mt5a_stunt skrev:inte i skåne tror ja den har skört nu ja men ny snart pån han som hade den inan hande skärt cylindern för nån dag sen bara men ny på snart
ok:P en sm 03 drd??? be honom ta hand om den, och INTE kladda ner den,,, de är så grymt fina,,, jag skulle göra vad som helst för en sån asså:D och om han ska köpa styling till den typ växelpet ska allt vara typ guld eloxerat:P
david92 skrev:man behöver inte alls en ny cylinder för att bli 3 siffrig en polare har TK 14/65 på sin DT -07 han gör 105 men självklart så äre itne lika bra acc i den som om en annan me 70 cc
Inte en chans att den gör över 100 med den drevningne.. Den kan aldrig varva så mkt så att den gör 100 men den drevningen
david92 skrev:man behöver inte alls en ny cylinder för att bli 3 siffrig en polare har TK 14/65 på sin DT -07 han gör 105 men självklart så äre itne lika bra acc i den som om en annan me 70 cc
Inte en chans att den gör över 100 med den drevningne.. Den kan aldrig varva så mkt så att den gör 100 men den drevningen
spelar ingen roll vad han har för drevning, den gör ändå aldrig över 100 blås med bara ett effektrör skulle väl max toppa 90-95 ärliga med 100% rätt inställning.
spelar ingen roll vad han har för drevning, den gör ändå aldrig över 100 blås med bara ett effektrör skulle väl max toppa 90-95 ärliga med 100% rätt inställning.
MVH Fredde
det beror väl på hur högvarvigt röret är:P t,ex turbokit som är högvasrvit som innåt helvete skulle det nog gå:P men inte med 14-65, det har me mitt turbo kit den gjorde 80-85 typ:P
jojo det stämmer ju men den skulle aldrig orka varva så mycket att han komma upp i dom hastigheterna. vi säger att han hade en annan drevning typ 13/53 så skulle han komma upp i typ 90 kanske, men sen tar effekten slut och den orkar inte varva mer, kanske i en sjuhelvettes nerförsbacke.
stage6 skrev:
MVH Fredde
det beror väl på hur högvarvigt röret är:P t,ex turbokit som är högvasrvit som innåt helvete skulle det nog gå:P men inte med 14-65, det har me mitt turbo kit den gjorde 80-85 typ:P
Turbokit är inte alls speciellt "jätte" högvarvigt.
Nej, det går inte att få över 100 ärliga med effekt.
turbokit har bara ingen effekt alls på låga varv och allt kommer sent i registret men det drar inte upp så jävla högt igentligen t ex polini for race drar upp högre men har mer effekt i botten oxå mkt bättre rör det.
chifen skrev:turbokit har bara ingen effekt alls på låga varv och allt kommer sent i registret men det drar inte upp så jävla högt igentligen t ex polini for race drar upp högre men har mer effekt i botten oxå mkt bättre rör det.
inte så högt??,,, du är väl uppe i en 11 tusen varv ganska lätt med det,,, det är ganska högt:P
chifen skrev:thrower går också till 11k rpm men det är ett lågvarvigt rör.. polini for racegår upp mot 13k rpm och har bättre botten vilket rör köper du?
jaja, kanske rätt då, men ditt polini är väl inget sport rör??:P
chifen skrev:thrower går också till 11k rpm men det är ett lågvarvigt rör.. polini for racegår upp mot 13k rpm och har bättre botten vilket rör köper du?
for race 3 12.500rpm och jag sa går upp mot men snäll kom inte och tjaffsa med mig om det för jag har röret på min moppe. och thrower går från ca 7k rpm... http://www.twostrokerider.se/artiklar/441 kolla den för mer info
chifen skrev:for race 3 12.500rpm och jag sa går upp mot men snäll kom inte och tjaffsa med mig om det för jag har röret på min moppe. och thrower går från ca 7k rpm... http://www.twostrokerider.se/artiklar/441 kolla den för mer info
Du får väll säga de då....
Nej thrower går från 7.5 och Polini ForRace 3: 7-12,5 rpm.
hahaha jag kan ju säga dig att polini går från 7.5 typ och drar vidare till ca 12.5.. jag har röret så sluta tjaffsa om det? har även varvtalsmätare och har en annan polare med thrower och det går från ca 7k men har effekt över typ hela registret båda är bra rör
chifen skrev:hahaha jag kan ju säga dig att polini går från 7.5 typ och drar vidare till ca 12.5.. jag har röret så sluta tjaffsa om det? har även varvtalsmätare och har en annan polare med thrower och det går från ca 7k men har effekt över typ hela registret båda är bra rör
"det drar från 7,5 och vidare till 12.5 " Ja precis? vart ligger problemet?
tydligen.. men gianelli säger att 2-t är ett lågvarvigt rör också men det är det inte eller hur? du som klagat på kalalogfakta hur mycket som hellst tar upp det själv nu? :S går inte ihop du
chifen skrev:tydligen.. men gianelli säger att 2-t är ett lågvarvigt rör också men det är det inte eller hur? du som klagat på kalalogfakta hur mycket som hellst tar upp det själv nu? :S går inte ihop du
Men herregud, det är lite skillnad på när dom gör ett avgasrör, tror du dom ljuger om effektkurvan eller?
HK däremot som är största fucko faktorn ljuger dom massvis av.
får jag se de bänk papperet xD och sålänge varvmätaren är kopplad till vevaxeln ska den väl visa rätt så exakt eller hur? hastighetsmätare därimot är lite kinkigare båda är bra rör iaf och polini for race drar från ca 7.5 och effekten kommer senare än på thrower
Skulle ja va du så skulle jag satsa på en 70cc, eftersom större en det kan strypa för alla rör e byggda till 50-70cc. Själv ska jag köpa en Hebo Pata Negra 70cc om jag ska skaffa ny cylinder
Det är på hans mätare den gör 105 =) inmyass att den gör 105 ärliga
MVH Fredde
klart att de GÅR att få en moppe till 100 me endast effektkrök o drev, om de går att få en te 95 klart som fan att de går te 100 men inga konkreta bevis på att den gör 105, har inte råd me lasermätare annars kan man ju fråga copsen om man får låna en sån
Ifall du sattsar på trim .. Så ska du köpa doppler vev Hebo manston med patanegra och prorace rör och 24 förgasare så har du garanterat en go moppe sen ;D
luddemuregard skrev:Ifall du sattsar på trim .. Så ska du köpa doppler vev Hebo manston med patanegra och prorace rör och 24 förgasare så har du garanterat en go moppe sen ;D
ja, men då har man ingen marskin man har som dagligt bruk i alla fasll:P