönare med vänster draget, vet inte varför men de bara är så
alb1n skrev:hur skall han få på ett vänsterdraget på högerdragen motor? Kröken är ju vänd åt andra hållet?
jag tror dock inte att ramen är byggd så att de endast går på högerdragna rör.... du vet ju att ramen är lika dan på båda sidor så varför skulle de inte gå? jag skulle enkelt få på ett högerdraget rör på min enkelt.
dock så tycker jag de är mycke skönare med vänster draget, vet inte varför men de bara är så
Men är lite skeptisk om att det går med vänsterdraget går på högerdraget..
Är det inte så att cylinderporten till röret sitter på höger sida och att på vänsterdragen att porten sitter på vänster sida, eller?
Är det inte så att cylinderporten till röret sitter på höger sida och att på vänsterdragen att porten sitter på vänster sida, eller?
alltså lite mer åt ett av hållen. Men det går alltid att modda
åj skrev:
alltså lite mer åt ett av hållen. Men det går alltid att modda
näjjdå, utblåset i cylindern är rakt ut, tror de är lite vinklat neråt men de är bara några grader neråt, annars rakt ut
Han har köpt ett högerdraget? Nej det går inte att bara byta sida på röret då du glömde en liten detalj, typ att kylarn sitter där...
för det första sitter kylaren på höger sida på drd pro'n men det kommer ändå inte gå för slangen mellan luftburken och förgasaren kommer va i vägen om du ska ha ett västerdraget rör!
Ni som inte riktigt förstått det där med högerdraget och vänsterdraget system:
-Det finns givetvis olika former på avgassystem för olika mopeder. Till drd pro finns det t.ex. färdiga högerdragna, medan det finns ett liknande fast vänsterdraget till xtreme
-Det är klart att man kan byta mellan högerdraget och vänsterdraget på en moped, men det är inte bolt on. Då får man fixa egna fästen. På drd Pro vill jag minnas att det är för trångt vid förgasaren där luftslangen går så det ryms troligen inte något rör där.
Live slow - Die whenever